چرا دمنوش های گیاهی؟

اگر به دنبال نوشیدنی هستید که شما را در فصل زمستان گرم کند یا در فصل تابستان شما را خنک کند، دمنوش های گیاهی بهترین گزینه هستند زیرا در هر دمایی خوش طعم و دلپذیرند. دم کرده های گیاهی علاوه بر عطر و طعم خوبی که دارند، دارای خواص مفید برای سلامتی نیز هستند.
دمنوش های گیاهی برخلاف چای های استاندارد مانند چای سبز، چای اولانگ و چای سیاه از گیاه چای معروف به Camellia sinensis تهیه نمی شوند. در عوض، دمنوش های گیاهی از انواع گل های خشک شده، ادویه جات، گیاهان و میوه های خشک مشتق می شوند. به همین دلیل است که این نوع دمنوش ها از تنوع زیادی در عطر و طعم برخوردار بوده و مزایای بسیاری برای سلامتی دارند.
دمنوش های گیاهی انتخابی محبوب برای کسانی هستند که به سلامتی خود اهمیت می دهند، زیرا این نوع دمنوش ها حاوی مواد مغذی، ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها هستند که بسته به ترکیب گیاهی که دارند، میزان و نوع آن در هر دمنوش متفاوت است.
برخلاف چای سیاه و قهوه، اکثر دمنوش های گیاهی فاقد کافئین هستند و باعث افزایش آرامش، کاهش درد و تقویت دستگاه گوارش و سیستم ایمنی بدن می شوند. 
برخی تحقیقات درباره دمنوش های گیاهی اثرات و فواید ضد سرطانی را برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 نشان می دهد. 
در ادمه این مطلب بهترین دمنوش های گاهی ترکیبی به همراه فوایدشان را برای شما آورده ایم. اگر علاقمند به مصرف دمنوش های گیاهی هستید، ما به شما مجموعه ای از بهترین ها را معرفی خواهیم کرد، با مرهم طب همراه باشید.

دم کرده گل گاوزبان و لیمو عمانی

دمنوش گل گاوزبان و لیمو عمانی دارای خواص آرامبخش است و به کاهش تنش های عصبی کمک می کند. 

مواد لازم:

3 قاشق غذاخوری گل گاوزبان
2 عدد لیمو عمانی 
2 قاشق مرباخوری عسل به ازای هر لیوان دمنوش
4 لیوان آب جوش

طرز تهیه: 

لیمو عمانی را سوراخ کرده و یا از وسط نصف کنید، به همراه گل گاوزبان و آب جوش در قوری چینی ریخته و بر روی حرارت ملایم به مدت 20 دقیقه قرار دهید تا دم بکشد. سپس دم کرده گل گاوزبان و لیمو عمانی را در لیوان ریخته و عسل را به آن اضافه کرده و میل کنید. 

دم کرده هل، دارچین و زعفران

دمنوش هل، دارچین و زعفران بسیار خوش عطر و طعم است و به کسانی که عاشق دمنوش هستند پیشنهاد می شود. علاوه بر عطر و طعم دلپذیر نوشیدن این دمنوش به کاهش التهاب و درد های روماتیسمی، استخوانی و آرتروزی کمک می کند. زعفران موجود در این دمنوش به دلیل داشتن خواص نشاط آور به افزایش انرژی کمک می کند. 

مواد لازم: 

1 قاشق غذاخوری چوب دارچین خرد شده
7 تا 10 عدد هل سبز خرد شده 
1 گرم زعفران
2 قاشق مرباخوری عسل به ازای هر لیوان دمنوش 
4 لیوان آب جوش 

طرز تهیه: 

هل و دارچین و زعفران را به همراه آب جوش در قوری چینی ریخته و بر روی حرارت ملایم به مدت 30 تا 45 دقیقه قرار دهید تا دم بکشد. سپس دمنوش را در لیوان مناسب ریخته و عسل را به آن اضافه کرده و میل کنید.

دم کرده پونه کوهی و آویشن شیرازی

دمنوش پونه و آویشن دارای خاصیت ضد عفونی کننده و تقویت کننده سیستم ایمنی است و نوشیدن آن در فصل پاییز و زمستان برای درمان سرماخوردگی، بهبود عملکرد دستگاه گوارش و کاهش درد های قاعدگی بسیار مفید است.

مواد لازم:

1 قاش غذاخوری پونه کوهی
1 قاشق غذاخوری آویشن شیرازی
2 قاشق مرباخوری عسل به ازای هر لیوان دمنوش 
4 لیوان آب جوش 

طرز تهیه:

پونه و آویشن را به همراه آب جوش در قوری چینی ریخته و بر روی حرارت ملایم به مدت 30 دقیقه قرار دهید تا دم بکشد. سپس دمنوش را در لیوان مناسب ریخته و عسل را به آن اضافه کرده و میل کنید.

دم کرده بادرنجبویه و زیرفون

این دمنوش طبیعت گرمی دارد و نوشیدن آن موجب تقویت قلب و عروق، تقویت سلول های مغز و سیستم های عصبی، آرامش و بهبود کیفیت خواب می شود. به این نکته نیز توجه داشته باشید که دمنوش بادرنجبویه و زیرفون در برخی مزاج ها موجب بالا رفتن فشارخون می شود. 

مواد مورد نیاز: 

1 قاشق مرباخوری بادرنجبویه
1 قاشق غذاخوری زیرفون 
نبات به میزان لازم 
2 لیوان آب جوش 

طرز تهیه: 

بادرنجبویه و زیرفون را به همراه آب جوش در قوری چینی ریخته و بر روی حرارت ملایم به مدت 30 دقیقه قرار دهید تا دم بکشد. سپس دمنوش را در لیوان مناسب ریخته و نبات را به آن اضافه کرده و میل کنید.

دم کرده فلوس

دم کرده فلوس دارای طبیعتی گرم است و نوشیدن آن موجب کاهش فشارخون، رفع یبوست و دفع صفرا اضافه می شود. 

مواد مورد نیاز: 

1 قاشق غذاخوری مغز فلوس 
مقداری نبات
2 لیوان آب جوش

طرز تهیه: 

مغز فلوس را به همراه آب جوش در قوری چینی ریخته و بر روی حرارت ملایم به مدت 20 دقیقه قرار دهید تا دم بکشد. سپس دمنوش را در لیوان مناسب ریخته و نبات را به آن اضافه کرده و میل کنید.

دم کرده نعنا یا پونه

دم کرده نعنا یا پونه طبیعت گرمی دارد و نوشیدن آن اسهال و استفراغ را برطرف می کند. این دمنوش مقوی معده و دستگاه گوارش است و نفخ و اسپاسم و سوء هاضمه را تسکین می دهد. اگر دچار سرفه، تنگی نفس یا آسم هستید دمنوش نعنا یا پونه می تواند برای شما مفید باشد. 

مواد لازم: 

1 قاشق غذاخوری نعنا یا پونه 
مقداری نبات 
2 لیوان آب جوش 

طرز تهیه: 

نعنا یا پونه را به همراه آب جوش در قوری چینی ریخته و بر روی حرارت ملایم به مدت 20 دقیقه قرار دهید تا دم بکشد. سپس دمنوش را در لیوان مناسب ریخته و نبات را به آن اضافه کرده و میل کنید.

دم کرده هوفاریقون (چای کوهی)

طبیعت دمنوش چای کوهی خیلی گرم است و نوشیدن آن برای تقویت قلب و اعصاب، پاکسازی بدن از اخلاط فاسد، کاهش استرس و اضطراب و افزایش انرژی، تسکین حساسیت و آلرژی و همچنین تسکین اگزما های پوستی مفید خواهد بود.

مواد لازم 

1 قاشق غذاخوری چای کوهی
مقداری نبات 
2 لیوان آب جوش

طرز تهیه: 

چای کوهی را به همراه آب جوش در قوری چینی ریخته و بر روی حرارت ملایم به مدت 20 دقیقه قرار دهید تا دم بکشد. سپس دمنوش را در لیوان مناسب ریخته و نبات را به آن اضافه کرده و میل کنید.

دم کرده به

دمنوش به از خواص زیادی برخوردار است و نوشیدن آن همواره در طب سنتی توصیه می شود. نوشیدن دمنوش به برای تقویت قلب، مغز، کبد و معده بسیار مفید است و تشنگی را برطرف می کند. اگر دچار بی اشتهایی هستید حتما دمنوش به را امتحان کنید، این دمنوش اشتها آور است و حالت تهوع را از بین می برد. همچنین به دلیل طعم شیرینی که دارد، نیازی به اضافه کردن شیرین کننده ندارد و برای افراد دیابتی گزینه مناسبی است. 

مواد لازم: 

1 قاشق غذاخوری به خشک
2 لیوان آب جوش 

طرز تهیه: 

به خشک شده را به همراه آب جوش در قوری چینی بریزید و بر روی حرارت ملایم قرار دهید تا دم بکشد. 20 دقیقه کافی است. سپس دمنوش را در لیوان مناسب ریخته و به آرامی میل کنید. 

برای مشاوره و خرید

دمنوش های گیاهی ترکیبی

از فروشگاه آنلاین مرهم طب

با شماره های زیر تماس بگیرید:

09123764807

02144640622

و یا برروی دکمه زیر کلیک کنید

دمنوش های گیاهی

با گذشت زمان، ثابت شده است که چای و دمنوش های گیاهی از سالم ترین نوشیدنی ها در جهان هستند. 
با ترکیب انواع گل ها، گیاهان دارویی، ادویه جات و میوه های خشک می توانید فواید زیادی از نوشیدن دمنوش های گیاهی برای سلامتی خود به دست آورید. با کمی تغییر در سبک زندگی و نوشیدن روزانه یک فنجان دمنوش گیاهی می توانید تغییرات مثبتی را در سلامتی خود مشاهده کنید.
با توجه به سبک زندگی در سال های اخیر و روی آوردن مردم به غذا های فست فودی و فرآوری شده، نوشیدن دمنوش های گیاهی برای انسان ها مفید است، زیرا موجب هضم بهتر غذا، پاکسازی سموم از بدن و کمک به کاهش وزن و لاغری می شوند.
دمنوش های گیاهی سرشار از آنتی اکسیدان ها، مواد معدنی و ویتامین ها هستند و نه تنها بدن شما را سالم نگه می دارند، بلکه به حفظ آرامش، بازیابی و طراوت ذهن شما نیز کمک می کنند. البته اگر به دنبال به دست آوردن خواص مفید دمنوش های گیاهی هستید، باید از محصولاتی که حاوی اسانس و طعم دهنده هستند، دوری کنید. دمنوش های گیاهی باید صد در صد طبیعی باشند تا بر روی سلامتی اثر گذار باشند. 
نوشیدن دمنوش های گیاهی می تواند مزایای کوتاه مدت و بلند مدت برای سلامتی داشته باشد. چای می تواند به شما کمک کند تا سرماخوردگیتان سریع تر بهبود پیدا کند و به حفظ سلامت شما در طولانی مدت منجر شود. 

نکته: قبل از استفاده از دمنوش های گیاهی به عنوان جایگزین هرگونه دارو، حتماً با پزشک خود مشورت کنید. 

نوشیدن دمنوش راهی عالی برای آرامش و لذت بردن از چیزهای ساده زندگی است. چای مورد علاقه خود را پیدا کرده و آن را به صورت داغ یا سرد به همراه تکه های یخ تازه بنوشید. 
برای بهره مندی بیشتر از فواید گیاهان دارویی، توصیه می کنیم به جای چای کیسه ای فروشگاهی از برگ خشک شده گیاهان استفاده کنید. در واقع این نوع دمنوش ها به دلیل اینکه حاوی برگ های کامل گیاه هستند، مملو از مواد مغذی بوده و غلظت بیشتری از خواص گیاهان دارویی را به شما ارائه می دهند. در حالی که چای کیسه ای معمولاً حاوی گرد و غبار و لایه های فرایند تولید چای در مقیاس بزرگ هستند.