گیاه جاودانگی و قدرت

از بین تمام گیاهان دارویی که بشر می شناسد، جینسینگ شاید افسانه ای ترین آن ها باشد و برای این امر دلیل خوبی هم وجود دارد:
جینسینگ دارای مزایای بسیار خارق العاده ای برای سلامتی است به همین سبب، از زمان های دور حتی برای امپراطورهای چین، گیاهی با ارزش تر از طلا بوده است.
به طور گسترده جینسنگ یک داروی درمانی است. ریشه گیاه جینسینگ اثرات بسیار عمیقی بر جوان کردن پوست دارد، همچنین توانایی ترمیم و تقویت کنندگی این گیاه بر بالا بردن کیفیت سلامتی همه سیستم و ارگان های بدن بسیار موثر است. ذهن، بدن و روح انسان با مصرف این گیاه، از بیماری ها و مشکلات رها می شود. 
جینسینگ انواع مختلفی دارد که سه نوع اصلی آن شامل پاناکس، آمریکایی و سیبری می باشد، که این سه نوع نیز به انواع مختلفی تقسیم می شوند. ما در این جا عمدتا بر روی انواع پاناکس (به عنوان جینسینگ کره ای یا آسیایی نیز شناخته می شود) تمرکز خواهیم کرد.

گیاه افسانه ای و سلطنت:

جینسینگ تقریباً 5000 سال پیش در رشته کوه های شمالی مانچوریان چین کشف شد و طولی نکشید که ریشه جینسینگ محبوبیت زیادی در بین عموم پیدا کرد. 
از این گذشته، کسانی که از ریشه جینسینگ به طور منظم استفاده می کردند، دریافتند که این ماده بر سلامت آن ها تاثیر بسزایی دارد و دوره بهبودیشان را تا حد فوق العاده زیادی سرعت می بخشد و همچنین در درمان تعدادی از بیماری ها نیز مفید است.
زمانی که جینسینگ پاناکس و خواص آن بیشتر شناخته شد، در دربار سلطنتی، امپراطورها و طبقه حاکم، هزاران نفر از بهترین سربازان خود را برای پیدا کردن جینسینگ در طبیعت فرا خوانده و به یابندگان آن جایزه می دادند. این نشان دهنده ارزش فوق العاده جینسینگ در گذشته است.

تقریباً در اثر برداشت بیش از حد ریشه جینسینگ در آسیا در حدود سال 300 میلادی، جینسینگ منقرض شد، اما با رشد، پرورش و تجارت آن به کمک چین و همه گیری آن در جهان، انقراض آن برطرف شد. این روزها جینسینگ تقریباً در هر فروشگاه مواد غذایی سالم در کره زمین یافت می شود و یکی از پرمصرف ترین گیاهان دارویی بر روی کره زمین است.

 

 

فواید جینسینگ برای سلامتی:

آیا می دانید که دقیقاً چه چیزی، جینسینگ را به یک گیاه درمانی باورنکردنی تبدیل کرده است؟ محققان بر این باورند که جینسینگ تا حد زیادی به دلیل غلظت بالای ترکیبات دارویی معروف به جینسنوزیدها، استرول های گیاهی و ساپونین های منحصر به فرد، که به مقدار زیادی در ریشه آن یافت می شود، به یک معجزه فوق العاده تبدیل شده است. در ادامه به برسی خواص متفاوت و خارق العاده این گیاه خواهیم پرداخت.

جینسینگ یک گیاه هوشمند: 

جینسینگ Panax یک آداپتوژن (گیاهانی که سبب افزایش مقاومت و سرزندگی جسمانی می شند) واقعی است که حاوی تعدادی از جینسنوزیدهای مختلف است که گاهی اوقات اثرات متناقضی دارند. 
به عنوان مثال، برخی از انواع جینسنوزیدها تحریک کننده و انرژی زا هستند در حالی که برخی دیگر از آن ها تاثیر آرام بخشی دارند. اگرچه این غیر منطقی به نظر می رسد، اما در واقع داشتن این توانایی، یکی از بزرگترین مزایای این گیاه است. 
گیاهان آداپتوژنیک، که جینسینگ یکی از کامل ترین آن ها است، بسته به وضعیت پایه سلامتی در لحظه مصرف، اثرات مختلفی دارند. به عنوان مثال، اگر کسی استرس و اضطراب داشته باشد، احتمالاً جینسینگ او را آرام می کند، در حالی که اگر کسی بی انرژی و خسته باشد، این گیاه، تمایل به نشاط و انرژی بخشی را در او به جریان می اندازد.
جینسینگ در طب سنتی چینی حتی فراتر از این اثر متعادل کننده توانایی دارد. جینسینگ دارای مزایای بسیار ویژه ای برای سلامتی است که برای کسانی که این گیاه را به طور منظم مصرف می کنند کاملاً رایج و مشهود است.

جینسینگ اکسیر جوانی:

شاید چشمگیرترین فایده جینسینگ برای سلامتی، توانایی آن در افزایش طول عمر برای کسانی که به طور منظم آن را مصرف می کنند، باشد. به طور کلی این گیاه از بروز بیماری در بدن می کاهد. در چین باستان، ریشه جینسینگ به طور گسترده ای به عنوان ماده ای مقوی برای طول عمر، توسط دائوئیست ها و امپراطورهای بدنبال جاودانگی استفاده می شده است. 
امروزه، محققان با انجام برخی مطالعات جذاب بر روی انسان، این ادعاهای تاریخی را آزمایش می کنند. شاید قابل توجه ترین آن ها یک مطالعه در کره جنوبی باشد که در آن شرکت کنندگان به چهار گروه مساوی از زنان و مردان، که دو گروه جنسینگ مصرف می کردند و دو گروه مصرف نمی کردند، تقسیم شدند.
پس از 18 سال از جمع آوری داده های مرگ و میر، یافته های جالبی به دست آمد. نتایج نشان داد که کاهش قابل توجهی در تعداد مرگ و میر ناشی از تمام علل (مرگ به دلایل مختلف) در مردان، اما نه زنان، به دنبال مصرف منظم جنسینگ حاصل می شود. با این حال مصرف جینسینگ برای زنان نیز بی فایده نبوده است، زیرا کسانی که به طور منظم از جینسینگ استفاده می کردند، کاهش قابل توجهی در تعداد مرگ و میر ناشی از سرطان داشته اند، که هنوز هم یک مزیت چشمگیر برای سلامتی است.

جینسینگ و تقویت قوای جنسی برای مردان و زنان:

اگر جینسینگ به مدت کافی و مرتب مصرف شود، نمی توان تاثیر گذاری این ماده بر روی تقویت و افزایش قوای جنسی، میل جنسی، عملکرد و لذت جنسی، برای مردان و زنان را انکار کرد. 
عملکرد جینسینگ برای مردان عملکردی شبیه به داروهای تجویز شده مانند ویاگرا دارد، که با افزایش تولید اکسید نیتریک در بدن موجب افزایش میل جنسی، افزایش لذت و درمان اختلال نعوظ در مردان می شود. جینسینگ Panax مزایای مشابهی برای زنان دارد، به ویژه افزایش میل جنسی و افزایش لذت و احساس، که تا حدی به دلیل اثرات اکسیژن رسانی آن در بدن است.

 

 

جینسینگ برای بهبود عملکرد ذهنی و تقویت عملکرد مغز:

شاید یکی از مهمترین مزایای جینسینگ برای سلامتی، تأثیرات آن بر روی عملکرد ذهنی و مغز باشد، که به روش های مختلفی حاصل می شود. تعدادی از مطالعات نشان داده است که ریشه جینسنگ تأثیر مثبتی بر حافظه، سرعت واکنش و سرعت یادگیری دارد و بسیاری از کاربران این گیاه تجربیات متناسب با این یافته ها را گزارش کرده اند. به هر حال، این گیاه تمایل به افزایش انرژی و هوشیاری برای بسیاری از افراد را دارد که مربوط به مزایای جینسینگ برای سلامتی است.

فواید جینسینگ برای سلامت مغز به این جا ختم نمی شود و این گیاه تاثیر محافظتی در برابر نورون های مغزی نیز دارد. همچنین سبب کاهش افت عملکرد مغز مرتبط با سن می شود. 
اما شاید چشمگیرترین اثر گذاری جینسینگ پاناکس برای مغز اثرات مثبت قابل توجه آن بر آلزایمر باشد که در برخی موارد به طرز قابل توجهی بیماری را کنترل می کند.
یک مطالعه انجام شده در میان افراد مبتلا به آلزایمر در گروه عصب شناسی در انستیتو تحقیقات بالینی در کره جنوبی نشان داده است که مصرف روزانه ریشه جینسینگ به مدت 12 هفته عملکرد ذهنی را به طور قابل توجهی بهبود می بخشد. آن ها متذکر می شوند که گیاه جینسینگ بهتر است در طولانی مدت مصرف شود، زیرا با متوقف شدن دوز مصرفی، افزایش عملکرد آن نیز کاهش می یابد.

جنسینگ و افزایش انرژی، استقامت و قدرت:

شاید از بین بسیاری از مزایای سلامتی جینسینگ، افزایش انرژی، استقامت و قدرت، از افسانه ای ترین مزایا آن باشد. جینسینگ مدت هاست که مورد علاقه ورزشکاران المپیکی، دوندگان استقامت و افرادی است که ظرفیت های بدنی بالایی دارند. اما آنچه که انرژی جینسینگ را متفاوت می کند، طبیعی بودن آن در مقایسه با محرک هایی مانند کافئین است. با گذشت زمان، کافئین در سیستم غدد درون ریز و بدن کاهش می یابد، زیرا صرفاً یک محرک کوتاه مدت و لحظه ای است.
ریشه جینسینگ یک محرک با تاثیر عمیق و طولانی مدت است که با تغذیه عمیق، جوان سازی و احیا بدن، باعث ایجاد انرژی و استقامت می شود. 
اکثر افراد پس از مصرف جینسینگ خواب عمیق تر و با کیفیت تری دارند به این دلیل که در طول روز انرژی زیادی از این گیاه دریافت کرده اند. همچنین انرژی که جینسینگ به شما می دهد، احساس اضطراب یا تحریک بیش از حد مانند کافئین و قهوه ایجاد نمی کند. به یاد داشته باشید که جینسینگ پاناکس یک آداپتوژن است و دارای عملکرد دوگانه می باشد، به این معنی که ضمن ایجاد آرامش، انرژی بدن را نیز افزایش می دهد. 

جینسینگ و کاهش استرس:

همانطور که گفته شد، جینسینگ یک گیاه هوشمند است به این معنی که تمایل دارد بیشتر از آنچه که شما نیاز دارید به شما سود بدهد. بسیاری فکر می کنند که این گیاه فقط انرژی زا است، اما اگر استرس داشته باشید، می تواند به رفع آن کمک کند و در عین حال مانند سایر گیاهان، داروها و مکمل های دیگر، ایجاد خستگی و یا خواب آلودگی نمی کند. ریشه جینسینگ Panax می تواند به شما کمک کند تا در حالی که هنوز احساس هوشیاری و سرزندگی می کنید، استرس خود را نیز کاهش دهید. اما اگر تاثیر آرامبخشی و بهبود عملکرد خواب را در کنار هم می خواهید، می توانید از جینسینگ آمریکایی استفاده کنید، زیرا آرامش بیشتری نسبت به جینسینگ سنتی پاناکس دارد.

جینسینگ برای کاهش وزن:

خواص انرژی زا جینسینگ Panax سیستمیک است، به این معنی که بر روی چندین سیستم مختلف بدن کار می کند تا اثرات خود را ایجاد کند، از جمله این اثر بخشی ها می توان از تاثیر جینسینگ بر سوخت و ساز بدن نام برد.
تنظیم سیستم متابولیک به طور معمول، باعث پردازش قوی تر عناصر مغذی مانند چربی ها، قندها و کربوهیدرات ها می شود که این امر می تواند مقدار چربی بدن را کاهش دهد. قرن ها است که از جینسینگ، به عنوان محرک برای کاهش وزن استفاده می شود و چند مطالعه نشان داده است که جینسینگ، متابولیسم را در انسان و حیوانات افزایش می دهد و همین امر خواص چربی سوزی و لاغری آن را تأیید می کند.

جینسینگ برای سیستم ایمنی:

مطالعات متعدد در مورد انسان به وضوح نشان داده است که جینسینگ تا حدی از توانایی ضد التهابی برخوردار است. در یک مطالعه، دانشمندان توانسته اند سلول های ایمنی بدن انسان را با عصاره های مختلف جینسینگ درمان کنند. آن ها دریافته اند که از9 جینسنوزید که شناسایی کرده اند، 7 نوع آن ها می توانند به طور انتخابی، ژن های التهابی را مهار کنند. 
مطالعه دیگری در مورد کودکان مبتلا به سرطان که تحت شیمی درمانی بودند نشان داد که جینسینگ قرمز کره ای (که نوع خاصی از جینسینگ پاناکس است) دارای اثر تثبیت کنندگی سیتوکین های التهابی موجود در جریان خون است. 

جینسینگ برای افزایش قند خون:

جینسینگ برای کسانی که مشکلات قند خون دارند نیز فوایدی دارد. مطالعات متعدد نشان داده است که هر دو جینسینگ آمریکایی و Panax باعث افزایش قند خون پس از مصرف غذاها و نوشیدنی های حاوی انسولین می شوند. در این تحقیق که بر روی دو گروه مورد بررسی قرار گرفته است، در یک گروه، مصرف جینسینگ باعث شده است که سطح قند خون نسبت به گروهی از شرکت کنندگان که قبل از مصرف غذاهای غنی از گلوکز، جنسینگ مصرف نکرده بودند، ثابت بماند. به همین ترتیب، جینسینگ برای افرادی که از دیابت و سایر اختلالات مربوط به قند خون رنج می برند، مورد تحقیق و گاهی اوقات مورد استفاده قرار می گیرد. 
مانند همیشه، قبل از استفاده از جینسینگ یا هر گیاه دارویی برای این منظور با پزشک خود مشورت کنید.

برای مشاوره و خرید

گیاهان دارویی کمیاب با بالاترین کیفیت

از فروشگاه آنلاین مرهم طب

با شماره های زیر تماس بگیرید:

09123764807

02144640622

و یا برروی دکمه زیر کلیک کنید

 

خرید گیاهان دارویی

انواع گیاه جینسینگ:

  1. جینسینگ قرمز :

تمرکز اصلی این مقاله، بر روی جینسینگ Panax است که به عنوان جینسینگ قرمز آسیایی یا کره ای نیز شناخته می شود.
این نوع از جینسینگ، سبب افزایش یانگ چی می شود. یانگ چی انرژی است که باعث احساس سرحالی، افزایش توانایی فعالیت و گرم و پر انرژی شدن می شود. اگرچه همانطور که قبلا ذکر شد، این نوع هنوز هم در درجات مختلف به بدن حس آرامش نیز می دهد. 

  1. جینسینگ آمریکایی:

جینسینگ آمریکایی در اصل گونه ای متفاوت از جینسینگ Panax است. این گیاه اثرات بسیار مشابه به هم نوع خود دارد. با این حال، جینسینگ آمریکایی بیشتر از جینسینگ آسیایی، یین چی تأمین می کند. یین چی اثر معکوس یانگ چی دارد و تمایل به آرام بخشی، سکون و خنک کنندگی دارد. از این نظر جینسینگ آمریکایی نسبت به پاناکس یا جینسینگ قرمز کره ای آرامش و تمرکز بیشتری دارد. با این حال به افزایش انرژی نیز کمک می کند، اما نسبت به انواع دیگر این انرژی کمتر است.

  1. جینسینگ سیبری:

در حالی که جینسینگ سیبری دارای خواص مشابه Panax و جینسینگ آمریکایی است، اما از یک خانواده کاملاً متفاوت از جینسینگ است و دارای خواص انرژی زا و دارویی متفاوت است. این ماده نیز یکی از برترین گیاهان دارویی و آداپتوژن در جهان محسوب می شود، اما ارتباط مستقیمی با جینسینگ آمریکایی یا پاناکس ندارد.


چگونه یک مکمل جینسینگ با کیفیت انتخاب کنیم:

مانند تمام محصولات گیاهی و طبیعی، مکمل های جینسینگ ارگانیک و وحشی نیز به طور معمول بهترین نوع محصولات هستند. با این حال، در مورد جینسینگ آمریکایی و کره ای پاناکس، جایی که رشد می کنند نیز بسیار مهم است، به خصوص از نظر تأثیرات انرژی که دارند. 
شما می توانید ریشه و روغن جینسینگ و همچنین کپسول پاناکس را، که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم را، با اطمینان از کیفیت بالای این محصولات از فروشگاه مرهم طب، که کیفیت بالای محصولاتش همیشه سبب رضایت مشتریان عزیز است، به صورت آنلاین و یا حضوری تهیه کنید.

روغن جینسینگ مرهم طب:

روغن جینسینگ به روش Co2 از جینسینگ قرمز روغن گیری می شود که دارای خواص دارویی و درمانی بینظیری از جمله خواص ضد چین و چروک، ضد التهاب، تقویت و افزایش رشد مو، ضد ریزش مو و ضد استرس و اضطراب است.

کپسول پاناکس سینا - عصاره جینسینگ:

کپسول پاناکس یک فرآورده گیاهی طب سنتی شرکت داروسازی سینافرآور است که حاوی عصاره ریشه جینسینگ می باشد و برای رفع خستگی و کاهش تمرکز، توانی جنسی، ناباروری، کم اشتهایی، روماتیسم، استرس و اضطراب، بی خوابی و غیره توسط پزشکان طب سنتی تجویز می شود.


برخی از نکات نهایی که باید به خاطر بسپارید:

جینسینگ یک گیاه قدرتمند است و بهتر است آرام و با دوز مصرفی کم استفاده از آن را شروع کنید و تا جایی که اثرات آن را مشاهده نکرده اید، مصرف را ادامه دهید. مثل همیشه، اگر باردار و یا تحت نظارت پزشکی هستید، با پزشک خود در مورد مصرف این گیاه مشورت کنید.