تاریخچه گردو

قدمت درخت گردو به 8000 سال قبل از میلاد باز می گردد و به عنوان یکی از قدیمی ترین گیاهان در بشر شناخته می شود.
گردو بخشی از خانواده Juglandaceae است که از 20 گونه گیاهی تشکیل شده است. چین در تولید گردو در جهان پیشتاز است و پس از آن کالیفرنیا، ایران و ترکیه قرار دارند.
در تاریخ، یکی از اولین نام‌هایی که به گردو داده‌اند، نام گیاه‌شناسی آن یعنی Juglans regia به معنای بلوط سلطنتی است.

سال ها قبل اعتقاد بر این بود که گردو از ایران منشاء گرفته و در سراسر جهان خرید و فروش می شده است، در حالی که آثار فسیلی نشان می دهد که گردو به طور همزمان در جنوب اسپانیا، ایتالیا، فرانسه، سوئیس، بلغارستان، یونان و جنوب غربی ترکیه در دوران پلیستوسن رشد کرده است. 

گردو بخشی جدایی ناپذیر از دنیای باستان بوده و بسیاری از گزارش های تاریخی از وجود درختان گردو که در باغ های بابل رشد می کردند، یاد می کنند. رومی ها معتقد بودند که گردو غذای خدایان است و شهروندان رومی فقط روغن گردو و ارده گردو مصرف می کردند. در واقع، در قرون وسطی، دهقانان برای تهیه نان، پوست گردو را آسیاب می کردند.

در گذشته در آسیای مرکزی، گردو در طبیعت بصورت خودرو رشد می کرد و در برخی موارد نیز توسط کشاورزان کشت می شد. بسیاری از مورخان ادعا می کنند که انسان های اولیه گردو را به عنوان بخشی از رژیم غذایی خود استفاده می کردند. در کدهای حمورابی که قدمت آن به سال 1754 قبل از میلاد می رسد، اسنادی از کشت گردو وجود دارد. نویسنده یونانی، دیوسکوریدس، یک دایره المعارف پزشکی پنج جلدی نوشت که شامل درمان های زیادی با استفاده از گردو بود. قرن‌ها بعد، ابن سینا، پزشک ایرانی، کتاب پزشکی مشابهی برای خواص دارویی گردو نوشت. 

 

 

در قرن هجدهم، گردو در غذاهایی مانند پای، سالاد و سوپ مورد استفاده قرار گرفت. چرا؟ چون گردو به راحتی نگهداری می شد، ارزان بود و به راحتی در دسترس بود.

در گذشته از گردو به عنوان آجیل ایرانی یاد می شده است زیرا باستان شناسان بر این باور بودند که اسکندر مقدونی گردو را از ایران به یونان برده و به یونانیان معرفی کرده است. گردو همچنین از طریق دره های کشمیر وارد چین شد. چینی ها از طریق جاده ابریشم، گردو و مغز آن را به بازرگانان و مسافران ساکن در سرزمین های مختلف در سراسر اوراسیا می فروختند. بعد از آن بازرگانان دریایی انگلیسی شروع به انتقال گردو در سراسر جهان از طریق مسیر دریایی کردند. 

خواص روغن گردو

ترکیبات اصلی روغن گردو عبارتند از ویتامین E، اسید اولئیک و اسید آلفا لینولنیک (امگا 3). در نتیجه داشتن این ترکیبات مفید، روغن گردو می تواند خواص زیر را به شما ارائه دهد. 

کاهش التهاب
تسکین درد مفاصل و کاهش سفتی مفاصل برای بهبود انعطاف پذیری 
مرطوب کننده و تقویت رشد مو
تسهیل بهبود زخم
کمک به بهبود جوش و آکنه
حفظ رطوبت در پوست و مو 
حفظ نرمی، لطافت و درخشندگی پوست و مو
کمک به رشد موهای ضخیم تر، بلندتر و قوی تر 
کاهش ظاهر پیری پوست مانند خطوط ریز و چین و چروک های زودرس
از بین برنده شوره سر و حمایت از رشد مو
حاوی خواص آنتی اکسیدانی قدرتمند

روغن گردو، سرشار از مواد مغذی و آنتی اکسیدان، سلنیوم و پروتئین است و خواص زیادی را به شما ارائه می دهد. 
خواص ضد قارچی این روغن می تواند به کاهش درد ناشی از عفونت های قارچی مانند کاندیدا و خارش پوست و مبارزه با جوش و آکنه کمک کند. 

 

برای خرید انواع روغن های گیاهی

خالص و اصل

از فروشگاه آنلاین مرهم طب


با شماره های زیر تماس بگیرید :

09123764807

02144640622

یا بر روی دکمه زیر کلیک کنید

 

خرید روغن های گیاهی

روغن گردو برای پوست 

ویتامین های موجود در روغن گردو به کند کردن ظاهر پیری و چین و چروک ها کمک می کند و در عین حال باعث ترمیم اسکار و جای زخم، سوختگی یا لک می شود.
برای داشتن پوستی سفت‌تر، صاف‌تر و جوان‌تر، خواص ضد پیری این روغن می تواند باعث کاهش چین و چروک، خطوط ظریف و لکه‌های ناشی از پیری پوست ‌شود و در عین حال ظاهر لکه‌های پوستی و جای زخم را کاهش می‌دهد. اعتقاد بر این است که استفاده منظم از روغن گردو پوست خشک، خارش پوستی و ترک های پوستی را تسکین می دهد.
روغن گردو در جهت بازگرداندن درخشش طبیعی پوست و کاهش ظاهر تیره پوست عمل می کند و موجب رطوبت و آبرسانی به پوست می شود. 

 

روغن گردو برای مو 

روغن گردو برای از بین بردن شوره سر، بازگرداندن درخشش مو، مبارزه با ریزش مو و تقویت رشد مو بسیار مفید است. 

روغن گردو به عنوان یک روغن آنتی اکسیدان، ضد پیری، ضد قارچ، ضد التهاب و نرم کننده شناخته شده است و فواید زیادی برای پوست و مو دارد.

کشت و برداشت گردو با کیفیت

درختان گردو درختانی سریع الرشد هستند که می توانند تا 30 متر ارتفاع و 18 متر عرض رشد کنند. آنها برای رشد خوب به نور کامل خورشید نیاز دارند. گردو معمولاً در شرایط آب و هوایی خنک به خوبی رشد می کند. برای اطمینان از اینکه گردو با بهترین کیفیت رشد می کند، خاک باید حاصلخیز و با زهکشی خوب با سطح pH بین 6 تا 7 باشد. در طول زمستان، درخت در یک دوره خواب زمستانی باقی می ماند. جوانه در اواسط فروردین بیدار می شود. سپس گردوها در اواخر مرداد آماده چیدن هستند.
در مدت زمانی که درخت آماده برداشت است، پوسته سبز بیرونی گردو شروع به شکافتن می کند. کف باغ تمیز می شود و درخت به صورت مکانیکی تکان داده می شود تا گردوهای رسیده را از درخت بریزد. سپس گردوهای ریخته شده را با دقت به کمک دستگاه جمع آوری می کنند.

پس از جدا شدن پوسته سبز بیرونی، گردوها را برای تمیز کردن به جایی که چرخه تمیز کردن و خشک شدن در هوا را طی می کند می برند. بعد از تمیز کردن مغز گردو ها را جدا می کنند.

استخراج روغن گردو

گردو میوه ای گرد با پوسته چروکیده سخت به رنگ قهوه ای است که درون آن مغز گردو وجود دارد. 
روغن گردو از طریق پرس سرد مغز گردو روغن گیری می شود. پرس سرد یک فرآیند فاقد مواد شیمیایی است و به ترکیبات شیمیایی روغن آسیب وارد نمی کند. 

موارد استفاده از روغن گردو

کاربردهای روغن گردو بسیار زیاد است، از دارویی گرفته تا کاربرد های آرایشی. از این روغن در فرمولاسیون های بسیاری از محصولا مراقبتی از جمله اسکراب های بدن، سرم های صورت، کرم پا و حتی روغن های ماساژ استفاده می شود.

روغن گردو برای ترک پا

ترک پا یک مشکل همه گیر است و به دلیل خشکی بیش از حد پوست پا و پوشیدن کفش نامناسب ایجاد می شود. برای از بین بردن ترک پا کافی است 3 قاشق غذاخوری شی باتر را همراه با 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل، 4 قاشق غذاخوری روغن گردو، 5 قطره اسانس نعناع فلفلی و 1/2 قاشق غذاخوری موم زنبور عسل ترکیب کنید و شب ها کل پاشنه و پنجه پا را با آن ماساژ دهید. 

روغن گردو برای ماساژ 

روغن گردو معمولا در رایحه درمانی و ماساژ نیز استفاده می شود. برای ماساژ روغن های اسانسی را با یک روغن حامل مانند روغن گردو ترکیب می کنند تا رقیق شود و خواص آن را بدون ایجاد حساسیت به پوست منتقل کند. روغن گردو در واقع خاصیت نرم کنندگی دارد و باعث افزایش رطوبت پوست می شود، به همین دلیل برای استفاده به عنوان روغن حامل در ماساژ درمانی بسیار مناسب است.
برای تهیه یک سرم مغذی پوستی کافی است 60 میلی لیتر روغن جوجوبا را همراه با 15 میلی لیتر روغن بادام شیرین، 10 میلی لیتر روغن گردو، 5 میلی لیتر روغن جوانه گندم، 15 قطره اسانس اسطوخودوس و 8 قطره اسانس گل سرخ ترکیب کرده و پوست صورت و بدن را روزانه با آن ماساژ دهید. استفاده از روغن گردو در روتین مراقبت از پوست موجب تغذیه و درخشش طبیعی پوست خواهد شد.

لایه برداری پوست با روغن گردو

½ فنجان نمک دریای ریز یا شکر را همراه با 2 قاشق غذاخوری روغن گردو یا بادام شیرین و 10 قطره از هر اسانس دلخواه با هم مخلوط کرده و پوست خود را در حمام با آن اسکراب کنید. این کار موجب پاکسازی منافذ پوست، از بین بردن پوست مرده و افزایش درخشش پوست شما خواهد شد. 

اطلاعات مربوط به روغن گردو مرهم طب

نام گیاه شناسی: Juglans regia

روش استخراج: پرس سرد

تهیه شده از: مغز گردو

خواص: مبارزه با جوش و آکنه، کاهش علائم پیری مانند چین و چروک پوستی، کاهش سیاهی دور چشم، نرم کننده و مرطوب کننده پوست و مو، کاهش شوره سر و تقویت رشد مو.

احتیاط: افرادی که به آجیل یا گردو حساسیت دارند نباید از این روغن استفاده کنند.

عوارض جانبی و موارد منع مصرف روغن گردو

روغن گردو مرهم طب تنها برای استفاده موضعی است و نباید بلعیده شود. روغن گردو باید دور از دسترس کودکان نگهداری شود. مانند سایر روغن‌ها، قبل از استفاده باید مقداری از آن را بر روی پوست دست خود تست کنید و در صورت مشاهده واکنش آلرژیک از مصرف آن خودداری کنید. همچنین عدم وجود پاسخ آلرژیک در عرض 48 ساعت نشان می دهد که روغن برای استفاده بی خطر است. استفاده موضعی از روغن گردو هیچگونه عوارض جانبی به دنبال ندارد و در موارد نادر تنها ممکن است موجب قرمزی پوست شود.