تاریخچه استفاده از روغن مریم گلی 

گیاه مریم گلی بومی مناطق جنوبی اروپا و مدیترانه است و در جامعه یونان و روم باستان آن را مقدس و ارزشمند می دانستند. 
برای قرن ها، مردم معتقد بودند که گیاه مریم گلی طول عمر را افزایش می دهد و در چین نیز به طور سنتی از آن برای درمان ناباروری و کاهش علائم یائسگی استفاده می شد. 
بر اساس سوابق تاریخی، در برخی از جوامع، گیاه مریم گلی کاربردهای آشپزی نیز داشته و به عنوان نگهدارنده برای غذاهایی مانند گوشت استفاده می شده است. 
روغن مریم گلی نیز برای تقویت ذهن و بدن مفید است، بنابراین از آن برای افزایش حواس و برطرف کردن احساسات منفی مانند غم و اندوه و استرس استفاده می شود. 
در گذشته اعتقاد بر این بود که روغن مریم گلی تأثیر مثبتی بر نیروی درونی فرد دارد، به همین جهت در تمرینات معنوی برای کمک به هیپنوتیزم و پاکسازی ذهن نیز کاربرد دارد.

اسانس مریم گلی بخاری است که از برگ های گیاه Salvia officinalis تقطیر می شود. نام مریم گلی از کلمه لاتین salvere به معنی "پس انداز" گرفته شده، زیرا خواص و کاربرد آن در طول تاریخ به عنوان "نجات" سلامت جسم و روح شناخته شده است. 
اگرچه روغن مریم گلی در گذشته به طور عمده برای تسکین مشکلات گوارشی کاربرد داشته است، اما همچنان در زمنیه های مختلف از جمله مراقبت از پوست، مراقبت از مو، ساخت لوازم آرایشی و صابون های معطر نیز از آن استفاده می شود.

 

 

خواص روغن مریم گلی 

ترکیبات شیمیایی و مهم روغن مریم گلی عبارتند از: کافور، α-Thujone ، β-Thujone ، 1،8-Cineole و α-Pinene.

CAMPHOR (کافور) موجود در روغن مریم گلی دارای خواص زیر است:

ضد احتقان
جذب کننده
خنک کننده
گرم کننده
بی حس کننده
ضد میکروب
ضد التهاب
سرکوب کننده سرفه

1،8-Cineole موجود در روغن مریم گلی دارای خواص زیر است:  

مسکن
آنتی باکتریال
ضد قارچ
ضد التهاب
ضد اسپاسم
ضد ویروس
افزایش جریان خون
کاهش سردردهای تنشی
سرکوب کننده سرفه
 
α-Pinene  موجود در روغن مریم گلی دارای خواص زیر است:

ضد التهاب
ضد عفونی کننده
خلط آور

روغن مریم گلی برای آروماتراپی

رایحه روغن مریم گلی از نظر عاطفی و روحی باعث تحریک و پاکسازی ذهن می شود و دارای اثرات متعادل کننده، آرامش بخش و تقویت کننده بر روی حواس، برای کاهش خلق و خوی منفی مانند خستگی است.
هنگامی که عطر مریم گلی در محیط منتشر می شود، می تواند به تسکین ناراحتی های دستگاه گوارشی، تنفسی و دستگاه تناسلی زنان کمک کند.

 

 

روعن مریم گلی برای پوست

از نظر زیبایی روغن مریم گلی یک عنصر ایده آل در محصولات مراقبت از پوست است که به منظور کند کردن و جلوگیری از بروز علائم پیری طراحی شده است، زیرا ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در آن چین و چروک پوست، خطوط ریز و افتادگی پوست و ماهیچه ها را برطرف می کند. روغن مریم گلی همچنین با خواص ترمیم کننده ای که دارد، لکه های پوستی و جای زخم ها را کاهش می دهد و برای تسکین ترک های پوستی، زخم ها و تورم و همچنین کوچک شدن منافذ پوست ایده آل است. 

برای مشاوره و خرید

روغن های گیاهی اصل و درجه یک

از فروشگاه آنلاین مرهم طب

با شماره های زیر تماس بگیرید:

09123764807

02144640622

و یا برروی دکمه زیر کلیک کنید

 

روغن های گیاهی کمیاب

خواص روغن مریم گلی برای مو

روغن مریم گلی می تواند به عنوان مرطوب کننده و حالت دهنده مو استفاده شود و به تسکین خارش و جلوگیری از شوره سر کمک کند. این روغن گیاهی در حالی که پوست سر را تمیز می کند، احساس چربی ناشی از پوست سر چرب را نیز از بین می برد.

خواص دارویی روغن مریم گلی

روغن مریم گلی درد عضلانی و مفصلی مرتبط با التهاب، حساسیت، سفتی و سایر علائم آرتریت، کشیدگی و رگ به رگ شدن را تسکین می دهد. روغن مریم گلی با خواص ضد التهابی که دارد، قرمزی، درد و خارش را که برای بیماری های پوستی مانند درماتیت و پسوریازیس ایجاد می شود را، بهبود می بخشد. 
خواص ضد باکتریایی و ضد میکروبی روغن مریم گلی برای از بین بردن عفونت مشهور است، در نتیجه خراش های جزئی و صدمات پوستی مانند کبودی، بریدگی، سوختگی و سوزش را تسکین می دهد و در عین حال از آن در برابر عفونت محافظت می کند.
ماساژ روغن مریم گلی بر روی پوست موجب افزایش جریان خود در زیر پوست می شود و به کاهش ظاهر سلولیت کمک می کند و یک راه حل موثر برای پاکسازی زخم ها و سایر صدمات موضعی جزئی از جمله گزش حشرات است.
علاوه بر این، خواص ضد اسپاسم و ضد گرفتگی روغن مریم گلی به طور موثر مشکلاتی مانند سرفه، درد قفسه سینه و گرفتگی معده را برطرف می کند. 
خاصیت ضد افسردگی آن باعث دفع سموم بدن از طریق تعریق می شود و خاصیت ملین آن عملکردهای دفع کننده را افزایش می دهد و در نتیجه ناراحتی هایی مانند یبوست را برطرف می کند. 
همچنین اعتقاد بر این است که وقتی اسانس مریم گلی در هوا منتشر می شود، عفونت های بینی و گلو را برطرف می کند، بنابراین علائم آسم و سرفه، سرماخوردگی، سینوزیت، برونشیت، احتقان و تجمع خلط را در مجاری تنفسی کاهش می دهد. 
روغن مریم گلی با افزایش ترشحات گوارشی، عملکرد دستگاه گوارش را بهبود داده و تسهیل می کند. مریم گلی به عنوان قاعده آور برای تنظیم و تثبیت چرخه قاعدگی شناخته شده و علائم مربوط به آن مانند نوسانات خلقی، خستگی، تهوع، ضعف و سردرد را نیز آرام می کند.

 

 

استفاده از روغن مریم گلی برای آروماتراپی 

روغن مریم گلی که در برنامه های آروماتراپی مورد استفاده قرار می گیرد موجب کاهش استرس و اضطراب شده و عملکرد خواب را بهبود می بخشد. 
برای تهیه یک ترکیب درمانی آرامش بخش با روغن مریم گلی، قبل از خواب، 10 قطره روغن مریم گلی، 10 قطره روغن اسطوخودوس و 20 قطره روغن یاس را با هم ترکیب کنید، سپس آن را در دستگاه بخور سرد بریزید. انتشار عطر روغن یا اسانس مریم گلی نه تنها باعث بهبود خلق و خو می شود، بلکه سردرد و احتقان بینی را نیز تسکین می دهد، در حالی که از سلامت و عملکرد دستگاه تنفسی، گوارشی، عصبی و تولید مثل و سایر موارد حمایت می کند. روغن مریم گلی با روغن بهارنارنج، شمعدانی، زنجبیل، اسطوخودوس، لیمو، پرتقال، رزماری و درخت چای به خوبی ترکیب می شود.

خرید روغن مریم گلی اصل   

روغن مریم گلی اصل را باید از فروشگاه های معتبر خریداری کرده و از اصالت و کیفیت آن اطمینان حاصل کنید. فروشگاه آنلاین مرهم طب مفتخر است که روغن های گیاهی را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت به مشتریان عزیز عرضه کند. 
روغن هایی که در فروشگاه آنلاین مرهم طب به فروش می رسند، با نظارت فروشگاه مرهم طب و به سفارش این فروشگاه، با بهترین مواد اولیه، توسط مجهز ترین دستگاه های روغن گیری، استخراج و تولید می شوند.
برای خرید روغن مریم گلی و سایر روغن های گیاهی کمیاب می توانید به صورت آنلاین به فروشگاه آنلاین مرهم طب مراجعه کنید و پس از ثبت سفارش، در سریع ترین زمان سفارش خود را درب منزل تحویل بگیرید.

 

 

روغن مریم گلی برای تقویت رشد مو

برای تقویت مو ها با روغن مریم گلی کافی است چند قطره از آن را با روغن رزماری، کمی اسانس نعنا و روغن زیتون ترکیب کرده و بر روی پوست سر ماساژ دهید. اجازه دهید 2 ساعت بر روی مو بماند سپس با شامپو گیاهی مو ها را شست و شو دهید.

جلوگیری از موخوره 

برای تهیه یک ترکیب روغنی مشهور برای درمان خشکی و موخوره مو باید 60 میلی لیتر روغن نارگیل خالص را با 30 میلی لیتر روغن جوجوبا ترکیب کرده در یک کاسه شیشه ای بریزید و به روش بن ماری آن را گرم کنید. سپس 30 قطره روغن مریم گلی را به همراه 20 قطره روغن گلاب به آن اضافه کرده و خوب با یکدیگر ترکیبشان کنید. برای استفاده از این روغن مو، آن را بر روی پوست سر و ساقه مو (از ریشه تا نوک ساقه مو) ماساژ دهید و با کلاه حمام موهایتان را بپوشانید. بعد از گذشت 45 دقیقه تا 1 ساعت مو هار را با آب ولرم و شامپو گیاهی شست و شو دهید. 

روغن مریم گلی برای کاهش ظاهر سلولیت

10 قطره روغن مریم گلی، 10 قطره روغن لیمو، 5 قطره روغن گریپ فروت و 5 قطره روغن آویشن را با یکدیگر ترکیب کرده و با 30 میلی لیتر روغن بادام یا روغن زیتون رقیق کنید و در یک بطری شیشه ای تیره رنگ بریزید. 
هر روز مقدار مورد نیاز از این ترکیب را بر روی نواحی از پوست که دچار سلولیت است ماساژ دهید.

ماساژ با روغن مریم گلی 

برای تهیه یک ترکیب جذاب و آرامش بخش برای ماساژ کافی است 60 میلی لیتر روغن بادام شیرین را با 20 قطره روغن مریم گلی، 10 قطره روغن اسطوخودوس و 10 قطره روغن رزماری ترکیب کنید. درب بطری را ببندید و به آرامی تکان دهید تا همه روغن ها کاملاً با هم ترکیب شوند. 1 تا 2 قاشق چایخوری از این روغن را بر روی نواحی مورد نظر ماساژ دهید. این ترکیب درد ماهیچه ها، گرفتگی ها و همچنین سردرد را تسکین می دهد.

پاکسازی پوست با روغن مریم گلی 

برای تهیه یک ترکیب موثر برای پاکسازی و سم زدایی پوست از سموم می توانید 15 قطره روغن مریم گلی را همراه با 15 قطره روغن گریپ فروت، 15 قطره روغن اسطوخودوس و 60 میلی لیتر روغن هسته انگور ترکیب کرده و روزانه مقدار کمی از آن را بر روی پوست بدن ماساژ دهید. این ترکیب کمک می کند که پوست بدن شما نرم و لطیف شود و در عین حال سموم روی پوست که موجب بسته شدن منافذ پوست می شوند را از بین می برد.

موارد منع مصرف و عوارض احتمالی روغن مریم گلی 

مانند سایر روغن های گیاهی موجود در فروشگاه مرهم طب، روغن مریم گلی تنها برای استفاده موضعی کاربرد دارد و به هیچ عنوان نباید بلعیده شود. 
قبل از استفاده از این روغن برای اهداف درمانی، مشورت با پزشک متخصص ضروری است. 
در زنان باردار و شیرده توصیه می شود که از روغن مریم گلی بدون توصیه پزشک استفاده نکنند، زیرا ممکن است بر ترشحات هورمونی خاصی تأثیر بگذارد و مشخص نیست که آیا این اثرات در مراحل رشد برای نوزادان قابل انتقال است یا خیر. 
این روغن باید دور از دسترس کودکان زیر 7 سال قرار بگیرد.
روغن مریم گلی نباید برروی زخم های باز یا پوست خراشیده شده استفاده شود.
قبل از استفاده از روغن مریم گلی آن را بر روی پوست دست خود تست کنید تا در صورت حساسیت به آن، از استفاده از روغن مریم گلی خودداری کنید. 
روغن مریم گلی هرگز نباید در نزدیکی چشم ها، داخل بینی و گوش ها و یا در مناطق حساس دیگر پوست استفاده شود. 
عوارض جانبی نادر و احتمالی روغن مریم گلی می تواند شامل سوزش یا حساسیت به پوست، تهوع، استفراغ، سرگیجه، التهاب و .. باشد.