محصولات طب سنتی برای درمان افسردگی 

در طب سنتی غلبه سردی بلغم و سودا بر بدن از اصلی ترین دلایل بروز افسردگی در انسان هستند. در واقع هرچه سردی در بدن انسان بیشتر شود، فرد بی تحرک تر و افسرده تر می شود. افسردگی بی نشاطی، بی خوابی، بی حرکتی، افکار منفی، کسالت، احساس خستگی، غم و اندوه و .. را به دنبال دارد. 
افرادی که دچار افسردگی می شوند انرژی مورد نیاز برای انجام کار های روزمره را از دست می دهند و دنیا در برابر چشمانشان تیره و تاریک بنظر می رسد. وسواس فکری، خستگی بیش از حد، ناراحتی و نا امیدی مداوم و ... از دیگر ویژگی های افراد مبتلا به افسردگی است و ممکن است تا سال ها همراه با فرد باشد. 
افسردگی بیماری است که بیشترین پراکندگی را در جهان دارد و عوامل بیرونی و درونی در بروز آن موثر هستند. در صورت داشتن علائم افسردگی باید به سرعت برای درمان آن اقدام کرده و از خود درمانی نیز پرهیز کنید. 
عوامل بیرونی موثر در افسردگی شامل استرس و اضطراب در محیط کار و محیط زندگی، شرایط اجتماعی و اقتصادی، مشغله ذهنی، بی تحرکی و .. است. 
عوامل درونی نیز ناشی از داشتن سبک غذایی نادرست است که موجب افزایش سودا و بلغم در بدن شده و مزاج فرد را رو به سردی می برد. خوردن غذا های فست فودی، ترشیجات، غذا های کنسروی، غذا های فریزری و مانده، غذا های سرخ کرده، مصرف گوشت گاو، غذا های تند و پر ادویه و یا مصرف بیش از حد مواد غذایی چون عدس، بادمجان، قارچ و .. می تواند به افزایش خلط سودا در بدن منجر شده و زمینه ساز بروز افسردگی باشد. 
بیماری های کبدی و گوارشی نیز می توانند به افزایش سودا در بدن کمک کنند، زیرا هر چقدر هم که شما رژیم غذایی مناسبی را دنبال کنید، اگر کبد و دستگاه گوارشتان به خوبی به وظایف خود عمل نکنند، کل سیستم بدن شما دچار اختلال می شود. 
به همین دلیل است که برای ارزیابی بیمارانی که دچار افسردگی هستند، باید تمام جوانب بیمار بطور کامل بررسی شود. 

درمان افسردگی با نسخه های طب سنتی

 علت افسردگی خلط سودا و بلغم می باشد ولی در طب نوین برای درمان افسردگی دارو های شیمیایی ضد افسردگی تجویز می شود که در طولانی مدت عوارض جانبی برای فرد به دنبال دارند. دارو های ضد افسردگی شیمیایی معمولا موجب وابستگی فرد به دارو می شوند و قطع آن می تواند خطرات زیادی برای فرد داشته باشد. به همین دلیل است که بسیاری از افراد برای درمان افسردگی، به دنبال دارو های گیاهی و بدون عارضه هستند تا بدون عوارض جانبی به نتیجه دلخواه در درمان دست پیدا کنند.

قطره لاویگل برای افسردگی، بی خوابی، استرس و اضطراب

قطره لاویگل فرآورده ای کاملا گیاهی است که بر اساس نسخه های طب سنتی، برای درمان افسردگی، بی خوابی، استرس و اضطراب تولید می شود.
این قطره گیاهی ترکیبی از گیاهان سنبل الطیب و اسطوخودوس است که در طب سنتی نیز به عنوان موثر ترین گیاهان دارویی برای درمان افسردگی و مهار سودا اضافه در بدن شناخته می شوند.
اسطوخودوس گیاهی چند ساله است که در گروه گیاهان گل دار قرار دارد و از خانواده نعنانیان محسوب می شود. این گیاه دارویی علاوه بر عطر بی نظیری که دارد به عنوان دارو نیز در طب سنتی تجویز می شود. اسطوخودوس گیاهی مفید برای مغز و اعصاب است و از بروز فکر و خیال، استرس، سردرد های میگرنی، فشار خون بالا و .. جلوگیری می کند. همچنین خارج کردن خلط سودا و بلغم اضافه از بدن که از عوامل ایجاد کننده افسردگی هستند، از دیگر خواص گیاه اسطوخودوس محسوب می شود. 
سنبل الطیب نیز دارای خواص آرامبخش است که برای درمان افسردگی، بی خوابی، استرس و اضطراب موثر خواهد بود. در واقع وجود لینارین و گاما آمینوبوتیریک اسید در سنبل الطیب موجب داشتن خواب راحت، تنظیم فعالیت سلول های عصبی و کاهش استرس و اضطراب بعد از استفاده از این گیاه دارویی می شود. از بین بردن درد و گرفتگی عضلات و همچنین کمک به بهبود آلزایمر از دیگر خواص سنبل الطیب است. 
ترکیبت دو گیاه اسطوخودوس و سنبل الطیب در قطره لاویگل باعث شده است که این دارو گیاهی، اثرات مثبتی بر روی افسردگی و استرس داشته باشد و به عنوان یک مکمل گیاهی بدون عارضه برای درمان افسردگی تجویز شود. مکانیسم قطره لاویگل به این صورت است که ترکیبات شیمیایی که در قطره لاویگل وجود دارند با انتقال دهنده های عصبی تعامل پیدا کرده و موجب کاهش پرخاشگری، تحریک عصبی و بهبود فعالیت مغز و اعصاب می شوند.
از نظر طب سنتی نیز قطره لاویگل با خارج کردن سودا و بلغم اضافه از مغز، به بهود علائم افسردگی کمک شایانی خواهد کرد. 

 

 

شربت سودا 

شربت سودا دارای طبیعتی گرم و تر است که بطور اختصاصی برای درمان بیماری های ناشی از غلبه سودا توصیه می شود.
شربت سودا به عمیق ترین نقاط بدن نفوذ کرده و سودای سوخته و رسوب کرده را از بدن دفع می کند. افسردگی، عادات وسواسی، حساسیت، خارش و لکه های پوستی، درد های مفصلی و سیاتیکی که همه به دلیل غلبه سودا در بدن ایجاد می شوند با شربت سودا قابل درمان و تسکین هستند. 
خلط سودا از سوختن خلط صفرا و دم ایجاد می شود و در صورتی که برای مدت طولانی در بدن رسوب کند، موجب ابتلا به بیماری های لاعلاج خواهد شد.
شربت سودا و قطره لاویگل برای درمان افسردگی و وسواس فکری مکمل یکدیگر هستند و مصرف آن ها در کنار یکدیگر موجب بهبودی اثربخش و سریع تر این بیماری خواهد شد. 

 

 

شربت اخلاط ثلاثه 

همانطور که در ابتدا به آن اشاره کردیم بیماری های کبدی و دستگاه گوارش با بیماری افسردگی در ارتباط هستند. شربت اخلاط ثلاثه همانطور که از اسمش پیداست منضج اخلاط سودا، بلغم و صفرا است که بعد از یک دوره مصرف بدن را از اخلاط سوخته پاکسازی می کند. شربت اخلاط ثلاثه که بر اساس نسخه های درمانی طب سنتی برای پاکسازی بدن از خلط سودا، بلغم و صفرا به بیماران توصیه می شود.
این دارو گیاهی حرارت کبد را متعادل کرده و از بروز بیماری کبد چرب و صفرا اضافه در بدن جلوگیری می کند. به همین دلیل است که شربت اخلاط ثلاثه برای درمان بیماری های پوستی ناشی از اختلالات کبدی مانند اگزما، لکه پوستی، جوش و آکنه، خارش پوست و تیرگی اطراف چشم بسیار موثر بوده و توسط پزشکان طب سنتی به بیماران توصیه می شود. 
شربت اخلاط ثلاثه بطور کلی برای کاهش وسواس، علائم افسردگی، مشکلات دستگاه گوارش، زردی و هپاتیت، گرفتگی عروق، کاهش غلظت خون و بالا بردن سیستم ایمنی موثر است و به دلیل این که از ترکیباتی کاملا گیاهی تشکیل شده است، هیچ گونه عوارض جانبی برای فرد به دنبال ندارد.

 

 

توصیه های طب سنتی برای درمان سریع افسردگی

 خوردن غذا های با طبع سرد، غذا های آماده و فست فودی، سرخ کردنی ها، غذا های کنسروی و بطور کلی هر غذایی که طبع سرد دارد را برای بیماران مبتلا به افسردگی منع شود.  

 برای درمان افسردگی به مدت 40 روز دستورات زیر اجرا شود: 

استشمام عطر گل محمدی در هنگام خواب
خوردن اسپند خوراکی هر شب به میزان یک قاشق مرباخوری همراه با یک لیوان آب
خوردن یک قاشق مرباخوری عسل طبیعی به هنگام ناشتا
نوشیدن هرشب یک لیوان عرق بهارنارنج یا یک لیوان دم کرده زعفران و عسل، زیرا زعفران فرح بخش بوده و به سرعت انرژی را افزایش می دهد. 
ترک همه سردی جات

نکات گفته شده را باید به مدت 40 روز بشکل مداوم انجام دهید تا تاثیرات مثبت آن را بر روی جسم و روح خود مشاهده کنید. 

برای خرید و مشاوره

محصولات گیاهی طب سنتی

دکتر خیراندیش

از فروشگاه آنلاین مرهم طب


با شماره های زیر تماس بگیرید :

09123764807

02144640622

یا بر روی دکمه زیر کلیک کنید

 

خرید محصولات دکتر خیراندیش

 

دیگر محصولات گیاهی طب سنتی موثر بر درمان افسردگی 

محصولات زیر از دیگر محصولات گیاهی موثر بر درمان افسردگی هستند که کاملا گیاهی بوده و هیچ گونه عوارض جانبی به دنبال ندارند. 

شربت مفرح ابریشمی نیاک 

شربت مفرح ابریشمی تولید شرکت داروسازی نیاک است که بر اساس نسخه های درمانی دکتر کردافشاری برای درمان افسردگی، افزایش فرح و نشاط، گرم شدن مغز، کاهش فشار های عصبی و تقویت قلب و مغز و اعصاب توسط پزشکان طب سنتی تجویز می شود. 
ترکیبات شربت مفرح ابریشمی شامل زعفران، مصطکی، دارچین، میخک، بیدمشک و سایر ترکیبات نشاط آور است که با کاهش علائم افسردگی به بهبود شرایط بیمار کمک می کند. 
این دارو گیاهی در فرد ایجاد وابستگی نکرده و عوارض جانبی به دنبال نخواهد داشت. 

 

 

قرص والی فلور نیاک 

قرص والی فلور حاوی عصاره گیاهان دارویی موثر بر افسردگی، استرس و اضطراب است. این دارو گیاهی علائم استرس و اضطراب را کاهش می دهد و با بهبود کیفیت خواب از بی خوابی و اختلالات مربوط به خواب جلوگیری می کند.  والی فلور همچنین اسپسام و ناراحتی های معده که ناشی از بهم ریختگی اعصاب و استرس است را نیز برطرف می کند. 
ترکیبات قرص والی فلور شامل سنبل الطیب و گل ساعتی است که از مشهور ترین گیاهان دارویی برای افزایش آرامش و بهبود خواب در طب سنتی هستند. 

 


مانند سایر دارو های گیاهی که در بالا معرفی شدند، قرص والی فلور نیز عوارض جانبی نداشته و مانند دارو های شیمیایی ضد افسردگی در فرد ایجاد وابستگی نمی کند.