دسته بندی محصولات
سبد خرید شما

دانستنی های طب سنتی RSS Feed

اهمیت طب سنتی

هزاران سال است که مردم سراسر جهان بیماران را با دارو های گیاهی که از نسل های مختلف به آن ها منتقل شده درمان میکنند. در آفریقا و آسیا بیش از 80 درصد مردم هنوز از داروهای طب سنتی برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده میکنند و در کشور های پیشرفته نیز، طب سنتی به سرعت مورد توجه قرار گرفته است. تقریبا یک چهارم از داروهای مدرن از محصولات گیاهی و طبیعی حاصل میشوند که بسیاری از آن ها برای اولین بار در طب سنتی شناخته شده اند.

در این قسمت از وبلاگ سلامت مرهم طب سعی داریم تا دانستنی های گوناگون طب سنتی را که بر گرفته از انواع مقالات و اخبار علمی و کتب مربوط به طب سنتی میباشد را برای علاقمندان به این حوزه جمع آوری و ارائه دهیم.

marhamteb ۲۷ ژوئن 0 2772
اگر شما هم از محصولات شرکتی مربوط به سلامت دهان و دندان که حاوی ترکیبات شیمیایی هستند خسته شدید، تا انتهای این مطلب با مرهم طب همراه باشید تا به شما طرز تهیه دهانشویه و خمیردندان های گیاهی در خانه را ..
marhamteb ۰۲ مهٔ 0 3667
هزاران سال است که از عرقیات گیاهی برای اهداف مختلفی مانند مراقبت از پوست، عطرسازی و درمان های طب سنتی استفاده می شود. همچنین در طب آیورودا اعتقاد بر این بوده است که گلاب یک شوینده چشم ضد عفونی کننده م..
marhamteb ۲۸ فوریهٔ 0 9166
در طب سنتی ضعف در حافظه نشانه غلبه خلط سودا و بلغم بر مغز است که موجب اختلال در عملکرد درست مغز می شود. همچنین در سنین بالا ضعف حافظه عموما به دلیل اختلال در غده تیروئید اتفاق می افتد و بی خوابی، فرام..
marhamteb ۱۴ فوریهٔ 0 8555
تاریخچه نمک های معدنی از زمان های قدیم، استخراج چندین نوع نمک طبیعی که هم در زیر زمین و هم در زیر آب یافت می شود، به ویژه در زیر آب دریا رایج بوده است. نمک به دست آمده از آب دریا تبخیر شده نیز به عن..
marhamteb ۱۲ فوریهٔ 0 104804
غلبه بلغم چیست؟بدن انسان از 4 نوع خلط تشکیل شده است، بلغم، دم، صفرا و سودا.  برقرار بودن تعادل در بین این اخلاط نشانه سلامت کامل بدن شما است و در صورتی که تعادل هر کدام از آن ها در بدن بهم بخورد، مو..
marhamteb ۳۱ ژانویهٔ 0 17864
فصل پاییز و زمستان معمولا فصل شروع آنفولانزا و سرماخوردگی است و همه ما می دانیم علائمی چون آبریزش بینی، سرفه های شدید و گلودرد دردناک برای از پا درآوردن حتی قوی ترین افراد هم کافی است. در نتیجه به دلی..
marhamteb ۱۹ ژانویهٔ 0 3394
به غیر از سنت، فرهنگ و غذا، هند بیشتر به خاطر فرهنگ چای ویژه ای که دارد نیز شناخته شده است. هند یکی از کشورهایی است که جمعیت سالمندان در آن در حال افزایش است و سالمندان بیشتر از سایر افراد در معرض بیم..
marhamteb ۱۰ ژانویهٔ 0 12264
آیا نوزاد شما علائمی مثل افزایش ناگهانی تعداد دفعات و شل شدن مدفوع را دارد؟اسهال در واقع به معنای تعداد دفعات بالای مدفوع آبکی یا خیلی شل (3 بار یا بیشتر در روز) در نوزاد 0 تا 12 ماه است. نکته:..
marhamteb ۰۸ ژانویهٔ 0 13960
بعد از بارداری و در دوران شیردهی بسیاری از مادران دچار کمبود شیر می شوند و در برخی موارد نیز قادر به شیر دادن به کودک خود نیستند. کمبود شیر مادر می تواند ناشی از استفاده از دارو های آرامبخش و اعصاب و ..
marhamteb ۲۹ دسامبر 0 3765
انواع پلودر آشپزی ایرانی، پلو از تنوع بالایی برخوردار است و به روش های مختلف پخته می شود. انواع پلو های ایرانی شامل پلو ساده، لوبیا پلو، شوید پلو باقالی، عدس پلو، زرشک پلو، شیرین پلو، لوبیا چشم بلبل..
marhamteb ۱۸ دسامبر 0 5377
بادکش درمانی چیست؟ – Cupping therapyبادکش درمانی (به انگلیسی: Cupping therapy) یک روش درمانی در طب سنتی است و ریشه در تاریخ باستان دارد. در سال های اخیر نیز شواهد زیادی در رابطه با خواص بادکش درمانی..
marhamteb ۱۳ دسامبر 0 9708
در طبیعت، زالو به حیوانات می چسبد و مقدار کمی از خون موجود زنده را به عنوان غذا می مکد. اما زالوهایی که برای مقاصد پزشکی استفاده می شوند به عنوان "Hirudo medicinalis" شناخته شده و به طور ویژه برای است..
نمايش 1 تا 12 از 93 (8 صفحه)

این محصول در حال حاضر در دسترس نیست. لطفا ایمیل و مشخصات خود را کامل کنید تا در صورت موجود شدن کالا سریعا شما را مطلع سازیم.

نام
ایمیل
موبایل
توضیحات