روغن فندق چیست 

روغن فندق مزایای سلامتی زیادی دارد. به عنوان یک ماده غذایی دارای غلظت بالاتری از اسیدهای چرب تک غیراشباع است، که طبق تحقیقات انجام شده باعث افزایش کلسترول "خوب" (HDL) و کاهش کلسترول "بد" (LDL) می شود.
روغن فندق روغن حامل فوق‌العاده‌ای است که از فندق برشته شده است که به روش پرس سرد روغن گیری می شود. معمولاً این روغن خاص به رنگ طلایی است و هرگاه با یک اسانس ترکیب شود، عطر بی نظیری پخش می کند. این روغن منحصر به فرد سرشار از مواد مغذی متعدد است و برای استفاده های خوراکی و موضعی استفاده می شود. از روغن فندق به عنوان یک روغن خوراکی می توان برای تزئین سالاد و همچنین طعم دادن به غذاهای دیگر استفاده کرد. اما از آنجایی که قیمت بالایی دارد، استفاده از این روغن خاص در رژیم غذایی محدود است. مهمتر از همه، روغن فندق با ویتامین های ضروری و سایر مواد مغذی که دارد برای ماساژ و تغذیه پوست مورد استفاده قرار می گیرد و بسیار پرطرفدار است. شما همچنین می توانید از این روغن خاص در ترکیب با هر کرم و لوسیون دیگری برای افزایش خواص آن محصول استفاده کنید. 
نکته مهم در رابطه با روغن فندق این است که برای هر نوع پوستی مناسب و قابل استفاده است. 

حتما بخوانید: روغن های گیاهی برای تقویت ریش و سبیل در آقایان

روغن فندق برای سیستم گوارشی مفید است و می تواند به جلوگیری از ایجاد سنگ کیسه صفرا کمک کند. روغن فندق با کیفیت بالا از مواد مغذی و ویتامین‌های مفید تشکیل شده و سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ است.

این روزها انواع مختلفی از روغن های فندق ارگانیک برای فروش عرضه می شود که تعدادی از آنها بسیار گران هستند. به طور کلی، هر چه روغن کمتر فرآوری شده باشد، مواد مغذی بیشتری را شامل می شود، حتی اگر قیمت آن بیشتر باشد. روغن فندق از فندق برشته شده و فشار سرد روغن گیری می شود و به همین دلیل عطر و طعم آن حفظ می شود. به این نکته توجه داشته باشید که دمای بالا می تواند به طعم و همچنین مواد مغذی روغن آسیب برساند. به همین دلیل بهتر است از روغن فندقی استفاده کنید که در فرایند تولید کمترین حرارت را دیده باشد. 

فواید روغن فندق برای سلامتی

روغن فندق که برای طعم دادن به کوکی ها، کیک ها، شیرینی ها و آب نبات ها از آن استفاده می شود دارای چندین مزیت برای سلامتی است. این روغن خاص که از مغز فندق به دست می آید، به دلیل طعم واقعی، قوی و طعم آجیلی که دارد شناخته شده است. برای دانستن اطلاعات بیشتر در رابطه با مزایای سلامتی روغن فندق، ادامه مطلب را بخوانید. 

حتما بخوانید: سم زدایی پوست با روغن های گیاهی

روغن فندق برای داشتن پوستی سالم

مردم منطقه دریای سیاه ترکیه صدها سال است که از روغن فندق برای مراقبت از پوست خود استفاده می کنند. این روغن در واقع یک مرطوب کننده عالی برای پوست است زیرا حاوی مقادیر بالایی از اسید لینولئیک (ماده ای که توسط بدن ساخته نمی شود، اما به جلوگیری از تبخیر رطوبت پوست کمک می کند) است. مصرف فندق و همچنین روغن فندق می تواند به شما در داشتن یک پوست سالم کمک کرده و چین و چروک ها را کنترل کند.  

حتما بخوانید: سم زدایی پوست با روغن های گیاهی

از روغن فندق می توان به عنوان یک مرطوب کننده قبل و بعد اصلاح صورت و بدن استفاده کرد تا از خشکی پوست جلوگیری کند. از سوی دیگر روغن فندق به دلیل خواص مرطوب کننده و آنتی اکسیدانی که دارد برای بهبود خشکی لب، پوست، احیا و مرطوب کنندگی فولیکول های مو بسیار موثر خواهد بود.
همچنین اگر ناخن های خشک و شکننده ای دارید می توانید برای بهبود از روغن فندق استفاده کنید. 

روغن فندق محافظ پوست در برابر آفتاب

روغن فندق را می توان به عنوان ضد آفتاب استفاده کرد زیرا ترکیبات شیمیایی موجود در آن اشعه های مضر خورشید را فیلتر می کند و به همین دلیل است که بسیاری از ضد آفتاب ها حاوی روغن فندق هستند. برای تهیه یک روغن ترکیبی ضد آفتاب می توانید از ترکیب روغن فندق، گردو، آووکادو و کنجد استفاده کنید می توانید این روغن را با هم ترکیب کنید. 

حتما بخوانید: آشنایی با خواص بینظیر روغن آووکادو

روغن فندق قابض و ضد باکتری است

روغن فندق یک قابض واقعی برای پوست است، یعنی موجب سفت شدن بافت پوست می شود. بنابراین این روغن می تواند به کوچک شدن منافذ پوست شما نیز کمک کند. روغن فندق به تعادل ترشح چربی و سبوم پوست کمک می کند و به همین دلیل است که بسیاری از افراد آن را برای مقابله با پوست چرب، درماتیت سبورئیک و یا آکنه پیشنهاد می کنند. به لطف عملکرد ضد باکتریایی که دارد، به عنوان یک ماده موثر برای بهبود ترک لب‌ها، ترک‌های پوستی، برخی جای زخم‌ها و غیره نیز موثر است. 

روغن فندق برای مو های آسیب دیده بهترین انتخاب است

روغن فندق برای سلامت مو های شما نیز خواص زیادی به همراه دارد. این روغن شگفت انگیز با داشتن انواع ویتامین و اسید های چرب امگا، موجب رطوبت رسانی به مو شده و با تقویت فولیکول های ساقه مو، از موخوره و شکنندگی آن جلوگیری می کند. 
برای تقویت مو با روغن فندق کافی است چند قطره روغن فندق را بعد از حمام بر روی ساقه های مو نم دار ماساژ داده و اجازه دهید جذب مو شود. این کار به نرم شدن ساقه مو و جلوگیری از موخوره کمک می کند. 

حتما بخوانید: خواص روغن مار برای پوست و مو

روغن فندق برای تقویت ابرو و مژه

همانطور که قبلاً به آن اشاره کردیم، روغن فندق برای تقویت مو بسیار موثر است و این شامل مو ابرو، مژه و ریش نیز خواهد شد. برای تقویت ابرو و مژه کافی است یک برس ابرو یا مژه را به کمی روغن فندق آغشته کرده و به آرامی بر روی مژه و یا ابرو بکشید. برای تقویت و نرمی ریش نیز می توانید هفته ای دوبار چند قطره از روغن فندق را بر روی ریش های تمیز ماساژ دهید. 

خرید روغن فندق

برای اطلاع از قیمت روغن فندق و خرید آن می توانید به فروشگاه آنلاین مرهم طب مراجعه کرده و سفارش خود را در سریع ترین زمان ثبت و دریافت کنید. همچنین با مراجعه به لینک روغن های گیاهی مرهم طب می توانید انواع روغن های گیاهی کمیاب و منحصر به فرد را مشاهده و خریداری کنید.