نسخه های طب سنتی برای لاغری و تناسب اندام 

امروزه با وجود انواع غذا های ناسالم و ترویج غذا های فست فودی ، تناسب اندام به یک معضل بزرگ در جامعه تبدیل شده و متاسفانه با پیشرفت زندگی های ماشینی و افزایش بی تحرکی علاوه بر افزایش درصد چاقی انواع بیماری ها نیز به سراغ بشر آمده است. تصمیم برای لاغری و داشتن اندام متناسب یعنی تصمیم برای سالم زندگی کردن و داشتن پنجاه سالگی یا شصت سالگی بدون قرص ، دارو و دکتر . 

 

قدم های مهم در کاهش وزن و داشتن اندام متناسب و ایده آل :

قدم اول 

اراده و تصمیم قاطع برای تغییر سبک زندگی

قدم دوم 

برنامه ریزی 

قدم سوم

محاسبه کالری روزانه بر اساس سن ، قد ، وزن و میزان فعالیت روزانه . اگر قصد لاغر شدن دارید 400 تا 500 کالری از عدد کالری روزانه خود کم کنید.

فهمیدن میزان کالری غذا ها ، که در اینترنت با سرچ کردن اسم غذا به راحتی میتوانید پیدا کنید.

قدم چهارم 

حذف شیرینی و مواد قندی و هر محصولی که با قند مصنوعی تولید میشود.

حذف غذا های آماده ، فست فود ها و انواع غذا های کنسروی که دارای مواد نگه دارنده هستند.

حذف نکردن وعده های غذایی زیرا با حذف وعده های غذایی بدن در حالت قحطی قرار گرفته و برای تهیه سوخت سلول ها شروع به ذخیره چربی میکند.

نوشیدن مایعات به میزان کافی بر اساس مزاج هر شخص.

مصرف پروتئین به میزان کافی برای داشتن تناسب اندام الزامی است . پروتئین در سفیده نخم مرغ ، مرغ و ماهی وجود دارد.

استفاده از روغن زیتون ، روغن کنجد برای پخت و پز به میزان کم .

استفاده از سبزیجات با برگ سبز مانند اسفناج ، بروکلی ، کرفس ، ریحان و جعفری به عنوان میان وعده قبل از وعده اصلی یا بعد از آن . 

استفاده از مغز ها از جمله بادام ، فندق ، گردو به عنوان میان وعده یا همراه با وعده اصلی . مغز ها دارای چربی مفید میباشند و با کاهش کلسترول خون به فرایند لاغری و سلامت کمک میکند . اما در خوردن آن ها نباید زیاده روی کرد زیرا کالری بالایی دارند.

استفاده از غلات کامل به دلیل داشتن میزان بالایی از پروتئین ، فیبر و ویتامین نسبت به غلات تصفیه شده . غلات کامل شامل نان جو ، برنج قهوه ای ، کینوا ، جودوسر ، سبوس جو و  ... هستند و شما را مدت بیشتری سیر نگه میدارند.

استفاده از میوه های با قند کم ، میوه های خانواده توت ها دارای قند کمتری نسبت به میوه های دیگر هستند مانند توت فرنگی ، شاه توت و ... سیب ترش هم گزینه مناسبی است. به یاد داشته باشید روزانه حداکثر دو تا سه وعده میوه و از یک نوع در هر وعده استفاده کنید. در خوردن میوه های خشک زیاده روی نکنید زیرا قند زیادی نسبت به میوه تازه دارند.

 

 

قدم پنجم 

پیاده روی یا هر نوع فعالیتی که ضربان قلب شما را بالا ببرد روزانه به مدت 45 دقیقه در چربی سوزی و سلامت بدن بسیار مفید است.

 

توصیه های طب سنتی برای داشتن اندام ایده آل و سلامتی بدن :

 

 

در طب سنتی به چاقی مفرط  غلبه بلغم میگویند و آن را یک بیماری خطرناک مینامند . در طب سنتی افراد به چهار گروه از نظر طبع و مزاج تقسیم میشوند. 

گرم و تر یا دموی ، سرد و تر یا بلغمی ، سرد و خشک یا سوداوی ، گرم و خشک یا صفراوی

بلغمی ها اکثرا از ناحیه شکم و پهلو دارای چربی مضاعف هستند و با خوردن غذا های گرم میتوانند این مشکل را حل کنند . این طبع بیشتر در خانم ها دیده میشود.

دموی ها نیز دارای بدن عضله ای هستند و برای سلامتی باید از وعده ناهار سبک تری استفاده کنند.
 

افراد با طبیعت سرد و خشک و گرم و خشک لاغر اندام هستند اما با رعایت نکردن رژیم غذایی مناسب دچار افزایش وزن و چاقی خواهند شد.

کم کردن حجم وعده ناهار (دقت کنید که نباید وعده ناهار را حذف کنید ) و داشتن دو وعده اصلی صبحانه و شام ( باید نزدیک غروب خورده شود ) ، علاوه بر لاغری به سلامتی بدن نیز کمک میکند.

داشتن فعالیت بدنی روزانه به مدت 45 دقیقه.

استفاده از غذا های گرم . در صورت خوردن غذا های سرد آن ها را با مصلح مصرف کنید.

استفاده از ارده و شیره انگور به عنوان صبحانه 2 تا 3 بار در هفته علاوه بر دادن انرژی و گرم شدن بدن به کاهش کلسترول بد نیز کمک میکند.

درست جویدن غذا و نبلعیدن آن در لاغری و سرد نشدن معده نقش اساسی دارد . غذا باید آن قدر در دهان جویده شود تا شبیه به شیره شود . نجویدن صحیح غذا علاوه بر ایجاد مشکل در عمل هضم توسط معده موجب یبوست ، کم خونی ، گرفتگی عروق و چاقی نیز میشود زیرا رسیدن سیگنال سیری به مغز حدود 20 دقیقه زمان میبرد و با آهسته غذا خوردن شما این فرصت را به مغز میدهید تا این سیگنال را دریافت کند.

استفاده از دمنوش های گیاهی ای که به افزایش متابولیسم و چربی سوزی شما کمک میکند.

ما به شما استفاده از دمنوش تناسب اندام مرهم طب را توصیه میکنیم.

استفاده از روغن جلبک دریایی ، روغن فلفل قرمز ، روغن سیر ، روغن زیره ، روغن نعنا فلفلی و روغن گلرنگ بصورت موضعی برای رفع سلولیت و چربی سوزی در نواحی مختلف بدن بسیار مفید است.

نحوه استفاده روغن های موضعی به این صورت است که چند قطره از روغن گیاهی موضعی را روزانه به مدت 15 الی 20 دقیقه بر روی نواحی مورد نظر ماساژ دهید.