صرف نظر از اینکه نوع  پوست شما خشک است یا چرب، انتخاب صابون مناسب برای جلوگیری از تحریک پوست بسیار مهم است. اما با وجود تنوع بالایی از صابون ها و پاک کننده های پوست موجود در بازار، کدام نوع برای پوست شما مناسب است؟

در ادامه نظر برخی از متخصصان پوست را در این باره بررسی می کنیم.

از مصرف صابون های خشن بپرهیزید

اگر پوست خشک و حساسی دارید، انتخاب یک صابون نامناسب می تواند بیشتر از آن که برای شما فایده داشته باشد، به پوستتان آسیب برساند. بله، پوست شما را تمیز می کند اما اگر صابونی که برای پوست خود استفاده می کنید خیلی خشن باشد، می تواند رطوبت طبیعی پوست شما را از بین ببرد و باعث تحریک بیشتر پوست شما شود. 
در پوست های چرب نیز می تواند تولید چربی در پوست را تحریک کرده و موجب بروز جوش و آکنه شود.

از مصرف صابون های حاوی لوریل سولفات سدیم (SLS) پرهیز کنید

به عنوان مثال، برخی از صابون ها حاوی ماده تشکیل دهنده ای بنام سدیم لوریل سولفات (SLS) هستند. این یک سورفکتانت است، ترکیبی که در بسیاری از مواد شوینده و پاک کننده، چربی زدایی می کند و آلودگی ها را از بین می برد.
این ماده در برخی از صابون های شست و شو بدن، شامپوها و پاک کننده های صورت نیز وجود دارد.
از آنجا که سورفاکتانت ها می توانند بر روی پوست اثر خشک کنندگی داشته باشند، صابون های حاوی SLS باعث خشک شدن بیشتر و بیش از حد پوست بویژه در افرادی که پوست خشک دارند خواهد شد.

 

 

به دنبال صابون های حاوی روغن های گیاهی باشید

متخصصان پوست توصیه می کند که از صابون های طبیعی مانند صابون های تهیه شده از روغن های گیاهی ارگانیک استفاده کنید.
هر صابون طبیعی حاوی روغن های گیاهی مانند کره کاکائو، روغن زیتون، آلوئه ورا، جوجوبا، آووکادو و .. است که برای برطرف کردن خشکی پوست بسیار مناسب هستند.

فواید صابون های حاوی روغن های گیاهی

از بین تمام ترکیبات بکار رفته در تهیه صابون های گیاهی، روغن های پایه مانند روغن جوجوبا، روغن نارگیل، روغن آرگان و ... نقش بسزایی در مرطوب نگه داشتن پوست دارند. فواید روغن های گیاهی در صابون های دست ساز موجب افزایش جذابیت این صابون ها نسبت به صابون های شیمیایی و تجاری شده است. اکثر صابون های تجاری حاوی مواد شیمیایی هستند که می توانند پوست را تحریک کرده و موجب خشکی پوست شوند.

از آنجا که روغن های گیاهی از عصاره گیاهان دارویی استخراج می شوند، برای تغذیه و تقویت پوست در طولانی مدت بسیار مهم و ضروری هستند.

اهمیت روغن های گیاهی در صابون های دست ساز و ارگانیک

روغن های گیاهی معمولاً از طریق فرآیند تقطیر (غالباً با بخار آب) استخراج می شوند و قرن هاست که از آنها برای درمان بسیاری از مشکلات مربوط به پوست و مو استفاده می شود. روغن های گیاهی موجود در صابون های دست ساز و ارگانیک با متعادل نگه داشتن رطوبت پوست به نرم شدن پوست و جلوگیری از ایجاد چین و چروک کمک می کنند.
برخلاف مواد شیمیایی و مصنوعی مورد استفاده شده در صابون های تجاری، روغن های گیاهی از گیاهان دارویی استخراج می شوند و کاملا طبیعی هستند. 

خواص روغن های گیاهی در صابون های طبیعی

برخی از مزایا عمده استفاده از روغن های گیاهی در صابون های دست ساز و خانگی عبارتند از:

حفظ رطوبت پوست

از آنجا که روغن های گیاهی عصاره های طبیعی از گیاهان دارویی هستند، هیچ ماده شیمیایی در آن ها وجود ندارد. علاوه بر این، روغن های گیاهی موجود در صابون های دست ساز و ارگانیک سرشار از آنتی اکسیدان هستند و نقش مهمی در حفظ سلامت پوست دارند.

اگر پوست حساسی دارید، روغن های گیاهی با محافظت از پوست در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش خورشید و پاکسازی عمیق منافذ پوست، به افزایش سلامتی پوست شما کمک خواهند کرد. از سوی دیگر روغن های گیاهی مقدار pH پوست را متعادل کرده و پوستی نرم و لطیف را به شما هدیه می دهند.

کاملاً طبیعی

یکی دیگر از مزایای بارز وجود روغن های گیاهی در ترکیبات صابون های دست ساز، طبیعی بودن آنهاست. علاوه بر این، روغن های گیاهی دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی هستند. به همین دلیل وجود آن ها در ترکیبات صابون های گیاهی، موجب درمان جوش و آکنه، جلوگیری از جوش های سرسیاه و سایر مشکلات مرتبط با پوست خواهد شد. علاوه بر این، برخی روغن های گیاهی که خواص ضد قارچی دارند در درمان قارچ های پوستی موثر هستند.

سازگار با محیط زیست

مواد شیمیایی استفاده شده در صابون های تجاری علاوه بر اینکه برای پوست شما مضر هستند، برای محیط زیست نیز مضرند. برعکس، روغن های گیاهی که در صابون های دست سازی مانند صابون اسطوخودوس، بابونه، گل ختمی و دیگر صابون های طبیعی دیگر استفاده می شوند، سازگار با محیط زیست هستند و به خوبی پوست شما را درمان می کنند.

رایحه معطر

رایحه روغن های گیاهی موجود در صابون های گیاهی باعث شده است که این صابون ها دارای عطر و بویی خالص و طبیعی باشند. 
در واقع صابون های طبیعی که حاوی روغن های گیاهی هستند موجب آرامش پوست صورت شده و از ایجاد حساسیت و خشکی پوست جلوگیری می کنند.

روغن های گیاهی برای هر نوع پوستی مناسب هستند

صابون های حاوی روغن های گیاهی در تغذیه پوست و کمک به روشن شدن پوست بسیار موثر و کارامد هستند. علاوه بر این، برخی از افراد بر این باورند که این نوع صابون ها به روشن شدن رنگ پوست آن ها کمک کرده و در کاهش تیرگی دور چشم نیز تأثیرات مثبتی بر روی پوست آن ها داشته است.
اگر شما از آن دسته از کسانی هستید که با مشکلاتی چون خشکی پوست یا پیری زودرس پوست دست و پنجه نرم می کنید، باید گفت که صابون های طبیعی که حاوی روغن های گیاهی هستند، می توانند برای پوست شما مفید باشند. برخی از افراد نیز بعد از استفاده از صابون های طبیعی، افزایش خاصیت ارتجاعی پوست و از بین رفتن خارش های پوستی را نیز تجربه کرده ند.

محافظت از پوست

مشکلاتی مانند تغییرات آب و هوایی در جهان فراگیر است و در همین راستا پوست صورت را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. روغن های گیاهی موجود در صابون های طبیعی به دلیل خواص آنتی اکسیدانی بالایی که دارند، از آسیب های پوستی ناشی از قرار گرفتن در برابر اشعه ماورا بنفش خورشید، آلاینده های مضر موجود در جو و موارد این چنینی جلوگیری می کنند.

از آنجا که روغن های گیاهی به راحتی در منافذ پوست شما نفوذ می کنند، می توانند به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی عمل کرده و پوست شما را مرطوب و سالم نشان دهند. علاوه بر این، بر روی پوست سر نیز تاثیرات مثبتی خواهند داشت.

فواید روغن های گیاهی موجود در صابون های طبیعی و دست ساز بسیار زیاد است. علاوه بر این، با گذشت زمان، مصرف کنندگان پیوسته متوجه تأثیرات مضر صابون های تجاری می شوند و با خوشحالی به سمت صابون های دست ساز و طبیعی می روند. روغن های گیاهی موجود در صابون های دست ساز، این محصولات مراقبت از پوست را به یک درمان طبیعی برای پوست تبدیل می کنند و پوست شما را برای مدت طولانی تری سالم نگه می دارند. 

 

برای خرید صابون های گیاهی و دست ساز

از فروشگاه آنلاین مرهم طب

با شماره های زیر تماس بگیرید:

09123764807

02144640622

یا به لینک زیر مراجعه کنید

 

خرید صابون ارگانیک

 

صابون های حاوی گلیسیرین را انتخاب کنید

اگر صابون طبیعی پیدا نکردید به دنبال محصولاتی باشید که دارای گلیسیرین باشند و رطوبت کافی را برای پوست شما فراهم کنند. این نوع صابون ها از خشکی پوست جلوگیری کرده و مانع اگزما و قرمزی پوست می شوند.

از صابون های فاقد رایحه و الکل استفاده کنید

از مصرف صابون هایی که حاوی سولفات، عطرها، اتیل و الکل هستند اجتناب کنید، زیرا این مواد باعث خشک شدن پوست و تحریک بیش از حد آن می شوند.

به دنبال صابون های حاوی اسید لانولین یا هیالورونیک باشید

وجود لانولین و هیالورونیک اسید در ترکیب صابون های مناسب پوست صورت و بدن، به دلیل خاصیت آبرسانی ویژه ای که دارند مورد توجه قرار گرفته اند.

لانولین، روغنی است که از غدد چربی گوسفند ترشح شده و موجب مرطوب کنندگی و نرم کنندگی پوست و مو می شود، در حالی که اسید هیالورونیک یک مولکول اصلی و مهم در رطوبت رسانی به پوست است.

از مصرف صابون هایی که حاوی رنگ های مصنوعی هستند خودداری کنید

نه تنها باید به دنبال صابون هایی باشید که پوست را آبرسانی می کنند، بلکه باید صابون هایی را انتخاب کنید که فاقد رنگ مصنوعی باشند. 
رنگ های مصنوعی از طریق فرایند های شیمیایی به دست می آیند و بر روی پوست تأثیرات نامطلوبی خواهند داشت. خشکی پوست، اگزما، تحریک پوست و .. از عوارض جانبی رنگ های مصنوعی استفاده شده در برخی صابون ها و شوینده ها هستند.

در استفاده از صابون های معطر احتیاط کنید

هنگام خرید یک صابون، به میزان و نوع عطر و بو آن توجه کنید. بسیاری از شرکت های تولید صابون و مواد شوینده برای افزایش جذابیت محصول، آن را معطر می کنند. صابونی که بیش از حد معطر باشد، تقریباً همیشه با رایحه های مصنوعی و مواد شیمیایی پر می شود تا نظر مصرف کننده را به خود جلب کند. صابون هایی که باعث خشکی پوست می شوند، معمولا عطر و بوی قدرتمندی دارند، بنابراین بهتر است کسانی که پوست خشک و حساسی دارند از استفاده از صابون های معطر خودداری کنند.

بهترین صابون های گیاهی برای پوست

صابون های گیاهی تنوع بالایی دارند، اما ما در ادامه این مطلب قصد داریم بهترین صابون های گیاهی برای پوست را که در فروشگاه آنلاین مرهم طب نیز موجود هستند، به شما معرفی کنیم:

صابون اسطوخودوس دست ساز

صابون اسطوخودوس حاوی عصاره و روغن اسطوخودوس است و بر پایه گلیسیرین تولید شده است. صابون اسطوخودوس خاصیت آرامبخش دارد و پوست شما را آرام می کند. این صابون ضد التهاب است و به رفع قرمزی، خارش و حساسیت پوستی کمک می کند. از سوی دیگر صابون اسطوخودوس ارگانیک، یک آنتی باکتریال طبیعی است که به درمان جوش و آکنه نیز کمک می کند و برای پوست های خشک و معمولی بهترین گزینه است.

صابون بابونه دست ساز

صابون بابونه ارگانیک نیز از عصاره و روغن گل های بابونه طبیعی تهیه می شود و بر پایه گلیسیرین تولید شده است. صابون بابونه طبیعی، صابونی ضد التهاب است که خاصیت ضد عفونی کننده و ضد باکتری دارد. این صابون اگزما و خشکی پوست را برطرف می کند و ضد حساسیت است. از صابون بابونه ارگانیک می توانید برای پاک کردن آرایش صورت استفاده کنید و برای درمان جوش و آکنه و داشتن پوستی شفاف نیز از آن کمک بگیرید.

 

 

صابون زردچوبه ارگانیک

صابون زردچوبه یک صابون گیاهی فوق العاده برای پوست است که به زنده نگه داشتن پوست شما و افزایش شادابی و نشاط پوست کمک می کند. این صابون دارای آنتی اکسیدان های قدرتمند است، به همین دلیل از آسیب های پوستی و ایجاد چین و چروک بر روی پوست جلوگیری می کند. از صابون زردچوبه می توان برای روشن شدن پوست، رفع جوش و آکنه، پاکسازی منافذ پوست و برقراری تعادل چربی پوست استفاده کرد و از مشاهده تاثیرات بینظیر آن بر روی پوست لذت برد.

 

 

صابون قهوه ارگانیک

صابون قهوه از عصاره دانه های قهوه تهیه می شود و لایه برداری قوی برای پوست به حساب می آید. صابون قهوه به از بین رفتن سلول های مرده بر روی پوست کمک می کند و منافذ پوست را به شکل عمقی از هر گونه چربی اضافی و آلودگی پاکسازی می کند. این صابون شفافیت پوست را افزایش می دهد و برای انواع پوست ها مناسب است.

 

 

صابون زغال فعال ارگانیک

صابون زغال فعال صابونی لایه بردار است که از پودر زغال فعال تهیه می شود. این صابون پوست را بشکل عمقی پاکسازی می کند و منافذ پوست را کوچک می کند. صابون زغال فعال برای روشن شدن پوست و سفت شدن آن گزینه مناسبی است و برای پوست های چرب به عنوان یک معجزه عمل می کند. از سوی دیگر این صابون حاوی گلیسیرین است و از خشک شدن پوست جلوگیری می کند.

 

 

صابون سفیداب (زینک اکساید)

این صابون یک روشن کننده بسیار قوی است که با لایه برداری طبیعی از پوست، به درمان لکه های پوستی و برطرف کردن نقاط تیره بر روی پوست کمک می کند. صابون سفیداب جای جوش و آکنه را از بین می برد و مانند یک ضد آفتاب طبیعی، از پوست در برابر اشعه ماورا بنفش خورشید محافظت می کند. این صابون نیز حاوی گلیسیرین است و به رطوبت رسانی پوست کمک می کند.

 

 

صابون های ارگانیک و دست ساز موجود در فروشگاه آنلاین مرهم طب به روش طبیعی عصاره گیری می شوند و عطر و رنگ آن ها کاملا خالص و طبیعی است. در تهیه این صابون ها از روغن های طبیعی استفاده می شود و همه صابون ها دارای پایه گلیسیرین هستند، ماده ای که وجود آن در صابون های مخصوص پوست صورت و بدن برای نرم شدن و حفظ رطوبت پوست بسیار ضروری است.