روغن گیاهی برای سفید کردن پوست مانند یک پارادوکس به نظر می رسد. زیرا ما اغلب از کرم‌ها، سرم های پوستی، صابون‌ها و در موارد شدید از برخی  دارو ها برای بهبود رنگ پوست و شفاف‌ و سفیدتر کردن آن استفاده می‌کنیم. با این حال، روغن های گیاهی در بازار وجود دارند که نه تنها پوست شما را روشن تر می کنند، بلکه به دلیل مواد مغذی، ویتامین، آنتی اکسیدان و مواد معدنی که در ترکیبات آن ها وجود دارد، موجب بهبود شرایط کلی پوست شما می شوند. 

فواید روغن های گیاهی برای پوست

کمک به رفع هایپرپیگمانتاسیون: پرپیگمانتاسیون منجر به تغییر تن و رنگ پوست می شود. در نتیجه لکه های تیره شروع به نمایان شدن بر روی پوست می شوند. پیگمانتاسیون به دلیل آلرژی ها و جوش ها ایجاد می شود و در صورت عدم درمان در مراحل اولیه می تواند ظاهر صورت را به کلی تغییر دهد.
با استفاده از روغن های گیاهی می توان چین و چروک و ترک های پوستی روی صورت و بدن را کاملاً از بین برد.
برخی روغن های گیاهی نیز به لطف رایحه ای که دارند دارای خواص ضد استرس، ضد اضطراب و ضد افسردگی هستند، در نتیجه می توانند علائم افسردگی را کاهش دهند. 
روغن های گیاهی پوست را تغذیه کرده و آن را هیدراته نگه می دارند. بنابراین پوست دچار خشکی، اگزما، خارش و .. نمی شود. 

لیست روغن های گیاهی روشن کننده و سفید کننده پوست

  •  روغن آرگان

روغن آرگان یا روغن مراکشی به دلیل ظاهرش به طلای مایع نیز معروف است. این روغن محصول کشور مراکش است و از دانه های درخت آرگان استخراج می شود. این روغن علاوه بر فواید بی شماری که برای پوست و مو دارد، می تواند برای اهداف ضد پیری نیز استفاده شود. برای گرفتن نتیجه مطلوب از این روغن بینظیر پیشنهاد می شود روزانه چند قطره از این روغن را بر روی پوست صورت و گردن خود ماساژ دهید و بگذارید یک شب بماند. روغن آرگان دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است، به همین دلیل باعث کاهش چین و چروک و لک پوستی می شود. این روغن را می توانید بر روی پوست خشک استفاده کنید و بعد از مدتی معجزه آن را برای نرمی و لطافت پوست مشاهده کنید. در حقیقت روغن آرگان به عنوان یک روغن گیاهی روشن کننده برای پوست شناخته می شود و درخشش طبیعی پوست را نیز افزایش می دهد.
این روغن به عنوان یک محصول زیبایی و مرطوب کننده عمل می کند. اگر از اگزما رنج می برید، می توانید از روغن آرگان استفاده کنید. روغن آرگان در درمان جوش، بریدگی و کبودی نیز موثر است. روغن آرگان همچنین می تواند رشد جوش ها را متوقف کند. 

  • روغن هسته انگور 

این روغن که از هسته های میوه انگور به دست می آید، برای پوست های چرب بسیار مناسب است. روغن هسته انگور تشکیل آکنه را کاهش می دهد و چربی اضافی پوست را نیز از بین می برد. این روغن گیاهی همچنین برای سفید کردن پوست و از بین بردن لکه های پوستی موثر است و می توان برای روشن کردن پوست نیز از آن استفاده کرد زیرا این توانایی را دارد که رنگ پوست را در کمترین زمان روشن کند. 

  • روغن اسطوخودوس 

روغن اسطوخودوس برای انواع پوست های خشک و نرمال مناسب است و برای روشن کردن پوست های چرب می تواند مفید باشد. روغن اسطوخودوس در حقیقت شرایط پوست را بهبود می بخشد، اعصاب را تسکین می دهد و از تولید بیش از حد رنگدانه های پوستی که موجب لکه های پوستی می شوند جلوگیری می کند. این روغن را باید فقط در شب استفاده کنید.

  • روغن گلاب 

آیا تا به حال از گلاب استفاده کرده اید؟ اگر بله، پس می دانید در مورد چه چیزی صحبت می کنم. روغن گل محمدی به خودی خود یک محصول کامل است. لازم نیست آن را به ماده دیگری اضافه کنید. فقط این روغن را روی صورت خود بمالید، به آرامی ماساژ دهید و بخوابید. همچنین برای سفید کردن پوست های چرب تا مختلط نیز مفید است. این محصول به روشن شدن لکه های تیره، از بین بردن جوش ها و همچنین سفت نگه داشتن پوست شما کمک می کند. 

  • روغن بادام شیرین

روغن بادام شیرین در درمان تیرگی زیر چشم و لکه های تیره پوست صورت مفید است. این روغن پوست را با لایه برداری ظریف از سلول های مرده تغذیه می کند و در نتیجه ظاهری شاداب و درخشان به پوست شما می بخشد.

  • روغن زیتون

روغن زیتون دارای ویتامین E است، در نتیجه آن را به محصولی عالی برای تغذیه پوست تبدیل می کند، زیرا باعث روشن شدن پوست و رفع لکه های تیره پوست می شود. این روغن به درمان خطوط ریز پنچه کلاغی اطراف چشم کمک می کند و برای درمان سرطان پوست شناخته شده است.
می توانید از روغن زیتون یک ماسک صورت مفید برای پوست خود تهیه کنید. برای تهیه این ماسک روشن کننده پوست کافی است 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون را با نصف فنجان ماست و 3 قاشق عسل ترکیب کرده و 1 تا 2 بار در هفته به مدت 15 تا 20 دقیقه بر روی پوست قرار دهید. این ماسک برای خلاص شدن از شر لکه های پوستی بسیار موثر است. همچنین می توانید از روغن زیتون برای پاک کردن آرایش نیز استفاده کنید. 

  • روغن نارگیل 

از روغن نارگیل می توانید برای روشن کردن لکه های پوستی استفاده کنید. اگرچه برای استفاده روی صورت ایده آل نیست اما هر گونه سوختگی و لکه های پوستی را می تواند درمان کند زیرا روغن نارگیل بلافاصله بعد از استفاده خواص آنتی اکسیدانی از خود نشان می دهد. 
روغن نارگیل حتی می تواند راش و جوش هایی که بر روی بازو ایجاد می شوند را درمان کرده و از سوی دیگر به عنوان یک تونر طبیعی بینظیر برای پاک کردن پوست شناخته می شود. 

احتیاط هنگام استفاده از روغن های گیاهی

اگر پوست شما به شدت چرب است از روغن های گیاهی برای صورت خود استفاده نکنید.
در صورت واکنش پوست به روغن از آن استفاده نکنید.
روغن های گیاهی را ترجیحا در شب استفاده کرده و قبل از استفاده نیز صورت خود را تمیز کنید.
روغن ها گیاهی معمولاً هیچ عارضه ای از خود به جای نمی گذارند. بیشتر بیماری های پوستی یا به دلیل کمبود چربی یا چربی زیاد پوست ایجاد می شوند. هنگامی که بتوانید روغن مناسب برای نوع پوست خود را تشخیص دهید، روتین پوستی شما همیشه بدون دردسر خواهد بود.

خرید روغن های گیاهی اصل 

روغن های گیاهی را باید از فروشگاه های معتبر تهیه کنید، زیرا نمونه های تقلبی و غیر اصل روغن های گیاهی به فراوانی در بازار وجود دارد. روغن های گیاهی مرهم طب علاوه بر اینکه به روش پرس سرد بوسیله آخرین تکنولوژی های روز دنیا روغن گیری می شوند، از غلظت و کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و با مناسب ترین قیمت عرضه می شوند. بنابراین می توانید با خیال راحت روغن گیاهی مورد نظر خود را از فروشگاه آنلاین مرهم طب خریداری کرده و در سریع ترین زمان در هر کجای ایران که باشید آن را درب منزل تحویل بگیرید.