بهترین رنگ برای مو

برای داشتن موهایی زیبا و جذاب، باید قبل از خرید رنگ مو به چند نکته بسیار مهم توجه کنید تا موهایی سالم و در عین حال زیبا داشته باشید. 
استفاده از رنگ مو های طبیعی و رنگ موهایی که بدون آمونیاک هستند، فواید عمده ای برای سلامتی دارد اما در مقابل رنگ مو های شیمیایی که ممکن است در اغلب فروشگاه ها آن ها را مشاهده کنید، به هیچ عنوان برای مو توصیه نمی شوند. بیشتر این رنگ مو ها حاوی آمونیاک، هیدروژن پراکسید یا برخی از عوامل اکسید کننده دیگر هستند. این مواد باعث تورم ساقه مو شده و مواد شیمیایی که در آن ها وجود دارد، با تغییر ترکیب بیولوژیکی مو باعث آسیب به ساقه مو می شود. رنگ مو های شیمیایی همچنین حاوی PPD (پارافنیلن دی آمین) هستند که موجب بروز بسیاری از آلرژی ها و تحریکات پوستی می شوند.
بهترین راه حل برای رنگ کردن مو بدون آسیب رساندن به ریشه و ساقه های مو، استفاده از رنگ مو های گیاهی و طبیعی است. اما با این حال، شما هنوز هم باید مواد تشکیل دهنده هر رنگ مویی را قبل از استفاده بررسی کنید تا مطمئن شوید محصول به همان اندازه که ادعا می کند، طبیعی و بی ضرر است. 
باید دقت داشته باشید که همه برند های موجود در فروشگاه ها با اینکه ادعا می کنند محصولات کاملا طبیعی ارائه می دهند، اما اینگونه نیستند! 
در واقع برخی رنگ مو ها در حالی که حاوی پراکسید، رزورسینول یا حتی PPD هستند، شیمیایی بودن خود را در پشت چند ماده طبیعی پنهان می کنند. محصولاتی که با برچسب رنگ مو دائمی فروخته می شوند نیز باید با احتیاط مصرف شوند، زیرا تولید یک رنگ مو دائمی بدون استفاده از مواد شیمیایی، تقریباً غیرممکن است.
خوشبختانه، ما یک گزینه جایگزین برای رنگ مو های شیمیایی داریم که سلامت و جوانی موهای شما را حفظ می کند. حنا یک روش رنگ آمیزی طبیعی است که سال ها از آن استفاده می شده است. 

 

 

چرا باید از رنگ مو های طبیعی استفاده کرد؟

رنگ مو های طبیعی فاقد پارابن، سرب یا فلزات سنگین هستند

رنگ مو های شیمیایی اغلب حاوی پارابن، سرب و سایر فلزات سنگین سمی (که برای تیرگی مو استفاده می شود) هستند اما در تهیه رنگ مو های گیاهی و طبیعی هیچ گونه ماده شیمیایی بکار برده نشده است.

پارابن موجود در رنگ مو های شیمیایی چگونه به مو های شما آسیب وارد می کند؟

پارابن ها مواد نگهدارنده ای هستند که بیشتر در محصولات آرایشی و بهداشتی مو یافت می شوند. پارابن انواع مختلفی دارد از جمله بوتیل پارابن، اتیل پارابن، متیل پارابن، پروپیل پارابن و ایزوبوتیل پارابن. 

چرا در محصولات آرایشی و بهداشتی مو استفاده می شود؟ 

پارابن هزینه ها را برای تولید کننده کاهش می دهد. نکته منفی داشتن پارابن در محصولات پوست و مو این است که می تواند به راحتی از طریق پوست جذب شود. مطالعات نشان داده است که پارابن خاصیت شبه استروژن ضعیفی دارد. استروژن هورمونی زنانه است که باعث رشد و تقسیم سلول های پستان می شود. همچنین، اثبات شده استروژن به موها و پوست سر آسیب می رساند.
تحقیقات اخیر نشان داده است که پارابن ها اغلب در ادرار و جریان خون افرادی که از محصولات حاوی پارابن استفاده می کنند وجود دارد. این به این معنی است که آنچه بر روی مو و پوست سر خود می گذارید اغلب در منافذ پوست و جریان خون شما نیز وارد می شود. بنابراین، مهم است که از چه محصولی بر روی پوست و مو خود استفاده می کنید. 
پارابن ها می توانند مشکلات زیادی را برای موهای شما ایجاد کنند از جمله خشک شدن، تحریک پوست سر، کمرنگ شدن رنگ مو و حتی ریزش مو. بنابراین بهتر است از مصرف محصولات مراقبت از پوست و مویی که حاوی پارابن است خودداری کنید.

 

 

استفاده از فلزات سنگین در رنگ مو های شیمیایی

فلزات سنگین مانند سرب، آرسنیک، جیوه، آلومینیوم، روی، کروم و آهن در طیف گسترده ای از محصولات مراقبت شخصی از جمله رژ لب، خمیردندان های سفید کننده، خط چشم، لاک ناخن و رنگ مو یافت می شوند. قرار گرفتن در معرض فلزات سنگین با مشکلات سیستم تولید مثل، سیستم ایمنی بدن و سیستم عصبی مرتبط است.
بعضی از فلزات نقش مهمی در عملکردهای طبیعی بدن دارند. به عنوان مثال، آهن برای اکسیژن رسانی خون لازم است. با این حال، هنگامی که این فلزات در حجم بالایی جمع می شوند ممکن است اثرات منفی و جدی داشته باشند. 
نمونه برداری از سلول های سرطانی پستان، تجمع آهن، نیکل، کروم، روی، کادمیوم، جیوه و سرب را بیشتر از نمونه برداری های غیر سرطانی نشان می دهد. 
در حالی که برخی از فلزات آلاینده های فرایند ترکیب های شیمیایی هستند، برخی دیگر به عنوان رنگ دهنده عمل می کنند. به عنوان مثال، از کروم در تعداد بسیار کمی از محصولات به عنوان رنگ دهنده استفاده می شود و اکسید آهن نیز از رنگ های رایج برای سایه چشم، رژگونه و .. است. برخی از ترکیبات آلومینیوم نیز در براق لب، رژ لب و لاک های ناخن استفاده می شود. علاوه بر این، برخی از رنگ مو ها ممکن است توسط فلزات سنگین مانند آرسنیک، سرب و جیوه آلوده شوند.

 

برای خرید و مشاوره

شامپو و صابون های گیاهی ارگانیک

از فروشگاه آنلاین مرهم طب

با شماره های زیر تماس بگیرید :

09123764807

02144640622

یا بر روی دکمه زیر کلیک کنید

 

شامپو و صابون های ارگانیک

 

رنگ مو های گیاهی و طبیعی فاقد PPD (پارافنیلن دی آمین) هستند.

پارافنیلن دی آمین ماده ای است که در اغلب رنگ مو های شیمیایی وجود دارد و در ترکیب رنگ با اکسیدان، اکسید شده و موجب دائمی شدن رنگ مو می شود. اما این ماده در بسیاری از افراد ایجاد حساسیت و آلرژی می کند و موجب خشکی، تاول، قرمزی و خارش پوست می شود. خوشبختانه در رنگ مو های طبیعی از این ماده شیمیایی استفاده نمی شود و همین امر موجب شده است که رنگ مو ها طبیعی برای همه افراد مناسب باشند.

رنگ مو های گیاهی فاقد آمونیاک هستند

از آمونیاک برای باز کردن کوتیکول ها و تسهیل نفوذ رنگ به مو در رنگ مو های شیمیایی استفاده می شود. 
رنگ مو های بدون آمونیاک فرمول ملایم و فوق العاده ای دارند. این خبر خوب برای کسانی است که پوست و مو حساسی دارند و از آسیب به مو هایشان حراس دارند. رنگ مو های طبیعی و بدون آمونیاک کیفیت موهای شما را حفظ کرده و موجب نرم تر شدن و صاف شدن مو می شوند. رنگ مو های طبیعی مو می توانند سفیدی مو را بطور کامل بپوشانند و طیف گسترده ای از رنگ های طبیعی را به شما ارائه دهند.
یکی از انتقادات اصلی در مورد رنگ موهای مبتنی بر آمونیاک، بوی شدید آمونیاک از این نوع رنگ مو ها است. خوشبختانه رنگ مو های طبیعی این بوی شدید را ندارد و عمل رنگ کردن مو را برای شما بسیار آسان و لذت بخش می کنند. 

در رنگ مو های گیاهی هیدروژن پراکسید وجود ندارد

از هیدروژن پراکسید (یکی از بزرگترین تولید کنندگان رادیکال های آزاد) برای از بین بردن رنگ طبیعی مو و روشن شدن مو استفاده می شود.

هیدروژن پرواکسید موجب تحریک پوست می شود

هنگام رنگ آمیزی مو با هیدروژن پرواکسید، ممکن است دچار تحریک پوست سر و پوست اطراف خط موی خود شوید. خارش، تاول و قرمزی از عوارض تماس هیدروژن پراکسید با پوست است.

آسیب به کوتیکول مو با هیدروژن پرواکسید

کوتیکول لایه خارجی موهای شما است که از آن محافظت کرده و به تقویت آن کمک می کند. روشن شدن موهای شما با استفاده از پراکسید هیدروژن می تواند به کوتیکول مو آسیب برساند، زیرا برای رنگ آمیزی مو نیاز به ورود پراکسید هیدروژن از کوتیکول مو است. آسیب به کوتیکول مو می تواند منجر به شکستگی، موخوره و وز شدن مو شود.

ریزش مو

در حالی که رنگ های اکسیداتیو ماندگارتر از سایر رنگ ها هستند، اما باعث استرس اکسیداتیو بیشتری برای موهای شما می شوند. این استرس موهای شما را پیر می کند و می تواند باعث ریزش مو شود. شکستگی در اثر آسیب به کوتیکول مو نیز می تواند منجر به ریزش مو شود.
خوشبختانه رنگ مو های گیاهی فاقد این مواد شیمیایی هستند و موجب موخوره، ریزش مو و مشکلات این چنینی برای مو های شما نخواهند شد. 

رنگ مو های گیاهی را می توان بطور مکرر استفاده کرد

رنگ مو های شیمیایی در اولین استفاده با داشتن رسوب باقی مانده به ساختار مو آسیب می رسانند اما رنگ مو های طبیعی از سلامت موهای شما محافظت می کنند و می توانند به طور مکرر مورد استفاده قرار بگیرند. 

 

 

رنگ مو های طبیعی دارای رایحه طبیعی ملایم و دلپذیر هستند

اغلب رنگ مو های شیمیایی به دلیل داشتن ترکیباتی مانند آمونیاک دارای بویی ناخوشایند و شدید هستند که برای برخی افراد غیرقابل تحمل است. 
اما رنگ مو های گیاهی عطر و بویی ملایم دارند و به هیچ عنوان حس ناخوشایندی را به شما منتقل نخواهند کرد.

رنگ مو های گیاهی و طبیعی برای انواع مو ها قابل استفاده هستند

رنگ مو های طبیعی را می توان بر روی هر رنگ مو با هر جنس مویی استفاده کرد و از ساده بودن فرآیند آن لذت برد.

خرید رنگ مو های گیاهی و طبیعی ابریشم

رنگ مو های گیاهی برند ابریشم رنگ مو هایی کاملا طبیعی هستند و در ترکیباتشان از هیچ گونه ماده شیمیایی استفاده نشده است. این رنگ مو ها در رنگ های مشکی، شرابی، زیتونی، قهوه ای تیره و قهوه ای روشن در دسترس هستند و هیچ گونه عوارض جانبی برای پوست و مو در پی ندارند. 

 


این رنگ مو ها بطور کامل سفیدی مو را برطرف می کنند و به ساقه مو رنگ می دهند. از سوی دیگر بسیار ملایم هستند و برای افراد حس خوشایندی را ایجاد می کنند.
شما می توانید رنگ مو های گیاهی ابریشم را از فروشگاه آنلاین مرهم طب خریداری کرده و در سریع ترین زمان درب منزل تحویل بگیرید.