طرز تهیه دسر های پرطرفدار در طب سنتی  

شاید شما هم هر از گاهی هوس خوردن یک چیز شیرین داشته باشید و به همین دلیل به سراغ انواع کیک و شیرینی و بستنی می روید. اما آیا خوردن مداوم این نوع شیرینی و دسر های سرشار از قند مصنوعی برای بدن مضر است؟ پاسخ این سوال بله است. 
پس اگر هوس کیک و دسر کردید باید سراغ چه نوع شیرینی هایی بروید؟ خوشبختانه در طب سنتی دستور تهیه چندین نوع شیرینی و دسر گفته شده است که از نظر غذایی از ارزش بالایی برخوردارند و در افزایش قوای جسمانی بسیار موثرند.
در ادامه این مطلب قصد داریم به معرفی این شیرینی و دسر های خوشمزه و سالم بپردازیم. 

طرز تهیه فرنی مخصوص با شیر بادام

این نوع فرنی از ارزش غذایی بالایی برخوردار است و برای کسانی که دچار ضعف جسمانی هستند، بهترین گزینه است. همچنین برای کلیه ها نیز مفید بوده و برای تقویت قوای جنسی بسیار موثر است.

 

 

مواد لازم جهت تهیه فرنی با شیر بادام

4 لیوان شیر بادام
8 قاشق غذاخوری آرد برنج قهوه ای
نصف استکان گلاب
1 قاشق چای خوری پودر هل سبز
2 قاشق غذاخوری خلال پسته تازه
عسل یا شکر به دلخواه

طرز تهیه

شیر بادام را در یک ظرف مناسب ریخته و آرد برنج را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا ترکیب یکنواختی درست شود. سپس ظرف را بر روی حرارت قرار داده و مرتب هم بزنید. در همین حین گلاب، هل، عسل یا شکر و یک قاشق غذا خوری خلال بپسته را به آن اضافه کنید. هنگامی که فرنی بجوش آمد و کمی غلیظ شد، آن را از روی حرارت برداشته و در ظرف مناسب سرو کنید. سپس روی آن را با خلال پسته تزئین کرده و میل کنید.

طرز تهیه حلوا جوانه گندم 

این دسر مناسب انواع مناسبت ها است و به عنوان وعده انرژی زا قبل از ورزش سنگین پیشنهاد می شود. سرشار از مواد مغذی بوده و به تقویت قوای جسمی شما کمک می کند.

 

 

مواد لازم:

1 کیلوگرم خرمای رطب سیاه بدون هسته
5 قاشق غذاخوری آرد جوانه گندم
1 لیوان ارده 
5 قاشق غذاخوری پودر گردو
1 قاشق غذاخوری پودر نارگیل 
1 قاشق مرباخوری پودر هل سبز

طرز تهیه:

ابتدا پودر جوانه گندم را با هل و پودر گردو کاملا مخلوط کنید. سپس در ظرفی مناسب، خرما و ارده را کاملا با یکدیگر مخلوط کرده و به ترکیبی یکنواخت تبدیل کنید. سپس مخلوط جوانه گندم و پودر هل و گردو را به آرامی به آن اضافه کنید. سپس حلوا را در یک دیس یا بشقاب بزرگ پهن کرده و روی آن را با پودر نارگیل تزئین کنید.

طرز تهیه حلوا سیب

حلوا سیب مقوی معده و کبد و قلب است و اخلاط مفید و معتدل را در بدن تولید می کند.

 

 

مواد لازم:

سیب شیرین و رسیده
شکر یا عسل طبیعی
مغز پسته
هل و گلاب
تمامی مقادیر برحسب ذائقه به مقدار لازم اضافه شود.

طرز تهیه: 

سیب شیرین و رسیده را پوست کنده و با آب کم بپزید یا بخار پز کنید تا بپزد و له شود. عسل یا شکر را به همراه هل و گلاب در ظرف دیگری به قوام بیاورید. سیب له شده را به آن اضافه کرده و بر روی حرارت ملایم مرتب هم بزنید تا کاملا مخلوط شده و به قوام حلوا برسد. سپس آن را در ظرف مناسب ریخته و بر روی آن را با مغز پسته تزئین کنید.

طرز تهیه شکلات صبحانه در طب سنتی

 

 

مواد لازم:

6 قاشق غذاخوری ارده 
1 قاشق غذاخوری عسل
1 قاشق مرباخوری پودر پسته خام
1 قاشق چای خوری پودر هل سبز

طرز تهیه:

ارده را در یک ظرف چینی مناسب بریزید و عسل را به آن اضافه کنید. مخلوط را بطور منظم و یکنواخت هم بزنید تا کاملا سفت شده و به قوام برسد. سپس هل را به آن اضافه کرده و مخلوط کنید. در انتها پودر پسته را بر روی آن بپاشید. می توانید آن را همراه با شیر بادام یا شیر گردو به عنوان صبحانه میل کنید. این شکلات صبحانه بسیار مقوی و نشاط آور بوده و برای کودکان و نوجوانان بهترین گزینه خواهد بود.

 

برای مشاوره و خرید

مواد اولیه آشپزی و شیرینی پزی

از فروشگاه آنلاین مرهم طب

با شماره های زیر تماس بگیرید:

09123764807

02144640622

و یا برروی دکمه زیر کلیک کنید

 

مواد اولیه آشپزی و شیرینی پزی

 

طرز تهیه شکلات صبحانه 2 

6 قاشق غذاخوری ارده
1 قاشق غذاخوری عسل
1 قاشق غذاخوری پودر نارگیل
1 قاشق غذاخوری پودر گردو
1 قاشق چایخوری پودر هل سبز

طرز تهیه:

ارده را در یک ظرف چینی مناسب ریخته و عسل را به آن اضافه کنید. مخلوط را بطور یکنواخت هم بزنید تا کاملا سفت شود و به قوام برسد. سپس پودر نارگیل و هل را به آن اضافه کرده و آن ها را خوب مخلوط کنید. در انتها پودر گردو را بر روی آن بپاشید. این شکلات بسیار مقوی، خوش عطر و آرامبخش است.

طرز تهیه شکلات صبحانه 3

مواد لازم:

6 قاشق غذاخوری ارده 

1 قاشق غذاخوری عسل

1 قاشق غذاخوری پودر نارگیل 

1 قاشق غذاخوری پودر پسته

1 قاشق غذاخوری گلاب

1 قاشق چایخوری پودر هل سبز

طرز تهیه:

ارده را در یک ظرف چینی مناسب بریزید و عسل را به آن اضافه کنید. مخلوط را بطور یکنواخت هم بزنید تا به قوام برسد. سپس پودر نارگیل، هل و گلاب را به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. در انتها پودر پسته را بر روی آن بریزید. این شکلات صبحانه طبیعی و مقوی را می توانید به همراه شیر بادام یا شیر فندق برای وعده صبحانه میل کنید.

طرز تهیه دسر کدو حلوایی در طب سنتی

این دسر برای بیماری های مفصلی بسیار مفید است و به تقویت بینایی نیز کمک می کند.

 

 

مواد مورد نیاز:

1 کیلوگرم کدو حلوایی
2 قاشق غذاخوری عسل 
1 مثقال پودر هل 
4 قاشق غذاخوری گلاب
2 گرم زعفران سابیده شده
4 قاشق غذاخوری خلال پسته + پودر نارگیل

طرز تهیه:

کدو حلوایی را به قطعات مناسب تقسیم کرده و بخارپز کنید. سپس زعفران را با گلاب مخلوط کرده و به همراه عسل، هل و مخلوط خلال پسته و پودر نارگیل به کدو حلوایی بخارپز شده اضافه کنید. مواد را خوب با یکدیگر ترکیب کنید تا یکنواخت شود. سپس در ظرف مناسب ریخته و با خلال پسته و بادام آن را تزئین کنید و برای چند ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد. دسر شما آماده است.

مربا میوه آقطی

مصرف این مربا برای بیماران مفصلی و کسانی که به چاقی مزمن مبتلا هستند بسیار مفید است.

مواد لازم:

500 گرم میوه آقطی
یک کیلوگرم عسل طبیعی

طرز تهیه:

عسل را در مقداری آب ریخته و به قدری حرارت دهید تا قوام پیدا کند. سپس میوه آقطی تازه را همراه با کمی آب درون شربتی که تهیه کردید ریخته و خوب هم بزنید تا میوه آقطی پخته شود و ترکیب مربا قوام پیدا کند.

مربا شکوفه درخت سیب

مصرف این مربا برای تقویت قوای جنسی و همچنین تقویت قلب و اعصاب بسیار مفید خواهد بود.

مواد مورد نیاز:

100 گرم گل قند
100 گرم شکوفه درخت سیب

طرز تهیه:

شکوفه درخت سیب را خرد کرده و گل قند را با آن مخلوط کنید تا کاملا یکنواخت شود. سپس میل کنید.

طرز تهیه بستنی توت فرنگی در طب سنتی

 

 

مواد مورد نیاز:

500 گرم توت فرنگی تازه، رسیده و سالم
2 قاشق غذاخوری عسل طبیعی
1 قاشق غذاخوری پودر پسته
1 قاشق چایخوری پودر ثعلب 
نصف قاشق چایخوری وانیل
2 قاشق غذاخوری گلاب

نعناع تازه برای تزئین

طرز تهیه: 

توت فرنگی ها را شسته و قسمت سبز رنگ آن ها را جدا کنید. سپس به همراه پودر ثعلب، وانیل، عسل و گلاب در مخلوط کن ریخته و با یکدیگر ترکیب کنید. هنگامی که مخلوط بستنی به شکل یکدست درامد، آن را در ظرف مناسبی ریخته و پودر پسته را به آن اضافه کنید و در فریزر قرار دهید. هر 20 دقیقه آن را از فریزر خارج کرده و هم بزنید و مجدد در فریزر قرار دهید. این عمل را 3 تا 4 بار تکرار کنید تا بستنی خود را بگیرد و به قوام مورد نظر برسد. نوش جان.

طرز تهیه بستنی هلویی در طب سنتی

مواد مورد نیاز:

500 گرم هلو رسیده 
1 قاشق چایخوری عسل طبیعی
1 قاشق غذاخوری پودر پسته
1 قاشق چایخوری ثعلب
نصف قاشق غذاخوری وانیل
2 قاشق غذاخوری گلاب

طرز تهیه:

هلو ها را بشویید، هسته آن هارا خارج کرده و به همراه پودر ثعلب، وانیل، عسل، و گلاب در مخلوط کن ریخته و با یکدیگر ترکیب کنید. هنگامی که مخلوط بستنی به شکل یکدست درامد، آن را در ظرف مناسبی ریخته و پودر پسته را به آن اضافه کنید و در فریزر قرار دهید. هر 20 دقیقه آن را از فریزر خارج کرده و هم بزنید و مجدد در فریزر قرار دهید. این عمل را 3 تا 4 بار تکرار کنید تا بستنی خود را بگیرد و به قوام مورد نظر برسد. نوش جان.