شربت های گیاهی برای درمان سرفه و سرماخوردگی 

فصل پاییز و زمستان معمولا آغاز سرماخوردگی و آنفولانزا است و افراد معمولا در این دوران دچار بیماری های وبروسی و باکتریایی در دستگاه تنفسی می شوند. این نوع بیماری ها که اغلب سیستم تنفسی را درگیر می کنند، به دلیل بوجود آوردن علائمی چون تنگی نفس، تب و لرز، گرفتگی بینی، گلو درد، سرفه های خشک، خلط پشت حل، سوزش گلو، آبریزش بینی و .. می توانند احساس ناخوشایندی را برای فرد بوجود آورند. در نتیجه همه کسانی که به سرماخوردگی و یا آنفولانزا دچار می شوند، به دنبال سریع ترین راه درمانی برای از بین بردن علائم این بیماری هستند. 

درمان سریع سرماخوردگی و گلودرد

دارو های شیمیایی مانند آنتی بیوتیک ها، مسکن ها و .. معمولا برای درمان سرماخوردگی و یا آنفولانزا تجویز می شوند، اما سیستم ایمنی بدن و قوای جسمانی فرد را به شدت تضعیف می کنند. به همین دلیل پزشکان طب سنتی معمولا گیاهان دارویی و یا محصولات گیاهی مانند شربت هایی که از عصاره گیاهان دارویی تولید می شوند را به بیماران تجویز می کنند. زیرا در عین حال که اثربخشی مناسبی دارند، فاقد عوارض جانبی هستند و در برخی موارد نیز می توانند سیستم ایمنی را نیز تقویت کنند. 

معجزه برای درمان سرماخوردگی

همه ما می دانیم که چیزی بنام معجزه برای درمان سرماخوردگی و یا هر نوع بیماری وجود ندارد اما روش های درمانی وجود دارد که روند بهبودی سرماخوردگی را تسریع بخشیده و به سرعت علائم بیماری را تسکین می دهد. 
شربت های گیاهی یکی از این روش های درمان سریع سرماخوردگی و آنفولانزا هستند. زیرا دوز بالایی از عصاره و مواد موثره گیاهان دارویی مفید را در خود گنجانده اند و می توانند علاوه بر بهبود علائم بیماری، سیستم ایمنی را نیز تقویت کنند. 
به همین دلیل قصد داریم در ادامه این مطلب به معرفی موثرترین شربت های گیاهی برای درمان سریع علائم سرماخوردگی، آنفولانزا و بیماری و عفونت های مربوط به دستگاه تنفسی بپردازیم.

شربت های گیاهی موثر برای درمان سرماخوردگی و آنفولانزا 

شربت و قطره های گیاهی که معمولا توسط پزشکان طب سنتی برای درمان سرماخوردگی تجویز می شوند، شامل: 

شش ناب فرآورده گیاهی طب سنتی است که با هدف درمان سرفه های خشک، مشکلات و عفونت های تنفسی ناشی از ویروس کووید-19، آنفولانزا و سرماخوردگی توسط دانشمندان طب سنتی تولید شده است. این شربت گیاهی همانطور که از اسمش مشخص است، می تواند مشکلات تنفسی، التهاب برونش ها، سرفه های خشک و شدید، گلو درد، ذات الریه و .. را تسکین دهد و به دلیل داشتن ویتامین و آنتی اکسیدان های مهم مانند ویتامین C می تواند به تقویت سیستم ایمنی نیز کمک کند. 
شربت شش ناب به دلیل ترکیبات منحصر به فردی که دارد بدون آنکه احساس خواب آلودگی در فرد ایجاد کند، مشکلات تنفسی و ریوی را برطرف کرده و در گروه داروی های خلط آور دسته بندی می شود. 
ترکیبات شربت شش ناب شامل ریشه شیرین بیان، گل ختمی، گل پنیرک، به دانه، شکر سرخ و گل بنفشه است. هر کدام از این ترکیبات دارای خواص ویژه ای هستند که به درمان سریع علائم سرماخورگی، آنفولانزا و بیماری های تنفسی کمک می کنند. 
برای مثال شیرین بیان دارای خاصیت خلط آور است و به دلیل داشتن گلیسیریزین به تسکین گلودرد و خارج کردن خلط از سینه کمک می کند. از سوی دیگر گرفتگی های برونش را برطرف کرده و تنفس را در دوران بیماری برای فرد آسان تر می کند.
گیاه پنیرک نیز سرشار از ویتامین سی است و به دلیل داشتن ترکیبات انتی اکسیدانی، با عوامل خارجی مانند ویروس و باکتری های مضر مبارزه کرده و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. 
گل بنفشه دارای ترکیبات آنتی اکسیدانی است و می تواند با تقویت سیساتم دفاعی بدن، فرد را در مقابل بیماری های ویروسی و باکتریایی مقاوم کند و فرآیند بهبودی را تسریع کند. 
گیاه ختمی ضد التهاب است و با از بین بردن التهاب برونش های ریوی، سرفه و گرفتگی های دستگاه تنفسی را برطرف خواهد کرد. از طرفی به دلیل داشتن خواص آنتی اکسیدانی برای تقویت سیستم ایمنی نیز مفید است. 
شربت شش ناب برای کودکان بالای 2 سال و بزرگسالان قابل استفاده است و می تواند در سریع ترین زمان بیماری های تنفسی و عفونت های ریوی را برطرف کرده و تسکین دهد. 

برای خرید به فروشگاه آنلاین مرهم طب مراجعه کنید.

شربت زوفا نیز درست مانند شربت شش ناب فرآورده ای کاملا گیاهی است که توسط دانشمندان طب سنتی برای کمک به درمان عفونت های ریوی و مشکلات تنفسی ناشی از ویروس کرونا و آنفولانزا توسط شرکت بوعلی دارو تولید شده است. 
شربت زوفا دارای ترکیبات کاملا گیاهی و موثر است و می تواند در سریع ترین زمان علائم سرماخوردگی و آنفولانزا مانند سرفه، گلو درد، خلط و عفونت دستگاه تنفسی و .. را بهبود ببخشد. 
ترکیبات گیاهی شربت زوفا پلاس شامل زوفا، عناب، انجیر، سپستان، رازیانه، خشخاش، پرسیاوشان، گاوزبان، بنفشه، شیرین بیان، اسطوخودوس، شکر سرخ و ایرسا است. این ترکیبات در طب سنتی از موثر ترین گیاهان دارویی برای درمان بیماری های تنفسی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا هستند و در کنار هم می توانند در سریع ترین زمان به درمان سرفه های کرونایی، سرفه های خشک و گرفتگی های دستگاه تنفسی کمک کنند. 
پرسیاوشان گیاهی ضد سرفه است و این توانایی را دارد که سرفه های حاد تنفسی را تسکین دهد. 
عناب نیز میوه ای ضد میکروب شناخته می شود و می تواند انواع عفونت و التهاب را برطرف کرده و سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. 
خشخاش مانند یک مسکن عمل می کند و می تواند گلو درد را تسکین داده و سرفه های خشک و حاد را تسکین دهد. 
اسطوخودوس گرفتگی ها را برطرف می کند و دارای خواص آرامبخش است و می تواند سرفه ها را برطرف کند. 
این شربت برای کودکان بالای 2 سال و کودکان قابل استفاده بوده و توسط سازمان غذا و دارو تایید شده است.

 

 

قطره سینا 19 فرآورده ای کاملا گیاهی است که توسط موسسه حجامت براساس نسخه های دکتر خیراندیش برای تقویت سیستم ایمنی ، درمان تب های عفونی و بطور کلی عفونت های دستگاه تنفسی تولید شده است. 
این قطره از ترکیب عصاره گیاهان دارویی تهیه شده و هیچ ماده شیمیایی در تهیه آن بکار برده نشده است. پزشکان طب سنتی به دلیل خواص منحصر به فرد این قطره آن را برای تقویت سیستم ایمنی، کمک به درمان بیماری کرونا، آنفولانزا، سرماخوردگی و همچنین از بین بردن تب، سرفه و مشکلات تنفسی در کنار قطره سینا صد به بیماران تجویز می کنند. 
این قطره همچنین مورد رضایت بسیاری از بیمارانی که از مشکلات تنفسی و نقص سیستم ایمنی می برده اند، بوده است.

 

 

درمان سرماخوردگی در خانه

در کنار مصرف این فرآورده های طب سنتی می توانید از گیاهان دارویی مانند قدومه شیرازی، ترکیب لیمو و عسل طبیعی، دمنوش ترکیبی تقویت سیستم ایمنی، معجون دوسین و .. که در فروشگاه آنلاین مرهم طب موجود هستند نیز برای درمان سریع سرماخوردگی در خانه استفاده کنید.