نوشیدنی کامبوجا ( kombucha ) چیست؟

کامبوجا یک چای تخمیر شده است که از هزاران سال پیش در طب سنتی از آن استفاده میشده. چای کامبوچا نه تنها برای بدن مزایای سلامتی دارد بلکه سرشار از پروبیتویک های مفید است. از مهم ترین مزایای نوشیدنی کامبوچا سلامت روده و بهبود عملکرد کبد است. کابوچا همچنین حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است و میتواند باکتری های مضر را از بین ببرد. این نوشیدنی توانایی مبارزه با برخی بیماری هارا نیز دارد.سرچشمه نوشیدنی کامبوچا از چین و ژاپن است.

 

 

طرز تهیه نوشیدنی کامبوچا 

برای تهیه کامبوچا ، چای سبز یا چای سیاه شیرین شده را همراه با یک گروه باکتری و مخمر ، تخمیر میکنند. در فرایند تخمیر مخمر موجود در ترکیب ، قند موجود در چای را تجزیه میکند و باکتری های پروبیوتیکی را آزاد میکند.این فرایند یک هفته یا بیشتر زمان میبرد.

 

 

خواص نوشیدنی یا چای کامبوجا  

چای کامبوچا منبع بالقوه پروبیوتیک است.

پروبیوتیک ها ، باکتری های مفید روده را تامین میکنند. این باکتری ها سلامت روده را از جمله هضم بهتر غذا، کاهش التهابات روده و کاهش وزن را بهبود میبخشد.

کنترل قند خون، دیابت نوع 2 ، کاهش وزن و لاغری

کامبوچا تهیه شده با چای سبز دارای فواید سلامتی چای سبز مانند کاهش وزن و تنظیم قند خون را دارد. کامبوچا برای لاغری بسیار مفید است و به تناسب اندام کمک میکند.

سرشار از آنتی اکسیدان و دفع کننده سموم از کبد

آنتی اکسیدان های موجود در چای کامبوچا موجب دفع سموم و مواد شیمیایی مضر از کبد میشود. در واقع چای کامبوجا برای کسانی که از بیماری هایی نظیر کبد چرب و سرطان کبد رنج میبرند بسیار مفید است.

کاهش خطرات ابتلا به بیماری های قلبی 

بیماری های قلبی عوامل اصلی مرگ در جهان هستند. چای کامبوجا کلسترول بد (LDL) را در مدت زمان کوتاهی کاهش داده و بهبود میبخشد. این امر از بروز بیماری های قلبی جلوگیری میکند.

کامبوچا یک نوشیدنی ضد سرطان است.

وجود پلی فنول ها در چای کامبوچا جهش و رشد سلول های سرطانی را مسدود میکند و در عین حال مرگ سلول های سرطانی را افزایش میدهد.

کاهش افسردگی و سلامت روان 

بین افسردگی و التهاب پیوند محکمی وجود دارد. اثرات ضد التهابی نوشیدنی کامبوچا موجب کاهش علائم افسردگی خواهد شد.

نکات مهم برای خرید کامبوجا 

نحوه تولید این نوشیدنی بسیار مهم است. نوشیدنی کامبوجا به این دلیل که با باکتری ها تهیه میشود ، اگر بیش از حد تخمیر شود میتواند موجب مشکلاتی برای سلامتی شود.
از تهیه نوشیدنی کامبوچا در خانه خودداری کنید.
سعی کنید نوشیدنی های کامبوجا شرکتی و لیبل خورده خریداری کنید. زیرا فرایند تولید را با دقت بالایی انجام داده و فاقد هر گونه عوارض هستند.

برای تهیه نوشیدنی کامبوجا اصل در فروشگاه اینترنتی مرهم طب به لینک زیر مراجعه کنید:

خرید نوشیدنی و چای کامبوجا