در این مطلب قصد داریم به سوالات زیر پاسخ دهیم: (برای مطالعه مطلب مورد نظر، بر روی عنوان دلخواه کلیک کنید)

اگر مزاج سرد و تر یا همان بلغمی دارید، پیشنهاد می کنیم که به هیچ عنوان این مطلب را از دست ندهید.

 

مزاج بلغمی چه ویژگی هایی دارد؟

طبق نظر پزشکان طب سنتی، در بدن 4 خلط با نام های دم، صفرا، سودا و بلغم وجود دارد که برای داشتن یک مزاج معتدل، میزان این اخلاط باید با توجه به نیاز اعضای بدن تامین شود. در غیر این صورت مزاج فرد از حالت اعتدال خارج می شود.
اگر با مشکلاتی چون هضم دشوار غذا، چهره رنگ پریده، نفخ و اسپاسم معده و روده، خستگی، فراموشی و پرخوابی دست و پنجه نرم می کنید، احتمالا دچار غلبه خلط بلغم شده اید.
هنگامی که سردی و تری بر بدن فرد غالب شود، در طب سنتی مزاج آن فرد بلغمی تشخیص داده می شود.
مصرف غذا هایی با مزاج سرد و رفتار های غلط مانند، مصرف لبنیات، نشاسته و نان و برنج سفید، غذا های فست فودی و فرآوری شده و همچنین پرخوری و بی تحرکی موجب خاموش شدن حرارت بدن شده و تولید خلط بلغم در بدن را تشدید می کنند.

مشخصات افراد بلغمی در طب سنتی

بلغمی مزاج ها پوست نرم و سردی دارند و چربی بدنشان زیاد است. این افراد مو های کم پشت، نازک و روشنی داشته و رنگ پوستشان سفید و رنگ پریده است. افراد با مزاج بلغمی به خواب بیشتری نیاز دارند و معمولا دچار پرخوابی هستند.

 

حتما بخوانید: مزاج بلغمی؛ معرفی علائم و نشانه ها تا درمان

 

بهترین و قوی ترین قرص بلغم زدا در طب سنتی

دارو هایی که برای درمان غلبه بلغم توسط پزشکان طب سنتی تجویز می شوند، معمولا حاوی ترکیبات گیاهی موثر برای دفع سردی و بلغم اضافه از بدن، رفع سستی معده و روده و همچنین درمان نفخ و اسپاسم در دستگاه گوارش هستند. 
در حال حاضر یکی از بهترین دارو های گیاهی برای درمان بلغم و دفع سردی از بدن، قرص بلغم زدا نیاک است.

قرص بلغم چیست؟

قرص بلغم نیاک، به عنوان یکی از بهترین دارو های بلغم زدا در طب سنتی شناخته می شود که برای از بین بردن سردی و بلغم از دستگاه گوارش توسط پزشکان طب سنتی از جمله دکتر کردافشاری تجویز می شود.
قرص بلغم زدا نیاک فرآورده گیاهی طب سنتی از داروسازی نیاک است و هیچ گونه ماده شیمیایی در آن استفاده وجود ندارد. 
این قرص بلغم زدا حاوی چندین نوع گیاه دارویی و ترکیبات گیاهی موثر از جمله آویشن شیرازی، عسل طبیعی، مصطکی، زنیان و .. است که در کنار هم، یکی از بهترین دارو های بلغم زدا را بوجود آورده اند.

خواص قرص بلغم زدا نیاک

قرص ضد بلغم به دلیل ترکیبات گیاهی موثری که دارد به درمان انواع مشکلات گوارشی که ناشی از غلبه سردی و بلغم بر دستگاه گوارش است، کمک می کند و خواص اصلی آن شامل موارد زیر است: 

  • درمان نفخ، اسپاسم و ریفلاکس معده

  • تسکین سرفه های ناشی از اسید معده

  • دفع سردی و بلغم اضافه معده و روده 

  • درمان سردی مزاج بلغمی ها

  • رفع احساس پری در معده

  • درمان سستی و شل شدن معده و روده

  • تسکین ورم معده و روده 

ترکیبات قرص بلغم زدا نیاک چیست؟

همانطور که گفته شد داروسازی نیاک، با بکارگیری موثر ترین نسخه های طب سنتی توانسته است یکی از قوی ترین دارو های بلغم زدا را تولید کند. ترکیبات گیاهی منحصر به فردی که در این دارو وجود دارند، هنگامی که بشکل قرص در کنار هم قرار می گیرند، می توانند به صورت بسیار موثر و کارامد تری به درمان سردی و دفع بلغم اضافه از بدن کمک کنند. این ترکیبات شامل موارد زیر هستند:

  • آویشن شیرازی

آویشن گیاه دارویی پر طرفدار در طب سنتی است که سرشار از ویتامین C، آنتی اکسیدان، مواد معدنی و ... است. غلبه سردی یکی از عوامل ایجاد کننده التهاب در بدن است و گیاه آویشن به دلیل داشتن خواص ضد التهابی قوی به از بین بردن التهاب، بویژه در دستگاه گوارش کمک می کند. خواص ضد مبکروبی آویشن نیز با کاهش میکروب و باکتری های موجود در مواد غذایی که وارد معده می شوند، سلامت کلی دستگاه گوارش را بهبود می بخشد. 
آویشن همچنین با افزایش لایه محافظ مخاط معده، از آسیب اسید معده و زخم معده جلوگیری می کند و سوء هاضمه را نیز از بین می برد.

  • زنیان

زنیان در طب سنتی هندی به عنوان محرک و ضد اسپاسم شناخته می شود و برای تسکین سوء هاضمه، اسهال، نفخ، درد های شکمی، کم اشتهایی و در کل مشکلات دستگاه گوارش معجزه می کند.
زنیان گیاهی با خواص آنتی اکسیدانی بالا است و به تسکین التهاب و درد نیز کمک خواهد کرد.

  • مصطکی 

صمغ مصطکی در طب سنتی، دارو گیاهی موثر برای درمان زخم معده و روده، نفخ و اسپاسم، سوزش معده و سوء هاضمه، رفع مشکلات تنفسی، درمان عفونت های باکتریایی و بهبود گردش خون است. 

  • سیاه دانه

سیاه دانه در طب سنتی به عنوان یک دارو گیاهی همه کاره شناخته می شود و به دفع سردی و بلغم از معده و دستگاه گوارش کمک می کند. سیاه دانه نفخ و اسپاسم را از بین می برد و برای سرفه نیز مفید است.

  • عسل مصفی 

عسل مصفی عسل صد در صد طبیعی و سالم است که موم آن از آن جدا شده و تصفیه می شود. عسل مصفی در طب سنتی برای درمان انواع بیماری ها و پاکسازی بدن از سموم تجویز می شود.

آیا قرص بلغم برای لاغری موثر است؟

از آنجا که طبق نظر پزشکان و متخصصان طب سنتی، چاقی شکمی در افراد بویژه بانوان، ناشی از غلبه خلط بلغم  بر بدن است، مصرف قرص بلغم می تواند با دفع سردی و بلغم اضافه، به درمان چاقی شحمی (شکمی) کمک کند. از طرفی با کمک به بهبود عملکرد هضم غذا در دستگاه گوارش، می تواند برای کمک به لاغری و کاهش وزن موثر باشد.

 

 

کاربرد قرص بلغم به عنوان ضد نفخ و بادشکن چیست؟

وجود ترکیباتی مانند آویشن و زنیان در قرص بلغم نیاک به دلیل داشتن کارواکرول و تیمول به تقویت آنزیم های گوارشی کمک کرده و از بروز زخم های گوارشی، نفخ و اسپاسم معده، درد های شکمی، سوء هاضمه و ... جلوگیری می کند. به همین دلیل قرص بلغم ضد نفخ و بادشکن است.
خواص ضد باکتری و ضد قارچی گیاه آویشن همچنین از بروز عفونت های باکتریایی چون هلیکوباکتریا در معده پیشگیری خواهد کرد و در صورت بروز به درمان آن کمک می کند.

 

 

طریقه مصرف قرص بلغم نیاک

برای دفع سردی و خلط بلغم 

روزانه 4 عدد قرص ضد بلغم، 2 عدد قرص صبح بصورت ناشتا و 2 عدد قرص شب ها قبل از خواب استفاده شود.

برای درمان سرفه 

روزانه 3 عدد، هر بار یک عدد قرص دوا بلغم مصرف شود.

برای درمان مشکلات گوارشی

روزانه 1 تا 2 عدد قرص دوا بلغم بعد از هر وعده غذایی میل شود.

عوارض جانبی قرص آنتی بلغم

تا کنون هیچ گونه عوارض جانبی برای قرص بلغم نیاک گزارش نشده است.
استفاده از این قرص در دوران باردای و شیردهی توصیه نمی شود.
در صورت داشتن سابقه حساسیت و آلرژی به هر یک از مواد تشکیل دهنده قرص بلغم، از مصرف آن خودداری کنید.
در افرادی که دچار سرطان سینه و رحم هستند و یا دچار کیست و فیبروم رحمی می باشند، مصرف قرص بلغم توصیه نمی شود.
در صورت مصرف دارو های سرکوب کننده سیستم ایمنی، ضد انعقاد خون و یا هر نوع داروی دیگر که برای درمان بیماری های خاص و مزمن استفاده می شود، قبل از استفاده از قرص بلغم با پزشک خود مشورت کنید.
قرص ضد بلغم نیاک بهتر است با 2 ساعت فاصله زمانی از سایر دارو ها، مصرف شود.

خرید قرص بلغم نیاک

قرص ضد بلغم نیاک را می توانید با اطمینان از اصالت و کیفیت بالای محصول، بصورت اینترنتی از فروشگاه آنلاین مرهم طب خریداری کرده و در سریع ترین زمان درب منزل تحویل بگیرید.

 

برای خرید و مشاوره

قرص بلغم نیاک

از فروشگاه آنلاین مرهم طب

با شماره های زیر تماس بگیرید :

09123764807

02144640622

یا بر روی دکمه زیر کلیک کنید

 

خرید قرص ضد بلغم نیاک

 

توصیه های طب سنتی برای افراد بلغمی مزاج؟

  • 3 روز در هفته به عنوان صبحانه ارده و شیره خرما میل کنید.

  • افرادی که دچار چاقی شکمی هستند، روزانه 3 تا 5 عدد مغز گردو میل کنند. گردو به دلیل تولید خلط گرم صفراوی به از بین رفتن چربی های ناشی از غلبه بلغم کمک می کند.

  • بلغمی مزاج هایی که از یبوست رنج می برند، مصرف مویز را فراموش نکنند. مویز اعتدال دهنده اخلاط بدن است و به عنوان یک ملین طبیعی به رفع مشکلات یبوست کمک می کند. مصرف مویز به همراه رازیانه نیز برای از بین رفتن التهاب مفاصل که ناشی از سردی و غلبه بلغم است، مفید خواهد بود.

  • استفاده از کندر برای تقویت مغز و اعصاب و حافظه مفید است و از غلبه سردی بر مغز جلوگیری می کند.

  • در فصل تابستان اگر فعالیتی انجام ندهید که مواد زائد از بدنتان بصورت تعریق دفع شود، ممکن است در سنین بالا دچار انسداد عروق قلب و مغز شوید. 

  • در فصل گرم سال بهتر است حجم وعده ناهار کم باشد، زیرا قوه هضم در فصل تابستان کاهش پیدا می کند و خوردن ناهار مفصل به تجمع خلط بلغم در دستگاه گوارش منجر می شود.

  • همچنین خوردن شربت لیمو عسل به همراه تخم شربتی یا خاکشیر در فصل گرما برای جلوگیری از گرما زدگی مفید خواهد بود.

  • برای تسکین و درمان درد های مفصلی،آرتروزی، کمردرد، سیاتیک و زانودرد، ماساژ این نواحی با روغن ترکیبی ضد درد مرهم طب یا روغن سیاه دانه بسیار نتیجه بخش خواهد بود. ماساژ با روغن های گیاهی گفته شده، روزانه به مدت 10 تا 15 دقیقه پیشنهاد می شود. در کنار آن انجام موارد زیر الزامی است:

مصرف معجون دوسین، 2 بار در روز، 1 قاشق چایخوری صبح ناشتا میل شود.
استفاده از ادویه جاتی مانند زنجبیل، جوز هندی، دارچین، زنیان و سیاه دانه
استفاده از قرص حب جدوار و یا قرص رازی
تحرک و ورزش روزانه، 45 دقیقه در روز
استفاده از دمنوش های گرم مثل دمنوش انرژی زا مرهم طب، زنجبیل، آویشن، پونه کوهی و ...
همچنین از مصرف غذا های سرد و ترشیجات نیز پرهیز شود.

  • برای دفع سردی از رحم و از بین رفتن انواع کیست تخمدان مصرف روزانه یک فنجان عرق رازیانه به دلیل طبع گرم و داشتن خاصیت تنظیم هورمون های زنانه توصیه می شود. (در ایام عادت ماهیانه استفاده نشود)

  • مصرف غذا های گرم مانند قورمه سبزی، فسنجان، حلیم، گوشت گوسفندی، سمنو، آجیل و مغز ها و ... فراموش نشود.