مشکلات و بیماری های مربوط به معده و روده

هر فردی ممکن است در زندگی خود ناراحتی معده، روده و بطور کلی دستگاه گوارش را تجربه کرده باشد، که برای برخی هم این مشکلات ممکن است بسیار آزاردهنده و دردناک باشد.
این مشکلات و بیماری های مربوط به معده و دستگاه گوارش ممکن است علل گوناگونی داشته باشد که در مقالات بعدی به بررسی کامل این علل خواهیم پرداخت. 
اما در این مقاله قصد داریم محصولات گیاهی که برای تقویت معده و درمان بیماری و مشکلات گوارشی مفید و موثر هستند را به شما معرفی کنیم، تا در سریع ترین زمان ممکن بتوانید بسیاری از ناراحتی های گوارشی خود را برطرف کنید.

محصولاتی که در ادامه معرفی می شوند دارای ترکیبات کاملا گیاهی بوده و فاقد هر گونه ماده شیمایی و عوارض جانبی خواهند هستند.

  • اکسیر مقوی معده نیاک

اکسیر مقوی معده نیاک که با نام انبرباریس دوایی نیز شناخته می شود، برای تقویت معده و درمان سوء هاضمه به بیماران تجویز می شود. این شربت از ترکیبات کاملا گیاهی تشکیل شده و برای تمام گروه های سنی قابل استفاده است. شربت اکسیر مقوی معده عملکرد هضم غذا را بهبود می بخشد و صفرای اضافه را از معده دفع می کند. به همین دلیل برای برطرف کردن مشکلات کبدی، رفع تشنگی، سردرد های صفراوی، گرمی و خارش بدن نیز بسیار مفید است.
شربت معده نیاک یا انبرباریس دوایی حالت تهوع در دوران بارداری را بشکل موثری تسکین می دهد و نفخ، اسپاسم معده و کمبود اشتها را برطرف می کند. 
ترکیبات اکسیر مقوی معده نیاک شامل رازیانه، زرشک، انیسون، کرفس، کشوث، کاسنی، هل، زنجبیل و .. است، که هر کدام از آن ها بطور موثری به درمان بیماری و مشکلات دستگاه گوارش کمک می کنند. 
رازیانه موجود در این شربت سوزش معده را برطرف کرده و اسیدیته معده را تنظیم می کند، زرشک نیز کبد را پاکسازی و منجر به افزایش اشتها می شود. از سوی دیگر انیسون ضد باکتری و قارچ است و به برطرف کردن نفخ و اسپاسم معده و بهبود هضم غذا کمک می کند. کرفس گیاهی سرشار از پتاسیم است که معده و گوارش را تقویت می کند و کشوث نیز مسهل صفرا است و سکسکه را برطرف خواهد کرد. گیاه کاسنی قرن ها است که برای درمان یبوست، درمان التهاب معده و دفع گرمی و صفرا از کبد و گوارش در دارو های طب سنتی استفاده می شود. هل و زنجبیل هم از گیاهان دارویی شناخته شده برای درمان مشکلات معده و گوارش هستند که موجب درمان زخم معده، کاهش گاز معده و روده، از بین رفتن حالت تهوع، کم اشتهایی، اسپسام معده و روده و به طور کلی التهاب بسیار موثر عمل می کنند.
وجود همه این گیاهان دارویی در کنار هم، شربت اکسیر مقوی معده نیاک را تشکیل داده اند و بشکل معجزه آسایی مشکلات مربوط به معده و کبد را برطرف می کنند. 

برای خرید اکسیر مقوی معده به سایت فروشگاه آنلاین مرهم طب مراجعه کنید.

 

 

  • شربت معده کام ناب یاس فارمد ایرانیان

شربت کام ناب فرآورده گیاهی از شکرت دارویی یاس فارمد ایرانیان است که بشکل موثری به درمان سوء هاضمه، نفخ و اسپاسم معده، ورم معده و روده، سوزش معده و دل درد، هلیکوباکترپیلوری و بطور کلی مشکلات مربوط به معده و روده کمک می کند. 
در حال حاضر شربت کام ناب یکی از بهترین شربت های گیاهی تولید شده برای درمان مشکلات معده و روده است و به تجویز پزشکان طب سنتی برای درمان سریع نفخ و سوء هاضمه به کسانی که از مشکلات گوارشی معده و روده رنج می برند داده می شود. 
این شربت شامل عصاره گیاهان دارویی چون بابونه، رازیانه، پونه کوهی، میخک، دارچین و زعفران است. گیاهان دارویی گفته شده همگی از موثر ترین گیاهان دارویی برای درمان نفخ، سوء هاضمه، معده درد، ورم و التهاب معده و روده و سایر مشکلات گوارشی در طب سنتی هستند و در کنار هم ترکیب قدرتمندی بنام شربت کام ناب را تشکیل داده اند.
این شربت فاقد هرنوع ماده شیمیایی بوده و دارای تاییدیه سازمان غذا و دارو است و در صورتی که در مقادیر تجویز شده مصرف شود، هیچ گونه عوارض جانبی برای فرد به دنبال ندارد. 

برای خرید شربت معده کام ناب به سایت فروشگاه آنلاین مرهم طب مراجعه کنید.

  • قرص بلغم نیاک

قرص بلغم همانطور که از نامش مشخص است برای دفع بلغم اضافه از دستگاه گوارش تجویز می شود. از آنجا که عامل اصلی بسیاری از بیماری و مشکلات گوارشی در بدن ناشی از غلبه سردی و خلط بلغم است، قرص بلغم با از بین بردن سردی و رطوبت اضافه از معده، بسیاری از مشکلات معده و روده مانند نفخ و اسپاسم، سوء هاضمه، سرفه های ناشی از مشکلات معده، رفلاکس و احساس پری معده را برطرف می کند. ترکیبات این دارو گیاهی طب سنتی شامل زنیان، آویشن شیرازی، سیاه دانه، مصطکی و عسل مصفا است و هیچ ماده شیمیایی در ترکیبات آن بکار برده نشده است. 
قرص بلغم تولید شرکت داروسازی نیاک است که بر اساس نسخه های طب سنتی دکتر کردافشاری برای درمان غلبه بلغم و مشکلات و بیماری های ناشی از آن به بیماران تجویز می شود. قرص بلغم در صورتی که در دوز های مشخص شده مصرف شود هیچ گونه عوارض جانبی برای فرد به دنبال ندارد. 
این دارو در حال حاضر یکی از قوی ترین و موثر ترین دارو های بلغم زدا است، که کاملا گیاهی بوده و دارای تاییدیه از سازمان غذا و دارو است. 

برای خرید قرص بلغم نیاک به سایت فروشگاه آنلاین مرهم طب مراجعه کنید.

 

 

  • پودر ریشه شیرین بیان 

ریشه شیرین بیان از زمان های قدیم به عنوان داروی معجزه گر برای درمان بیماری های معده و روده در طب سنتی شناخته می شده است. در حال حاضر پودر ریشه شیرین بیان که تولید شرکت زاگرس است، بدون آن که ماده شیمیایی در ترکیبات آن استفاده شده باشد، می تواند بشکل موثری به درمان هلیکوباکترپیلوری، التهاب و زخم معده، عفونت های گوارشی و ضعف عمومی بدن کمک کند. این یک محصول کاملا سالم و طبیعی است که برای افرادی که از بیماری هلیکوباکترپیلوری رنج می برند، می تواند مثل یک معجزه عمل کند و روند بهبود آن ها را تسریع بخشد. 

برای خرید پودر ریشه شیرین بیان به سایت فروشگاه آنلاین مرهم طب مراجعه کنید.

 

 

  • ترکیب عرق نعناع، گلاب و نبات 

نوشیدن این ترکیب می تواند مثل آب روی آتیش عمل کرده و نفخ و اسپاسم، دل پیچه، تهوع، سردی و رطوبت معده، التهاب و عفونت معده و روده را به سرعت برطرف کند . 
برای تهیه این ترکیب کافی است نصف استکان عرق نعناع دو آتیشه را همراه با 2 قاشق غذاخوری گلاب دو آتیشه ترکیب کرده و به همراه یک لیوان آب گرم و نبات بعد از وعده غذایی میل کنید. نوشیدن این شربت بعد از وعده های غذایی کمک می کند تا غذا در معده بهتر هضم شود و مزاج معده گرم بماند، در نتیجه احتمال بروز نفخ و اسپاسم، سوء هاضمه، دل درد و ..بعد از خوردن غذا تا حد زیادی کاهش پیدا می کند.

برای خرید عرق نعناع دو آتیشه، گلاب دو آتیشه و سایر عرقیات سنتی درجه یک به سایت فروشگاه آنلاین مرهم طب مراجعه کنید.

  • دمنوش ترکیبی زیره، آویشن و نبات 

زیره و آویشن به عنوان گیاهان دارویی ضد نفخ و اسپاسم شناخته می شوند و با بهبود سوء هاضمه، نفخ و اسپاسم و درد معده را بطرف می کنند. این دو گیاه دارویی، سردی و رطوبت معده را از بین می برند و به سرعت نفخ و گاز معده و روده را تسکین می دهند. 
برای تهیه این دمنوش معجزه گر جهت تقویت معده و دستگاه گوارش، کافی است یک قاشق چایخوری زیره را به همراه یک قاشق چایخوری برگ آویشن در یک لیوان آب گرم 80 درجه سانتی گراد به مدت 10 دقیقه دم کرده و به همراه نبات بعد از وعده غذایی میل کنید. نوشیدن این دم کرده را جایگزین چای بعد از غذا کنید، تا از خواص ویژه آن جهت رفع مشکلات ناشی از سوء هاضمه بهرمند شوید.

برای خرید زیره، برگ آویشن و سایر گیاهان دارویی به سایت فروشگاه آنلاین مرهم طب مراجعه کنید.

  • دمنوش ترکیبی دن، بابونه و به لیمو

گیاه دن یا گهنه وحشی، گیاهی خودرو است که در دشت و چمنزار اطراف شهر کازرون رشد می کند و در طب سنتی به عنوان گیاه تقویت دستگاه گوارش شناخته می شود. گیاه دن معده را تقویت می کند و التهابات و ورم معده و روده و همچنین نفخ و اسپاسم را بشکل موثری تسکین خواهد داد. 
بابونه نیز از گیاهان دارویی تقویت کننده معده است و سردی و رطوبت معده را کاهش می دهد، نفخ و اسپاسم را برطرف می کند و عملکرد هضم غذا را در معده بهبود می بخشد. 
برای تهیه این دمنوش تقویت کننده معده و دستگاه گوارش کافی است یک قاشق چایخوری دن را به همراه یک قاشق چایخوری بابونه ترکیب کرده و در یک لیوان آب گرم 80 درجه سانتی گراد به مدت 10 دقیقه دم کنید. بعد از وعده غذایی نبات را در دمنوش حل کرده و آن را میل کنید. 

نوشیدن این دم کرده به شما کمک می کند تا معده و گوارش شما گرم بماند و از طرفی عملکرد هضم غذا نیز را در معده تسریع می بخشد. همچنین نفخ و اسپاسم، دل پیچه و التهاب احتمالی معده و روده را نیز برطرف می کند.

برای خرید گیاه دن، گل بابونه و به لیمو و همچنین سایر دمنوش و گیاهان دارویی کمیاب به سایت فروشگاه آنلاین مرهم طب مراجعه کنید.

  • عسل طبیعی و درمان مشکلات گوارشی

عسل به عنوان ماده ای شفابخش در طب سنتی شناخته می شود و بخشی از خواص درمانی آن به سیستم گوارشی مربوط می شود. 

عسل سرشار از آنتی اکسیدان های قدرتمند، ترکیبات ضد التهاب و مواد مغذی است، به همین جهت نوشیدن شربت عسل (یک قاشق چایخوری عسل در یک فنجان آب جوشیده ولرم حل شود) بصورت ناشتا می تواند نفخ و ورم معده را برطرف کرده و از التهاب معده و روده جلوگیری کند. 

از دیگر خواص عسل طبیعی برای معده و دستگاه گوارش می توان به تنظیم اسید معده اشاره کرد. خوردن عسل می تواند ترشح اسید معده را کنترل کرده و سوزش معده و ریفلاکس را تسکین دهد. کنترل اسید معده همچنین می تواند از بروز زخم و التهاب معده نیز پیشگیری کند.

از طرفی عسل دارای ترکیبات ضد باکتری و میکروب است و می تواند در درمان هلیکوباکترپیلوری و از بین بردن باکتری های مضر معده و روده نیز موثر عمل کند. 

برای خرید عسل طبیعی اصل با ساکارز زیر 3 درصد و قابل استفاده برای افراد دیابتی به سایت فروشگاه آنلاین مرهم طب مراجعه کنید.

 

 

سخن اخر..

همانطور که در ابتدا گفتیم، بیماری و مشکلات گوارشی علت های مختلفی دارد و می تواند ناشی از رژیم غذایی نادرست، مصرف دارو های خاص، وجود باکتری های مضر و .. باشد. استفاده از محصولات گیاهی می تواند به عنوان مکمل در تسکین و بهبود این مشکلات موثر باشد و به دلیل اینکه دارای ترکیبات طبیعی هستند، عوارض جانبی برای شما ایجاد نمی کنند. همچنین به دلیل اینکه از عناصر طبیعی و گیاهی تشکیل شده اند، ممکن است درمان با آن ها کمی زمان بر تر از دارو و مکمل های شیمیایی باشد، اما قطعا نتیجه ماندگار تری خواهند داشت.