علائم ورم معده از نگاه طب سنتی 

ورم معده در افراد مختلف با علائم متفاوتی بروز می‌کند، اما شایع‌ترین آن‌ها عبارتند از:

سیاه شدن مدفوع در اثر خونریزی گوارشی، احساس سوزش در بالای شکم، حالت تهوع و استفراغ، تب و ضعف بدن، دل‌درد و دل‌پیچه، درد قفسه‌‌ سینه، بی‌اشتهایی، نفخ شکم، بادگلو

همچنین در ورم معده‌ حاد علائمی چون کوفتگی، احساس پر بودن معده، سردرد، سرگیجه، تشنگی شدید، تنفس تند، حساس و سفت شدن شکم نیز مشاهده می شود. 

حتما بخوانید: معرفی محصولات گیاهی موثر برای تقویت معده

دلایل ورم معده از نگاه طب سنتی 

خوردن مایعات و نوشیدنی های گاز دار همراه غذا، نامنظم بودن وعده های غذایی، کشیدن سیگار، پرخوری، مصرف مواد غذایی دیرهضم یا محرک مانند ادویه‌ها، ترشح بیش از اندازه‌ اسید معده، ابتلا به عفونت‌های باکتریایی یا ویروسی، حبوبات که خیسانده نشده باشند، مصرف زیاد کافئین، مصرف برخی از داروها مانند آسپیرین و داروهای ضدالتهابی غیراستروییدی، انواع فست فودها، استرس، رژیم غذایی نامناسب، ابتلا به برخی از بیماری‌ها که باعث کاهش مقاومت بدن می‌شوند، خستگی یا کار زیاد، عمل‌های جراحی، آسیب روحی، ابتلا به عفونت‌های شدید و باکتری هلیکوباکتر پیلوری در معده از عوامل ایجاد ورم معده می باشند. 

قرص بلغم برای درمان ورم معده

قرص بلغم فرآورده ای گیاهی از داروسازی نیاک است که برای درمان ورم معده، نفخ و اسپاسم معده، دفع رطوبت و سردی و رفع سوء هاضمه توسط پزشکان طب سنتی تجویز می شود. ترکیبات قرص بلغم شامل زنیان، آویشن شیرازی، سیاهدانه، مصطکی و عسل مصفا است که از مشهور ترین گیاهان دارویی برای درمان غلبه بلغم و مشکلات مربوط به معده و دستگاه گوارش هستند. 

در صورتی که به التهاب و ورم معده مبتلا هستید، قرص بلغم می تواند برای شما گزینه مناسبی باشد و به درمان مشکلات گوارشی شما در سریع ترین زمان کمک کند. 

حتما بخوانید: قرص بلغم؛ قوی ترین قرص بلغم زدا

شربت کام ناب برای ورم معده و مشکلات گوارشی 

شربت کام ناب محصول گیاهی تولید شرکت داروسازی یاس فارمد ایرانیان است که بشکل تخصصی برای درمان بیماری های مربوط به معده و دستگاه گوارش به بیماران تجویز می شود. این محصول حاوی ترکیبات کاملا گیاهی است و برخلاف دارو های شیمیایی فاقد عوارض جانبی است. بابونه، رازیانه، انیسون، میخک، دارچین، کرفس و زعفران از ترکیبات شربت کام ناب هستند که در کنار یکدیگر برای درمان گاستریت یا ورم معده، سوء هاضمه و اسپاسم معده، ریفلاکس، درد و سوزش معده، نفخ و هلیکوباکتر پیلوری و بطور کلی مشکلات مربوط به معده و روده بسیار موثر عمل می کنند. در میان شربت های گیاهی معده، شربت کام ناب به عنوان بهترین و موثرترین شربت گیاهی برای درمان مشکلات و بیماری های دستگاه گوارش شناخته می شود. 

حتما بخوانید: راه کار های طب سنتی برای درمان بیماری های گوارشی در کودکان

شربت اکسیر مقوی معده؛ درمان موثر مشکلات گوارشی

اکسیر مقوی معده محصولی کاملا گیاهی از داروسازی نیاک است که برای تقویت معده، درمان نفخ، اسپاسم و ورم معده، بهبود اشتها، رفع سوزش معده، از بین بردن صفرا اضافی و حالت تهوع به بیماران تجویز می شود. 

این شربت حاوی ترکیبات گیاهی چون زرشک، هل، زنجبیل، کرفس، رازیانه و … است و هیچ گونه عوارض جانبی برای فرد به دنبال ندارد. 

اکسیر مقوی معده یا انبر باریس دوایی مانند آب روی آتیش عمل می کند و به سرعت علائم گوارشی دردناک مانند دل درد، سوزش معده، ورم و نفخ معده را برطرف می کند. 

این شربت گیاهی برای تمامی سنین مناسب است و توسط پزشکان طب سنتی از جمله دکتر کردافشاری، برای درمان سریع ورم معده و بیماری های گوارشی پیشنهاد می شود. 

حتما بخوانید: اهمیت تغذیه در سنین مختلف از دیدگاه دکتر کردافشاری

عرق زنیان برای درمان ورم معده

زنیان گیاهی ضد التهاب است و در طب سنتی به عنوان از بین برنده موثر سردی و رطوبت معده شناخته می شود. زنیان معده را ضد عفونی و پاکسازی می کند و به همین دلیل برای تسکین مسمومیت غذایی نافع است. 

عرق زنیان طبیعت گرم و خشکی دارد، در نتیجه برای بلغمی ها و بیماری های بلغمی بسیار مفید است. بطور کلی عرق زنیان برای از بین بردن سردی و رطوبت معده، التهاب و ورم معده، ضد عفونی کردن دستگاه گوارش، از بین بردن نفخ و اسپاسم، دل درد و سوء هاضمه مفید بوده و برای کسانی که تمایلی به مصرف قرص و یا شربت ندارند گزینه مناسبی خواهد بود. 

حتما بخوانید: عرقیات گیاهی موثر بر تقویت دستگاه گوارش

گیاه دن و درمان مشکلات معده و دستگاه گوارش

گیاه دن که با نام گهنه وحشی نیز شناخته می شود دارای طبیعت گرم و خشک بوده و در نقاط جنوبی کشور ایران یافت می شود. دن کازرون گیاه دارویی پر خواص است و در طب سنتی به عنوان معجزه درمان مشکلات گوارشی شناخته می شود. 

دم کرده گیاه دن می تواند ورم معده، نفخ و اسپاسم، درد و التهاب معده و روده، سوء هاضمه و بطور کلی التهاب و عفونت دستگاه گوارش را در سریع ترین زمان تسکین دهد. بنابراین کسانی که به دنبال یک دمنوش گیاهی با اثربخشی سریع هستند، می توانند از دم کرده گیاه دن کازرون استفاده کرده و معجزه خواص بی نظیر آن را بر روی تسکین مشکلات معده و گوارش به وضوح مشاهده کنند. 

 

 

نسخه‌های طب سنتی برای درمان ورم معده 

دمنوش بابونه به همراه عسل طبیعی برای درمان ورم معده و التهاب آن موثر می باشد.

پودر خالص ریشه شیرین بیان که حرارت داده نشده باشد برای درمان ورم، زخم و اسپاسم معده استفاده می شود. 

حتما بخوانید: یبوست شدید؛ راه های درمان در طب سنتی

عرقیات ترکیبی و پرمایه طب سنتی بخصوص عرق مخصوص اسپاسم با پایه زنیان برای برطرف کردن سریع ورم معده موثر می باشد.

دمنوش از گل بومادران به همراه عسل طبیعی برای درمان ورم معده موثر می باشد. (منع مصرف برای زنان باردار)

کپسول گل محصولی از طب سنتی با ترکیبی از گیاهان سنبل الطیب، شیرین بیان و گل سرخ برای کمک به ورم و درد معده حتی با منشا عصبی موثر می باشد.

پیشگیری و درمان یبوست نیز از راه هایی در طب سنتی برای کاهش ورم، نفخ و التهاب در دستگاه گوارش می باشد.