مزایای علمی اثبات شده روغن آملا برای پوست، مو و سلامتی

آملا یا انگور فرنگی هندی میوه ای خوراکی است که از روی درختان آملا برداشت می شود. این میوه یکی از محبوب ترین گیاهان دارویی در طب آیورودا یا همان طب سنتی هندی است و به طور سنتی برای سلامتی و تقویت پوست و مو مورد استفاده قرار می گیرد. آملا منبع غنی از ویتامین C است که می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کرده و با تعدادی از بیماری ها مقابله کند. همچنین غنی از خواص آنتی اکسیدانی است که از استرس اکسیداتیو در بدن جلوگیری می کند. روغن آملا یکی از موثرترین و پرکاربردترین روغن های گیاهی برای درمان مشکلات مربوط به مو است. 
در ادامه این مقاله، ما به بررسی مزایای باورنکردنی روغن آملا خواهیم پرداخت.

روغن آملا یا آمله چیست – Amla Oil؟

روغن آمله (Amla Oil) روغنی است که از میوه های درخت آملا (انگور فرنگی هندی) تهیه می شود. برخلاف روغن های دیگر مانند کنجد، نارگیل یا آفتابگردان، روغن آملا مستقیماً از میوه استخراج نمی شود. در عوض، میوه های آمله در معرض نور خورشید خشک شده و در یک روغن حامل یا روغن پایه قرار داده می شوند. روغن حاصل به دلیل ترشح عصاره آملا به روغن، سبز رنگ می شود. روغن حامل می تواند روغن نارگیل، روغن بادام، کنجد یا روغن آفتابگردان باشد.

نام های روغن آملا در زبان های هندی

روغن آملا در تلوگو یا همان زبان بومی هندی با نام UsiriNoone شناخته می شود. در زیر نام های مختلف روغن آملا در زبان های محلی هند وجود دارد:

Nellikaieṇṇey (تامیل)
NellikaiTaila (کانادا)
AwalaTela (مراتی)
نلیکا انا (مالایایی)
آمبلا تلا (گجراتی)

 

 

حقایق تغذیه ای روغن آملا

روغن طبیعی آملا دارای مقادیر زیادی ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز برای رشد سریع مو و تقویت عمومی بدن است.
عناصر غذایی روغن آملا در هر 100 گرم به شرح زیر است:
کل کالری: 48
چربی کل: 0.5 گرم
کربوهیدرات ها: 10 گرم
پروتئین ها: 1 گرم
ویتامین آ: 6 درصد از نیاز روزانه
ویتامین سی: 800 درصد از نیاز روزانه
آهن: 6 درصد از نیاز روزانه
ویتامین ب: 46 درصد از نیاز روزانه
منیزیم: 2 درصد از نیاز روزانه

آیا روغن املا برای مو موثر است؟

روغن املا که دارای مواد مغذی و غنی فراوانی است، بهترین فواید سلامتی را برای بدن و رشد موها فراهم می کند. روغن آمله فولیکول های مو را تقویت می کند و هر ساقه مو را با یک لایه محافظ می پوشاند. روغن آملا سرشار از ویتامین C است که برای سلامت موهای شما بسیار مهم است و از ریزش مو و شکنندگی مو جلوگیری می کند. 
روغن آملا همچنین به عنوان یک نرم کننده عالی عمل می کند تا مو های شما صاف و براق شود. این روغن برای درمان عفونت های موجود در پوست سر موثر شناخته شده است. همچنین به لطف خواص آنتی اکسیدانی که دارد، به تولید سلول های جدید کمک می کند.

روغن آملا برای ریش آقایان

تقویت رشد ریش و جلوگیری از ریزش آن، یکی از بهترین مزایای روغن آملا برای آقایان است. این روغن خارق العاده با رساندن مواد مغذی به ریش، به رشد سریع آن، پرپشت شدن ریش و جلوگیری از ریزش سکه ای آن کمک می کند.

فواید روغن آملا برای پوست، مو و سلامتی

مزایای روغن آملا برای مو

در ادامه ما به بررسی 7 خاصیت برتر روغن آملا برای رشد مو می پردازیم، اگر علاقمند به دانستن این مزایا روغن آمله هستید، تا انتها این مطلب با ما همراه باشید.

  • تقویت کننده مو

از زمان های بسیار قدیم، پزشکان طب سنتی بر این باور بودند که روغن املا، یک روغن بسیار مفید برای مو است که به تقویت ریشه مو کمک می کند. این روغن در واقع برای افرادی مناسب است که موهایی نازک و شکننده دارند. این روغن گیاهی تقویت کننده می تواند برای افرادی که از مشکلات مو مانند خشکی، وز شدن مو و حتی سفیدی زودرس مو رنج می برند بسیار مفید باشد.

نحوه استفاده از روغن املا

چند قطره از روغن آملا را با انگشتان دست به خوبی بر روی پوست سر ماساژ دهید و اطمینان حاصل کنید که تمام پوست سر به روغن آغشته شده باشد. بعد از 2 ساعت با آب ولرم و شامپو ارگانیک گیاهی مو ها را شست و شو دهید.
این کار را هفته ای دو بار تکرار کنید.

  • روغن آمله برای سفیدی مو

جلوگیری از سفیدی زودرس مو یکی از بهترین موارد استفاده از روغن آملا است. این روغن می تواند ریشه موهای شما را سالم نگه دارد و از سفید شدن زودرس مو جلوگیری کند. روغن املا دارای آهن است و اگر بطور مداوم بر روی ریشه مو ماساژ داده شود، بعد از مدتی موجب نمایان شدن مو های سیاه خواهد شد.
البته برای مشاهده اثر بخشی این روغن، باید از روغن املا اصل و خالص استفاده کنید، تا بهترین نتیجه را برای موهایتان به دست آورید.

 

برای مشاوره و خرید

روغن های گیاهی اصل و درجه یک

از فروشگاه آنلاین مرهم طب

با شماره های زیر تماس بگیرید:

09123764807

02144640622

و یا برروی دکمه زیر کلیک کنید

 

روغن های گیاهی کمیاب

 

طرز استفاده از روغن املا برای درمان سفیدی مو

چند قطره روغن آملا را با 1 قاشق غذاخوری پودر برگ کاری ترکیب کرده و تمام ریشه سر را به این ترکیب آغشته کنید. خوب ماساژ دهید و بگذارید یک شب بر روی مو هایتان بماند.
این ترکیب یکی از فرمول های موثر روغن آملا برای درمان سفیدی مو است که در هند از آن استفاده می شود.

  • نرم کننده مو

روغن آملا غنی از آنتی اکسیدان است و بنابراین هنگام ماساژ بر روی مو و پوست سر، ساقه های مو را حالت داده و نرم می کند. هنگام استفاده از روغن آمله، یک لایه محافظ  بر روی مو ایجاد می شود که فولیکول های مو را مهر و موم می کند و موجب براق و صاف شدن مو ها می شود. روغن آملا همچنین با تقویت مو از آسیب های احتمالی به مو جلوگیری خواهد کرد.

طریقه مصرف روغن املا برای نرم شدن مو

2 ساعت قبل از حمام مقداری روغن آملا را بر روی ساقه و ریشه مو ماساژ داده و سپس با شامپو گیاهی شستشو دهید.
اگر موهایتان خیلی خشک است، ماست و روغن آملا را با یکدیگر ترکیب کنید.

  • روغن آملا برای شوره سر

روغن آملا برای جلوگیری از شوره سر بسیار مفید است زیرا حاوی مقادیر زیادی ویتامین C، ویتامین E و آنتی اکسیدان است. استفاده منظم از روغن آملا می تواند مشکل پوسته پوسته شدن یا شوره سر را در بسیاری از افراد درمان کند. روغن آملا همچنین به دلیل خواص ضد التهابی که دارد، می تواند خارش پوست سر را تسکین دهد و چربی اضافی پوست را که یکی از عوامل اصلی ایجاد شوره است کنترل کند.

طریقه مصرف روغن املا برای درمان شوره سر

روغن آملا را با چند قطره آب لیمو ترکیب کنید. آن را به طور یکنواخت بر روی پوست سر ماساژ دهید و بگذارید 15 دقیقه بماند، سپس با شامپو بشویید.
دو بار در هفته از آن برای درمان سریع تر شوره سر استفاده کنید.

  • روغن آملا برای طاسی سر

روغن آملا غنی از مواد مغذی، انواع ویتامین ها و مواد معدنی است و سرشار از خواص آنتی اکسیدانی می باشد. 
روغن املا یا آمله چگالی کمتری نسبت به روغن های دیگر دارد، بنابراین می تواند به ریشه مو نفوذ کند. در نتیجه این روغن، ریشه های مو را از داخل تغذیه می کند و استفاده منظم از آن می تواند به رشد سریع مو ها و جلوگیری از طاسی سر کمک کند.

  • روغن آمله ریزش مو را متوقف می کند

روغن آملا سرشار از ویتامین C، ویتامین E و ویتامین های گروه B است که برای درمان ریزش و کم پشتی مو بسیار موثر است. این روغن هنگامی که بر روی پوست سر ماساژ داده می شود، می تواند گردش خون را به خوبی در زیر پوست تقویت کرده و رشد موهای جدید را تحریک کند. 

  • عفونت های قارچی پوست سر را درمان می کند

عفونت های قارچی معمولا به دلیل عواملی مانند تجمع سبوم بیش از حد، بهداشت نامناسب مو و شرایط مرطوب ایجاد می شوند. روغن آملا می تواند با رشد قارچ مبارزه کند و پوست سر شما را تمیز نگه دارد. روغن آملا خواص ضد التهابی و ضد باکتری دارد، به همین دلیل می تواند خارش و پوسته های ناشی از مخمر قارچی را کاهش دهد. ماساژ منظم روغن املا بر روی ریشه مو، سلامتی پوست سر را در آینده تضمین می کند.

خواص روغن آملا برای پوست

در ادامه به بررسی 5 مزیت برتر روغن آملا که برای تقویت و سلامت پوست کاربرد دارد، می پردازیم. 

  • روغن املا؛ ضد پیری پوست

یکی از مزایای برتر روغن آملا، خواص ضد پیری آن برای پوست است. از روغن آملا می توان بشکل روزانه بر روی پوست استفاده کرد. حتی می توانید مقداری از روغن آمله را با ماسک های صورت خانگی ترکیب کنید تا بهترین نتیجه را برای پوست شما به ارمغان داشته باشد. 
از سوی دیگر خواص آنتی اکسیدانی این روغن گیاهی منحصر به فرد؛ به تولید کلاژن و تحریک تولید و رشد سلول های جدید پوست شما کمک می کند، بنابراین از ایجاد چین و چروک و لکه های پوستی جلوگیری خواهد کرد.

 

برای مشاوره و خرید

روغن آملا اصل و درجه یک

از فروشگاه آنلاین مرهم طب

با شماره های زیر تماس بگیرید:

09123764807

02144640622

و یا برروی دکمه زیر کلیک کنید

 

خرید روغن آملا اصل

 

طریقه مصرف روغن آمله برای تقویت پوست صورت و بدن

از روغن آملا برای ماساژ پوست صورت و بدن خود، قبل از دوش گرفتن استفاده کنید. 

  • روغن آملا برای کوچک کردن منافذ پوست

روغن آملا توانایی سفت کنندگی پوست صورت را دارد و به همین دلیل به کوچک شدن منافذ پوست کمک می کند. از سوی دیگر ویتامین C موجود در روغن آملا باعث تقویت سلامت پوست و درخشش طبیعی آن می شود.

  • روغن آمله خشکی پوست را درمان می کند

برای کسانی که از خشکی پوست رنج می برند، خبر های خوبی در راه است! ماساژ روغن آملا بر روی پوست به مدت یک شب، باعث می شود صبح روز بعد با پوستی نرم، لطیف و مرطوب روبرو شوید. این کار باید مرتباً انجام شود تا خشکی پوست بطور کامل درمان شود. روغن املا پوست شما را آبرسانی می کند و به دلیل داشتن خواص آنتی اکسیدانی، پوست را صاف و درخشان می کند.

  • لایه بردار طبیعی پوست

روغن آملا هنگامی که با اسکرابی با پایه طبیعی استفاده شود، خاصیت لایه برداری فوق العاده ای پیدا می کند. این ماده مغذی به از بین بردن پوست های مرده کمک می کند و در عین حال پوست را نرم و مرطوب نگه می دارد. روغن آملا برای لایه برداری، بهتر است قبل از حمام استفاده شود تا اطمینان حاصل شود که تمام سلول های مرده را از بین می برد و پوست را صاف و براق می کند.

طرز استفاده از روغن آملا برای لایه برداری پوست

چند قطره روغن آملا را با قهوه یا شکر قهوه ای ترکیب کرده و بر روی پوست بخوبی ماساژ دهید. سپس پوست را آب کشی کنید.

  • افزایش درخشش پوست و ضد ترک های پوستی 

روغن آملا دارای خاصیت آبرسانی قوی است که می تواند به عمق لایه های پوست شما نفوذ کرده و پوست را بخوبی مرطوب کند. روغن املا برای افرادی که از خشکی و ترک پوستی رنج می برند، بهترین گزینه است تا پوست را آبرسانی کرده و ترک های پوستی را ترمیم کند. در نتیجه این روغن مغذی، پوست را زیبا و درخشان جلوه می دهد.

مزایای روغن آملا برای سلامتی

در ادامه به بررسی 9 خاصیت برتر روغن آملا برای سلامتی خواهیم پرداخت.

  • روغن آملا؛ تقویت کننده رشد ناخن

از روغن آملا می توان بر روی ناخن ها نیز استفاده کرد تا کوتیکول های ناخن را تقویت کند. روغن املا به نرم شدن ناخن ها کمک می کند، بنابراین افرادی که مشکل کوتیکول خشک دارند، می توانند روغن آملا را بر روی صدف ناخن ماساژ دهند. خاصیت مرطوب کنندگی روغن آملا می تواند کوتیکول های ناخن را مهر و موم کرده و از پوسته پوسته شدن آنها جلوگیری کند. برای تقویت ناخن، هفته ای دو بار از روغن آمله بر روی ناخن ها ماساژ دهید.

  • استرس و تنش را از بین می برد

روغن آملا اگر به درستی ماساژ داده شود و کمی گرم شود می تواند برای کمک به بهبود گردش خون در زیر پوست مفید باشد و به داشتن خوابی آرام کمک کند، بنابراین برای افرادی که از اختلالات استرسی رنج می برند بسیار مفید است. ماساژ روغن آملا نه تنها برای داشتن پوست سر سالم، بلکه برای داشتن ذهنی سالم نیز توصیه می شود.

طرز استفاده از روغن آملا برای کاهش استرس

مقداری از روغن آمله را با انگشتان دست بر روی پوست سر به شکل دورانی ماساژ دهید. این کار را به مدت 10 دقیقه انجام دهید تا استرس از شما دور شود.

  • سلامت مغز را بهبود می بخشد

روغن آملا از نظر ویتامین ها و مواد معدنی بسیار غنی است. وجود سطح بالایی از آهن در روغن آملا، به تأمین مقدار مناسبی از اکسیژن در مغز کمک می کند. ماساژ روغن امله بر روی پوست سر برای سلامت کلی مغز به ویژه تقویت حافظه بسیار مفید است.

چگونه از روغن آملا استفاده کنیم؟

از روغن آملا می توان به طور مستقیم بر روی پوست و مو استفاده کرد. اگر از آن بر روی پوست استفاده می کنید، می توانید چند قطره از روغن را بر روی مناطق آسیب دیده ماساژ دهید. 
برای برطرف کردن مشکلات مو، می توانید روغن آملا را بر روی پوست سر ماساژ دهید تا جذب شود.

عوارض جانبی روغن آملا

روغن آملا در صورت استفاده موضعی، به طور معمول عوارض جانبی در پی  ندارد. با این حال، در موارد خاص واکنش های احتمالی زیر وجود دارد:

اگر از روغن آملا را از فروشگاه تهیه می کنید، کیفیت آن را بررسی کرده و اطمینان حاصل کنید که روغن تقلبی نیست.
هرگز روغن آملا را به صورت خوراکی مصرف نکنید.
روغن آملا نباید به مقدار زیاد استفاده شود، زیرا باعث ایجاد سبوم و چربی اضافی در پوست صورت و پوست سر می شود.

روغن آملا بهترین هدیه طبیعت به بشریت است. همانطور که در بسیاری از تبلیغات نشان داده می شود، قطعاً روغن آمله یک محصول معجزه آسا است که به زیبایی کمک می کند. 
روغن املا یک محصول ضروری برای داشتن موهای سالم و براق است. به همین دلیل اغلب برند های معتبر لوازم آرایشی و بهداشتی از روغن آملا در تهیه انواع ماسک، شامپو و نرم کننده استفاده می کنند. 
روغن آملا توسط هر کسی قابل استفاده است و در صورت داشتن کیفیت بالا، آلرژی ایجاد نمی کند.