روغن جلبک دریایی چیست؟

چرا جلبک دریایی ؟

آیا میدانستید که آب دریا و پلاسمای خون دارای ترکیبات شیمیایی شبیه به هم هستند ؟
جلبک دریایی بطور طبیعی مواد غذایی مورد نیاز خود را از آب دریا جذب میکند ، در نتیجه جلبک دریایی حاوی مواد معدنی ، ویتامین ها و ترکیبات مغذی در غلظت بالا میباشد. 
این ویژگی ها و خواص جلبک دریایی موجب رساندن مواد مغذی به بدن ، محافظت از پوست در برابر رادیکال های آزاد و کمک به درمان چندین بیماری پوستی از جمله پسوریازیس ، اگزما ، جوش و آکنه میشود . 
جلبک دریایی بطور طبیعی پوست را پاکسازی کرده و موجب شادابی و افزایش خاصیت ارتجاعی پوست میشود که نتیجه آن توقف روند پیری پوست ، مرطوب کنندگی پوست و تحریک سلول های پوستی برای ساخت سلول های جدید و کلاژن میباشد.
از جلبک دریایی میتوان در تولید محصولات آرایشی بهداشتی و روغن های تقویتی برای پوست ، محصولات دارویی و .. استفاده کرد.
یکی از فرآورده های جلبک دریایی که دارای خواص بینظیر این گیاه دریایی و دارویی برای پوست و لاغری موضعی میباشد ، روغن جلبک دریایی است .

ویژگی های منحصر به فرد و خواص روغن جلبک دریایی  برای پوست و سلامتی بدن :

ضد التهاب و مشکلات پوستی

روغن جلبک دریایی به دلیل این که حاوی خواص ضد التهابی و درمانی است میتواند در درمان بیماری های پوستی از جمله پسوریازیس ، اگزما ، درماتیت و حساسیت پوستی ، آکنه و جوش بسیار موثر باشد 

 

 

بهبود سلولیت و چربی سوزی موضعی

روغن جلبک دریایی برای لاغری و تناسب اندام نیز مورد استفاده قرار میگیرد. درواقع روغن جلبک دریایی با تحریک گردش خون در زیر پوست ، سموم بدن را دفع و تخلیه لنفاوی را افزایش میدهد ، در نتیجه ظاهر سلولیت بهبود پیدا کرده و چربی های نزدیک به سطح پوست کاهش پیدا میکنند .

طریقه مصرف روغن جلبک دریایی برای لاغری و چربی سوزی موضعی :

برای از بین بردن سلولیت روزانه یک الی دو مرتبه به مدت 15 دقیقه روغن جلبک دریایی را بر روی نواحی که دچار سلولیت شده ماساژ دهید ، پیشنهاد میشود در کنار ماساژ با دست همزمان از فوم رول نیز استفاده کنید.

روغن جلبک دریایی و جوانسازی پوست 

وجود ترکیبات آنتی اکسیدان و مواد معدنی در روغن جلبک دریایی موجب توقف روند پیری ، ترمیم پوست ، مرطوب کنندگی و آبرسانی پوست میشود. روغن جلبک دریایی لطافت و درخشندگی را به پوست برگردانده و سلول های مرده را از بین میبرد.

روغن جلبک دریایی ، روغن ضد سرطان

وجود ترکیبات آنتی اکسیدان ، بتاکاروتن و فایکوسیانین در ترکیبات جلبک دریایی موجب بوجود آمدن خواص ضد سرطانی در روغن جلبک دریایی شده است .

روغن جلبک دریایی و تیروئید

جلبک دریایی سرشار از ید است که برای غده تیروئید بسیار مفید است.

یکی از گونه های جلبک دریایی که دارای خواص منحصر به فرد برای پوست و سلامتی میباشد جلبک دریایی Himanthalia Elongata است که به اسپاگتی دریایی مشهور است.
این جلبک دریایی ویتامین و اسید های آمینه ضروری را به پوست میرساند و توانایی این را دارد که رطوبت پوست را تامین کند.
از روغن این جلبک علاوه بر مراقبت های پوستی میتوان در پخت و پز نیز استفاده کرد.

برای خرید روغن جلبک دریایی مرهم طب به لینک زیر مراجعه کنید :

روغن جلبک دریایی مرهم طب