فصل پاییز و زمستان معمولا فصل شروع آنفولانزا و سرماخوردگی است و همه ما می دانیم علائمی چون آبریزش بینی، سرفه های شدید و گلودرد دردناک برای از پا درآوردن حتی قوی ترین افراد هم کافی است. در نتیجه به دلیل مشاغل زندگی و کاری، سرماخوردگی و آنفولانزا می تواند شما را از بسیاری از برنامه هایتان عقب بندازد. 
خوشبختانه، درمان های طبیعی زیادی وجود دارد که می‌توانید در مواقعی که نیاز به بهبود سریع دارید از فواید آن ها بهرمند شوید.
نوشیدن دمنوش های گیاهی یکی از بهترین درمان های خانگی برای زمانی است که احساس می کنید به سرماخوردگی و آنفولانزا دچار هستید. یک فنجان دمنوش گرم می تواند به تسکین سرفه و گلو درد کمک کند و به دلیل طعم خوبی که دارد برای همه افراد با ذائقه های مختلف قابل استفاده است.
در ادامه قصد داریم به معرفی دمنوش های گیاهی که برای تسکین سرفه ناشی از سرماخوردگی، آنفولانزا و یا حساسیت فصلی مفید هستند بپردازیم و خواص و طرز تهیه آن ها را با شما به اشتراک بگذاریم. 

 

 

دمنوش ختمی، بابونه و گل بنفشه برای سرفه

اگر به سرفه های شدید و خشک دچار هستید، نوشیدن این دمنوش ترکیبی می تواند تا حد زیادی به تسکین سرفه های شما کمک کند. اما چگونه؟ 
گل ختمی دارای خواص ضد التهاب است و گرفتگی گلو، بینی و مجاری تنفسی را پاکسازی و باز می کند. ختمی در درمان ناراحتی های گلو بسیار مفید است و سرفه های خشک را برطرف می کند. 
گل بابونه نیز گیاهی ضد التهاب و ضد عفونی کننده است و به همین دلیل در ترکیبات اغلب شربت های سرفه از آن استفاده می شود. بابونه به سرعت التهاب گلو را برطرف کرده و سرفه را تسکین می دهد. 
گل بنفشه سرشار از ویتامین سی و ترکیبات موسیلاژ است و به دلیل داشتن خواص آنتی اکسیدانی قدرتمند برای مقاصد درمانی بسیاری از آن استفاده می شود. پزشکان طب سنتی بر این باورند که بنفشه برای خارج کردن اخلاط و سموم از بدن و درمان سرفه، زکام و سرماخوردگی بسیار مفید است و کسانی که به سرفه و گلودرد دچار هستند نباید فواید این گیاه غافل نشوند.

برای خرید انواع دمنوش های گیاهی

از فروشگاه آنلاین مرهم طب


با شماره های زیر تماس بگیرید :

09123764807

02144640622

یا بر روی دکمه زیر کلیک کنید

 

خرید دمنوش های گیاهی

 

نوشیدن دم کرده گل ختمی، بابونه و بنفشه در کار هم خواص و اثربخشی این گیاهان دارو را چندین برابر کرده و به بهود سریع سرفه و التهاب دستگاه تنفسی منجر می شود. 
برای تهیه این دمنوش کافی است مقادیر مساوی از این گیاهان دارویی را با یکدیگر ترکیب کرده و 2 تا 3 بار در روز یک قاشق غذاخوری از این ترکیب را با یک لیوان آب جوش به مدت 15 الی 20 دقیقه دم کرده و میل کنید. 

 

 

دمنوش گل پنیرک، عناب، پرسیاوشان برای تسکین سرفه

پنیرک و پرسیاوشان از دیرباز به دلیل خواص دارویی که برای تسکین سریع علائم سرماخوردگی دارند شناخته شده هستند. 
گیاه پنیرک حاوی ویتامین و آنتی اکسیدان های قدرتمند است و نوشیدن دم کرده آن می تواند به تسکین سرفه، گرفتگی صدا، سرفه های خشک، خلط پشت گلو و ... کمک شایانی کند.
پرسیاوشان نیز اخلاط بلغمی و سردی و رطوبت را از بدن دفع کرده و موجب پاکسازی مجاری تنفسی و نرم شدن سینه می شود. به همین دلیل است که نوشیدن آن می تواند برای کاهش علائم سرماخوردگی مانند سرفه مفید باشد.
عناب حاوی آنتی اکسیدان هایی چون ویتامین سی است و به دلیل اینکه لعاب دار است نوشیدن آن می تواند سینه را نرم کند و موجب تسکین سرفه های خشک  و شدید شود. 
برای تهیه این دمنوش کافی است مقادیر مساوی از این گیاهان دارویی را با یکدیگر ترکیب کرده و 2 تا 3 بار در روز یک قاشق غذاخوری از این ترکیب را با یک لیوان آب جوش به مدت 15 الی 20 دقیقه دم کرده و میل کنید. (برای هر لیوان 2 تا 3 عدد عناب کافی است) 

 

 

دم کرده چهارتخمه برای سرفه و گرفتگی صدا 

چهارتخمه معمولا ترکیبی از بارهنگ، اسفرزه، تخم شربتی، به دانه، تخم بالنگو، سپستان و صمغ عربی است و برای تسکین سرفه های خشک و شدید و باز کردن تار های صوتی تجویز می شود. 
این ترکیب در طب سنتی بسیار پرطرفدار است و برای درمان علائم ناشی از سرماخوردگی و آنفولانزا، نرم کردن گلو، رفع گرفتگی صدا و همچنین مشکلات گوارشی مانند یبوست از آن استفاده می شود. 
چهارتخمه در حقیقت به دلیل اینکه سرشار ترکیبات موسیلاژ (عاملی که موجب لعاب دار شدن چهارتخمه می شود) است، می تواند سریعا سرفه های خشک و شدید را تسکین دهد و گرفتگی صدا را از بین ببرد.
برای تهیه دم کرده چهارتخمه برای تسکین سرفه کافی است یک قاشق غذاخوری از این ترکیب را با یک لیوان آب جوش به مدت 15 الی 20 دقیقه دم کرده و همراه عسل یا نبات میل کنید. برای اثر بخشی بیشتر تا یک ساعت بعد از نوشیدن آن از مصرف وعده غذایی پرهیز کنید. 

 

 

دم کرده شکرتیغال برای نرم کردن گلو و سینه 

شکر تیغال پیله نوعی حشره است که به دلیل خواص درمانی که دارد در طب سنتی برای درمان مشکلاتی مانند سرفه و گرفتگی صدا از آن استفاده می شود. شکرتیغال از زمان بوعلی سینا کشف شده و به عنوان یک دارو مفید برای مشکلات تنفسی شناخته می شود. 
شکرتیغال حاوی ترکیبات سلولزی و موسیلاژ، نشاسته ای و قند مخصوصی به نام ترهالوز است. این ماده هنگامی که در آب حل می شود لعاب دار شده و طعم شیرینی دارد. نوشبدن دم کرده آن سرفع های خشک و شدید را تسکین می دهد و تب بر است. 
دم کرده شکرتیغال مانند یک شربت خلط آور عمل می کند و خلط پشت گلو را دفع می کند. شکرتیغال برای خوانندگان نیز بسیار مناسب است زیرا حنجره را تقویت کرده و صدا را صاف می کند. نوشیدن دمنوش شکرتیغال همچنین التهاب برونش ها را برطرف می کند و خشکی گلو را نیز از بین می برد.
برای تهیه دم کرده شکرتیغال کافی است یک قاشق غذاخوری شکرتیغال را با یک لیوان آب جوش به مدت 15 تا 20 دقیقه دم کرده و میل کنید. برای اثر بخشی بیشتر تا یک ساعت بعد از نوشیدن آن از مصرف وعده غذایی پرهیز کنید. 

 

 

دم کرده قدومه شیرازی برای سرفه و بازکردن تار های صوتی

قدومه شیرازی دانه ای لعاب دار بوده و طبیعتی گرم و تر دارد. نوشیدن قدومه شیرازی به سرعت سرفه و گرفتگی صدا را تسکین می دهد و مانند آب روی آتیش عمل می کند. بنابراین در صورتی که به سرفه های خشک و شدید دچار هستید، نوشیدن دم کرده قرومه شیرازی را فراموش نکنید. 
طرز تهیه دمنوش قدومه برای سرفه به این صورت است که باید یک قاشق غذاخوری قدومه را با یک لیوان آب جوش به مدت 15 تا 20 دقیقه دم کرده و همراه با کمی عسل محتویات لیوان را به طور کامل میل کنید. برای اثر بخشی بیشتر تا یک ساعت بعد از نوشیدن آن از مصرف وعده غذایی پرهیز کنید. 

 

 

دم کرده پودر ریشه شیرین بیان برای درمان سرفه 

ریشه شیرین بیان خواص فراوانی برای سلامتی دارد و یکی از آن ها درمان سرفه است. ریشه شیرین بیان در حقیقت یک ضد التهاب و ضد میکروب بسیار قدرتمند است و به همین دلیل نوشیدن دم کرده آن در دوران سرماخوردگی می تواند به تسکین علائم ناشی از آن مانند سرفه های خشک و شدید کمک کند. 
برای تهیه دم کرده ریشه شیرین بیان برای درمان سرفه کافی است یک قاشق غذاخوری پودر ریشه شیرین بیان را با یک لیوان آب جوش دم کرده و با عسل میل کنید. برای اثر بخشی بیشتر تا یک ساعت بعد از نوشیدن آن از مصرف وعده غذایی پرهیز کنید. 

در آخر.. 

دمنوش های گیاهی که در بالا معرفی شدند از موثر ترین دم کرده های گیاهی برای درمان انواع سرفه در طب سنتی هستند که همواره توسط پزشکان طب سنتی به بیماران تجویز می شوند. 

اما توجه داشته باشید که در صورتی که سرفه های شما مدت زمان طولانی به طول انجامید، برای بررسی به پزشک متخصص مراجعه کنید.