دسته بندی محصولات
سبد خرید شما
عرق بیدمشک دو آتیشه آوند

عرق بیدمشک دو آتیشه آوند

  • موجودی: موجود
  • تولید کننده: آوند
  • مدل: محصول 304
  • وزن: 1,030.00g

عرق بیدمشک آوند عرق گیاهی پرمایه است و برای تقویت قلب و عروق، کنترل فشارخون، آرامش اعصاب و روان، بهبود خواب، افزایش نشاط در فصول گرم، تقویت معده و کاهش استرس و اضطراب در طب سنتی توصیه می شود.

79,000 تومان
ضمانت کیفیت محصول
ضمانت کیفیت محصول
ارسال رایگان برای سفارشات بالای 1,000,000 تومان تهران
ارسال رایگان برای سفارشات بالای 1,000,000 تومان تهران
پشتیانی و مشاوره
پشتیانی و مشاوره
پرداخت آسان
پرداخت آسان
ارسال به سراسر ایران
ارسال به سراسر ایران
نظرات
این محصول را دارید؟!

افزودن گزینه خود به عنوان نظر!

نوشتن نظر
توجه: HTML ترجمه نمی شود!
بد خوب
تایید امنیتی

بررسی خواص عرق بیدمشک آوند

بیدمشک در زبان فارسی با نام گل بیدک نیز شناخته می شود و در برخی مناطق ایران نیز به آن مشک فیک، مشبد، سوگوت، پیشی پیشی و دار فشفشه گفته می شود. نام علمی بیدمشک Salix aegyptiaca L. است و در طب سنتی محبوبیت زیادی را به خود اختصاص داده است. 
بیدمشک گاهی بشکل درختچه و گاهی اوقات نیز به صورت درخت است. این درختچه بومی کشور ایران است و در جلگه های شمال ایران از دره چهل چای مینودشت در شرق گرگان گرفته تا منجیل، آستارا و ارسباران و همچنین مناطق نیمه خشک اصفهان، کرمان، شیراز و مناطق جنوبی البرز و توچال و هزاربند انتشار پیدا کرده است. 
گونه دیگری از بیدمشک در مناطق نیمه خشک البرز و زاگرس در اراک، همدان، آذربایجان شرقی و غربی و فارس کشت شده و عرق بیدمشک معمولا از این نوع بیدمشک استخراج می شود.
گیاه بیدمشک دارای ترکیبات سالیسیلات، سالیسیان و سالیکورتین است و بعد از فعل و انفعالاتی در کبد ماده ای بنام سالیسیلیک اسید را تولید می کند که از ترکیبات اصلی دارو های ضد درد مانند آسپرین است.

بطور کلی عرق بیدمشک دو آتیشه آوند به عنوان تقویت کننده قلب، مقوی اعصاب، آرام بخش، خون ساز، تقویت کننده معده، ملین، ضد اضطراب و افسردگی، رفع کننده تپش قلب و نشاط آور در طب سنتی توصیه می شود. 

طبع عرق بیدمشک

در برخی کتب طب سنتی آن را سرد و تر و در برخی دیگر مزاج عرق بیدمشک را سرد و خشک می دانند.

خواص عرق بیدمشک در طب سنتی

عرق بیدمشک مقوی قلب و عروق و مغز و اعصاب است و به تقویت قوای جنسی در افراد با مزاج گرم کمک می کند. 
عرق بیدمشک ملین مزاج است، یعنی به بهبود عملکرد دستگاه گوارش و افزایش اشتها کمک کرده و از یبوست و سوء هاضمه جلوگیری می کند. 
مصرف عرق بیدمشک به افزایش آرامش و بهبود خواب کمک کرده و از ناراحتی های عصبی، سردرد های میگرنی و افسردگی جلوگیری خواهد کرد.
عرق بیدمشک خستگی و ضعف را از بین می برد و به افزایش سطح انرژی و نشاط بویژه در فصل تابستان منجر می شود. 

عرق بیدمشک برای قلب

عرق بیدمشک مقوی قلب و عروق است و از افزایش فشارخون جلوگیری می کند. مصرف عرق بیدمشک همچنین می تواند احساس گرفتگی و خفقان در قفسه سینه و تپش قلب را برطرف کند. 

خواص عرق بیدمشک و گلاب

شربت بیدمشک و گلاب دو آتیشه بسیار خوش عطر و طعم است و توصیه می شود مقداری زعفران به آن اضافه کنید. نوشیدن این شربت در فصل های گرم سال به شدت پیشنهاد می شود زیرا برای آرامش اعصاب و افزایش انرژی بسیار مفید است.

خواص عرق بیدمشک و کاسنی 

شربت بیدمشک و کاسنی را با کمی شکر یا عسل شیرین کنید و از گوارا بودن آن لذت ببرید. ترکیب عرق بیدمشک و کاسنی علاوه بر افزایش نشاط و سرزندگی، به تقویت قلب و عروق، اعصاب و برطرف کردن درد و خستگی کمک می کند. 

مصرف عرق بیدمشک در دوران بارداری و شیردهی

مصرف عرق بیدمشک در دوران بارداری و شیردهی باید با مشورت و تایید پزشک متخصص صورت بگیرد.

خرید عرقیات آوند

عرقیات تولید شده توسط شرکت آوند دارای غلظت بالایی از عصاره گیاه دارویی هستند و جزء عرقیات پرمایه محسوب می شوند. به همین دلیل نسبت به برخی از عرقیات موجود در بازار از قیمت بالاتری برخوردار هستند. در عرقیات آوند از هیچگونه اسانس یا آب اضافه استفاده نمی شود و کلیه عرقیات تولید شده توسط این مجموعه از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند.
برای مشاهده سایر عرقیات تولید شده توسط شرکت آوند، به دسته بندی عرقیات سنتی در قسمت منو سایت فروشگاه آنلاین مرهم طب مراجعه کنید. 

طریقه مصرف عرق بیدمشک

بعد از هر وعده غذایی یک استکان عرق بیدمشک میل شود. برای اثرگذاری بیشتر می توانید عرق بیدمشک را به همراه عرق بهارنارنج و گلاب و کمی شکر یا عسل ترکیب کرده و میل کنید.

نوشیدن عرقیاتی چون بهارنارنج، بیدمشک، گلاب، کاسنی و .. در فصول گرم سال برای رساندن آب کافی به بدن در زمان تعریق بسیار مفید است. نوشیدن عرقیات به دلیل عطر و طعم بی نظیری که دارند، میل به نوشیدن آب را افزایش داده و به جبران آب از دست رفته از بدن کمک می کنند. همچنین علاوه بر این که مواد مغذی را به بدن می رسانند، موجب دفع سموم و مواد زائد از بدن نیز خواهند شد.

خصوصیات محصول
گروه محصولعرقیات گیاهی
شرکت سازندهآوند
نوع محفظهبطری پلاستیکی
وزن خالص1000 گرم
وزن با بسته1030 گرم
کد بهداشتی1432/ظ/36
مدت انقضا24 ماه

این محصول در حال حاضر در دسترس نیست. لطفا ایمیل و مشخصات خود را کامل کنید تا در صورت موجود شدن کالا سریعا شما را مطلع سازیم.

نام
ایمیل
موبایل
توضیحات