پاک کننده های آرایشی 

پاک کردن آرایش بخشی جدایی ناپذیر از برنامه های مراقبت از پوست است، زیرا بیش از حد ماندن آرایش بر روی پوست صورت باعث ایجاد لک های پوستی و چین و چروک می شود. هنگام پاک کردن آرایش، استفاده از مواد پاک کننده طبیعی، خالص و ملایم، علاوه بر در دسترس بودن، با داشتن خاصیت آبرسانی ذاتی به بهبود سلامت و کیفیت پوست کمک می کند. 

در اشخاصی که از بیماری های پوستی مانند آکنه رنج می برند، استفاده از پاک کننده های طبیعی نسبت به پاک کننده های شیمیایی، از بدتر شدن علائم جوش و آکنه جلوگیری می کند، در حالی که خاصیت لطافت و درخشندگی پوست را افزایش می دهد.

یکی دیگر از مزایای پاکسازی پوست با مرطوب کننده های طبیعی این است که ساخت آنها در خانه ساده تر، سریعتر و مقرون به صرفه تر از انواع مصنوعی آن است. پاک کننده های شیمیایی و مصنوعی اغلب مملو از موادی هستند که می توانند باعث جمع شدن آلاینده ها بر روی پوست شوند. 

چگونه در خانه آرایش خود را پاک کنیم؟

  • پاک کردن آرایش با روغن های گیاهی

همانطور که از نام آن پیداست، این روش شامل استعمال روغن گیاهی بر روی پوست و پاک کردن آرایش و هرگونه آلودگی بر روی آن است و برای انواع پوست مناسب است. 
برخی از روغن های گیاهی به اینکه میزان چربی طبیعی پوست را متعادل می کنند، مشهور هستند. این روغن ها به شما کمک می کنند تا میزان رطوبت پوست، برای جلوگیری از خشکی و اگزما حفظ شود. 

 

استفاده از روغن های گیاهی برای مراقبت از پوست می تواند به حفظ باکتری های محافظت کننده از پوست کمک کند، در حالی که پاک کننده های مصنوعی یا شوینده های خشن اغلب لیپیدها و باکتری های محافظ را از بین می برند. 
 

پاک کننده های آرایشی موجود در بازار معمولاً از روغن تشکیل شده اند. زیرا به دلیل اصل "مواد مشابه همدیگر را پاک می کنند" و توانایی روغن در از بین بردن روغن (و سایر مواد مشابه برای حل شدن یکدیگر) یک پاک کننده آرایش باید حاوی روغن باشد. این پاک کننده ها برای از بین بردن آرایش های ضد آب و مبتنی بر روغن و چربی موثرند.

کدام روغن های گیاهی برای پاک کردن آرایش مناسب هستند؟

روغن های حامل مختلفی وجود دارد که برای پاک کردن آرایش ایده آل شناخته شده اند و هر کدام برای نوع خاصی از پوست ها مناسب هستند. پاک کردن آرایش با روغن های گیاهی زمانی بهتر جواب می دهد که روغن ها متناسب با نوع پوست فرد انتخاب شده و به مقدار مناسب از آن ها استفاده شود.

روغن های گیاهی مناسب پوست های چرب

روغن آرگان، گل گاوزبان، گل همیشه بهار، کرچک، قهوه سبز، هسته انگور، فندق، تخم کتان، تخم کدو، گل سرخ، گلاب، آفتابگردان، بادام شیرین

روغن های گیاهی مناسب پوست های خشک

روغن آرگان، آووکادو، توت سیاه، گل همیشه بهار، کاملیا، کرچک، قهوه، نارگیل، فندق، جوجوبا، زیتون، سبوس برنج، گل سرخ، گلاب، کنجد، آفتابگردان

روغن های گیاهی مناسب پوست های مختلط

روغن گل همیشه بهار، کرچک، هسته انگور، فندق، تخم کتان، زیتون، تخم کدو، آفتابگردان

 

برای خرید و مشاوره

روغن های گیاهی اصل

از فروشگاه آنلاین مرهم طب

با شماره های زیر تماس بگیرید :

09123764807

02144640622

یا بر روی دکمه زیر کلیک کنید

 

لیست روغن های گیاهی

 

آیا باید هر روز پوست را با روغن پاکسازی کرد؟

پاکسازی پوست با روغن های گیاهی می تواند هر شب انجام شود، تا تمام ناخالصی ها و آلاینده های روی پوست را که در طول روز بر روی آن جمع شده اند، از بین ببرد. تمیز کردن شبانه پوست همچنین موجب مرطوب نگه داشتن پوست قبل از خواب می شود، زیرا متخصصان پوست بر این عقیده اند که میزان رطوبت پوست در هنگام خواب کاهش پیدا می کند. 
 

پاکسازی پوست با روغن های گیاهی را می توان هر دو روز یا هفته ای یک بار نیز انجام داد. ممکن است یک یا چند هفته طول بکشد تا پوست با روغن های پاک کننده پوست سازگار شود اما در صورتی که پوستتان با روغن سازگار نبود و دچار جوش و آکنه شد، استفاده از آن را متوقف کنید.

آیا روغن های گیاهی منافذ پوست را پاکسازی می کنند؟

برای برخی از افراد، استفاده از روغن های پاک کننده آرایش می تواند منجر به مسدود شدن منافذ، جوش و آکنه، تحریک یا واکنش های آلرژیک شود. به همین دلیل، توصیه می شود که قبل از استفاده کامل روغن بر روی پوست، مقداری از روغن گیاهی را بر روی پوست دست خود تست کنید و اگر در طی 24 ساعت واکنش منفی مشاهده نکردید، استفاده از آن را ادامه دهید.

چگونه پوست را با روغن های گیاهی پاکسازی کنیم؟

روغن حامل یا مخلوطی از روغن های حامل را به طور مستقیم بر روی پوست صورت استعمال کنید. قبل از استفاده از روغن گیاهی لازم نیست پوست خود را خیس کنید یا آن را شستشو دهید. با نوک انگشتان، روغن را بر روی هر نواحی از صورت که آرایش دارد برای حدود 1 دقیقه ماساژ دهید تا آرایش در روغن حل شود. سپس یک حوله نرم و تمیز صورت را در آب ولرم خیس کنید، آب اضافی را خارج کرده و حوله را به آرامی بر روی صورت به مدت 1 دقیقه یا تا زمانی که حوله گرم نباشد، بکشید تا مواد آرایشی از روی پوست پاک شوند. سپس پوست را شستشو دهید.

پس از پاکسازی صورت با روغن گیاهی، مرطوب کننده نیاز است؟

تمیز کردن پوست با روغن ها اغلب برای مرطوب سازی پوست کافی است، اما اگر پس از آن به یک مرطوب کننده نیاز داشته باشید، می توانید از هر نوع کرم مرطوب کنندهای که مناسب پوست است استفاده کنید. سرم های آبرسان نیز گزینه مناسبی هستند.

  • ژل آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا که از برگ گیاه آلوئه ورا استخراج شده است، ماده ای است که باعث پاکسازی، آبرسانی، لایه برداری، تغذیه و احیای پوست می شود. این ماده بدون ایجاد چربی، پوست را مرطوب می کند و به نرمی پوست، کاهش چین و چروک و لکه های پوستی کمک می کند.

 

طرز تهیه پاک کننده آرایش با ژل آلوئه ورا

برای تهیه یک ترکیب پاک کننده آرایش طبیعی با ژل آلوئه ورا که به اندازه کافی ملایم باشد و در ناحیه حساس چشم قابل استفاده باشد، ½ فنجان ژل آلوئه ورا، 1 فنجان آب مقطر و ¼  فنجان روغن زیتون ارگانیک بکر را در مخلوط کن ریخته و کاملاً با یکدیگر مخلوط کنید. مواد مخلوط شده را از صافی رد کنید، سپس ترکیب فیلتر شده را به یک بطری تمیز منتقل کنید که دارای اسپری بوده و استفاده از آن بر روی پوست آسان باشد. 
 

با ثابت نگه داشتن بطری، طبیعی است که روغن به سمت بالا شناور شود. برای استفاده از این پاک کننده آرایش طبیعی، آن را قبل از استفاده خوب تکان دهید تا مواد خوب با یکدیگر ترکیب شوند، سپس مقدار کمی از آن را بر روی یک پد پنبه ای تمیز ریخته و آن را بر روی کل صورت بکشید. مناطقی از پوست که دارای آرایش ضد آب هستند و به سختی پاک می شوند را نیز مجدد با یک پد تمیز پاک کنید.

  • روغن شی باتر

 
شی باتر (Shea Butter) که به روغن سوپر مغذی شهرت دارد، پوست را تغذیه می کند و بدون مسدود شدن منافذ آن باعث آبرسانی، درخشندگی و صافی پوست می شود. این نرم کننده طبیعی پوست به اینکه از کشش و انعطاف پذیری پوست پشتیبانی می کند مشهور است و به شما کمک می کند تا پوستی سالم و بی عیب و نقص داشته باشید.

 

برای استفاده از Shea Butter (شی باتر) به عنوان پاک کننده آرایشی، کافی است مقدار کمی کره Shea را بین کف دست یا نوک انگشتان مالش دهید تا ذوب شود و به شکل روغنی در آید، سپس با استفاده از حرکات دورانی آن را به آرامی بر روی پوست ماساژ دهید تا زمانی که آرایش شروع به حل شدن کند.

بعد از حل شدن آرایش، یک حوله نرم و تمیز صورت را در آب ولرم خیس کنید. آب اضافی آن را خارج کرده و حوله را به آرامی بر روی صورت به مدت 1 دقیقه یا تا زمانی که حوله گرم نباشد، بکشید. با استفاده از همان حوله، روغن را پاک کنید.

 

عوارض جانبی پاک کننده های آرایش طبیعی

  • همانند سایر محصولات، محصولات ذکر شده در این مقاله نیز تنها برای مصارف خارجی هستند. 

  • زنان باردار و شیرده قبل از استفاده از ترکیبات بالا با پزشک خود مشورت کنند، زیرا ممکن است بر روی برخی از ترشحات هورمونی تأثیر بگذارد و مشخص نیست که آیا این تأثیرات به نوزاد قابل انتقال است یا خیر. 

  • روغن های گیاهی بهتر است دور از دسترس کودکان قرار بگیرند.

  • قبل از استفاده از هر محصولی، بهتر است مقدار کمی از آن را بر روی پوست دست خود تست کنید. 

  • در صورت بروز واکنش آلرژیک، استفاده از این محصولات را متوقف کرده و برای ارزیابی سلامت و اقدامات درمانی مناسب سریعاً به پزشک متخصص آلرژی مراجعه کنید.