مقدمه...

خشکی پوست زمانی اتفاق می افتد که بدن دچار کم آبی شود و یا پوست رطوبتش را سریع از دست بدهد. در نتیجه بعد از این اتفاق، پوست دچار قرمزی، خشکی و خارش می شود، که همین امر می تواند موجب ناراحتی در سطح و عمق پوست شود.
مواد اصلی و مورد نیاز برای مرطوب نگه داشتن پوست، مواد مرطوب کننده، نرم کننده و مواد انسدادی است. مواد مرطوب کننده رطوبت را از هوا می گیرند تا پوست را مرطوب نگه دارند. نرم کننده ها با پر کردن فاصله بین سلول ها سطح پوست را صاف، نرم و یکدست نگه می دارند و اکلوسیل ها (مواد انسدادی) یک مانع نازک و قابل تنفس ایجاد می کنند که به محافظت از پوست در برابر از دست دادن آب کمک می کند.

درمان خشکی پوست در طب سنتی

برای درمان خشکی پوست در طب سنتی راه های زیادی وجود دارد مانند استفاده از عرقیات سنتی، گیاهان و ادویه ها، روغن ها و ... .
این محصولات نه تنها می توانند خشکی پوست را بهبود ببخشند، بلکه می توانند بسیاری از بیماری ها و مشکلات پوستی حاصل از آن را نیز درمان کنند.
شما حتی می توانید از این محصولات مورد تایید در طب سنتی، در خانه نیز استفاده کنید و مانند محصولات تجاری نگران مواد شمیایی موجود در آن ها نباشید، زیرا این محصولات همگی طبیعی می باشند و برای استفاده در منزل نیز آسان و مناسب هستند. 

 

 

 

درمان خانگی برای رفع خشکی پوست

در این جا درمان های طبیعی برای تقویت مجدد پوست و رهایی آن از خشکی وجود دارد که بسیاری از آن ها ممکن است در خانه شما نیز باشند:

آلوئه ورا برای خشکی پوست 

آلوئه ورا در مصر باستان به "گیاه جاودانگی" شهرت داشته است. آلوئه ورا حاوی 75 ماده تشکیل دهنده شامل ویتامین ها، مواد معدنی، اسیدهای آمینه و آنزیم ها است.
در حالی که آب و ژل آلوئه ورا یک روش درمانی شناخته شده برای تسکین بریدگی و سوختگی ها است، دارای خواص آنتی اکسیدانی و مرطوب کنندگی نیز می باشد، که به مرطوب سازی پوست، جلوگیری و رفع التهابات و آکنه و جوانسازی پوست، کمک می کند. قندهای موجود در آب و گوشت برگ های آلوئه ورا، سلول های اپیدرمی را به هم متصل می کند تا پوست را نرم کنند. آلوئه ورا با تولید کلاژن، سبب افزایش قابلیت ارتجاعی پوست می شود و قرمزی آن را کاهش می دهد.

روغن آرگان برای خشکی پوست

روغن آرگان اصل از هسته درخت Argania spinosa روغن گیری شده است. این روغن از 99٪ چربی های سالم با مقدار زیادی آنتی اکسیدان مانند کاتچین، کاروتنوئید، توکوفرول و اسید کافئیک تشکیل شده است.
روغن آرگان به عنوان نرم کننده، آبرسان و تغذیه کننده پوست معجزه می کند. همچنین باعث رفع التهاب پوستی می شود و به پاک شدن عفونت های پوستی، تسریع در ترمیم زخم ها، محافظت در برابر آفتاب و پیری زودرس پوست کمک می کند.
برای درمان خشکی پوست فقط از روغن آرگان خالص، طبیعی و تهیه شده به روش پرس سرد استفاده کنید.

روغن آووکادو برای خشکی پوست 

استفاده از روغن آووکادو خالص به عنوان یک منبع غنی از ویتامینE  و یک منبع سرشار از آنتی اکسیدان، برای حفظ سلامت پوست بسیار مهم است. روغن آووکادو همچنین حاوی اسید های چرب متنوعی است که شامل سایر اجزای احیا کننده پوست مانند اسیدهای اولئیک، پالمیتولئیک، لینولئیک، لینولنیک، پالمتیک و استئاریک می شود.
روغن آووکادو علاوه بر تغذیه و آبرسانی پوست خشک، باعث تسکین خارش، محافظت از پوست در برابر آفتاب، تولید کلاژن و رفع التهاب پوست نیز می شود.

 

برای مشاوره و خرید

روغن های گیاهی اصل و درجه یک

از فروشگاه آنلاین مرهم طب

با شماره های زیر تماس بگیرید:

09123764807

02144640622

و یا برروی دکمه زیر کلیک کنید

 

روغن های گیاهی کمیاب

 

موم عسل برای پوست خشک

موم عسل یک ماده پیچیده متشکل از اسیدهای چرب، هیدروکربن ها، تک استرها و بره موم است. موم عسل، رزینی است که از ترکیبات فنلی، فلاونوئیدها و عناصر کمیاب مانند روی و منگنز تشکیل شده است.
موم وقتی ذوب می شود و روی پوست قرار می گیرد، سبب می شود که رطوبت دو برابر بیشتر به داخل اپیدرم کشیده شود. موم عسل علاوه بر رطوبت رسانی به پوست با ایجاد یک سد محافظ نازک بر روی پوست، اجازه خروج رطوبت جذب شده را از پوست نمی دهد. 
هنگامی که از موم عسل برای درمان درماتیت تماسی استفاده می شود، میزان قرمزی، پوسته پوسته شدن و پارگی پوست تا 98٪ بهبود می یابد. همچنین به جلوگیری از، از دست دادن آب ترانسپیدرمال، که یکی از شرایط اصلی خشکی مزمن پوست است، کمک می کند.

 

 

کره کاکائو برای پوست خشک

دانه های کاکائو، حاوی 380 ماده شیمیایی شناخته شده هستند و منبع فراوانی از آنتی اکسیدان ها مانند کاتچین، آنتوسیاندین و فلاونوئیدها می باشند. این مجموعه بی نظیر از پلی فنول های موجود در کاکائو باعث بهبود ساختار پوست، افزایش خاصیت ارتجاعی پوست و افزایش سطح کلاژن می شود.
زمانی که از کره کاکائو به عنوان کرمی نرم و معطر استفاده می شود، می تواند مانند یک نرم کننده و مسدود کننده برای بهبود و آبرسانی پوست عمل کند. نقطه ذوب کره کاکائو درست در زیر دما طبیعی پوست قرار دارد و پس از استفاده، رطوبت را در اپیدرم مهر و موم و حفظ می کند.

روغن نارگیل برای پوست خشک

روغن نارگیل از گوشت سفید نارگیل روغن گیری می شود که یک ماده مقوی و عالی برای پوست است.
روغن نارگیل که به عنوان نرم کننده عمل می کند، با اسیدهای چرب لوریک، کاپریلیک، کاپریک و سایر مواد مغذی غنی شده است. این روغن که به رفع آکنه هم کمک می کند، پوست را از باکتری ها پاک می کند، التهاب را آرام می کند و سطح پوست را مرطوب نگه می دارد. همچنین حاوی مقادیر کمی ویتامین E است، اما وقتی روغن نارگیل با یک منبع غنی از آنتی اکسیدان، مانند روغن بادام شیرین ترکیب می شود، جذب این ویتامین را تا 65٪ افزایش می دهد.

نمک دریایی برای پوست خشک    

نمک دریایی قرن هاست به دلیل خواصش مورد توجه است و حاصل مجموعه ای غنی از مواد معدنی مانند منیزیم، پتاسیم و کلسیم می باشد. استحمام در این نمک اثر ضد التهابی بر روی پوست دارد و عملکرد انسدادی پوست را، که مانع از خروج رطوبت از آن می شود را نیز بهبود می بخشد و به شدت پوست را آبرسانی می کند.
برای دریافت این مزایا و حتی کمک به جوان سازی پوست نیازی به سفر به یک دریاچه نمک نیست و می توانید با تهیه بسته های نمک دریایی یا صابون نمک دریایی از همان مزایا بهرمند شوید.

عسل برای پوست خشک 

عسل طبیعی از انواع مختلف شهد گل ها توسط زبورها گرفته شده است ، بنابراین تعجبی ندارد که عسل سرشار از مجموعه منحصر به فردی از قندها، پروتئین ها، اسیدهای آمینه، ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها باشد.
عسل برای تسریع بهبودی و مداوای زخم های گوشتی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین عسل یک مرهم خارق العاده برای پوست خشک است. خاصیت مرطوب کنندگی آن، آب را از هوا می گیرد و در پوست به دام می اندازد.

روغن جوجوبا برای پوست خشک 

روغن جوجوبا که از درختچه های Simmondsia chinensis بدست می آید، از نظر ساختاری شبیه سبوم  پوست انسان است و به همین دلیل، به راحتی توسط اپیدرم پوست جذب می شود.
روغن جوجوبا توانایی اصلاح تولید بیش از حد و یا تولید کم چربی در پوست را دارد و این کار را به کمک مواد مغذی دوست دار پوست مانند روی، ویتامین E و ویتامین های گروه B انجام می دهد. روغن جوجوبا سبب آبرسانی طولانی مدت پوست می شود. همچنین این روغن برای پوست های حساس به اندازه کافی ملایم است و پخش آن بر سطح پوست مانند یک سد، مانع از دست دادن رطوبت می شود.

کره انبه برای خشکی پوست

کره انبه سرشار از ویتامین های A و C و همچنین اسیدهای چرب ضروری مانند اسیدهای اولئیک، لینولئیک، پالمتیک و آراشیدید است.
آبرسانی عمیق و بدون چربی، از خصوصیات بارز کره انبه است. از این ماده غنی به سبب دارا بودن خاصیت رطوبت رسانی بالا، می توان بصورت روزانه برای انواع پوست ها استفاده کرد. 
آنتی اکسیدان موجود در روغن انبه و خاصیت ضد التهابی آن نیز به معنی کاهش خطوط و چین و چروک، جمع شدگی سطح پوست و تسکین لکه های تحریک شده است. این روغن با تشکیل یک لایه نازک در بالای پوست، به محافظت در برابر آفتاب و سایر عوامل تنش زای محیطی کمک می کند.

کره شی برای پوست خشک

کره شی یک چربی کاملاً مغذی تشکیل شده از کلسیم، آهن، منیزیم، منگنز، روی، مس، پتاسیم، اسیدهای چرب، ویتامین E و همچنین آنتی اکسیدان های دیگر مانند اسید گالیک و کاتچین است.
کره شی باعث ایجاد یک مانع نازک بر روی پوست می شود که با هیدراته کردن پوست از آن محافظت می کند و تا دو برابر بیشتر باعث نرمی و لطافت پوست می شود. 

روغن آفتابگردان برای پوست خشک

دانه های آفتابگردان از نظر اسیدهای چرب ضروری بسیار غنی بوده و منبعی عالی برای ویتامین E و ویتامین های گروه B هستند. هنگامی که از روغن آفتابگردان بر روی سطح پوست استفاده می شود، با قابلیت بازسازی سلول های پوست، به مبارزه با آسیب رادیکال های آزاد می پردازد و به بهبود سریع و ترمیم پوست، کاهش زخم ها به طور طبیعی و آبرسانی پوست کمک می کند.

روغن بادام شیرین برای پوست خشک

روغن بادام شیرین، یک روغن گیاهی ملایم، ضد آلرژی و مناسب برای پوست کودک است که سرشار از ویتامین E، ویتامین K و ویتامین های B کمپلکس مانند ریبوفلاوین، نیاسین، تیامین و اسید پانتوتنیک و همچنین مواد معدنی مانند روی، کلسیم، منیزیم و پتاسیم است. تمامی این مواد مغذی به صافی و جوان سازی پوست کمک می کنند.
روغن بادام شیرین علاوه بر ویژگی های نرم کنندگی، دارای خواص ضد التهابی نیز می باشد که می تواند به درمان اگزما و پسوریازیس، بهبود رنگ پوست، لطافت پوست، کاهش زخم و جلوگیری از علائم پیری کمک کند.

 

برای مشاوره و خرید

محصولات گیاهی با کیفیت برای

تقویت پوست و مو 

از فروشگاه آنلاین مرهم طب

با شماره های زیر تماس بگیرید:

09123764807

02144640622

و یا برروی دکمه زیر کلیک کنید

 

محصولات گیاهی پوست و مو

 

گلاب برای پوست خشک  

گلاب از گلبرگ های تقطیر شده گل محمدی بدست می آید و اغلب از آن به عنوان تونر صورت، برای پاکسازی، سفت شدن و بستن منافذ پوست استفاده می شود. همچنین برخی ترکیبات شیمیایی گلاب برای آبرسانی پوست فوق العاده هستند.
گلاب که از مجموعه ای از آنتی اکسیدان ها مانند ویتامین C، کامفرول، کوئرستین و آنتوسیانین تشکیل شده است، بر روی پوست اثرات ضد پیری و ضد میکروبی دارد و سبب متعادل سازی pH و نرم کنندگی پوست می شود. گلاب و روغن گلاب به عنوان یک ضد التهاب، توانایی کمک به بهبود پوست، در حالی که دچار تورم، قرمزی و تحریک و خشکی است را دارد.

زردچوبه برای پوست خشک

زردچوبه یک ادویه تند و نارنجی رنگ است، که از ریزوم های Curcuma longa تشکیل شده است. زردچوبه یک ماده عالی است که می توان از آن در دستورالعمل های مراقبت از پوست استفاده کرد.
کورکومین یک جزء فعال در زردچوبه است؛ یک فنل طبیعی با خواص درمانی قوی. مشخص شده است که کورکومین پوست چرب را اصلاح می کند، علائم پیری را متوقف می کند و سبب جوانسازی پوست می شود. همچنین از آسیب های پوستی ناشی از اشعه ماوراء بنفش خورشید جلوگیری می کند و روند بهبود زخم را تسریع می بخشد. تحقیقات نشان داده است که زردچوبه برای جلوگیری از التهابات مزمن پوست، مانند اگزما و روزاسه، با مسدود کردن آنزیم های پیش التهاب که باعث خشکی، قرمزی، تورم و پوسته پوسته شدن پوست می شوند، مفید است.

اصلاح سریع پوست خشک

استفاده از نرم کننده ها، مواد مرطوب کننده و مواد تسکین دهنده در روتین مراقبت از پوست، بخشی بسیار مهم برای داشتن پوستی نرم و لطیف است. اما برای داشتن نتایج ماندگار، باید دلیل اصلی خشکی پوست را برطرف کرد. یعنی علاوه بر مصرف مرتب محصولات بالا، باید مقدار زیادی در روز آب بنوشید تا پوستتان دچار خشکی نشود.

نوشیدن مقدار زیادی آب

با نوشیدن 8 تا 10 لیوان آب در روز از داخل بدن، پوست را آبرسانی کنید.

قانون 3 دقیقه ای

همیشه پس از دوش گرفتن یا شستن صورت، در 3 دقیقه یا کمتر از لوسیون مرطوب کننده بدن استفاده کنید. مرطوب کردن در حالی که پوست شما مرطوب است یکی از کارآمد ترین راه ها برای جلوگیری از اتلاف آب پوست پس از خشک شدن است.

خرید محصولات گیاهی برای درمان خشکی پوست

استفاده مرتب از محصولات آبرسان و ترمیم کننده پوست، در صورتی که کیفیت خوبی نداشته باشند، نمی تواند تاثیر زیادی بر روی پوست بگذارند.
برای دیدن تاثیر این محصولات بر روی پوستتان، به خصوص هنگامی که در آب و هوای خنک تری زندگی می کنید، نیاز دارید که از بالا بودن کیفیت آن ها نیز اطمینان حاصل نمایید. بدین منظور شما می توانید از فروشگاه مرهم طب، محصولات گیاهی مناسب، برای برطرف کردن خشکی پوست را با بالاترین کیفیت بصورت آنلاین تهیه کنید. 
فروشگاه مرهم طب همواره در تلاش است که باکیفیت ترین محصولات گیاهی طب سنتی را در اختیار مشتریان عزیز قرار دهد.