در حالی که هم مردان و هم زنان دچار بیماری‌های مختلفی می‌شوند، برخی از مسائل، سلامتی زنان را به‌طور متفاوت و بیشتر تحت تأثیر قرار می‌دهند. علاوه بر این، بسیاری از بیماری ها و شرایط مربوط به سلامت زنان بموقع تشخیص داده نمی‌شوند و همین امر شدت بیماری را افزایش می دهد. از سوی دیگر زنان نگرانی های خاص مربوط  به سلامتی خود را دارند، مانند سرطان سینه، سرطان دهانه رحم، یائسگی و بارداری. 
زنان در مقایسه با مردان بیشتر به مرگ ناشی از حمله قلبی دچار می شوند. افسردگی و اضطراب در بین بیماران زن بیشتر نشان داده می شود. بیماری های دستگاه ادراری بیشتر در زنان ظاهر می شود و بیماری های مقاربتی می تواند آسیب بیشتری به زنان وارد کند. به همین دلیل تلاش کرده ایم لیست محصولات گیاهی که برای کمک به شرایط و بیماری های مربوط به زنان موثر هستند را به همراه مکانیسم اثر در اختیار شما عزیزان قرار دهیم، بنابراین با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

کپسول مر بوعلی؛ درمان مشکلات قاعدگی در زنان

کپسول مر فرآورده گیاهی از شرکت داروسازی بوعلی دارو است که جهت باز کردن عادت ماهیانه توسط پزشکان طب سنتی به بیماران تجویز می شود. این کپسول گیاهی حاوی ترکیبات با طبیعت گرم است که سردی و رطوبت را از رحم دفع کرده و موجب شروع عادت ماهیانه می شود و به اصطلاح قاعده آور است. کسانی که از قاعدگی های نامنظم یا عدم قاعدگی رنج می برند، می توانند از این دارو گیاهی استفاده کنند، زیرا نظم در دوره های قاعدگی از اهمیت بالایی برای زنان برخوردار است و نشان دهنده وجود اختلال در بدن وی است. 
طب سنتی علت بی نظمی یا عدم قاعدگی در زنان را تجمع خلط بلغم در رحم و دستگاه تناسلی زن می داند و بنابراین درمان آن باید با دارویی با طبیعت گرم و خشک باشد تا این اخلاط مضر را از رحم دفع کرده و موجب برقراری عادت ماهیانه شود. کپسول مر بوعلی دارو با ترکیبات ویژه ای که دارد، به تقویت رحم کمک کرده و قاعدگی را برقرار می کند. 

 

 

کپسول پونیکا؛ درمان کیست و تنبلی تخمدان

کپسول پونیکا حاوی 40 درصد از یک پلی فنول بنام اسید الاژیک است. این ماده مغذی به دلیل خواص آنتی اکسیدانی که دارد، به دفع سموم از بدن و جلوگیری از آسیب های سلولی کمک می کند. میوه انار یکی از اصلی ترین منابع اسید الاژیک است و به همین دلیل وجود عصاره آن ترکیبات کپسول پونیکا موجب ایجاد خواص ضد التهابی و ضد عفونی کننده و همچنین خواص ضد سرطانی و ضد چاقی در این دارو شده است. 

 

 

خواص کپسول پونیکا برای درمان بیماری های زنان

درمان عفونت های لگن و رحم

این بیماری، PID نام دارد که موجب عفونت و التهاب در ناحیه دستگاه تناسلی و رحم در بانوان می شود.
در لگن لوله های رحمی، رحم، تخمدان ها و دهانه رحم وجود دارد. در صورت داشتن رابطه جنسی بدون محافظت، شستشوی واژن، داشتن چندین شریک جنسی و سابقه بیماری التهابی لگن ممکن است که لگن و رحم دچار عفونت و التهاب شوند.
برای مثال نفوذ باکتری و ویروس هایی چون سوزاک، کالامیدیا و HPV به واژن و دستگاه تناسلی، در ایجاد عفونت و التهاب در لگن نقش موثری خواهند داشت و علائمی چون تب، خستگی، درد در قسمت تحتانی و فوقانی شکم، افزایش ترشحات بد بو، ادرار دردناک، خونریزی نامنظم و ... را در پی دارد.
کپسول پونیکا به دلیل داشتن درصد بالایی از خواص آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و ضد باکتریایی، در از بین بردن عفونت و التهابات لگن بسیار موثر است و معمولا به زنانی که بعد از زایمان دچار التهاب و عفونت لگن و رحم می شوند، توسط پزشکان تجویز می شود. 

حتما بخوانید: کپسول پونیکا و درمان بیماری های شایع در زنان

درمان کیست و تنبلی تخمدان و ناباروری با کپسول پونیکا

سندروم تخمدان پلی کیستیک یا تنبلی تخمدان یکی از شایع ترین بیماری ها در بین زنان است. این بیماری موجب اختلال در باروری و اختلال در عملکرد هورمون ها می شود. تولید بیش از حد هورمون های مردانه مانع از تخم گذاری شده و موجب تنبلی تخمدان می شود. بطور کلی وجود کیست در تخمدان ها، سطح بالای هورمون های مردانه و دوره های نامنظم قاعدگی از علائم اصلی سندرم تخمدان پلی کیستیک هستند و با افزایش مو های زائد و جوش و آکنه را نیز به همراه دارند. 
ناباروری یکی از اصلی ترین عوارض جانبی کیست و تنبلی تخمدان است و در صورت ابتلا به آن، باید هرچه سریع تر جهت درمان آن اقدام کرد. 
کپسول پونیکا به دلیل داشتن گیاهان دارویی موثری چون رازیانه برای تنظیم هورمون های زنانه بسیار موثر بوده و روند تخمک گذاری را نیز بهبود می بخشد. به همین دلیل به عنوان یکی از موثر ترین دارو های گیاهی برای درمان سندرم تخمدان پلی کیستیک و تنبلی تخمدان در طب سنتی شناخته می شود.

کسپول پونیکا و درمان بینظمی و اختلال در قاعدگی

اختلالات قاعدگی شامل آمنوره و اولیگومنوره می باشد که در آن قاعدگی به طور کامل قطع می شود و یا بصورت نامرتب است.
اختلال اولیگمنوره معمولا در سنین باروری اتفاق می افتد و معمولا عواملی چون استفاده از دارو های هورمونی برای جلوگیری از بارداری، ورزش سنگین، پرخوری عصبی یا بی اشتهایی، نوسانات هورمونی در زمان بلوغ یا یائسگی، دیابت و تیروئید و سطح بالای پرولاکتین در ایجاد آن نقش مهمی خواهند داشت. از علائم اصلی آن عقب افتادن دوره های قاعدگی بیش از 35 روز است.
اختلال آمنوره به عنوان اختلالی شناخته می شود که فرد در یک یا چند دوره، دچار خونریزی قاعدگی نمی شود، یعنی دوره قاعدگی را از دست می دهد. آمنوره با عنوان آمنوره اولیه و ثانویه شناخته می شود. در آمنوره اولیه فرد دچار عدم خونریزی در دوران بلوغ شده و در آمنوره ثانویه فرد به مدت 3 ماه یا بیشتر، دوره های قاعدگی خود را از دست می دهد و دچار خونریزی قاعدگی نمی شود. از اصلی ترین دلایل ایجاد آمنوره می توان به بارداری، یائسگی، ضعف و ناتوانی در عملکرد تخمدان ها، ضعف در اندام تولید مثل، کاهش یا افزایش وزن ناگهانی، استرس و افسردگی، ورزش شدید، مصرف دارو های خاص و دارو های ضد بارداری، مشکلات هورمونی و .. اشاره کرد.
کپسول گیاهی پونیکا با مکانیسم ویژه ای که دارد، به تنظیم چرخه قاعدگی کمک کرده و از از دست دادن دوره های قاعدگی جلوگیری می کند. در صورتی که علت اختلال آمنوره و اولیگمنوره مربوط به مشکلات هورمونی، عفونت، التهاب و ... باشد، توسط کپسول پونیکا قابل درمان خواهد بود.

کپسول پونیکا و آندومتریت

درمان عفونت های بعد از زایمان (آندومتریت) که به عنوان عفونت انتشار یافته در لایه میومتر رحم شناخته می شود با کپسوا پونیکا قابل درمان است. زایمان سزارین یکی از عوامل اصلی ابتلا به آندومتریت است و معمولا آنتی بیوتیک هایی برای پیشگیری از آن به بیمار تجویز می شود. دلایل دیگر ابتلا به آندومتریت بعد از زایمان می تواند شامل عفونت در مایع آمنیوتیک، طولانی شدن وضع حمل، معاینات متعدد دهانه رحم، زایمان زودری، عفونت اچ آی وی یا اچ پی وی، دیابت و ... نیز باشد.
کپسول گیاهی پونیکا مانند یک آنتی بیوتیک گیاهی عمل کرده و از ایجاد عفونت آندومتریت، التهاب، درد و .. بعد از زایمان جلوگیری خواهد کرد.

کپسول پونیکا را می توانید از فروشگاه آنلاین مرهم طب خریداری کنید.

عرق فراسیون؛ درمان فیبروم رحمی

فراسیون گیاهی معجزه آسا است که در طب سنتی از همه اجزاء آن برای درمان بیماری های مختلف استفاده می شود. یکی از اصلی ترین خواص فراسیون از بین بردن فیبروم و توده های موجود در در رحم است که موجب عادت ماهیانه دردناک، بی نظمی در قاعدگی و .. می شوند. فراسیون طبیعتی گرم و خشک دارد و سرشار از آنتی اکسیدان است، بنابراین بلغم و سردی را از بدن دفع کرده و التهاب را که عامل بروز بیماری های مزمن است را نیز برطرف می کند. 
عرق فراسیون رحم را از سموم و اخلاط مضر پاک می کند و در صورتی که درکنار کپسول پونیکا استفاده شود، می تواند روند درمان کیست و تنبلی تخمدان را بهبود ببخشد. 
از دیگر خواص عرق فراسیون برقراری تعادل هورمون های زنانه است، در نتیجه می تواند برای کمک به بارداری و جلوگیری از بوجود آمدن توده های رحم و اختلالات قاعدگی پیشگیری کند. 

 

 

پماد واژینال رویان؛ درمان قارچ، عفونت و چسبندگی لوله های رحمی

پماد واژینال رویان محصول دیگری از داروسازی بوعلی دارو است که با مکانیسم کاملا طبیعی که دارد، می تواند به درمان مشکلات مربوط به زنان کمک می کند. 
ترکیبات این پماد گیاهی شامل روغن گل محمدی، سفیداب، انزروت و موم زنبور عسل است، وجود این ترکیبات در کنار یکدیگر خواص ضد التهاب، ضد عفونی کننده و ضد قارچ را برای پماد واژینال رویان ایجاد کرده اند و ب همین دلیل این پماد گیاهی برای درمان انواع قارچ، عفونت و التهاب موجود در رحم و دستگاه تناسلی موثر است. 
پماد واژینال رویان بوعلی دارو تنها در دوران قاعدگی باید استفاده شود و برای زنان باردار منع مصرف دارد.

 

 

شربت کیست ماءالاصول؛ درمان کیست و فیبروم 

شربت کیست ماءالاصول تولید شرکت داروسازی بوعلی دارو است و با ترکیبات گیاهی که دارد می تواند انواع کیست و فیبروم و رطوبت و سردی در رحم را درمان کند. 
ترکیبات شربت کیست ماءالاصول شامل رازیانه، کبر، انیسون و کرفس است که از موثرترین گیاهان دارویی برای درمان مشکلات و بیماری های مربوط به زنان هستند. این شربت گیاهی حاوی ترکیبات فیتواستروژن است که برای کمک به درمان دیسمنوره و سندرم تخمدان پلی کیستیک بسیار موثر عمل می کند. 
وجود گیاه کبر در شربت ماءالاصول موجب شده است که این شربت به بازشدن عادت ماهیانه و تقویت میل جنسی در بانوان کمک کند و از سوی دیگر به خارج شدن خلط سودا از بدن نیز منجر می شود.  

 

 

بطور کلی شربت ماءالاصول برای درمان کیست و فیبروم، درد های قاعدگی، بی نظمی قاعدگی، پاکسازی رحم، دفع سردی و رطوبت یا بلغم، افزایش شیر مادر و برقراری تعادل در هورمون های زنانه، توسط پزشکان طب سنتی به بیماران تجویز می شود. 

همه محصولات گیاهی که معرفی شدند در فروشگاه آنلاین مرهم طب موجود و قابل سفارش هستند.