درمان روماتیسم دکتر خیراندیش 

روماتیسم از شایع ترین بیماری های خودایمنی است که بسیاری از افراد به آن دچار می شوند. در طب نوین این نوع بیماری معمولا به دلیل اختلال در سیستم ایمنی رخ می دهد. در این حالت سیستم ایمنی بدن به اشتباه، مفاصل را مورد هدف قرار می دهد و موجب بروز درد، خشکی، التهاب و تورم در مفاصل می شود. 
این بیماری می تواند تعداد زیادی از مفاصل را تحت تاثیر قرار دهد و در برخی موارد کل بدن فرد را فرا بگیرد. اما درصد زیادی از افراد روماتیسم را اغلب در مفاصل لگن، زانو و مچ پا تجربه می کنند و علائم آن نیز از انگشتان پا شروع می شود و به مرور کل مفصل پا را درگیر می کند.  

 

حتما بخوانید: درمان بلغم با نسخه های دکتر خیراندیش

 

دانشمندان تا به امروز علت دقیقی برای این بیماری پیدا نکرده اند اما عقیده دارند که وراثت، ژنتیک فرد و همچنین عفونت و التهاب شدید و ناگهانی در بدن می تواند در سیستم ایمنی اختلال ایجاد کرده و در نتیجه موجب بروز بیماری های خود ایمنی مانند روماتیسم، پسوریازیس و .. می شود. 
در طب نوین یکی از درمان های اصلی روماتیسم تجویز کورتون است که بعد از مدتی عوارض جبران ناپذیری برای بیمار به دنبال دارد. به همین دلیل است که در سال های اخیر بسیاری از افراد به نسخه های گیاهی طب سنتی روی آورده اند، زیرا اثربخشی مطلوبی برای بیمار دارند و از سوی دیگر عوارض دارو های شیمیایی را به دنبال نخواهند داشت. 

روماتیسم مفصلی از نگاه طب سنتی 

در طب سنتی هر یک از اعضای بدن طبع و مزاج مخصوص به خود را دارند و مفاصل نیز از این قائده مستثنا نیستند. دکتر خیراندیش در این باره می گویند که مفاصل طبع سرد و مرطوبی دارند و به همین دلیل قرار گرفتن در معرض آب و هوای سرد با مرطوب، مصرف غذا های سرد، بی تحرکی و .. می تواند موجب افزایش سردی و رطوبت مفاصل شود و بیماری روماتیسم را ایجاد کند. 
همچنین با افزایش سن مزاج انسان رو به سردی می رود و به همین دلیل است که افراد با افزایش سن بیماری های ناشی از سردی را تجربه می کنند. 

 

 

نسخه های دکتر خیراندیش برای درمان روماتیسم 

درمان روماتیسم دکتر خیراندیش از گیاهان دارویی نشات می گیرد و همه افراد می توانند از آن برای بهبود بیماری خود بهره ببرند. نسخه های طب سنتی دکتر خیراندیش برای درمان روماتیسم شامل موارد زیر است: 

 

حتما بخوانید: طب سنتی از دیدگاه دکتر خیراندیش

 

ماساژ مفاصل با ترکیب روغن کنجد، فلفل، زنجبیل و نمک 

5 قاشق غذاخوری زنجبیل، 5 قاشق غذاخوری دانه فلفل سیاه، 2 قاشق غذاخوری نمک و نیم لیتر روغن کنجد خالص را با یکدیگر ترکیب کرده و به مدت نیم ساعت تا یک ساعت با یکدیگر بجوشانید. سپس از صافی رد کرده و 2 تا 3 بار در روز بر روی مفاصل متورم به مدت 15 دقیقه بخوبی ماساژ دهید. این ترکیب به شکل شگفت انگیزی رطوبت اضافه را از مفاصل دفع و درد مفاصل را سریعا تسکین می دهد. 

 

حتما بخوانید: درمان سردی مغز با نسخه های دکتر خیراندیش

 

دوسین برای درمان روماتیسم 

معجون دوسین ترکیبی از عسل طبیعی و سیاه دانه است و در طب سنتی به عنوان «دوای هر درد» شناخته می شود. سیاه دانه خواص بسیار زیادی برای سلامتی دارد و یکی از آن خواص دفع سردی، رطوبت و التهاب از بدن است. عسل نیز سرشار از آنتی اکسیدان های قدرتمند است و مواد مغذی فراوانی را به بدن شما می رساند. علت ترکیب سیاه دانه با عسل علاوه بر خواص بی شماری که دارند، انتقال خواص سیاه دانه توسط عسل به بدن انسان است. در حقیقت این دو به عنوان مکمل یکدیگر عمل می کنند و ترکیبشان با هم، خواص این دو را چند برابر خواهد کرد. 
به همیت دلیل است که دکتر خیراندیش دوسین را برای همه افراد به ویژه کسانی که از درد و بیماری روماتیسم رنج می برند، توصیه می کند. زیرا خوردن یک قاشق چایخوری از دوسین بصورت روزانه می تواند التهاب، سردی و رطوبت را از بدن شما دفع کند و به تعادل مزاج اعضای بدن منجر شود. 

 

 

شربت آنتی بلغم دکتر خیراندیش

شربت آنتی بلغم دکتر خیراندیش از عصاره گیاهان دارویی با طبع گرم تشکیل شده است و برای افرادی که مزاج بلغمی دارند و یا به بیماری های ناشی از غلبه سردی و رطوبت دچار هستند تجویز می شود. این شربت می تواند رطوبت را از بدن، بویژه مفال دفع کند و به همین دلیل برای اغلب بیمارانی که به روماتیسم مفصلی دچار هستند تجویز می شود. 
شربت آنتی بلغم توسط موسسه تحقیقات حجامت ایران، براساس نسخه های دکتر خیراندیش و نظارت ایشان بر فرآیند تولید، تهیه می شود. ترکیبات این شربت کاملا گیاهی است و هیچ گونه ماده شیمیایی در تولید آن بکار نرفته است. 

 

حتما بخوانید: محصولات دکتر خیراندیش برای کمک به بیماران کرونایی


توصیه می شود برای اثر بخشی بیشتر و درمان سریع تر، شربت آنتی بلغم و هر نوع فرآورده گیاهی دیگر را با مشورت و تشخیص پزشک متخصص طب سنتی مصرف کرده و از تجویز و درمان سرخود پرهیز کنید. 

 

 

مصرف ارده و شیره انگور سیاه در وعده صبحانه 

اگر پزشک طب سنتی مزاج بدن شما را بلغمی یا سرد و تر تشخیص داده است و یا از بیماری های ناشی از غلبه بلغم مانند روماتیسم رنج می برید (دقت داشته باشید که افراد با مزاج گرم نیز می توانند به غلبه رطوبت در بدن دچار شوند)، خوردن ترکیب ارده کنجد و شیره انگور سیاه در وعده صبحانه بویژه در مناطق سرد سیر یا فصول سرد سال می تواند بدن شما را گرم نگه دارد و از تجمع و رسوب بلغم در مفاصل شما پیشگیری کند. 
بنابراین توصیه می شود که حداقل سه بار در هفته در وعده صبحانه یک قاشق غذاخوری ارده کنجد را به همراه شیره خرما یا شیره انگور سیاه حرمل شفای کردستان که خاصیت درمانی دارد ترکیب کرده و با کمی عسل طبیعی میل کنید. 

 

حتما بخوانید: معرفی محصولات دکتر خیراندیش برای درمان افسردگی

 

پیاده روی و انجام فعالیت بدنی 

دکتر خیراندیش یکی از عوامل اصلی غلبه و رسوب بلغم در بدن را بی تحرکی می دانند. زیرا داشتن فعالیت بدنی مانند پیاده روی بطوری که ضربان قلب شما را افزایش دهد و یا موجب تعریق بدن شود، می تواند بلغم را در بدن به دم تبدیل کرده و به اصطلاح موجب پخته شدن آن شود. تعریق ناشی از ورزش نیز بلغم اضافه را از طریق پوست دفع خواهد کرد. 
بنابراین اگر می خواهید که در آینده به بیماری های بلغمی مانند روماتیسم دچار نشوید، پیاده روی به مدت 1 ساعت در روز را در برنامه و روتین زندگی خود قرار دهید. 

همچنین خوردن غذا های گرم و پرهیز از مواد غذایی سرد مزاج مانند لبنیات، ترشیجات، برخی حبوبات و ... می تواند فرآیند درمان روماتیسم را برای شما تسهیل کند. 

در آخر ...

روماتیسم درمان قطعی ندارد اما با رعایت برخی نکات که در بالا به آن اشاره کردیم می توان تا حد زیادی درد و شدت آن را کاهش داد و اگر از سنین پایین تر رعایت شود می تواند از بروز روماتیسم در آینده جلوگیری کند. 
در صورتی که تحت نظر پزشک هستید به هیچ عنوان بصورت سرخود دارو های خود را قطع نکنید و حتما با پزشک متخصص طب سنتی برای شروع درمان با دارو های گیاهی مشورت کنید. 

توجه: توصیه های گفته شده در این مقاله تنها جنبه اطلاع رسانی دارد و استفاده از روش های گفته شده باید تحت نظر پزشک و با صلاح دید ایشان صورت بگیرد.