غذای های فست فودی پرطرفدار

با اینکه غذا های فست فودی برای سلامت بدن مضر شناخته شده اند اما هنوز هم طرفداران زیادی در سر تا سر جهان دارند. البته اگر بتوانید خودتان این غذا های خوشمزه و لذیذ را در خانه تهیه کنید سالم تر هستند و از سوی دیگر از کیفیت مواد اولیه بکار رفته در این نوع غذا ها آگاهی بیشتری خواهید داشت. 
کودکان و نوجوانان معمولا علاقه بیشتری به فست فود و غذا های آماده دارند و شاید برایتان پیش آمده باشد که وقتی ساندویچ یا پیتزا را در خانه تهیه می کنید، بچه ها باز هم از طعم ساندویچ و پیتزا رستوران های بیرون از خانه تعریف می کنند و عقیده دارند که غذا های رستورانی خوشمزه ترند. 

راز خوشمزه بودن فست فود های رستوران های بیرون چیست؟

اگر میزان روغن بکار رفته در فست فود های رستورانی را فاکتور بگیریم، ادویه هایی که این رستوران ها بکار می برند نیز در طعم نهایی غذا نقش اساسی دارد و معمولا به شکل یک دستور پخت رمز آلود، برای خود رستوران محفوظ می ماند. 
اما مرهم طب برای شما خبر های خوبی دارد. فروشگاه آنلاین مرهم طب که سال ها است در زمینه فروش و تهیه گیاهان دارویی و ادویه جات ترکیبی متنوع و .. فعالیت دارد، توانسته است ادویه جات ترکیبی خاص و کمیابی را برای تهیه انواع غذا های مشهور و پرطرفدار تهیه کند. شاید با خود بگویید که این ادویه جات ترکیبی در همه سوپر مارکت ها قابل دسترس هستند و این چیز جدیدی نیست، اما در پاسخ به این جمله باید بگوییم که «خیر، ادویه جات مرهم طب با اون ادویه جاتی که شما فکر می کنید فرق داره!». 
در واقع ادویه های ترکیبی مرهم طب نزدیک ترین عطر و طعم را به غذا های گفته شده دارند و به شما این امکان را می دهند که به راحتی در خانه، غذایی مشابه غذا های رستورانی تهیه کنید و از عطر و طعم بی نظیر آن لذت ببرید. 
با ادویه جات ترکیبی مرهم طب میتوانید انواع غذا های فست فودی مانند همبرگر، کالباس، فلافل، تاکو مکزیکی، مرغ و فیله سوخاری، میگو سوخاری، پیتزا و پاستا ایتالیایی و .. را با عطر و طعمی کاملا مشابه با نوع رستورانی آن در خانه تهیه کنید.
در ادامه به معرفی این ادویه جات ترکیبی خواهیم پرداخت و کاربرد آن ها را در غذا های متنوع به شما خواهیم گفت.

ادویه سوخاری کنتاکی مرهم طب

این ادویه ترکیبی از پاپریکا، آویشن، فلفل سیاه، پودر سیر و .. است که برای تهیه انواع غذا های سوخاری مانند مرغ و فیله سوخاری کنتاکی کاربرد دارد. 
مرغ سوخاری یا مرغ کنتاکی از غذای محبوب آمریکایی است که در حال حاضر در سرتاسر جهان طرفداران زیادی دارد و تقریبا کسی نیست که از طعم و حالت ترد و کریسپی آن لذت نبرد. 

 

 

طرز تهیه مرغ سوخاری با ادویه مخصوص مرغ سوخاری مرهم طب

مواد اولیه مورد نیاز برای طعم دار کردن مرغ سوخاری

6 عدد ران مرغ
6 عدد فیله مرغ
3 پیمانه شیر 
1 قاشق غذا خوری آب لیمو یا سرکه سفید
½ فنجان سس تند (اختیاری)
2 قاشق چای خوری نمک
2 قاشق چای خوری ادویه سوخاری کنتاکی مرهم طب

مواد مورد نیاز برای تهیه آرد سوخاری 

3 فنجان آرد سفید
½ فنجان نشاسته ذرت (برای ترد شدن مرغ سوخاری ها)
1 قاشق غذا خوری نمک
2 قاشق غذا خوری ادویه سوخاری مرهم طب
4 فنجان آب سرد
روغن مخصوص سرخ کردنی 

طرز تهیه 

شیر و آب لیمو یا سرکه سفید را با هم ترکیب کرده و اجازه دهید در دمای محیط به مدت 15 دقیقه بماند. هنگامی که شیر حالت بریده بریده پیدا کرد، آن را هم بزنید و سپس نمک و ادویه سوخاری و مرغ ها را به آن اضافه کنید. درب ظرف را کامل بپوشانید و به مدت 4 ساعت در یخچال قرار دهید تا مرغ ها طعم دار شوند. 
سپس در ظرف دیگر ترکیب آرد، نشاسته ذرت، ادویه سوخاری مرهم طب و نمک را با یکدیگر ترکیب کنید. مرغ ها را یکی یکی در آرد سوخاری بغلتانید و سپس در آب سرد فرو کنید و مجدد در آرد سوخاری بغلتانید. مرغ ها را برای چند دقیقه کنار بگذارید و در همین حین روغن را درون ماهیتابه ریخته و اجازه دهید روغن بخوبی تا دمای 175 درجه سانتی گراد داغ شود. هر بار 3 تا 4 عدد مرغ را در روغن سرخ کنید تا در ماهیتابه به هم نچسبند. هر 2 دقیقه مرغ ها را برگردانید تا همه قسمت های آن بخوبی بپزد. برای هر تکه مرغ 14 دقیقه سرخ شدن کافی است. سپس مرغ ها را خارج کرده و بر روی یک حوله کاغذی قرار دهید. بعد از 5 تا 10 دقیقه مرغ ها را سرو کنید. 
مرغ سوخاری تا 3 روز در یخچال قابل نگهداری است.

ادویه همبرگر مرهم طب

راز خوشمزه بودن همبرگر ادویه و نوع گوشت بکار رفته در آن است که باعث خلق طعم و مزه خارق العاده همبرگر می شود. ساندویچ همبرگر از فست فود های پرطرفدار در سرتاسر جهان است و در کشور های غربی شهرت و محبوبیت زیادی دارد. برای این که بتوانید یک ساندویچ همبرگر خوش عطر و طعم در خانه تهیه کنید، پیشنهاد می شود که ادویه مخصوص همبرگر مرهم طب را امتحان کنید. این ادویه با ترکیب خاصی از ادویه های درجه یک به شما در تهیه همبرگر با عطر و طعم مشابه همبرگر های رستورانی کمک خواهد کرد.
ادویه همبرگر مرهم طب برای تهیه انواع برگر گوشت و برگر گیاهی مناسب است و طعم ویژه ای به ساندویچ همبرگر شما می دهد.

 

 

طرز تهیه همبرگر با ادویه مخصوص همبرگر مرهم طب

مواد مورد نیاز برای تهیه همبرگر ویژه

1 عدد پیاز
2 حبه سیر
1 عدد تخم مرغ
600 گرم گوشت چرخ شده (80 درصد گوشت، 20 درصد چربی)
2 قاشق غذاخوری آرد سوخاری 
1 قاشق غذاخوری ادویه مخصوص همبرگر مرهم طب
به میزان کافی نمک

طرز تهیه همبرگر خانگی با ادویه مخصوص همبرگر

پیاز و سیر را بشکل ریز رنده کرده و آب پیاز را بخوبی بگیرید و سپس به ترکیب تخم مرغ همزده، گوشت و آرد سوخاری اضافه کنید. تا اندازه ای که همه مواد با هم ترکیب شوند با آن ها را با دست ورز دهید. (از ورز دادن زیاد بپرهیزید)
سپس ادویه مخصوص همبرگر را به ترکیب اضافه کرده و بر روی تابه نچسب همبرگر ها را سرخ کنید. نمک را در حین پخت به همبرگر اضافه کنید تا از خشک شدن همبرگر جلوگیری شود. 
به این موضوع دقت کنید که از حرارت ملایم برای طبخ همبرگر استفاده کنید و در حین پخت آن را با پشت کفگیر فشار ندهید.

 

برای مشاوره و خرید 

ادویه جات ترکیبی ویژه و کمیاب

از فروشگاه آنلاین مرهم طب

با شماره های زیر تماس بگیرید

09123764807

02144640622

یا بر روی دکمه زیر کلیک کنید

 

لیست ادویه جات ترکیبی کمیاب

 

ادویه مخصوص کالباس مرهم طب

سوسیس و کالباس از آن دسته غذا هایی هستند که باید از برند و فروشگاه های معتبر خریداری شوند، در غیر این صورت بهتر است که در خانه تهیه شوند. کالباس خانگی از کیفیت بسیار بالاتری برخوردار است و مضراتش نسبت به کالباس کارخانه ای بسیار کمتر است. کالباس های خانگی فاقد مواد نگهدارنده هستند و از روغن های مضر و رنگ دهنده های مصنوعی در تهیه آنها استفاده نمی شود، به همین دلیل پیشنهاد می شود که در صورت امکان، کالباس را در خانه تهیه کنید تا از سلامت و ترکیبات آن مطمئن باشید. اما چیزی که برای تهیه کالباس بسیار مهم است ادویه جاتی است که در آن بکار می رود. ادویه کالباس مرهم طب بهترین ادویه ترکیبی برای تهیه کالباس است و به شما کمک می کند به راحتی در خانه کالباس خانگی خوشمزه تهیه کنید.

 

 

ادویه مخصوص فلافل بازاری مرهم طب

فلافل یک غذای خیابانی محبوب در خاورمیانه است که در اقصی نقاط جهان یافت می شود و از نخود و ادویه جات مخصوص تهیه می شود. فلافل در ایران بیشتر در استان های جنوبی کشور طبخ شده و به شکل ساندویچ و یا به تنهایی سرو می شود. کلمه فلافل در اصل به معنای گلوله نخود است و قدمت طولانی دارد. 
نقش ادویه در طبخ فلافل بسیار پر رنگ است و نوع و مقدار استفاده از ادویجات در فلافل، در عطر و طعم نهایی آن موثر است. ادویه فلافل مرهم طب این امکان را به شما می دهد تا در خانه ساندویچ فلافل را مشابه ساندویچ های فلافل بازاری اهواز تهیه کنید و از عطر و طعم بینظیر این غذای جنوبی خوشمزه در خانه لذت ببرید. 

 

 

طرز تهیه فلافل بازاری مخصوص با ادویه فلافل مرهم طب

مواد مورد نیاز

500 گرم نخود
½ قاشق چای خوری جوش شیرین
1 قاشق چای خوری بیکینگ پودر
1 عدد پیاز متوسط خرد شده
¼ فنجان جعفری تازه
3 حبه سیر
1 ½ قاشق غذا خوری آرد سفید یا آرد نخودچی
1 ¾ قاشق چای خوری نمک
1 قاشق غذاخوری ادویه مخصوص فلافل مرهم طب
روغن مخصوص سرخ کردنی یا روغن کنجد، بادام زمینی، آفتابگردان، آووکادو یا کانولا

دستور العمل

از یک روز جلوتر نخودها را در یک کاسه بزرگ ریخته و تا اندازه ای که آب روی نخود ها را بپوشاند؛ آب سرد بر روی نخود ها بریزید. جوش شیرین را به آب اضافه کنید و هم بزنید. این کار به نرم شدن نخود ها کمک می کند. روی ظرف را بپوشانید و بگذارید یک شب در جای خنک و تاریک یا در یخچال خیس بخورند. نخود باید حداقل 12 ساعت و حداکثر 24 ساعت در آب خیس بخورد تا نرم شود (پس از 12 ساعت آب نخود ها را عوض کنید)
بعد از 24 ساعت نخود ها را آبکشی کنید و همراه با پیاز خرد شده، حبه های سیر، جعفری، آرد سفید یا آرد نخودچی (در صورت حساسیت به گلوتن از آرد نخودچی استفاده کنید)، نمک و ادویه مخصوص فلافل را در غذاساز بریزید. 
توجه: اگر ظرفیت غذاساز شما کوچک است، مواد را نصف کرده و در دو مرحله همه مواد را با هم ترکیب کنید.
مخلوط کردن را تا جایی ادامه دهید تا مایه شما به قوام برسد و حالت چسبنده پیدا کند. 
هنگامی که مخلوط به قوام مورد نظر رسید، آن را در یک ظرف مناسب ریخته و از یک چنگال برای هم زدن آن استفاده کنید. این کار باعث یکنواختی بافت مایه فلافل می شود. در صورت مشاهده تکه های بزرگ نخود، آن ها را از ترکیب جدا کنید.
روی ظرف را بپوشانید و به مدت 1-2 ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کند.
یک تابه را تا عمق 3 سانتی متر از روغن پر کنید. پیشنهاد می شود مانند روغن هسته انگور از روغن پخت و پزی که حرارت بالا را تحمل می کند استفاده کنید. روغن را به آرامی بر روی حرارت متوسط گرم کنید. دمای مناسب برای سرخ کردن فلافل بین 170 تا 175 درجه سانتی گراد است. بهترین راه برای نظارت بر دما استفاده از دماسنج مخصوص آشپزی است. 
در همین حین، مایه فلافل را با استفاده از دستان خیس یا اسکوپ فلافل خیس به شکل گلوله های گرد یا تکه هایی شبیه به کتلت در آورید. هر عدد فلافل معمولا حدود 2 قاشق غذاخوری مایه فلافل نیاز دارد. اگر مایه فلافل شما بیش از حد نرم است برای قوام بیشتر به آن آرد نخودچی اضافه کنید.
هر 2 دقیقه فلافل ها را برگردانید، حدود 5 دقیقه برای پخت فلافل کافی است. هنگامی که فلافل ها به رنگ قهوه ای روشن در آمدند آن ها را از تابه خارج کنید و بر روی دستمال کاغذی مخصوص قرار دهید. 
فلافل را می توانید همراه با ترشی، سس انبه، کاهو، پیاز و جعفری، خیارشور، گوجه فرنگی و ... سرو کنید و از این غذای جنوبی خوش عطر و طعم، لذت ببرید.

ادویه مکزیکی تاکو مرهم طب

غذا های مکزیکی از محبوب ترین غذا ها در دنیا هستند، که به دلیل ادویه های مخصوص و عطر و طعمی که دارند در بین عموم بسیار پرطرفدارند. تاکو یکی از مشهور ترین غذا های مکزیکی است که به شکل های مختلفی طبخ شده و معمولا همراه با نان مخصوص تاکو سرو می شود. تاکو گوشت، تاکو سبزیجات، تاکو مرغ و ... انواع مختلفی از تاکو هستند که با دورچین های مختلف در رستوران های مکزیکی سرو می شوند. اگر علاقمند به طبخ تاکو مکزیکی در خانه هستید، ادویه مخصوص غذا های مکزیکی مرهم طب را فراموش نکنید. این ادویه مکزیکی منحصر به فرد، عطر و طعم تاکو و دیگر غذا های خیابانی مکزیک را به خانه شما می آورد. 

 

 

طرز تهیه تاکو مرغ مکزیکی

مواد مورد نیاز

ران مرغ بدون استخوان و بدون پوست
1 قاشق غذاخوری روغن کانولا
12 عدد نان تورتیلا (یا نان مدیترانه ای)
1 عدد آووکادو خرد شده (دلخواه)
½ فنجان برگ تازه گشنیز خرد شده
1 عدد لیمو ترش تازه
1 قاشق غذاخوری ادویه تاکو مکزیکی مرهم طب
1 قاشق چای خوری نمک

دستورالعمل:

در یک ظرف مرغ ها را همراه با ادویه مکزیکی و نمک مخلوط کرده و کنار بگذارید. روغن کانولا را در ماهیتابه ریخته و با حرارت متوسط اجازه دهید تا روغن داغ شود. مرغ را درون ماهیتابه سرخ کنید تا دوطرف آن طلایی شود. سپس مرغ ها را به شکل نگینی برش بزنید و به همراه آووکادو، گشنیز و مخلفات دلخواه در نان ترتیلا قرار داده و سرو کنید.

ادویه ایتالیایی پیتزا و پاستا مرهم طب

پیتزا از محبوب ترین غذا های فست فودی در سراسر جهان است و در هر جای دنیا به روش خاصی طبخ می شود. پاستا نیز از غذا های اصیل ایتالیایی می باشد که عطر و طعم بینظیری داشته و در سرتاسر دنیا طرفداران خاص خودش دارد. ادویه ایتالیایی مرهم طب برای طبخ انواع پیتزا و پاستا مناسب می باشد و ترکیبات آن دقیقا مشابه با با ادویه های اصیل ایتالیایی می باشد.

 

طرز تهیه پاستا آلفردو مرغ با ادویه ایتالیایی مرهم طب

مواد مورد نیاز

250 گرم ماکارونی فتوچینی یا پنه
2 عدد سینه مرغ بدون استخوان و بدون پوست 
نمک 1 قاشق چای خوری
½ قاشق چای خوری فلفل سیاه تازه آسیاب شده ، تقسیم شده
2 قاشق غذاخوری روغن کانولا
8 قاشق غذاخوری کره
2 حبه سیر خرد شده
1 فنجان خامه صبحانه
1 فنجان پنیر پارمزان رنده شده بشکل ریز 
1 قاشق غذا خوری ادویه پیتزا و پاستا مرهم طب

 

 

دستور العمل

یک قابلمه بزرگ آب و نمک را به جوش بیاورید. ماکارونی ها را اضافه کنید و آن ها را بین 8 تا 10 دقیقه بپزید. ½ فنجان از آب پخت ماکارونی را نگه دارید و سپس ماکارونی را آبکش کنید.
مرغ را خشک کرده و با نمک و فلفل مزه دار کنید. 
روغن را در یک ماهیتابه بزرگ بر روی حرارت متوسط تا زیاد گرم کنید (2 تا 3 دقیقه). 
مرغ را به تابه داغ اضافه کنید و 5 تا 7 دقیقه هر طرف آن را بپزید تا دو طرف آن طلایی شود. 
سپس یک قاشق غذا خوری کره به آن اضافه کنید و چند دقیقه مرغ ها را با کره تفت دهید.
مرغ ها را به تخته برش یا بشقاب منتقل کرده و آن ها را ورقه ورقه کنید. سپس روی آن را بپوشانید تا گرم بماند. 
7 قاشق غذاخوری کره باقی مانده را به همان ماهیتابه ای که مرغ را در آن طبخ کردید اضافه کنید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا ذوب شود. سیر را اضافه کرده و بین 1 تا 2 دقیقه تفت دهید.
سپس خامه، پنیر پارمزان، ادویه ایتالیایی مرهم طب و  ¼ قاشق چای خوری نمک باقی مانده را به ترکیب سیر و کره اضافه کنید. به مدت 3 تا 4 دقیقه بپزید. اگر سس خیلی غلیظ است، مقداری از آبی که ماکارونی در آن پخته بود را به ترکیب سس اضافه کنید، هر بار چند قاشق غذاخوری اضافه کنید تا سس رقیق شود.
ماکارونی آبکش شده را اضافه کرده و آن را بخوبی با سس ترکیب کنید و بعد از 2 الی 3 دقیقه آن را از روی حرارت بردارید. در صورت تمایل با جعفری، پنیر پارمزان بیشتر و فلفل سیاه آن را تزئین کنید.
پاستا آلفردو تا 3 روز در یخچال قابل نگهداری است.
این غذا بهتر است بلافاصله سرو شود.
مرغ را می توانید 1 روز قبل بپزید و در یخچال نگهداری کرده و روز بعد به ترکیب سس آلفردو اضافه کنید.

 

در آخر ...

با ادویه جات ترکیبی مرهم طب به راحتی می توانید عطر و طعم فست فود های پر طرفدار رستورانی را به خانه بیاورید و بدون نگرانی از کیفیت مواد اولیه، در خانه غذای مورد علاقه خود را با عطر و طعمی خاص و ویژه طبخ کنید.