تاریخچه روغن جوانه گندم – Wheat Germ Oil 

گندم هزاران سال به عنوان یک کالای تجاری شناخته می شده است و تقریباً 9000-10000 سال پیش کشت شده است.
در دوران پیش از تاریخ، کشت گندم افزایش سریعی را تجربه کرد و به تمدن‌های ساکن شمال آفریقا، شمال هند، شمال چین و اروپای غربی گسترش یافت. هر تمدن باستانی که گندم کشت می‌کرد، نسخه‌ای از نان گندم داشت. در طول سفرهای دریایی به دنیای جدید بود که کاشفان اسپانیایی گندم را به قاره آمریکا معرفی کردند. سال ها بعد، زمانی که مهاجران به آمریکای شمالی رسیدند، گندم کشت کردند.

زمانی که گندم به آمریکای شمالی رسید، کشت گندم حس آشنایی در غذا را برای ساکنان ایجاد کرد، اما روند کشت آسان نبود. گندم یک غذای اصلی بود و زمانی که مهاجران سعی کردند آن را بکارند، خاک های حاشیه ای و شرایط رشد در آمریکای شمالی، تلاش آنها را ناکام گذاشت. تلاش های بیشتری برای رشد گندم انجام شد، اما نتیجه تنها شیوع یک بیماری قارچی مخرب بود. 

حتما بخوانید: فواید بی نظیر روغن جینسینگ برای جوانسازی پوست

با چالش های مکرری که مهاجران با آن مواجه بودند، شروع به کشت گندم در لانگ آیلند کردند. خاک زمین در لانگ آیلند در نتیجه کشت مکرر گندم فرسوده شد. نتیجه شروع کشت گندم در کنار رودخانه هادسون بود. در اینجا کشت تا سال 1775 رونق داشت. بعد ها با احداث کانال و راه آهن، کشت گندم افزایش یافت و رونق گرفت. 

 

 

خواص روغن جوانه گندم

ترکیبات شیمیایی اصلی روغن جوانه گندم (Wheat germ oil) عبارتند از: اولئیک اسید (امگا 9)، اسید آلفا لینولنیک (امگا 3)، اسید پالمیتیک، اسید استئاریک، ویتامین  A، ویتامین  E، اسید لینولئیک (امگا 6)، لسیتین، آلفا توکوفرال و ویتامین D، کاروتن و اسید چرب غیر اشباع.

در نتیجه روغن جوانه گندم دارای خواص زیر برای سلامت پوست و مو است:

  • تسکین دهنده پوست و جلوگیری از خشکی و اگزما

  • تعادل چربی پوست و ترمیم آسیب های پوستی

  • دارای خواص ضد التهابی 

  • دارای خواص آنتی اکسیدانی

  • حفظ نرمی، لطافت و درخشندگی پوست و مو

  • کمک به رشد موهای ضخیم تر، بلندتر و قوی تر 

  • کاهش ظاهر پیری پوست مانند چین و چروک های زودرس و خطوط ریز

  • شوره سر را از بین می برد و در نتیجه از رشد مو حمایت می کند

  • حاوی آنتی اکسیدان

  • از التهاب، سفتی و درد مفاصل جلوگیری کنید 

  • موها را بدون باقی ماندن چربی یا ایجاد چسبنده نرم می کند 

  • حالت دهنده و محافظت از مو در برابر آسیب بدون کاهش درخشندگی مو

  • محافظت از پوست در برابر آسیب های ناشی از اشعه ماوراء بنفش

  • تولید کلاژن پوست را تحریک می کند

  • تحریک بازسازی سلول های پوستی برای داشتن پوستی سالم

  • محافظت از پوست در برابر سموم و باکتری ها در کنار افزایش تولید سلولی

  • از بین برنده لکه های پوستی

  • کاهش تولید چربی در پوست و پاکسازی منافذ، که از بروز آکنه در آینده جلوگیری می کند

  • ترمیم اسکار پوستی

  • جلوگیری از ریزش مو

  • کاهش ترک های پوستی

  • از خشکی پوست، اگزما و پسوریازیس جلوگیری می کند.

بطور کلی روغن جوانه گندم برای اهداف مراقبت از پوست و مو استفاده می شود و دارای خواص ضد التهاب، آنتی اکسیدان، نرم کننده، احیا کننده، ضد پیری، تقویت کننده و ضد باکتری است. 

حتما بخوانید: روغن الاغ و درمان درد های مفصلی و سیاتیکی

کشت و برداشت جوانه گندم با کیفیت

از آنجایی که گندم گیاهی چند ساله است، در تمام طول سال قابل کشت است. ریشه های گیاه به طور مداوم در حال رشد هستند، حتی در زمستان که ساقه محصول می میرد. گندم یک محصول چند منظوره است و به راحتی در هر محیطی در سراسر جهان قابل کشت است. گندم در آب و هوای خنک رشد می کند. گندم به طور متوسط 90 روز طول می کشد تا رشد کند و زمانی که در پاییز کاشته می شود، زمانی که دما به زیر صفر می رسد، گیاه خواب می ماند. با این وجود، محصول زنده می ماند و تنها پس از گرم شدن هوا شروع به رشد می کند. اعتقاد بر این است که زمین پوشیده از برف خاک را در زمستان عایق می کند. بهترین دما برای رشد گندم بین 21-24 درجه سانتی گراد است. رطوبت کم در آب و هوا از بروز بیماری های گندم جلوگیری می کند. گندم را می توان در مناطقی با بارندگی کم و خشکسالی  نیز کشت کرد زیرا ریشه ها می توانند از لایه های زیرین خاک که مرطوب تر هستند به مواد مغذی دسترسی پیدا کنند. مراقبت از گندم یک فرآیند ساده است و به هوای آفتابی و خاک غنی از نیتروژن، با زهکشی خوب نیاز دارد. 

 

برای خرید روغن های گیاهی

خالص و درجه یک

از فروشگاه آنلاین مرهم طب


با شماره های زیر تماس بگیرید:

09123764807

02144640622

 و یا بر روی دکمه زیر کلیک کنید

 

خرید روغن های گیاهی

 

جوانه گندم چیست؟

گندم از سه قسمت تشکیل شده است. آندوسپرم داخلی، سبوس بیرونی و جوانه گندم. جوانه بخشی از گندم است که جوانه می زند تا به گیاه جدیدی تبدیل شود، بنابراین پس از برداشت از محصول حذف می شود. هنگامی که گندم در حال تصفیه به آرد گندم است، سبوس و جوانه معمولاً حذف می شوند. این جوانه یکی از سالم ترین قسمت های گیاه در نظر گرفته می شود، اما معمولاً به دلیل پخت نامطلوب آن حذف می شود. 

 

 

جوانه گندم حاوی مواد مغذی مانند روی، منگنز، فسفر و منیزیم است. هر ماده مغذی دارای خواص مفید متفاوتی است که می تواند به تقویت ایمنی بدن کمک کند. روی موجود در جوانه گندم سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و با ویروس هایی مانند سرماخوردگی مبارزه می کند. منیزیم قلب و استخوان ها را قوی نگه می دارد و در عین حال سیستم ایمنی بدن ما را تقویت می کند. فسفر بافت های جدید پوست را ترمیم و رشد می دهد و منگنز نیز به حفظ سیستم ایمنی و کمک به سلامت استخوان کمک می کند. 

حتما بخوانید: روغن کندوش و خواص بی نظیر آن برای تقویت رشد مو

استخراج روغن جوانه گندم

فرآیند استخراج روغن جوانه گندم با جوانه گندم خام آغاز می شود و با روغن جوانه گندم به پایان می رسد. روش‌های استخراج بسیاری برای روغن گیری از روغن جوانه گندم وجود دارد، در حالی که رایج‌ترین انواع استخراج شامل استخراج سرد و استخراج با حلال است. 

 

 

اولین مرحله در فرآیند استخراج، جداسازی جوانه گندم خام از گندم است. استخراج جوانه گندم خام به این معنی است که گندم ابتدا با کمک سنگ های آسیاب خرد شده یا از داخل سیلندرهای فولادی خودکار عبور داده می شود. سپس مقدار کمی آب اضافه می شود تا سبوس بیرونی سفت شود و اندوسپرم داخلی نرم شود. جوانه گندم در مرحله بعد با کمک غلتک ها صاف می شود. هنگامی که جوانه گندم از آرد الک شد، جوانه گندم خام برای مرحله بعدی فرآیند جدا می شود.
مرحله بعدی در این فرآیند استفاده از یک حلال غذایی برای استخراج روغن از جوانه گندم است پایداری فیزیکی آن افزایش یابد، که در نهایت به روغن جوانه گندم تصفیه شده ختم می شود.

موارد استفاده از روغن حامل جوانه گندم

روغن حامل جوانه گندم کاربردهای فراوانی دارد، از دارویی گرفته تا آرایشی. از روغن جوانه گندم برای استفاده در روغن های ماساژ، کرم های تقویتی و نرم کننده و همچنین شامپو های تقویت کننده مو استفاده می شود.

روغن جوانه گندم که به صورت موضعی استفاده می شود، پوست را نرم و لطیف می کند. می توان آن را مستقیماً برروی پوست به عنوان یک عامل ضد پیری و مرطوب کننده استفاده کرد که جذب رطوبت پوست را تحریک می کند و باعث ترمیم پوست می شود و در عین حال از علائم پیری پوست مانند چین و چروک جلوگیری می کند. علاوه بر این، می توان از آن برای بهبود گردش خون و کمک به جوانسازی پوست استفاده کرد و با آن احساس طراوت و رطوبت را بر روی پوست تجربه کرد. 

حتما بخوانید: روغن مار و خواص منحصر به فرد ان برای پوست و مو

روغن جوانه گندم برای ماساژ پوست 

هنگامی که روغن جوانه گندم با روغن‌های پایه مانند جوجوبا و هویج یا روغن‌های اسانسی مانند رازیانه، اسطوخودوس یا گل یاس مخلوط می‌شود، اثرات تسکین‌دهنده‌ای برروی پوست ایجاد می کند. 
برای رفع خشکی مو کافی است روغن جوانه گندم را با کمی روغن نارگیل ترکیب کرده و برروی ساقه مو ماساژ دهید و چند ساعت بعد با آب و شامپو شست و شو دهید.

روغن جوانه گندم برای پوست

روغن جوانه گندم که به صورت موضعی بر روی پوست استفاده می شود برای محافظت و مرطوب کردن پوست بسیار عالی عمل می کند و در عین حال پوست را نرم و انعطاف پذیری ان را افزایش می دهد. این روغن دارای خواص ضد پیری است که موجب کاهش چین و چروک پوست می شود. بطور کلی روغن جوانه گندم برای هرنوع پوستی بویژه پوست های خشک بسیار مناسب است.

برای بهرمندی از خواص این روغن برای پوست می توانید چند قطره روغن آرگان را با کمی روغن جوانه گندم ترکیب کرده و روزانه بر روی پوست ماساژ دهید. این ترکیب به جوانسازی پوست شما کمک می کند. 

طرز تهیه لوسیون نرم کننده پوست بدن طبیعی

برای این کار به یک بطری 50 میلی لیتری نیاز دارید و باید ¼ بطری را با روغن جوانه گندم و ½ آن را با روغن جوجوبا، یک قطره اسانس اسطوخودوس و چند قطره روغن گل یاس پر کنید. روزی یک بار چند قطره از این مخلوط را برروی پوست خود ماساژ دهید و اجازه دهید جذب پوست شود تا پوستتان ظاهر سالمی داشته باشد. 

حتما بخوانید: تغدیه پوست و مو با روغن شی باتر

روغن جوانه گندم برای مو

روغن حامل جوانه گندم سرشار از اسیدهای چرب غیراشباع است و به همین دلیل از خشکی موها جلوگیری کرده و در عین حال نرم کننده و مرطوب کننده مناسبی برای مو های شما خواهد بود.

موارد منع مصرف روغن جوانه گندم

مانند سایر روغن های گیاهی موجود در مرهم طب، روغن جوانه گندم نیز فقط برای استفاده موضعی است. روغن جوانه گندم نباید بلعیده شود و باید دور از دسترس کودکان ان را نگهداری کنید. مانند سایر روغن‌های گیاهی، قبل از استفاده مقدار کمی از آن را بر روی پوست دست خود تست کنید و در صورت ایجاد حساسیت و آلرژی از مصرف آن خودداری کنید.
بطور کلی استفاده موضعی از روغن جوانه گندم عوارض جانبی ندارد و برای همه نوع پوستی مناسب است، حتی پوست های چرب و مستعد آکنه. 

خرید روغن جوانه گندم

روغن جوانه گندم خالص و سایر روغن های گیاهی دیگر را می توانید از فروشگاه آنلاین مرهم طب تهیه کنید. کلیه روغن های گیاهی موجود در فروشگاه مرهم طب با نظارت این مجموعه استخراج و روغن گیری می شوند و به همین دلیل از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند.