بیوگرافی دکتر غلامرضا کرد افشاری

دکتر کرد افشاری متولد سال 1349 در مینودشت استان گلستان هستند و یکی از طبیبان و مدرسان مطرح طب سنتی در ایران به شمار می آیند. 

سوابق و فعالیت های علمی دکتر کردافشاری

از سوابق تدریس و فعالیت های علمی ایشان می توان به تدریس دروس کلیات و امور طبیعیه، اصول و مبانی طب سنتی، کارگاه های مبانی طب سنتی، اعمال یداوی و جراحی های صغیر در دانشگاه های مطرح کشور، وزارت بهداشت و انجمن های علمی طب سنتی اشاره کرد. 
همچنین ریاست مرکز بهداشتی درمانی و اورژانس 115 کیاسر، معاونت بهداشت درمان و توانبخشی هلال احمر و عضویت در کمیته توسعه و فناوری طب سنتی و هیئت داوران کنگره طب الرضا دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز از دیگر سوابق علمی دکتر کرد افشاری می باشند.

 

 

کتاب های تالیف شده توسط دکتر کرد افشاری

کتاب تغذیه در طب ایرانی اسلامی و همچنین کتاب تغذیه و روزه داری در سلامت و بیماری از دیدگاه طب ایرانی اسلامی از کتب مشهور تالیف شده توسط دکتر غلامرضا کرد افشاری می باشند. این کتب حاوی مطالب بسیار مفید برای کمک به درمان انواع بیماری ها با استفاده از نسخه های طب سنتی هستند و به همین دلیل در طب سنتی ایران از جایگاه ویژه ای برخوردارند.

علت محبوبیت دکتر کرد افشاری در طب سنتی ایران

دکتر غلامرضا کرد افشاری به دلیل توانایی در تشخیص سریع بیماری ها و ارائه نسخه های درمانی موثر برای بیماران خاص، از پزشکان حاذق طب سنتی به شمار می آیند. ایشان از پزشکان مطرح طب سنتی ایران هستند که علاوه بر طبابت، به آموزش علوم و فنون طب سنتی و گسترش این طب به شکل صحیح در ایران فعالیت دارند.
به همین دلیل قصد داریم در ادامه این مطلب به معرفی بهترین نسخه های درمانی دکتر کرد افشاری برای درمان برخی از بیماری ها و مشکلات مربوط به سلامتی بپردازیم. 

درمان چاقی با نسخه های لاغری دکتر کرد افشاری

افرادی که به چاقی مبتلا هستند معمولا مزاجشان سرد و تر است. به این افراد پیشنهاد می شود که برای از بین رفتن باد و رطوبت اضافی در بدن، صمغ مصطکی را به همراه آب گرم و عسل (4 بار در روز به میزان نصف استکان) میل کنند تا به تسریع لاغری در آن ها کمک کند.

 


افرادی که دارای اضافه وزن هستند ممکن است به دلیل غلبه سودا دچار غم و اندوه، نا امیدی و وسواس شوند. دکتر کرد افشاری در این باره توصیه می کنند که فرد بعد از وعده ناهار و شام، ترکیب نصف قاشق چایخوری افسنتین + یک قاشق مرباخوری افتیمون + یک قاشق مرباخوری ترنجبین را دم کرده و میل کند.
طبق توصیه دکتر کرد افشاری افراد دارای اضافه وزن باید سبزیجات بیشتری در وعده های غذایی خود مصرف کنند و وعده صبحانه شان سبک باشد. ورزش و فعالیت بدنی و استفاده از سونا خشک نیز در این افراد به شدت توصیه می شود و می تواند برای آن ها مفید باشد.
مصرف نان جو و برنج قهوه ای نسبت به نان و غلات دیگر برای افراد چاق و دارای اضافه وزن مناسب تر است و قرار دادن سبزی هایی مانند تره و شاهی در وعده های غذایی نیز پیشنهاد می شود.
در صورت داشتن نفخ و اسپاسم، زیره سبز پیشنهاد می شود. زیره سیاه اغلب برای خشک کردن رطوبت بدن کاربرد دارد و مصرف آن بیش از 40 روز توصیه نمی شود.
چاقی بیش از حد در اطراف شکم نشان دهنده غلبه سردی به معده و بدن است. برای کاهش این سردی و کمک به لاغری ناحیه شکم و پهلو، دکتر کرد افشاری، ماساژ ناحیه شکم با روغن هایی که طبع گرم دارند، مانند روغن بابونه و روغن شوید را پیشنهاد می کنند. ماساژ شکم باید به شکل دورانی در جهت عقربه های ساعت صورت بگیرد. همچنین انجام عمل بادکش شکم نیز به دفع بلغم و رطوبت اضافه از بدن کمک می کند. استفاده از قرص بلغم زدا نیاک هم برای کمک به دفع بلغم و درمان چاقی شکمی پیشنهاد می شود. 

طرز تهیه ژل لاغری دکتر کرد افشاری

کف دریا، بوراکس (بورات سدیم)، روغن شوید، روغن قسط و روغن بادام را با یکدیگر ترکیب کرده تا بشکل خمیر در آیند. سپس آن را بر روی پوست ناحیه شکم ماساژ داده و روی آن را با یک پارچه یا پلاستیک بپوشانید. 

برای مشاوره و خرید

محصولات گیاهی طب سنتی

زیر نظر دکتر کردافشاری

در فروشگاه آنلاین مرهم طب

با شماره های زیر تماس بگیرید :

09123764807

02144640622

یا بر روی دکمه زیر کلیک کنید

 

خرید محصولات گیاهی طب سنتی

درمان کبد چرب با نسخه های دکتر کرد افشاری

کبد به عنوان عضو مهمی در بدن شناخته می شود و سوخت و ساز بدن را بر عهده دارد. کبد چرب یکی از بیماری های شایع در جوامع امروزی است که به دلیل بی تحرکی، مصرف غذاهای فرآوری شده، فست فود های پرکالری، نوشیدن الکل، اضافه وزن و پرخوری ایجاد می شود. ابتلا به دیابت، فشار خون و کلسترول بالا نیز از اصلی ترین دلایل ابتلا به کبد چرب غیر الکلی هستند.
دکتر کرد افشاری در این باره پرهیز از غذا های سرخ کردنی، گوشت قرمز و کله پاچه، سس ها، غذای چرب و فرآوری شده، نوشیدنی های الکلی و کاهش وزن و فعالیت بدنی را پیشنهاد می کنند.
در کنار این پرهیزات غذایی نیز پیشنهاد می شود روزانه یک فنجان عرق کاسنی و شاهتره میل شود.

دارو گیاهی دکتر کرد افشاری برای درمان کبد چرب 

10 گرم تخم خرفه، 10 گرم تخم کاسنی، 10 گرم تخم خیار و 15 گرم تخم خربزه را با یکدیگر ترکیب کرده و شب تا صبح در یک لیوان عرق کاسنی شاهتره بخیسانید. سپس از صافی رد کرده و دارو بدست آمده را صبح ناشتا و بعد از ظهر با 2 ساعت فاصله از وعده های غذایی و دیگر دارو های مصرفی میل کنید. تا یک ساعت بعد از نوشیدن آن از مصرف هر نوع وعده غذایی خودداری کنید.
دکتر کرد افشاری به بیمارانی که به کبد چرب مبتلا هستند پیشنهاد می کند که از نوشیدن آب یخ خودداری کرده و در صورت تشنگی ترکیب آب و عسل و لیمو ترش را میل کنند. 
بهتر است برای درمان سریعتر کبد چرب، حد اقل تا 5 ماه وعده های غذایی بشکل آب پز میل شود و استفاده از سبزیجات و سوپ های سالم فراموش نشود. این روش درمانی برای کسانی که به کلسترول بالا مبتلا هستند نیز موثر خواهد بود.

نسخه های دکتر کرد افشاری برای پاکسازی بدن

از نظر ایشان ماءالجبن یکی از موثر ترین دارو های طبیعی برای پاکسازی بدن از اخلاط مضر و سوخته است. ماءالجبن یا همان آب پنیر تنها دارو در طب سنتی است که خاصیت منضج و مسهل دارد، یعنی اخلاط و رسوبات بدن را پخته و نرم می کند و از عمقی ترین نقاط بدن (قلب و مغز و استخوان) این مواد زائد را بیرون کشیده و دفع می کند. 

 


ماءالجبن مخصوص پاکسازی اخلاط سوخته و مضر در بدن می باشد و بدن را نیز تقویت می کند.
ماءالجبن با طبیعت بدن سازگاری داشته و با حرارت غریزی بدن مناسبت دارد. این دارو گیاهی برای کودکان، نوجوانان و افراد میانسال قابل استفاده است.
نکته: افرادی که دارای مزاج سرد و تر هستند بهتر است از ماءالجبن افتیمونی استفاده کنند.

طرز تهیه ماءالجبن برای پاکسازی بدن 

یک کیلوگرم شیر را بر روی حرارت قرار داده و بجوشانید. قبل از آن که شیر کف کند، آن را از روی حرارت برداشته و مقداری سرکه یا آب لیمو به آن اضافه کنید تا شیر ببندد و بریده بریده شود. سپس ظرف را در گوشه ای قرار دهید تا کمی خنک شود. شیر را در یک کیسه پارچه ای ریخته و آب و پنیر را از هم جدا کنید. آب بدست آمده همان آب پنیر یا ماءالجبن نامیده می شود و به دلیل مواد مغذی فراوانی که دارد به عنوان یک غذای کامل در طب سنتی شناخته می شود.

طرز استفاده از ماءالجبن برای پاکسازی بدن

بهترین زمان مصرف ماءالجبن در فصل بهار و بهترین ساعت مصرف آن صبح ناشتا است.
نحوه و مقدار مصرف آن به این صورت است که یک فنجان از آن را بشکل ولرم یا گرم میل کرده، کمی راه بروید سپس فنجان دیگر را میل کنید. مجدد راه رفته و چند دقیقه بعد فنجان سوم را میل کنید.
نکته: کیفیت سرکه و یا آب لیمو بکار رفته در تهیه ماءالجبن در مزه نهایی آن تاثیر زیادی دارد. همچنین بهتر است وقتی شیر گرم است آن را از صافی رد کنید تا چربی شیر نیز وارد آب پنیر شود.

نسخه های دکتر کرد افشاری برای کیست تخمدان

کیست و تنبلی تخمدان از بیماری های شایع در زنان است و از اصلی ترین دلایل ناباروی در زنان به حساب می آید. در طب نوین اصلی ترین دلیل ایجاد آن مشکلات هورمونی است و در طب سنتی علت کیست تخمدان سردی و تری بیش از حد بدن و رحم است. 

 


معمولا مواد زائدی که از رحم و بدن به سمت تخمدان ها می روند به شکل کیست و فیبروم و یا مشکلات دیگر خود را نشان می دهند. 
دکتر کردافشاری در این زمینه توصیه می کنند که خانم ها از مصرف غذا های هورمونی مانند مرغ های کارخانه ای خودداری کنند.
برای درمان عفونت های رحمی هر شب، مقدار 3 سی سی عسل را به شکل واژینال تزریق کنید. در صورتی که دارای ضعف جسمانی هستید به مدت 21 روز شکوفه درخت سنجد را دم کرده و با عسل میل کنید.
برای درمان ورم و دفع کیست های بدن، دم کرده گزنه را روزی 3 بار به میزان یک قاشق چای خوری دم کرده و میل کنید.

رژیم غذایی استاندارد از نظر دکتر کرد افشاری

صبحانه: نان سنگک با مربا بالنگ یا مربا به، سیب، زنجبیل بدون شیره، عسل، شیره انگور، بدون چای.

ناهار: برنج آبکش شده به همراه سماق یا زیره یا گشنیز به همراه گوشت راسته گوسفندی بدون چربی یا سینه و فیله مرغ بدون چربی به شکل کبابی، ته چین یا آب پز شده.

شام: می توانید مانند وعده ناهار آن را میل کنید و یا از فالوده سیب استفاده کنید. به این صورت که 2 تا 3 عدد سیب را پوست گرفته و رنده کنید. سپس یک قاشق غذاخوری شکر، یک قاشق مرباخوری تخم خرفه نیم کوب شده به همراه 2 قاشق غذا خوری گلاب یا عرق بیدمشک را به آن اضافه کرده و به همراه نان سنگک میل کنید.
طبق توصیه دکتر کرد افشاری، زمان خوردن وعده های غذایی باید به شکل منظم باشد یعنی هر روز در ساعت خاص و مشخصی وعده های غذایی میل شود. مثلا 8 صبح صبحانه میل شود، 1 عصر ناهار و 8 شب شام. 
همچنین از خوردن میان وعده در بین وعده های غذایی پرهیز کنید. (آب و دمنوش یا چای منع مصرف ندارد)
در صورت احساس ضعف یا گرسنگی، یک قاشق مرباخوری عسل طبیعی را بصورت زیر زبانی استفاده کنید تا به آرامی جذب شود و احساس ضعف شما را از بین ببرد. 
مصرف هر نوع نوشیدنی نیم ساعت قبل از غذا و 2 ساعت بعد از وعده های غذایی ممنوع می باشد.
رعایت این رژیم غذایی تا 4 هفته توصیه می شود و برای بیماران گوارشی نیز مفید می باشد.

محصولات گیاهی تولید شده زیر نظر دکتر غلامرضا کرد افشاری

داروسازی نیاک توانسته است برخی محصولات گیاهی طب سنتی را زیر نظر دکتر کرد افشاری و با استفاده از نسخه های تجویز شده توسط ایشان برای کمک به درمان برخی بیماری ها تولید کند. در حال حاضر این دارو های گیاهی به دلیل داشتن ترکیبات و اثر بخشی خارق العاده در درمان بیماری ها، توسط بسیاری از پزشکان طب سنتی تجویز می شوند و از محصولات گیاهی پرفروش در فروشگاه آنلاین مرهم طب هستند.

قرص بلغم 

قرص بلغم فرآورده گیاهی طب سنتی از شرکت داروسازی نیاک می باشد که زیر نظر دکتر کرد افشاری تولید و به بازار عرضه می شود.  قرص بلغم زدا نیاک حاوی زنیان، آویشن، مصطکی، سیاه دانه و عسل مصفا می باشد و همانطور که از نامش پیداست اصلی ترین کاربرد آن دفع بلغم اضافه از بدن است. از دیگر خواص قرص بلغم می توان به از بین بردن نفخ و اسپاسم معده، درمان ورم معده و روده، درمان ریفلاکس و احساس پری و برطرف کردن سرفه ناشی از اسید معده اشاره کرد.

قرص اطریفل مقل ملین

قرص اطریفل مقل ملین فرآورده کاملا گیاهی از شرکت داروسازی نیاک است. این محصول گیاهی زیر نظر دکتر کرد افشاری و بر اساس نسخه های درمانی ایشان برای درمان یبوست و هموروئید تولید شده است و توسط بسیاری از پزشکان طب سنتی تجویز می شود. قرص اطریفل مقل ملین ترکیبی از هلیله، گیاه آمله و بلیله است و به دفع رطوبت و بلغم اضافه از معده و روده، کمک به درمان روده تحریک پذیر و همچنین درمان یبوست های مزمن و هموروئید کمک می کند.

قرص رازی

قرص رازی برگرفته از نسخه های طب سنتی دکتر کرد افشاری است که توسط داروسازی نیاک، زیر نظر ایشان تولید و به بازار عرضه می شود. قرص رازی برای درمان انواع درد های مفصلی، استخوانی و عضلانی، درد سیاتیک، آرتروز، بیماری نقرس و التهاب مفاصل توسط پزشکان طب سنتی تجویز می شود و داروی گیاهی بسیار موثری برای تسکین درد است.
ترکیبات این داروی ضد درد گیاهی شامل هلیله زرد، صبر زرد، کتیرا، سورنجان، زیره، زنجبیل، مصطکی و فلفل سیاه است.

تمامی محصولات گفته شده در فروشگاه آنلاین مرهم طب موجود است و شما می توانید تنها با یک کلیک محصول گیاهی مورد نظر خود را خریداری کرده و در سریع ترین زمان درب منزل تحویل بگیرید.

منبع : کتاب تغذیه در طب ایرانی اسلامی تالیف دکتر کرد افشاری