به راحتی کرم دور چشم طبیعی خود را در خانه تهیه کنید

لبخند زدن، خندیدن و بسیاری از حالات صورت از علل طبیعی بروز خطوط اطراف چشم هستند که نمی توان و نباید از آنها اجتناب کرد. هرچند که این چین و چروک ها نشان دهنده افزایش سن شما هستند اما با این حال، دستیابی به پوستی صاف و بدون لک نشانه سلامت پوست خواهد بود. 
پوست اطراف چشم یکی از نازک ترین و حساس ترین نواحی در بدن انسان است و بسیاری از متخصصان پوست بر این باورند که خطوط اطراف چشم از اولین نشانه های آشکار پیری پوست هستند.
پوست نواحی اطراف چشم به اندازه پوست بقیه صورت و بدن شما غدد چربی و کلاژن ندارد و همین امر آن را بیشتر مستعد خشکی، افتادگی، خطوط و چین و چروک خواهد کرد. در واقع مناطقی از پوست که غدد چربی و تراکم کمتری دارند، بیشتر مستعد چین و چروک هستند و به همین دلیل است که خطوط پنجه کلاغی از سنین کم در اطراف چشم ایجاد می شود. 

 

 

کرم دور چشم با روغن های گیاهی

همانطور که اشاره کردیم، پوست لطیف اطراف چشم بسیار نازکتر از پوست هر جای دیگر از صورت یا بدن است و با افزایش سن، علائم پیری از جمله خطوط ریز، خطوط پنجه کلاغی و چین و چروک های عمیق در این نواحی سریع تر ایجاد خواهد شد.  
روغن های گیاهی به دلیل داشتن ترکیبات آنتی اکسیدانی و انواع ویتامین و مواد مغذی برای تقویت پوست و مو بسیار موثر هستند. همچنین به دلیل خاصیت جذب بالایی که دارند می توانند سریعا پوست را آبرسانی کرده و در نتیجه از بروز خشکی و چین و چروک های پوستی، بویژه چین و چروک های اطراف چشم جلوگیری کنند. 
روغن هایی که در ادامه به شما معرفی می کنیم با پروتئین و مواد مغذی که به پوست اطراف چشم شما می رسانند، بازسازی سلول های پوستی را تشویق کرده و موجب سفت شدن پوست اطراف چشم می شوند.
از آن جایی که محصولات مراقبت از پوست تجاری اغلب حاوی مواد شیمیایی هستند موجب بسته شدن منافذ پوست شده و احساس سنگینی بر روی آن ایجاد می کنند، همچنین از قیمت بالایی نیز برخوردار هستند. برخی از این کرم های دورچشم بر پایه آب هستند و اگرچه در ابتدا پوست شما را آبرسانی می کنند اما به مرور زمان موجب خشکی پوست خواهد شد. 

خواص کرم دور چشم گیاهی و طبیعی 

بهبود بافت پوست اطراف چشم
کاهش پف زیر چشم
روشن کننده پوست اطراف چشم و رفع تیرگی دور چشم
جلوگیری از چین و چروک
مرطوب کننده و آبرسان
مغذی و سرشار از آنتی اکسیدان
ترمیم پوست آسیب دیده در اثر آفتاب سوختگی
رفع لکه های پوستی 

 

 

طرز تهیه کرم دور چشم روزانه با روغن های گیاهی 

عناصر مورد نیاز

«توجه داشته باشید که تمامی روغن های گیاهی معرفی شده را می توانید با تضمین کیفیت و اصل بودن از فروشگاه آنلاین مرهم طب خریداری کرده و در سریع ترین زمان درب منزل تحویل بگیرید»

دستورالعمل 

کره شی، روغن نارگیل و موم زنبور عسل را به یک قابلمه کوچک یا کاسه مخصوص مایکروویو اضافه کنید. همچنین می توانید به روش بن ماری این کار را انجام دهید. در صورتی که از ماکروویو استفاده می کنید، در فواصل 30 ثانیه ای به این عناصر حرارت دهید تا کاملا ذوب شوند. سپس مابقی روغن های گفته شده را به این ترکیب اضافه کرده و خوب هم بزنید تا با یکدیگر ترکیب شوند.
با استفاده از قطره چکان، مخلوط را به یک ظرف کوچک و در بسته منتقل کنید. سپس ظرف را به مدت 24 ساعت در یخچال یا محیط خنک قرار دهید.
این کرم دور چشم را می توانید دو بار در روز با نوک انگشت به آرامی زیر و اطراف چشم بمالید. این کرم به قدری سبک است که می توان صبح و شب از آن استفاده کرد. 
ترکیبات این کرم دور چشم گیاهی بسیار غنی هستند و به سرعت جذب پوست شده و به عمق پوست نفوذ می کنند. 

شی باتر موجود در این کرم دور چشم گیاهی باعث تحریک کلاژن سازی برای افزایش استحکام پوست و بهبود ظاهر چین و چروک های دور چشم می شود. همچنین التهاب پوست را برای مبارزه با پف زیر چشم کاهش می دهد. 
روغن نارگیل گردش خون را تقویت می کند و موجب کاهش تیرگی های دور چشم می شود و در عین حال بافت همبند پوست را قوی و انعطاف پذیر نگه می دارد. موم زنبور عسل به حفظ رطوبت برای جلوگیری از چین و چروک کمک می کند. روغن های اسطوخودوس، لیموترش، گلاب، بهارنارنج و تمشک نیز سرشار از ویتامین سی و آ هستند و به همین دلیل علاوه بر عطر مطلوبی که دارند موجب تقویت پوست اطراف چشم خواهند شد. روغن گل مغربی نیز یکی دیگر از روغن های عالی است که خواص ضد پیری دارد. 

 

 

تغییر رژیم غذایی و سبک زندگی برای کاهش پف و تیرگی اطراف چشم

کاهش عادت های غلط مانند استعامال دخانیات و نوشیدن الکل می تواند به کاهش و جلوگیری از بروز پف زیر چشم، تیرگی و چین و چروک اطراف چشم کمک کند. همچنین متخصصان پوست توصیه می کنند حتما بین 7 تا 8 ساعت در شبانه روز خواب کافی داشته باشید تا چشم های شما حالت خواب آلود، خسته و متورم نداشته باشند.
و در آخر، به اندازه کافی آب بنوشید. زیرا سیاهی دور چشم محصول نوشیدن مقدار کم H2O است. به گفته محققان، پیروی از یک رژیم غذایی با نمک و سدیم بالا نیز می تواند باعث بروز پف زیر چشم شود. بنابراین با کاهش مصرف نمک در رژیم غذایی خود، احتباس آب در زیر پوست خود را کاهش دهید.