12 خاصیت باورنکردنی بادیان ستاره ای 

آیا تا به حال نام بادیان ستاره ای به گوشتان خورده است؟ آیا از این میوه ستاره ای یا ادویه محبوب حاصل از آن استفاده کرده اید؟
بادیان ستاره ای، با توجه به شکل زیبا، عطر و طعم بینظیر و همچنین به دلیل تأثیرات بالقوه ای که بر روی سلامت انسان دارد، به سرعت به یکی از ادویه های پرطرفدار در جهان تبدیل شده است. دسترسی مناسب و هزینه نسبی بادیان ستاره ای، آن را به گزینه ای عالی برای کاربردهای آشپزی و دارویی در سراسر جهان تبدیل کرده است.

بادیان ستاره ای چیست؟

بادیان ستاره ای یا بادیان ختایی در واقع پوسته سخت میوه نوعی از درخت بادیان است که از نظر علمی با نام Illicium verum شناخته می شود. این میوه که در جنوب شرقی آسیا و مناطقی از چین، برداشت می شود، بیشتر به عنوان ادویه در تهیه غذاهای خاص استفاده می شود. 
نام بادیان ستاره ای ترکیبی از شکل و شباهت این میوه در عطر و طعم با بادیان است. اگرچه این دو گیاه در اصل به هم ربطی ندارند، اما وجود گل آنتول در هر دو آن ها، طعم متمایز بادیان را فراهم می کند، که همین امر باعث محبوبیت آن در پخت و پز شده است. 

بادیان ختایی در طب سنتی

این ادویه ستاره ای شکل، به دلیل داشتن ترکیبات شیمیایی فعال، به ویژه ترکیباتی که در روغن بادیان ستاره ای یافت می شود، بسیار محبوب است. این گیاه همچنین حاوی ترکیبی به نام اسکیمیک اسید است که قسمت بسیار مهمی از داروهای ضد آنفلوانزا در سراسر جهان می باشد. استخراج و فرآوری اسید اسکیمیک یک سال زمان می برد، بنابراین هزینه این گیاه تا حد زیادی توسط تقاضای جهانی داروهای آنفلوانزا تعیین می شود. به همین دلیل بادیان ستاره ای به شکل خالص نیز در طب سنتی مورد توجه قرار دارد و استفاده از آن توصیه می شود.
با این حال، این گیاه به دلیل عطر و طعم و شباهت زیادی که به بادیان دارد و همچنین تراکم غنی مواد مغذی در آن، هزاران سال است که برای کاربردهای پزشکی، آشپزی و سنتی استفاده می شود.

 

 

طبع بادیان ستاره ای

بادیان ستاره ای دارای طبع گرم و خشک است. از این گیاه می توان برای ایجاد تعادل در غذاهایی با طبع سرد استفاده کرد. البته بهتر است افرادی که طبع گرم دارند، برای جلوگیری از مشکلات مزاجی، در مصرف بادیان ستاره ای زیاده روی نکرده و حد اعتدال را رعایت کنند. 

ادویه بادیان ستاره ای

بادیان ستاره ای علاوه بر زیبایی، دارای عطر و طعم مطلوبی است که عطر و طعم گرمی را به ادویه کاری، سوپ، خورشت، غذا های پخته و حتی اسموتی ها اضافه می کند. 

خواص بادیان ستاره ای

بادیان ستاره ای در صورت استفاده می تواند لیستی چشمگیر از فواید مفید برای سلامتی را نیز در اختیار شما قرار دهد که ما در ادامه، بخشی از این خواص را با شما به اشتراک می گذاریم.

بادیان ستاره ای سرشار از مواد مغذی

بادیان ستاره ای حاوی سطح بالایی از آنتی اکسیدان ها مانند لینالول، کوئرستین، تیمول، ترپینول، اسید کافئیک، آنتول، کامفرول و اسید کوماریک و همچنین مقدار قابل توجهی آهن می باشد. البته مقادیر کمتری ویتامین C، کلسیم، پتاسیم و منیزیم نیز در بادیان ستاره ای موجود است. 
همچنین سایر ترکیبات فعال و اسیدهای آلی، مانند اسید شیکیمیک، چربی ها و فیبرهای غذایی، مزایای زیادی برای تاثیر بیشتر بادیان ستاره ای بر روی سلامتی فراهم کرده اند. تعداد کالری موجود در بادیان ستاره ای نیز بسیار کم است و فقط 23 کیلو کالری در 1 قاشق غذاخوری میوه کامل آن وجود دارد.

 

 

بادیان ستاره ای برای سلامتی

از مهم ترین مزایای بادیان ستاره ای بر سلامتی می توان به توانایی آن در کاهش خطر ابتلا به سرطان، تقویت سلامت پوست، جلوگیری از عفونت های قارچی، تقویت سلامت ریه، تقویت سیستم ایمنی بدن، کمک به هضم بهتر غذا، تقویت جریان خون و کمک به خواب بهتر اشاره کرد.

 

برای مشاوره و خرید

گیاهان دارویی کمیاب و درجه یک

از فروشگاه آنلاین مرهم طب

با شماره های زیر تماس بگیرید:

09123764807

02144640622

و یا برروی دکمه زیر کلیک کنید

 

گیاهان دارویی کمیاب

 

بادیان ستاره ای برای پوست

بادیان ستاره ای، با مقادیر نسبتاً بالایی که از آنتی اکسیدان های مختلف دارد، می تواند به از بین بردن رادیکال های آزاد در بدن کمک کند، به ویژه برای افرادی که دچار استرس اکسیداتیو در پوست می شوند. بادیان ستاره ای می تواند سبب کاهش چین و چروک ها، تقویت حالت کشسانی پوست و محو کردن جای زخم و لکه های قدیمی شود تا پوست شما جوان تر و شاداب تر به نظر برسد. 

بادیان ستاره ای و تقویت سیستم ایمنی

اثرات ضد باکتریایی بادیان ستاره ای به طور گسترده مورد تحقیق قرار گرفته و اثرات آن به خوبی شناخته شده است. این ادویه قرن ها است که برای درمان عفونت های باکتریایی معده و سایر نقاط بدن استفاده می شود. البته از همه مهم تر، به نظر می رسد که این ادویه در برابر چندین بیماری باکتریایی، که در برابر آنتی بیوتیک ها مقاوم هستند، اثر بخش است و این امر برای صنعت داروسازی بسیار ارزشمند و مفید است. 

بادیان ستاره ای و عفونت های تنفسی

به طور ویژه، بادیان ستاره ای یکی از بهترین ادویه ها برای کمک به سلامت دستگاه تنفسی است، بنابراین اگر شما سرفه یا گلودرد دارید، یا احساس می کنید که دچار آنفلوانزا شده اید، می توانید یک فنجان دمنوش بادیان ستاره ای، برای رفع التهاب مجاری تنفسی میل کنید، زیرا این ادویه به سرعت التهاب را برطرف کرده و عفونت زمینه ای را قبل از به وجود آمدن شرایط جدی تر، خنثی می کند. 

بادیان ستاره ای و مشکلات خواب

مطالعات متعددی نشان داده است که بادیان ستاره ای، دارای برخی از خصوصیات آرام بخش است، که این خاصیت به سطح آنتی اکسیدان و محتوای منیزیمی این ادویه مربوط می شود. بادیان ستاره ای می تواند باعث ترشح انتقال دهنده های عصبی خاصی شود که باعث آرامش و بهبود کیفیت خواب می شوند. درنتیجه این ادویه برای افرادی که از بی خوابی رنج می برند و الگوی خواب نامنظمی دارند، بسیار مفید است.

 

 

بادیان ستاره ای و آهن

قابل توجه ترین ماده معدنی موجود در بادیان ستاره ای آهن است و یک قاشق غذاخوری از این ستاره های کوچک تقریباً 13٪ از نیاز روزانه شما به آهن را برطرف می کند.
اگرچه خوردن یک قاشق غذاخوری کامل از بادیان ستاره ای کمی دور از ذهن است، اما غلظت آهن موجود در آن می تواند به تقویت تولید گلبول های قرمز کمک کند، بنابراین با تقویت گردش خون و اکسیژن رسانی مناسب در اندام های بدن، سطح انرژی را افزایش می دهد. 

بادیان ستاره ای و عفونت های قارچی

این ادویه دارای خواص ضد قارچی قدرتمند است. بادیان ستاره ای یک داروی طبیعی برای رفع تعداد زیادی از عفونت های قارچی، از جمله کرم حلقوی، کاندیدا و سایر گونه های شایع قارچ است. در حالی که اکثر عفونت های قارچی نسبتاً بی خطر هستند، اما با این حال یک دوز منظم از دمنوش بادیان ستاره ای می تواند سیستم ایمنی بدن شما را در برابر این عوامل بیماری زا تقویت کند. 

بادیان ستاره ای و دستگاه گوارش

شواهد حاکی از آن است که بادیان ستاره ای درهضم غذا موثر است و معمولاً مصرف آن بعد از غذا، به بهبود هضم کمک می کند. همچنین می تواند باعث تسکین نفخ شکم، کاهش گرفتگی عضلات و تعادل باکتری های روده برای جذب بیشتر مواد مغذی شود.

 

برای مشاوره و خرید

ادویه جات ترکیبی خوش عطر و طعم

از فروشگاه آنلاین مرهم طب

با شماره های زیر تماس بگیرید:

09123764807

02144640622

و یا برروی دکمه زیر کلیک کنید

 

ادویه جات ترکیبی

 

بادیان ستاره ای و تنظیم هورمون ها

اثرات بادیان ستاره ای بر روی سطح هورمون ها می تواند تأثیر بسیار خوبی بر روی زنان و مردان داشته باشد. در مردان، بادیان ستاره ای می تواند باعث تقویت انرژی و افزایش میل جنسی شود، در حالی که در زنان می تواند باعث تنظیم چرخه قاعدگی شده و تغییرات خلقی را کنترل کند و سایر عوارض جانبی ناشی از تغییرات هورمونی را نیز از بین ببرد.

بادیان ستاره ای؛ ضد سرطان

طیف متنوعی از آنتی اکسیدان های موجود در این ادویه، از کوئرستین و کامفرول گرفته تا تیمول و اسید کوماریک، همه می توانند بر سرکوب استرس اکسیداتیو در بدن تأثیر بگذارند. یک تیم از محققان مالزیایی مطالعه ای را در ژورنال گیاه شناسی در آفریقای جنوبی منتشر کردند و اظهار داشتند، ترانس آنتول، یکی از مهم ترین ترکیبات بادیان ستاره ای، دارای فعالیت ضد توموری علیه سرطان پستان، سرطان دهانه رحم، فیبروسارکوما و تومور آسیت ارلیچ است. در همین حال، تحقیقاتی در حال انجام است که ثابت می کند آیا بادیان ستاره ای توانایی کاهش پیشرفت سرطان روده بزرگ را نیز دارد یا خیر. 

بادیان ستاره ای منبع سرشار از فیبر

برخی از کربوهیدرات های موجود در بادیان ستاره ای، ناشی از وجود فیبرهای غذایی در آن هستند. فیبر موجود در رژیم غذایی به دفع راحت تر شما کمک می کند. این بدین معنی است که وعده های غذایی غنی از فیبر به شما برای برطرف کردن یبوست کمک کرده و سیستم هضم شما را تقویت می کنند. علاوه بر این، رژیم های غذایی غنی از فیبر با ارتقاء سلامت قلب مرتبط هستند و حتی ممکن است خطر ابتلا به دیابت را نیز کاهش دهند.
هر قاشق غذاخوری از بادیان ستاره ای دارای 1 گرم فیبر یا بین 3 تا 4 درصد از نیاز روزانه شما به فیبر است که این مقدار با توجه به سن و جنسیتتان متغیر خواهد بود.

طرز مصرف بادیان ستاره ای

از بادیان ستاره ای می توان به روش های مختلفی، چه به صورت ادویه و چه به صورت کامل استفاده کرد. حتی می توان آن را به صورت چای دم کرد و یا از روغن آن استفاده کرد.
به طور معمول، این ادویه در ترکیب با ادویه های دیگر، مانند پودر "پنج ادویه"، که ترکیب محبوبی در بسیاری از فرهنگ ها است، استفاده می شود. عطر و طعم بی نظیر این ادویه، باعث می شود که هم درغذای شیرین و هم در غذای شور مورد استفاده قرار بگیرد. بادیان ستاره ای ممکن است برای غذاهای ملایم بسیار قوی باشد، اما در کوکتل های خاص، می تواند طعم خاص و دلپذیری را ایجاد کند. استفاده از بادیان ستاره ای به صورت دم کرده (چای بادیان ستاره ای) نیز در برخی از نقاط جهان بسیار رایج و محبوب است. بادیان ستاره ای همچنین یکی از ترکیبات اصلی چای ماسالا است.

موارد استفاده از بادیان ستاره ای

بادیان ستاره ای یک ادویه با طبع گرم است، به این معنی که عطر و طعم گرمی به وعده های غذایی شما می بخشد. یکی از ساده ترین راه ها برای لذت بردن از آن افزودن یک یا دو بادیان ستاره ای به لیوان دمنوشتان است، به ویژه با دمنوش هایی با طعم سیب، دارچین یا وانیل به خوبی ترکیب می شود. 
همچنین می توانید چند ستاره به سوپ مورد علاقه خود اضافه کنید تا هنگام پخته شدن، عطر و طعم عالی این ادویه را به خود بگیرد. همچنین می توانید مقداری بادیان ستاره ای آسیاب شده نیز به اسموتی کدو تنبل و یا به مافین های مورد علاقه خود با طعم دارچین، هویج، سیب و .. اضافه کنید.

 

 

طرز تهیه دمنوش بادیان ستاره ای

دمنوش بادیان ستاره ای در طب سنتی به عنوان درمانی سریع برای برخی از بیماری های تنفسی، ناراحتی های گوارشی و عدم تعادل هورمونی و غیره مورد استفاده قرار می گیرد. دم کردن این دمنوش نیز بسیار آسان است؛ به این صورت که:
شما می توانید یک قاشق چای خوری بادیان ستاره ای را به تنهایی دم کرده و یا حتی می توانید یک ستاره از آن را به دمنوش محبوب خود اضافه کنید. 

مضرات بادیان ستاره ای

در حالی که بسیاری از مردم، این ادویه را بخاطر مزایای خوب و خواص بالقوه اش بر روی سلامتی و اثرات آنتی اکسیدانی آن ستایش می کنند، مهم است که شما برخی از عوارض جانبی مانند، تداخلات دارویی، نوسانات هورمونی و واکنش های مختلف آلرژیک مربوط به این گیاه دارویی را نیز در نظر بگیرید.

تداخلات دارویی

استفاده بیش از حد از این ادویه و یا مصرف مکمل های حاوی بادیان ستاره ای ممکن است منجر به تداخل دارویی با داروهای ضد سرطان یا دارو های هورمونی شود. اگر برای بیماری خاصی دارو مصرف می کنید، بهتر است قبل از افزودن بادیان ستاره ای به رژیم غذایی خود، با پزشک مشورت کنید.

هورمون ها

همانطور که گفته شد، مواد فعال موجود در این ادویه می تواند بر روی هورمون ها، به ویژه سطح استروژن، تأثیر بگذارد، که موجب نوسانات خلق و خو و سایر عملکردهای هورمونی می شود. اگر در حال حاضر با یک اختلال هورمونی دست و پنجه نرم می کنید، از این گیاه دارویی استفاده نکنید.

آلرژی

 بسیاری از افراد، دارای حساسیت آلرژیک به این ادویه هستند. برخی از افراد هنگام استفاده موضعی از بادیان ستاره ای، دچار خارش خفیف یا بثورات پوستی می شوند، در حالی که برخی دیگر ممکن است هنگام مصرف آن از ناراحتی های گوارشی و التهاب خفیف تا شدید رنج ببرند. 

 بادیان ستاره ای، نه تنها بدلیل شکل خاصی که دارد، بلکه به دلیل خواص و طعم دلپذیرش بسیار در میان مردم محبوب است.
مصرف بادیان ستاره ای مخصوصا به صورت دم کرده در روزهای زمستانی بسیار مطلوب است و سبب ایجاد گرمی و انرژی در بدن می شود.

خرید بادیان ستاره ای

شما می توانید بادیان ستاره ای و ادویه های خاص و کمیاب دیگر را با بالاترین کیفیت، از فروشگاه مرهم طب بصورت آنلاین و یا حضوری خریداری کرده و در سریع ترین زمان درب منزل تحویل بگیرید.