خوشبو کننده بدن

برای بسیاری از افراد اینکه بدنشان بوی مطلوبی داشته باشد، در اولویت است، در نتیجه بسیاری ترجیح می دهند برای دستیابی به این امر از یک دئودورانت یا ضد تعریق معمولی استفاده نکنند، بلکه ترجیح می دهند با استفاده از جایگزین های طبیعی تر که حاوی مواد مضر کمتری هستند، بوی تعریق بدن خود را برطرف کنند. 
ضد تعریق های تجاری اغلب حاوی موادی مانند عطرهای مصنوعی، پارابن ها، فتالات ها و نگهدارنده های ضد باکتریایی هستند که می تواند در دراز مدت برای بدن مضر باشند. دئودورانت ها همچنین به طور کلی حاوی آلومینیوم هستند، که به عنوان مسدود کننده منافذ شناخته می شوند، در نتیجه تعریق را محدود کرده و رطوبت را کاهش می دهند. 
اما از آنجا که دئودورانت های طبیعی جلوی تعریق را نمی گیرند، با جلوگیری از عملکردهای طبیعی تصفیه بدن، برای بدن مفید هستند. اگرچه خوشبوکننده های طبیعی همچنین می توانند منافذ را مسدود کنند، اما تفاوت مثبت این است که منافذ با ترکیبات طبیعی مسدود می شوند، نه ترکیبات شیمیایی و مضر.
برای آشنایی با دستورالعمل ها ساخت دئودورانت ها طبیعی در خانه که هم فاقد مواد شیمیایی هستند و هم از انتشار بوی بد جلوگیری می کنند، ادامه مطلب را مطالعه کنید.

پیشنهاد می شود برای آشنایی با دلایل تعریق بیش از حد و بوی بد بدن مقاله «تعریق بیش از حد؛ علت و درمان» را در وبلاگ سلامت مرهم طب مطالعه کنید.

سم زدایی زیر بغل 

بدن بطور ناخواسته یا به طور طبیعی بد بو نیست، تنها زمانی بو می دهد که باکتری های موجود در آن به آن چیزی که از آن "تغذیه" می کنند واکنش نشان دهند: مانند رژیم غذایی. بدني كه عمدتاً از غذاهاي غير طبيعي، فرآوري شده و تصفيه شده تغذيه مي كند يا رژيمي سرشار از گوشت و شكر را دنبال می کند، بوهاي بد را بيش از بدني كه از غذاهاي سالم تغذيه مي كند، انتشار می دهد. 
سم زدایی زیر بغل برای کسانی اتفاق می افتد که از خوشبو کننده ها و ضد تعریق های شیمیایی به دئودورانت های طبیعی روی می آورند، زیرا اعتقاد بر این است که این ضد تعریق های طبیعی با مواد موثری که دارند، به دفع باکتری های موجود و باقی مانده از محصولات شیمیایی که قبلاً استفاده می شد، کمک می کنند و عملکرد این باکتری ها را بهینه می کنند. 
به همین جهت استفاده از یک دئودورانت طبیعی، برای کمک به بدن برای بازگشت به تعریق اولیه و طبیعی خود لازم است.

برای سم زدایی زیر بغل، دستور زیر را امتحان کنید:

8 تا 10 قطره از یک یا چند روغن اسانسی را در 1 قاشق غذاخوری سرکه سیب ارگانیک رقیق کرده و آن را به یک بطری اسپری دار 60 میلی لیتری انتقال دهید، سپس مابقی بطری را با آب مقطر پر کنید (توجه: این ترکیب همچنین برای مراقبت از مو و خیساندن پا نیز مناسب است). 
بطری را خوب تکان دهید، مخلوط را بعد از حمام بر روی پوست زیر بغل تمیز اسپری کنید و اجازه دهید پوست خشک شود. 
این مراحل را در روز بعد نیز تکرار کنید. در نظر داشته باشید که بدن هر فرد با فرد دیگر متفاوت است و ممکن است برای یک فرد تا یک هفته نیز زمان نیاز باشد. همچنین ممکن است زیر بغل در طول هر یک از این روزهای سم زدایی، به چندین بار شستشو نیاز داشته باشد.

 

 

چگونه در خانه ضد تعریق طبیعی درست کنیم؟

در یک کاسه، نصف فنجان جوش شیرین (برای افرادی که پوست حساس دارند، مقدار کمتری برای جلوگیری از تحریک استفاده می شود) و ½ فنجان نشاسته ذرت را مخلوط کنید. در یک کاسه جداگانه، 5 قاشق غذاخوری روغن نارگیل خالص و 15 تا 20 قطره روغن های اسانسی ضد باکتری مانند روغن درخت چای، پونه کوهی و ..را با یکدیگر ترکیب کنید. 
در مرحله بعد، مخلوط روغنی را به مخلوط پودری اضافه کرده و هم بزنید تا مخلوط یکنواخت شود. این مقدار برای تقریباً 3 ماه استفاده کافی است. محصول نهایی را به یک ظرف تمیز شبیه به ظرف کرم منتقل کنید. 
برای هر بار استفاده به اندازه نخود از این ترکیب برداشته و بر روی پوست زیر بغل ماساژ دهید.
در دمای پایین، این دئودورانت ممکن است کمی سفت شود. برای نرم شدن آن، کافی است مقدار کمی از آن را در ناحیه مورد استفاده نگه دارید و اجازه دهید حرارت بدن آن را ذوب کند. در دمای بالا، این دئودورانت می تواند مایع شود. برای دستیابی به قوام بیشتر برای استفاده راحت تر، کافی است آن را چند دقیقه در یخچال قرار دهید.

کدام روغن های اسانسی برای ساخت ضد تعریق خانگی مناسب هستند؟

هر گونه روغن اسانسی که دارای خواص ضد باکتریایی است، برای افزودن به فرمولاسیون دئودورانت های طبیعی ایده آل است. 

استفاده از روغن های گیاهی ضد باکتری دارای خواص زیر هستند:

موجب از بین رفتن و جلوگیری از رشد باکتری در زیر بغل می شوند
بوی بد را خنثی می کنند
پخش بوی مطلوب را افزایش می دهند
چربی اضافی روی سطح پوست را کاهش می دهند
پوست را تمیز می کنند
پوست را سفت می کنند
پوست را خنک و شاداب می کنند

روغن های مناسب برای تهیه دئودورانت خانگی:

روغن بهارنارنج
روغن گل میخک
روغن چوب سدر
روغن سرو
روغن شمعدانی
روغن گریپ فروت
روغن اسطوخدوس
روغن علف لیمو
روغن پرتقال
روغن نعناع
روغن بابونه 
روغن رزماری
روغن مریم گلی
روغن درخت چای

برای مشاوره و خرید

روغن های گیاهی اصل و درجه یک

از فروشگاه آنلاین مرهم طب

با شماره های زیر تماس بگیرید:

09123764807

02144640622

و یا برروی دکمه زیر کلیک کنید

 

روغن های گیاهی کمیاب

چرا بر روی برخی افراد دئودورانت های طبیعی جواب نمی دهد؟

دئودورانت های طبیعی، برای سم زدایی زیر بغل، به زمان نیاز دارند تا بدن خود را با تغییر محصول مراقبت از پوست تطبیق داده و به نتایج دلخواه برسد. دئودورانت های طبیعی باید بیش از یک هفته به طور مداوم استفاده شوند. 

عدم عملکرد درست لزوماً به ترکیبات موجود در محصول مربوط نمی شود، بلکه معمولاً به دلایل زیر مربوط است:

  • رژیم غذایی ناسالم که عمدتاً شامل غذاهای فرآوری شده است

  • استفاده از لباس هایی با پارچه های مصنوعی و تنگ، که رطوبت را در خود نگه می دارند و به پوست اجازه تنفس نمی دهند

  • تمیز نکردن زیر بغل قبل از استفاده از دئودورانت های طبیعی

جایگزین های طبیعی دئودورانت و ضد تعریق

به عنوان گزینه های دیگر برای کاهش تعریق و بوی نامطبوع  می توانید مواد طبیعی ضد باکتریال زیر را امتحان کنید:

  • ژل آلوئه ورا

  • عصاره گریپ فروت

  • ترکیبی از روغن های پرتقال، لیمو، درخت چای، رزماری، کندر و اکالیپتوس که در روغن نارگیل رقیق شده اند.

  • گلاب

نکات مهم قبل از استفاده ضد تعریق های طبیعی

  • موارد ذکر شده در این مقاله فقط برای استعمال موضعی هستند.

  • قبل از استفاده از آنها برای اهداف درمانی، مشورت با پزشک ضروری است. 

  • به زنان باردار و شیرده توصیه می شود از هیچ یک از محصولات مراقبت از پوست فوق بدون مشورت پزشک یا متخصص پوست استفاده نکنند، زیرا ممکن است بر ترشحات هورمون خاصی تأثیر داشته باشد و مشخص نیست که آیا این اثرات در این مراحل برای نوزادان قابل انتقال است یا خیر.

  • این محصولات باید دور از دسترس کودکان نگهداری شوند.

  • قبل از استفاده از هر محصول، آزمایش آن بر روی پوست دست توصیه می شود. 

  • در صورت واکنش آلرژیک، استفاده از محصولات را متوقف کرده و بلافاصله برای ارزیابی سلامت و اقدامات درمانی مناسب به پزشک، داروساز یا متخصص آلرژی مراجعه کنید.