تاریخچه روغن دارچین 

روغن دارچین از درختی گرفته می شود که با دو نام گیاه شناسی Cinnamomum zeylanicum و Cinnamomum vervun شناخته می شود، که هر دو به یک درخت اشاره دارند. این گونه ای است که دارچین واقعی از آن گرفته می شود. برداشت و فرآوری آن هم به عنوان ادویه و هم به عنوان اسانس، در سطح جهانی کشت و صادر می شود. اسانس دارچین را می‌توان از پوست بیرونی درخت یا برگ‌های آن به دست آورد، از این رو دو نوع اصلی آن اسانس پوست درخت دارچین و اسانس برگ دارچین هستند.

دارچین یکی از قدیمی ترین و با ارزش ترین ادویه های دنیاست. از زمان مصریان باستان و برای هزاران سال پس از آن، استفاده از آن ادامه داشته است، حتی تبدیل به یک جزء اصلی در طب سنتی چینی و آیورودا شده است. امروزه از آن به شکل ادویه، چای و دمنوش و همچنین قرص برای درمان بیماری های روحی و جسمی مانند افسردگی، مشکلات تنفسی و گوارشی، سرماخوردگی، آنفولانزا، افزایش وزن، اسهال، آرتریت، التهاب، عفونت های قارچی، درد های قاعدگی ناشی از قاعدگی سنگین و .. استفاده می شود. 
دارچین 2000 سال قبل از میلاد در مصر باستان شناخته شد. در آن زمان، فردی که دارچین در اختیار داشت، ثروتمند محسوب می شد، زیرا کتب تاریخی نشان می دهند که ارزش دارچین حتی ممکن بود معادل یا بالاتر از ارزش طلا نیز در نظر گرفته شود. 

 

 

در قرون وسطی، اروپایی‌ها دارچین را به عنوان نمادی از موقعیت اجتماعی بالا می‌دانستند، زیرا فقط طبقه ثروتمند قادر به خرید این ادویه وارداتی از شرق بودند. دارچین همچنین به دلیل خواص ارزشمندی که برای سلامتی داشت در میان مردم بسیار محبوب بود. 
علاوه بر برطرف کردن سوء هاضمه و سایر ناراحتی های مشابه، دارچین برای استفاده در از بین بردن بوی نامطبوع گوشت های پخته شده، به ویژه زمانی که شروع به فاسد شدن می کردند، ضروری بود. 

 

برای خرید روغن های گیاهی

اصل و درجه یک

از فروشگاه آنلاین مرهم طب

با شماره های زیر تماس بگیرید:

09123764807

02144640622

یا بر روی دکمه زیر کلیک کنید

 

خرید روغن های گیاهی

 

خواص روغن دارچین

ترکیبات شیمیایی اصلی روغن و اسانس پوست درخت دارچین و اسانس برگ دارچین، البته در مقادیر متفاوت، شامل سینامالدئید، سینامیل استات، اوژنول و اوژنول استات است.

  • سینامالدئید موجود در دارچین

مسئول بوی گرم و آرامش بخش دارچین است
خواص ضد قارچی، ضد باکتریایی و ضد میکروبی دارد

  • سینامیل استات موجود در دارچین

یک عامل خوشبو کننده است
دارای رایحه شیرین، فلفلی، تند و گلی است که مشخصه دارچین است
معمولاً به عنوان تثبیت کننده در عطرهای تولیدی استفاده می شود
به دفع و جلوگیری از هجوم حشرات کمک می کند
گردش خون را افزایش می دهد، در نتیجه به بدن اجازه می دهد تا مقادیر مورد نیاز اکسیژن، ویتامین ها و مواد معدنی را برای حفظ سلامت اعضای بدن تامین کند.

  • Eugenol اژونول موجود در دارچین

تسکین دهنده زخم و دردهای مرتبط است
درد معده را تسکین می دهد
خواص ضد عفونی کننده، ضد التهابی و ضد درد دارد
باکتری ها را از بین می برد
از رشد بسیاری از قارچ ها جلوگیری می کند

  • EUGENOL ACETATE  موجود در دارچین

خواص آنتی اکسیدانی دارد
دارای رایحه ای شیرین و میوه ای است و یادآور بوی میخک است.

اسانس و روغن دارچین در رایحه درمانی

اسانس دارچین که در رایحه درمانی استفاده می شود، برای کاهش احساس افسردگی و ضعف و خستگی جسمانی شناخته شده می شود. دارچین بدن را به اندازه کافی آرام می کند تا میل جنسی را تحریک کند و همچنین خواص ضد روماتیسمی آن درد مفاصل و عضلانی را برطرف می کند و برای تقویت ایمنی و در نتیجه کاهش علائم سرماخوردگی و آنفولانزا نیز مفید شناخته می شود. 
توانایی دارچین در افزایش گردش خون به کاهش سردرد کمک می کند و برای تقویت عملکرد سیستم گوارشی نیز مفید است. هنگامی که عطر اسانس دارچین در سراسر خانه یا سایر محیط‌های داخلی پخش می‌شود، رایحه تازه و خوشبو آن موجب افزایش نشاط، آرامش و انرژی می شود. 
علاوه بر این، دارچین دارای اثرات آرام بخش و مقوی بر روی ذهن است که به بهبود عملکرد شناختی منجر می شود. توانایی آن در کاهش تنش عصبی به پیشبرد حفظ اطلاعات در مغز کمک می کند، دامنه توجه را افزایش می دهد، حافظه را تقویت می کند و خطر از دست دادن حافظه را نیز کاهش می دهد. 

خواص روغن دارچین برای پوست

اسانس و روغن دارچین که به صورت آرایشی یا موضعی استفاده می شود، به آرام کردن پوست خشک و کاهش درد و سفتی در عضلات و مفاصل و همچنین درد و اسپاسم در دستگاه گوارش کمک می کند. خواص ضد باکتریایی روغن دارچین آن را برای استفاده در درمان آکنه، بثورات و عفونت ها ایده آل می کند. خواص آنتی اکسیدانی آن به کند کردن ظاهر پیری کمک می کند. 

خواص دارچین برای سلامتی

اسانس دارچین که در پزشکی استفاده می شود، به طور موثری التهاب را کاهش می دهد، ویروس ها را از بین می برد و ایمنی را تقویت می کند. توانایی آن در افزایش گردش خون، تسکین درد را تسهیل می کند و در عین حال عملکرد متابولیسم را بهبود می بخشد. هنگامی که روی بریدگی ها اعمال می شود، مشخص است که خواص انعقادی دارد و به روند بهبودی کمک می کند. روغن دارچین با کاهش علائم سرماخوردگی و آنفولانزا مانند گلودرد، احتقان بینی و سردرد به سلامت سیستم تنفسی کمک می کند. خواص ضد نفخ آن نیز برای کاهش گاز معده و روده و همچنین ورم معده بسیار مفید است. 

خرید روغن دارچین

برای خرید روغن دارچین اصل می توانید به سایت فروشگاه آنلاین مرهم طب مراجعه کرده و روغن دارچین و صد ها نوع روغن گیاهی دیگر را مشاهده و خریداری کنید.