سم زدایی بدن با روغن های گیاهی

بدن ما به طور مداوم سموم را از طریق سیستم های گوارشی، ادراری، منافذ پوست، گردش خون، تنفس و سیستم لنفاوی دفع می کند. به همین دلیل روش های سم زدایی سنتی برای تقویت این مکانیسم های داخلی طراحی شده اند. به نظر می رسد که انسان ها همواره به دنبال روش هایی برای پاکسازی بدن از سموم ناشی از غذاها، بقایای استرس و خستگی، آلودگی محیطی، مواد مخدر، نوشیدنی های الکلی و .. هستند. 
در حالی که بدن انسان سیستم پیشرفته ای برای دفع سموم دارد اما از قرن بیستم به بعد انسان به طور فزاینده ای با سموم جدید ناشی از غذاها و نوشیدنی های صنعتی و فرآوری شده، استفاده منظم از مواد سمی مانند الکل، آفت کش ها، سیگار، فرآورده های نفتی، آلاینده های هوا و آب و ... روبرو شده است. علائمی مانند یبوست، گاز معده، بوی بد دهان، ایمنی پایین، عدم تعادل هورمونی، قاعدگی، یائسگی و مشکلات باروری، مشکلات پوستی، گردش خون ضعیف، تغییرات خلقی، افسردگی، عفونت های مکرر و جمع شدن مخاط در بدن و دیگر علائم این چنینی می توانند نشانه نیاز بدن به پاکسازی و سم زدایی باشد.

روغن های گیاهی مانند گیاهان دارویی می توانند در فرآیند سم زدایی بسیار موثر و مفید عمل کنند. همچنین استفاده از مواد غذایی مانند لیمو، گریپ فروت، سرکه سیب، زنجبیل، سبزیجات برگ سبز و فلفل تند می تواند به سم زدایی بدن کمک کند. در واقع می توانید هر روز یک قاشق غذاخوری آب لیمو را در یک لیوان آب گرم بریزید تا به سم زدایی کبد کمک کنید.
بدن روزانه 1 کیلوگرم مواد زائد را از طریق پوست دفع می کند. منطقی است که منافذ پوست باز بماند تا بتواند مواد زائد را به طور موثری آزاد کند. عرق کردن فواید زیادی برای بدن دارد که مهمترین آنها خارج کردن سموم از بدن است. 
بنابراین بهتر است که روزانه ورزش کنید، به جای ضد تعریق ها از دئودورانت ها استفاده کنید و هر زمان که می توانید از خواص سونا و حمام بخار بدن خود را بهره مند کنید. در واقع بدن روزانه به حداقل نیم ساعت پیاده روی احتیاج دارد تا غدد لنفاوی در پایین تنه فعال شوند.
همچنین استفاده از اسکراب در حمام یک راه حل ایده آل برای پاکسازی بدن از سموم و کاهش ظاهر سلولیت های پوست است.
در این مقاله  قصد داریم روغن های گیاهی که با فرآیند ماساژ بر روی پوست، به سم زدایی بدن کمک می کنند را به شما معرفی کنیم، بنابراین اگر به این بخش علاقمند هستید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

 

 

روغن های گیاهی برای پاکسازی بدن از سموم 

  • روغن سرو کوهی: ادرارآور است و ماساژ آن بر روی پوست برای تقویت گردش خون و عروق لنفاوی و همچنین رفع گرفتگی شریان های لنفاوی موثر است. 

  • روغن لیمو ترش: لیموترش گلبول های سفید خون را برای دفاع از بدن در برابر عفونت تحریک می کند و در برابر ویروس هایی مانند آنفولانزا موثر است. از طریق خون و کبد بدن را سم زدایی می کند.

  • روغن گریپ فروت: ادرارآور و ضد قارچ است و از سوی دیگر گردش خون را در غدد لنفاوی افزایش داده و دفع سموم را تسریع می بخشد. گریپ فروت از طریق پوست، مجاری ادراری، کبد، کیسه صفرا و سیستم لنفاوی سم زدایی می کند.

  • روغن رازیانه: ادرارآور است و به هضم و دفع انگل ها کمک می کند. رازیانه از طریق پوست، کلیه ها و دستگاه گوارش سم زدایی می کند.

  • روغن کندر: به آرامی بافت و سیستم عصبی را با اثرات آرامش بخش خود بازسازی می کند.

  • روغن نعناع فلفلی: در برابر عفونت ها و سمومی که از خود تولید می کنند قوی است، اما هرگز از آن در حمام یا مستقیم بر روی غشاهای مخاطی استفاده نکنید. نعناع فلفلی از طریق سیستم تنفسی و گوارشی سم زدایی می کند.

  • روغن گل سرخ: ملایم و آرامش بخش است به طوری که گفته می شود هورمون ها را متعادل کرده و سیستم ایمنی بدن را با کاهش استرس تقویت می کند.

  • روغن رزماری: گردش خون را افزایش می دهد. سیستم تنفسی را سم زدایی می کند و مخاط را پاک می کند.

ترکیب موثر برای ماساژ پوست و سم زدایی بدن

از این ترکیب می توانید برای سم زدایی پوست و بدن و کاهش ظاهر سلولیت استفاده کنید. 

مواد مورد نیاز

30 قطره روغن نارنگی، لیمو، گریپ فروت، پرتقال و سرو کوهی (از هر کدام 6 قطره)

2 قاشق غذاخوری روغن حامل مانند بادام، هسته انگور، کنجد یا شاهدانه

دستورالعمل 

روغن های اسانسی و روغن حامل را با یکدیگر ترکیب کرده و در یک بطری شیشه ای تیره رنگ بریزید.

خواص روغن های اسانسی نارنگی، لیمو، گریپ فروت، پرتقال و سرو کوهی 

روغن لیمو قابض است و دارای خواص ضد عفونی کننده و ضد قارچی است. به همین دلیل ماساژ آ بر روی پوست به پاکسازی، تصفیه و تغذیه پوست کمک می کند، در حالی که حس جوانی و طراوت به پوست می دهد. روغن پرتقال برای جلوگیری از عفونت های قارچی و جلوگیری از رشد بیشتر باکتری ها موثر است. 

 

برای مشاوره و خرید

روغن های گیاهی اصل و درجه یک

از فروشگاه آنلاین مرهم طب

با شماره های زیر تماس بگیرید:

09123764807

02144640622

و یا برروی دکمه زیر کلیک کنید

 

روغن های گیاهی کمیاب

 

خواص روغن حامل (مانند: بادام، هسته انگور، کنجد یا شاهدانه):

روغن حامل بادام، هیدراتاسیون شدیدی را برای انواع پوست فراهم می کند. این نرم کننده پوست سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی، پروتئین ها و اسیدهای چرب ضروری است. روغن هسته انگور یک روغن سبک است و سریع جذب پوست می شود. همچنین می تواند باعث بهبود سریع زخم ها شود و جای زخم ها را کاهش دهد. پوست، به عنوان بزرگترین اندام، بیشترین سموم را از بدن دفع می کند و در نتیجه گردش خون را افزایش می دهد. روغن کنجد نیز یک روغن عالی برای کمک به دفع سموم از پوست است. روغن شاهدانه نیز روغن دیگری است که سریع جذب پوست می شود و به طور موثری رطوبت پوست را متعادل کرده و حفظ می کند و با آبرسانی به پوست از پیری پوست جلوگیری می کند. به همین دلیل، برای کسانی که از خشکی ناشی از بیماری های پوستی مانند پسوریازیس، اگزما، آکنه و آسیب ها جزئی رنج می برند، مفید است.  این روغن غنی از اسیدهای چرب امگا 3 و 6، اسیدهای آمینه، گاما لینولنیک اسید (GLA)، آلفا لینولنیک اسید (ALA)، پروتئین و ویتامین D است که جذب کلسیم را نیز افزایش می دهد.