محصولات گیاهی برای از بین بردن التهاب و عفونت 

التهاب به معنی پاسخ سیستم ایمنی در برابر آسیب وارد شده به سلول و بافت های بدن است. التهاب دارای علائمی از جمله درد، تورم، قرمزی و گرمی است که بعد از خراش، سوختگی یا هر نوع آسیب دیگر بروز می دهند. 
عوامل تحریک کننده التهاب می تواند عوامل میکروبیولوژیکی نیز باشد که شامل باکتری، ویروس و قارچ ها می شود. برخی از مواد شیمیایی نیز می توانند موجب بروز التهاب و حساسیت شوند. از سوی دیگر بیماری های خود ایمنی که در آن سیستم ایمنی به بافت های بدن حمله می کند و بیماری های مثل روماتیسم را بوجود می آورد نیز التهاب ایجاد می شود. 
بدن التهاب را ایجاد می کند تا از طریق آن عواملی که موجب آسیب به اجزا بدن می شوند را برطرف کرده و نواحی آسیب دیده را از باقی بافت ها جدا کند. 
در صورتی که التهاب برطرف نشود، می تواند موجب عارضه هایی چون سرطان و بیماری های قلبی و عروقی شود. بنابراین برطرف کردن التهاب و عوامل ایجاد کننده آن امری بسیار مهم و ضروری است. 
به همین دلیل در ادامه این مطلب قصد داریم محصولات گیاهی که برای از بین بردن التهاب و یا عفونت بدن موثر هستند را به شما معرفی کنیم.

محصولات گیاهی ضد التهاب و عفونت دستگاه تنفسی 

ویروس ها و باکتری ها، آلودگی هوا، استعمال دخانیات و .. از عوامل ایجاد کننده التهاب و عفونت در دستگاه تنفسی و برونش های تنفسی هستند. 

شربت شش ناب 

شربت شش ناب فرآورده گیاهی طب سنتی است که با هدف بهبود علائم ویروس کرونا توسط پزشکان طب سنتی تولید و در اختیار بیماران قرار گرفت. این شربت گیاهی به دلیل داشتن ترکیبات گیاهی ضد التهاب و ضد عفونی کننده مانند پنیرک، بنفشه، به دانه، ختمی، شکر سرخ و ریشه شیرین بیان می تواند با انواع عفونت های ریوی مبارزه کرده و علائمی مانند سرفه های خشک و شدید، آسم و برونشیت و مشکلات تنفسی را برطرف کند. این شربت گیاهی برای افرادی که به ویروس کرونا، آنفولانزا، ذات الریه و سرماخوردگی مبتلا هستند و همچنین برای افرادی که بر اثر آلودگی هوا و یا استعمال دخانیات به مشکلات تنفسی دچار شده اند، بسیار مفید است.
شربت شش ناب دارای تاییدیه سازمان غذا و دارو است و بر خلاف سایر دارو های شیمیایی که برای سرماخوردگی و آنفولانزا استفاده می شوند، موجب خواب آلودگی نمی شود و کودکان بالای 2 سال و بزرگسالان می توانند از فواید آن بهره ببرند.

 

 

شربت زوفا پلاس بوعلی دارو 

شربت زوفا پلاس نیز مانند شربت شش ناب برای درمان التهاب ناشی از عفونت های ویروسی و باکتریایی استفاده می شود. زوفا پلاس دارای ترکیبات گیاهی ضد التهاب چون زوفا، عناب، انجیر، خشخاش، سپستان، رازیانه، پرسیاوشان، بنفشه، شیرین بیان، گاوزبان، اسطوخودوس، ایرسا و شکر سرخ است و با از بین بردن التهاب و اخلاط بلغمی، مشکلات تنفسی را برطرف می کند. 
زوفا پلاس برای درمان انواع سرفه، تنگی نفس، سرماخوردگی، آنفولانزا و علائم ویروس کرونا مفید است و بعد از یک دوره استفاده از این شربت گیاهی، بیمار می تواند به درصد بالایی از بهبودی دست پیدا کند.

 

 

محصولات گیاهی برای التهاب مفاصل 

التهاب و ورم مفاصل به عنوان نوعی بیماری مفصلی، موجب بروز درد، سفتی، تورم و .. در ناحیه مفاصل می شود. اصلی ترین عامل ورم و التهاب مفاصل، افزایش مایع مفصلی و یا افزایش حجم بافت های اطراف مفصل است. آرتروز زانو یکی از شایع ترین بیماری های مربوط به التهاب مفصل است و می تواند دامنه حرکتی فرد را محدود کند. 

محصولاتی که می توانند در کاهش التهاب، درد و تورم نواحی مفصلی موثر باشند، شامل: 

لوسیون درمانی دریفا

پماد دریفا از عصاره روغن اصطرک تهیه شده است و به منظور درمان و معالجه انواع درد های مفصلی و آرتروزی مربوط به زانو، گردن، ستون فقرات و مچ دست و همچنین درد های سیاتیکی و گرفتگی های عضلانی مورد استفاده قرار می گیرد. 

لوسیون ضد درد دریفا علاوه بر این که دارای اسید های چرب امگا 3، 9 و 6 است، قدرت جذب بالایی داشته و به سرعت در بین مفاصل نفوذ می کند و با افزایش خون رسانی، التهاب مفصل را از بین می برد. در نتیجه با کاهش التهاب، ورم و درد نواحی آسیب دیده، موجب افزایش دامنه حرکتی فرد می شود. 

این لوسیون گیاهی فاقد عوارض جانبی بوده و بشکل موثری برای درمان انواع درد های مفصلی، استخوانی و عضلانی مفید است.

 

 

روغن ضد درد مرهم طب 

روغن ضد درد مرهم طب ترکیبی از عصاره 17 نوع گیاه ضد درد و ضد التهاب است و به سرعت می تواند موجب تسکین درد و التهاب در ناحیه مفاصل شود. وجود عصاره گیاهان دارویی چون سیاه دانه، دارچین، آویشن، زنجبیل، کندر و .. در این روغن ضد درد باعث شده است که برای تسکین هر نوع درد مفصلی و استخوانی موثر باشد. کاهش درد، کاهش التهاب، رفع اسپاسم و گرفتگی ها و .. از خواص ویژه روغن گیاهی ضد درد مرهم طب است.

روغن ضد درد مرهم طب با خاصیت جذب سریعی که دارد به سرعت در بافت مفاصل نفوذ کرده و با افزایش جریان خون، التهاب، درد و تورم و گرفتگی ها را تسکین می دهد. استفاده از پماد ضد درد مرهم طب در کنار روغن ضد درد، خواص ضد التهاب و تسکین دهنده درد آن را دو چندان می کند، بنابراین توصیه می شود که در کنار روغن ضد درد از پماد مکمل آن نیز استفاده کنید. 

 

 

محصولات گیاهی برای التهاب و عفونت کلیه و مجاری ادراری

عفونت و التهاب کلیه و مجاری ادراری معمولا ناشی از وجود سنگ کلیه و مثانه و یا ویروس و باکتری در این ناحیه است. در نتیجه موجب درد، خونریزی، سوزش و .. در قسمت کلیه ها و مجاری ادراری می شود.

عرق سه گیاه شفای کردستان

عرق سه گیاه ترکیبی از گیاهان دارویی ضد عفونی کننده، ضد باکتری و ضد التهاب است، به همین دلیل به آن آنتی بیوتیک گیاهی نیز گفته می شود. بابونه، خارشتر و رازیانه ترکیبات اصلی این عرق گیاهی هستند و درمان التهاب کلیه و مثانه، کراتینین، عفونت کلیه و مجاری ادراری از خواص اصلی عرق سه گیاه است. 
بابونه گیاهی با طبیعت گرم و خشک است و موجب از بین رفتن انواع عفونت و التهاب می شود. رازیانه نیز طبع گرم و خشکی داشته و سردی و بلغم را از بدن دفع می کند. خارشتر مدر و مسهل است و به تقویت سیستم ایمنی، مبارزه با عفونت و التهاب و دفع سنگ کلیه کمک می کند.

 

لازم به ذکر است که تمامی محصولات معرفی شده از سایت فروشگاه آنلاین مرهم طب قابل خرید هستند و به سراسر ایران نیز امکان ارسال دارند.