شربت شش ناب چیست؟

شربت شش ناب فرآورده گیاهی از طب سنتی ایران است که توسط شرکت دارویی یاس فارمد برای کمک به درمان و تسکین بیماری تنفسی و مشکلات ریوی تولید شده است. 
شربت شش ناب دارای ترکیبات گیاهی موثر برای درمان اختلالات تنفسی ناشی از ویروس آنفولانزا، ویروس کرونا، آسم، برونشیت مزمن، سرماخوردگی، ذات الریه، عفونت ریوی و سرماخوردگی است و برای تسریع روند بهبودی بیمار بسیار اثربخش عمل می کند. 

 

 

فواید شربت شش ناب چیست؟

طبق آزمایشات انجام شده شربت شش ناب بر روی بیماری های تنفسی و مشکلات ریوی اثرات مثبتی دارد و به دلیل داشتن خواص خلط آور، به سرعت دستگاه تنفسی را از عفونت و اخلاط زائد پاکسازی می کند.

این شربت گیاهی به دلیل اینکه فاقد ترکیبات شیمیایی است و تنها از عصاره گیاهان دارویی در تهیه آن استفاده شده است، مانند سایر شربت های سرفه و خلط آور، در فرد احساس خواب آلودگی و خستگی جسمی ایجاد نکرده و برای بزرگسالان و کودکان بالای 2 سال قابل استفاده است و منع مصرفی ندارد. 

شربت شش ناب همچنین دارای کد تایید IRC بوده و توسط معاونت وزارت بهداشت مورد تایید قرار گرفته است. 

شربت شش ناب دارای خواص ضد التهاب است و با کاهش التهاب و تورم در دستگاه تنفسی، به درمان سرفه، تنگی نفس و کاهش عفونت ریوی کمک می کند. 
این شربت گیاهی به دلیل اینکه از عصاره گیاهان دارویی تشکیل شده است، سرشار از آنتی اکسیدان، ویتامین و ترکیبات موثر بوده و علاوه بر بهبود مشکلات ریوی و تنفسی، به تقویت سیستم ایمنی و بهبود مکانیسم دفاعی بدن در برابر عوامل خارجی خطرناک مانند ویروس ها و میکروب ها کمک می کند. 

 

برای مشاوره و خرید

شربت شش ناب

از فروشگاه آنلاین مرهم طب

با شماره های زیر تماس بگیرید:

09123764807

02144640622

و یا برروی دکمه زیر کلیک کنید

 

خرید شربت شش ناب

 

شربت شش ناب برای کرونا 

با همه گیر شدن ویروس کرونا (کووید 19) و افزایش آمار مبتلایان به این بیماری به همراه مشکلات حاد تنفسی، پزشکان طب سنتی با هدف کمک به تسکین علائم این بیماری، شربت شش ناب را تولید کردند. 
شربت شش ناب به واسطه ترکیبات گیاهی که دارد، دارای خواص ضد التهاب و ضد عفونی کننده است، به همین دلیل مصرف آن در دوران ابتلا به بیماری کرونا، موجب کاهش التهاب برونش های تنفسی، کاهش عفونت های ریوی، تسکین سرفه های خشک و همچنین دفع اخلاط زائد از دستگاه تنفسی می شود. در نتیجه تسکین سرفه های خشک، عملکرد تنفسی بهبود پیدا کرده و بیمار احساس بهتری دارد.
شربت شش ناب به طور کلی برای درمان سرفه های خشک، دفع اخلاط زائد از ریه و دستگاه تنفسی و کاهش التهاب و عفونت ناشی از ویروس کرونا، آنفولانزا و سرماخوردگی موثر است. این شربت گیاهی همچنین می تواند سرفه های خشک ناشی از مصرف دخانیات را نیز تسکین دهد.

 

 

مکانیسم شربت شش ناب برای بیماری های تنفسی

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، شربت شش ناب به واسطه ترکیبات گیاهی موثری که دارد، به تسکین اختلالات تنفسی کمک می کند. اما ممکن است برای شما هم این سوال مطرح شود که این ترکیبات گیاهی چگونه می توانند باعث ایجاد این خواص در شربت شش ناب شوند؟ به همین جهت در ادامه این مطلب قصد داریم به بررسی ترکیبات شربت شش ناب و نحوه اثرگذاری آن ها بر روی دستگاه تنفسی بپردازیم.

ترکیبات شربت شش ناب 

  • ریشه شیرین بیان و بیماری های تنفسی

ریشه شیرین بیان یکی از مشهور ترین گیاهان دارویی در طب سنتی است و در سرتاسر جهان طرفداران زیادی دارد. شیرین بیان در طب سنتی آیورودا به عنوان بهترین دارو گیاهی برای درمان سرفه و گلودرد شناخته می شود. بطور کلی این گیاه سنتی دارای فواید متعددی است و در ترکیب چندین دارو گیاهی برای درمان مشکلات تنفسی، اختلالات کبدی، مشکلات معده، تقویت سیستم ایمنی بدن، لاغری، عفونت های پوستی و همچنین درد مفاصل بکار می رود. 
شیرین بیان تقریبا در خانه هر فرد هندی یافت می شود و اعتقاد بر این است که جویدن آن موجب درمان گلو درد و تسکین گرفتگی قفسه سینه و مجاری تنفسی می شود. 
این خواص شگفت انگیز ریشه شیرین بیان ناشی از بار زیاد مواد مغذی موجود در آن است. ریشه شیرین بیان سرشار از مواد مغذی چون ویتامین ها، مواد معدنی و ترکیبات فعال زیستی چون گلیسیریزین، آنتول، استرول ها، تانن ها، فلاونوئیدها، بیوتین، رزین ها، تانن ها، ساکاروز، ید، ساپونین ها، نیاسین، ایزوفلاون ها و کالکون ها است. پودر ریشه شیرین بیان تقریبا برای تسکین هرگونه اختلال در سلامتی موثر است و آنتی اکسیدان های موجود در آن موجب دفع عفونت و التهاب از بدن می شوند.

 

 

  • گل ختمی و پاکسازی مجاری تنفسی 

ختمی علاوه بر استفاده به عنوان گیاه زینتی، دارای خواص دارویی ارزشمندی است و برای درمان بسیاری از بیماری ها توسط پزشکان طب سنتی تجویز می شود و یا در ترکیبات دارو های گیاهی مورد استفاده قرار می گیرد. ختمی بطور کلی برای درمان سرفه، سرماخوردگی، تب، مشکلات معده و دستگاه گوارش، گرفتگی قفسه سینه و مجاری تنفسی، برونشیت، التهاب و عفونت و .. موثر است. 
علت وجود گل ختمی در شربت شش ناب این است که ختمی دارای خواص تب بر است و احتقان بینی را نیز از بین می برد، از سوی دیگر به دلیل خواص ضد التهاب و ضد عفونی کننده که دارد، گلو درد را به شکل موثری تسکین داده و سرفه های حشک و سوزش گلو را برطرف می کند. گل ختمی همچنین برونشیت و مشکلات تنفسی ناشی از احتقان بینی و مجاری تنفسی را با پاکسازی غشای مخاطی مسدود شده درمان می کند. 

  • گل پنیرک و التهاب مجاری تنفسی

گل پنیرک از مشهور ترین گیاهان دارویی برای کمک به درمان علائم سرماخوردگی و آنفولانزا است، بطوریکه از گل و برگ های آن برای تهیه دارو استفاده می شود. پنیرک دارای مقادیر بالایی از آنتی اکسیدان ها و خواص ضد التهاب و ضد عفونی کننده است، به همین دلیل وجود آن در ترکیبات شربت شش ناب موجب کاهش تورم و التهاب مجاری تنفسی (برونشیت حاد)، درمان سرفه های خشک، تسکین سوزش و التهاب گلو و خارج کردن اخلاط زائد از دستگاه تنفسی می شود.

  • به دانه و گلو درد

به دانه، دانه ای لعاب دار و قهوه ای رنگ است که در طب سنتی برای نرم کردن سینه و درمان سرفه های خشک و تقویت معده و دستگاه گوارش کاربرد دارد. دانه های میوه به سرشار از آنتی اکسیدان، ویتامین سی، ب و آ و همچنین مواد معدنی بوده و دارای ارزش غذایی و دارویی بالایی هستند. 
به دانه التهاب و تورم را از بین می برد و دارای خاصیت ضد باکتری است. به همین جهت وجود آن در ترکیبات شربت شش ناب موجب کاهش التهاب و تورم گلو، تسکین گلودرد و سوزش گلو، نرم شدن سینه، درمان سرفه های خشک و گرفتگی صدا خواهد شد. 

  • شکر سرخ و سرفه های خشک

شکر سرخ دارای خواص درمانی در طب سنتی است و به دلیل طبیعت گرم و تری که دارد موجب از بین رفتن خشکی حلق و سینه شده و سرفه های خشک را برطرف می کند. 
شکر سرخ همچنین به دلیل خواص مفیدی که برای دستگاه تنفسی دارد در انواع دارو های آنفولانزا و سرماخوردگی برای درمان سرفه و گلودرد استفاده می شود. 

 

 

  • گل بنفشه و پاکسازی ریه و دستگاه تنفسی

گل بنفشه در درمان سرماخوردگی بسیار موثر است و به دلیل طبیعت سرد و تری که دارد، سینه و گلو را نرم کرده و سرفه های خشک را برطرف می کند. گل بنفشه ریه و دستگاه تنفسی را از اخلاط زائد پاک می کند و در کنار ترکیبات بالا موجب تسکین علائم سینوزیت می شود. گل بنفشه همچنین دارای خواص خلط آور است و التهاب و سموم را از بین می برد. وجود گل بنفشه در ترکیبات شربت شش ناب موجب دفع اخلاط زائد از ریه، درمان سرفه های خشک، درمان برونشیت حاد و پاکسازی مخاط از مجاری تنفسی، کاهش عفونت و التهاب ریوی و از بین بردن تب می شود.

با توجه به مکانسیم ترکیبات شربت شش ناب، هر کدام از عناصر موجود در آن، به تنهایی موجب تسکین بسیاری از اختلالات تنفسی ناشی از بیماری های ویروسی مانند آنفولانزا و کرونا خواهند شد. هنگامی که این ترکیبات در قالب یک دارو در کنار یکدیگر قرار می گیرند، بطور موثر تری می توانند برای درمان بیماری های تنفسی مفید باشند. بنابراین شربت شش ناب توانسته است با بکارگیری موثر ترین گیاهان دارویی در کنار هم، به درمان اختلالات تنفسی کمک شایانی کند و در بین بهترین دارو های گیاهی برای درمان مشکلات تنفسی، سرفه و ... قرار بگیرد. 

موارد مصرف شربت شش ناب 

شربت شش ناب برای تسکین مشکلات تنفسی ناشی از سرماخوردگی، آنفولانزا، کرونا و .. توسط پزشکان طب سنتی به بیماران تجویز می شود و عوارضی چون خواب آلودگی و ضعف جسمانی را به دنبال ندارد. 

این مشکلات تنفسی شامل:

  • سرفه های خشک و شدید

  • ذات الریه 

  • عفونت و التهاب ریوی

  • برونشیت حاد و گرفتگی مجاری تنفسی

  • گلو درد

  • تب

  • ورم و عفونت گلو

و ... است.

 

 

خرید شربت شش ناب 

برای خرید و اطلاع از قیمت شربت شش ناب می توانید به سایت فروشگاه آنلاین مرهم طب مراجعه کرده و بصورت آنلاین شربت شش ناب و سایر محصولات گیاهی مرتبط با مشکلات تنفسی را سفارش دهید و در سریع ترین زمان درب منزل تحویل بگیرید.

طول درمان با شربت شش ناب

مدت زمان استفاده از شربت شش ناب باید مطابق با تجویز پزشک طب سنتی باشد، اما بطور معمول بهتر است تا تمام شدن شربت بطور کامل، مورد استفاده قرار بگیرد تا علائم سرفه، خلط، گلو درد و ... بطور کامل برطرف شود. 

طریقه مصرف شربت شش ناب

  • نحوه مصرف شربت شش ناب در بزرگسالان 

هر 4 ساعت یک بار، یک قاشق غذاخوری شربت شش ناب را با نصف فنجان آب جوش ترکیب کرده و بصورت گرم میل کنید.

  • نحوه مصرف شربت شش ناب در کودکان 2 تا 12 سال

هر 6 ساعت یک بار، یک قاشق غذاخوری شربت شش ناب را با نصف فنجان آب جوش ترکیب کرده و بصورت گرم میل کنید.

عوارض جانبی شربت شش ناب 

شربت شش ناب برای کودکان زیر 2 سال و افراد دیابتی منع مصرف دارد. 
درصورت مصرف شربت شش ناب در دوز های تایین شده، عوارضی برای بیمار ایجاد نخواهد شد.
تا به امروز عارضه ناشی از مصرف شربت شش ناب گزارش نشده است.

مصرف شربت شش ناب در دوران بارداری و شیردهی

استفاده از شربت شش ناب در زنان باردار و شیرده باید با مشورت پزشک متخصص انجام بگیرد. از مصرف شربت شش ناب در دوران بارداری و شیردهی، بدون تجویز پزشک خودداری کنید.