درمان بیماری های رحم و دستگاه تناسلی با پماد واژینال رویان بوعلی دارو

زنان معمولا بیشتر از مرد ها دچار بیماری می شوند که معمولا مربوط به رحم و دستگاه تناسلی آن ها است. ناباروری، چسبندگی لوله های رحم، فیبروم و میوم، کیست و تنبلی تخمدان و یا عفونت قارچی رحم از مشکلات و بیماری های شایع در زنان هستند و ممکن است در زندگی روزمره آن ها تداخل ایجاد کنند. بیماری های مربوط به زنان نیاز به درمان فوری توسط پزشک متخصص دارند و در صورت درمان نشدن، ممکن است عوارض جبران ناپذیری در پی داشته باشند.
در ادامه قصد داریم محصول و فرآورده ای گیاهی از طب سنتی به شما معرفی کنیم که بشکل موثری به درمان برخی بیماری های شایع در زنان کمک می کند. 

پماد واژینال رویان بوعلی دارو

پماد واژینال بوعلی دارو فرآورده گیاهی از طب سنتی است که با ترکیبات گیاهی منحصر به فردی که دارد به درمان انواع عفونت های قارچی و زخم رحم، چسبندگی لوله رحم، از بین رفتن فیبروم میوم، کیست و تنبلی تخمدان و ناباروری کمک می کند و توسط پزشکان طب سنتی به بیماران تجویز می شود.
مزاج رحم سرد و تر یعنی بلغمی است و هنگامی که ترشح خلط بلغم در این ناحیه افزایش پیدا کند موجب ایجاد فیبروم، کیست تخمدان، قاعدگی نامنظم، زخم و عفونت و چسبندگی و انسداد لوله های رحمی می شود.

خواص پماد واژینال رویان بوعلی دارو

پماد واژینال بوعلی دارو به دلیل داشتن ترکیبات موثر، برای ضد عفونی کردن رحم و از بین بردن بلغم اضافه که عامل اصلی بیماری های رحم و دستگاه تناسلی بانوان است، به درمان بیماری های شایع در زنان کمک می کند.

ترکیبات پماد واژینال رویان بوعلی دارو 

  • گل محمدی 

گل محمدی طبع گرمی دارد و به دلیل داشتن خواص آنتی باکتریال و ضد عفونی کننده، به درمان انواع عفونت های قارچی در رحم کمک می کند. از طرفی گل محمدی تعادل مزاج را در رحم و دستگاه تناسلی برقرار می کند و به دفع خلط بلغم کمک می کند.

 

 

  • موم زنبور عسل 

عسل از زمان های قدیم در طب سنتی برای درمان مشکلات زنان تجویز می شده است. عسل خاصیت ضد عفونی کننده و پاکسازی دارد، بنابراین پزشکان طب سنتی برای از بین بردن چسبندگی های لوله های رحمی و از بین بردن بوی نامطبوع واژن استفاده از عسل را پیشنهاد می کنند.

 

 

  • انزروت 

گیاه انزروت حاوی ترکیبات موثری از جمله ساپونین، فلاونوئید، تانن، تریترپنوئید و سایر ترکیبات پلی فنولی است. بنابراین می تواند برای از بین بردن التهاب، درد و عفونت موثر باشد. به همین دلیل وجود عصاره این گیاه در پماد واژینال رویان بوعلی دارو به از بین رفتن التهاب، درد و عفونت های رحمی کمک می کند.

طریقه مصرف پماد واژینال رویان بوعلی دارو

پماد واژینال بوعلی دارو تنها در دوران قاعدگی باید استفاده شود و طرز استفاده از آن به این صورت است که هر شب باید به حالت خوابیده دراز کشیده و برای اینکه پماد برنگردد یک بالش در زیر باسن قرار داده شود.
اپلیکاتور را بر سر پماد وصل کرده و پماد را فشار داده تا اپلیکاتور پر شود، سپس تا انتها در واژن فرو برده و پماد تخلیه شود. هر شب چهار عدد اپلیکاتور نیاز است. 
در دوشیزگان نیز در دوران عادت ماهیانه تنها در آن ناحیه پماد استعمال شده و از فرو بردن اپلیکاتور به درون واژن خودداری شود.
پیشنهاد می شود بعد از استفاده از پماد، از پد بهداشتی بانوان استفاده گردد.

عوارض جانبی پماد واژینال رویان بوعلی دارو

تا کنون هیچ گونه عوارض جانبی در رابطه با پماد واژینال بوعلی دارو گزارش نشده است.
در دوران بارداری از مصرف آن خوددرای کنید.

 

 

توصیه های طب سنتی برای درمان بیماری و مشکلات زنان

  • برای تنظیم قاعدگی 

در ایام پاکی نوشیدن روزانه یک فنجان دمنوش رازیانه برای تنظیم قاعدگی مفید خواهد بود.
استفاده از عرق فراسیون و عرق کیست و فیبروم نیز برای تنظیم قاعدگی و از بین بردن کیست و فیبروم توسط پزشکان طب سنتی پیشنهاد می شود.

  • پاکسازی اخلاط زائد از بدن

نوشیدن روزانه یک لیوان خاکشیر بصورت ناشتا

  • دفع کیست تخمدان و کلیه

مصرف روزانه یک قاشق مرباخوری معجون دوسین به مدت 40 روز به دفع کیست تخمدان و کلیه کمک می کند.
همچنین استفاده از کپسول پونیکا به مدت 90 روز به درمان کیست های تخمدان توسط پزشکان طب سنتی پیشنهاد می شود.

  • درد های دوران قاعدگی

ماساژ ناحیه زیر شکم با ترکیبی از روغن گل سرخ، سیاه دانه و کنجد می تواند برای کاهش درد و گرفتگی های ناشی از سندرم پیش از قاعدگی مفید باشد.
پرهیز از مصرف غذاهای با طبع سرد و ترشیجات نیز باید انجام شود.

کدام بیماری های زنان با پماد واژینال رویان قابل درمان هستند؟

  • عفونت قارچی رحم 

عفونت قارچی یک مشکل رایج در بانوان بوده و از اصلی ترین نشانه های آن خارش و سوزش در ناحیه واژن است. این بیماری به ندرت اتفاق می افتد و در صورت درمان ممکن است مجدد فرد به آن دچار شود و برگشت پذیر است. 
عفونت قارچی معمولا در دوران بارداری و در دوران قائدگی اتفاق می افتد. 

علائم عفونت قارچی در بانوان

از اصلی ترین علائم عفونت قارچی رحم در بانوان می توان به خارش و سوزش در ناحیه واژن، درد و سوزش هنگام ادرار و تورم و قرمزی در بافت ناحیه واژن اشاره کرد.
در رابطه با نوع ترشحات نیز باید گفت که برخی از بانوان با وجود داشتن عفونت قارچی ترشح غیر طبیعی ندارند اما در برخی دیگر ترشحات سفید رنگ با حالت پنیری و غلیظ است و یا ترشحات بشکل رقیق دیده می شود.
بطور معمول قارچ کاندیدا در دستگاه گوارش و واژن وجود دارد، اما هنگامی که فرد تحت تاثیر آسیب، عوارض دارو های خاص، استرس و یا سیستم ایمنی ضعیف قرار می گیرد، قارچ کاندیدا در واژن بیش از حد رشد می کند و در بانوان منجر به عفونت می شود.

عواملی که عفونت قارچی در زنان را تشدید می کنند 

  • مصرف آنتی بیوتیک ها

  • مصرق قرص های ضد بارداری که حاوی هورمون استروژن هستند

  • استفاده از دستگاه های جلوگیری از بارداری در واژن مانند IUD 

  • سیستم ایمنی ضعیف

  • دیابت 

  • بارداری

  • رابطه جنسی 

  • استفاده مکرر از شوینده های بهداشتی بانوان

  • انسداد و چسبندگی لوله رحمی

لوله های رحمی یا فالوپ رحمی سالم نقش بسیار مهمی در باروری دارد. ایجاد هرگونه مشکل در لوله های رحمی می تواند عملکرد تخمدان ها و باروری را مختل کند. 

اهمیت داشتن لوله های رحمی سالم 

عمل لقاح درون لوله های رحمی انجام می گیرد، به این صورت که تخمک های آزاد شده از تخمدان توسط لوله های رحمی گرفته شده و اسپرم نیز از واژن وارد لوله های رحمی و رحم می شود. درنتیجه اسپرم در میان این لوله با تخمک ترکیب می شود و عمل لقاح صورت می گیرد. در صورت ایجاد چسبندگی و انسداد در لوله های رحمی، عمل لقاح صورت نمی گیرد و در بارداری اختلال ایجاد می شود.

علت چسبندگی لوله های رحمی

عواملی چون التهاب در ناحیه لگن، اندومتریوز، عفونت رحم، جراحی، ترشحات غلیظ و ... بر انسداد و چسبندگی لوله رحمی تاثیرگذارند. 

علائم چسبندگی لوله رحم 

نازایی، بارداری خارج از رحم، قاعدگی دردناک، درد در ناحیه لگن و درد هنگام رابطه جنسی از علائم چسبندگی فالوپ یا لوله های رحمی هستند.

  • فیبروم میوم

فیبروم های رحمی که با نام های میوما و لیومیوما شناخته می شوند، تومور های خوش خیم و غیر سرطانی هستند که در رحم و دهانه رحم ایجاد می شوند. فیبروم ها معمولا بدون هیچ گونه علائمی ظاهر می شوند و بسیاری از زنان از وجود آن ها بی اطلاع هستند و پزشک تنها از طریق معاینه و انجام سونوگرافی به وجود آن ها پی می برد.
فیبروم میوم ها با اندازه های مختلفی ظاهر می شوند، در برخی موارد آنقدر کوچک هستند که با چشم قابل دیدن نیستند و در برخی موارد نیز آنقدر بزرگ اند که موجب گشاد شدن رحم و افزایش وزن می شوند.

علائم فیبروم میوم رحمی

در بیشتر موارد هیچ علائمی ندارند اما با توجه به محل فیبروم و اندازه و تعداد ممکن است دارای علائم زیر باشند :

  • خونریزی شدید در دوران قاعدگی 

  • طولانی شدن دوره قاعدگی

  • لکه بینی

  • درد و گرفتگی در ناحیه لگن

  • یبوست 

  • کمر درد

  • تکرر ادرار

علت ایجاد فیبروم رحمی

تغییرات هورمونی بویژه هورمون های استروژن و پروژسترون
میزان ترشح انسولین
تغییرات ژنتیکی

  • کیست و تنبلی تخمدان 

کیست و تنبلی تخمدان با یکدیگر تفاوت دارند و درواقع کیست تخمدان زیر شاخه ای از تنبلی تخمدان است. کیست تخمدان در شرایط حاد می تواند باعث ایجاد سندروم تخمدان پلی کیستیک یا PCOS شود.
سندروم تخمدان پلی کیستیک بیماری است که بر سطح هورمون های زنانه تاثیر می گذارد. زنان مبتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک دارای سطح بالایی از هورمون مردانه تستوسترون هستند. این عدم تعادل هورمونی، قاعدگی را به تاخیر می اندازد و در بارداری اختلال ایجاد می کند.
کیست های تخمدان در واقع کیسه های حاوی مایعات هستند که در داخل و یا بر روی سطح تخمدان ها ایجاد می شوند. هر زن ممکن است در طول عمر خود حداقل یک بار به کیست تخمدان دچار می شود. 
کیست تخمدان خود به خود بعد از چند ماه از بین می رود اما در صورت رشد بیش از حد و یا پاره شدن ممکن است بسیار خطرناک باشد.

علت کیست تخمدان

در بعضی مواقع فولیکول ها در طی فرآیند تخم گذاری پاره نمی شوند و تخمکی آزاد نمی کنند، در نتیجه مایعات درونشان ذخیره شده و به کیست فولیکولی تبدیل می شوند.
کیست جسم زرد نوع دیگری از کیست تخمدان است که بر اثر جمع شدن خون و مایعات در فولیکول های رحم ایجاد می شود. کیست فانکشنال نیز ترکیبی از کیست فولیکولی و جسم زرد بوده که از شایع ترین نوع کیست در بانوان هستند.

علائم کیست تخمدان 

کیست های کوچک معمولا فاقد علائم هستند اما در برخی موارد علائم زیر را به دنبال دارند: 
فشار و درد در ناحیه زیر شکم 
در صورت پاره شدن کیست، بیمار درد بسیار شدید و ناگهانی را حس می کند.
در صورتی که کیست موجب چرخش تخمدان شود، بیمار درد شدید همراه با حالت تهوع و استفراغ را تجربه می کند.

همانطور که در ابتدای مطلب گفته شد، پماد واژینال رویان بوعلی دارو با ترکیبات گیاهی که دارد، به درمان این بیماری های شایع در زنان کمک می کند و درمانی موثر و ماندگار دارد. 

خرید پماد واژینال رویان بوعلی دارو

برای خرید می توانید به فروشگاه آنلاین مرهم طب مراجعه کرده و بصورت آنلاین پماد واژینال رویان بوعلی دارو را به همراه دیگر محصولات گیاهی طب سنتی با بالاترین کیفیت تهیه و در سریع ترین زمان درب منزل تحویل بگیرید.