تاریخچه روغن نعناع فلفلی 

 Mentha piperita یا همان نعناع فلفلی، گیاهی چند ساله و بومی مدیترانه است اما در ایالات متحده آمریکا، ایتالیا، بریتانیای کبیر و ژاپن نیز کشت می شود. می توان آن را با برگ های دندانه دار و گل هایش که رنگ آن از صورتی روشن تا ارغوانی است و به شکل مخروطی رشد می کند، شناسایی کرد.

فواید روغن نعناع فلفلی

ترکیبات شیمیایی روغن نعناع فلفلی عبارتند از: منتول، منتون و 1،8-سینئول، منتیل استات و ایزووالرات، پینن، لیمونن و ... 
فعال ترین این اجزاء منتول و منتون هستند. منتول به عنوان مسکن شناخته شده است، بنابراین برای کاهش دردهایی مانند سردرد، دردهای عضلانی و التهاب مفید است. منتون به عنوان ضد درد نیز شناخته شده است، اما اعتقاد بر این است که فعالیت ضد عفونی کننده نیز دارد. خواص نشاط آور آن به روغن نعناع فلفلی اثرات انرژی بخش می دهد.

اسانس نعناع فلفلی برای از بین بردن باکتری های مضر، تسکین اسپاسم عضلانی، ضدعفونی و تسکین پوست ملتهب و کاهش تنش های عضلانی هنگام ماساژ کاربرد دارد. همچنین ماساژ پا ها ، می تواند به عنوان یک کاهش دهنده تب موثر طبیعی عمل کند.
روغن نعناع فلفلی هنگامی که بطور موضعی برای اهداف آرایشی و مراقبتی استفاده می شود، به عنوان یک قابض عمل می کند و منافذ پوست را کوچک کرده و پوست را سفت می کند. 
احساس خنکی و گرمایی که از روغن نعناع فلفلی گرفته می شود، آن را به یک بی حس کننده موثر تبدیل می کند که پوست را در برابر درد بی حس کرده و قرمزی و التهاب را نیز آرام می کند. 

 

 

روغن نعناع فلفلی در طب سنتی

در طب سنتی ماساژ قفسه سینه با روغن نعنا فلفلی موجب از بین رفتن گرفتگی در مجاری تنفسی می شود و برای کاهش سرفه مفید است. از سوی دیگر ترکیب آن با روغن نارگیل می تواند موجب تقویت پوست شود و مشکلات پوستی مانند آفتاب سوختگی را نیز برطرف کند. روغن نعناع فلفلی برای مو های شما نیز مفید است و اضافه کردن آن به شامپو روزانه می تواند شوره سر را برطرف کرده و التهاب پوست سر را نیز از بین ببرد. 

روغن نعناع فلفلی برای رایحه درمانی

هنگامی که از اسانس یا روغن نعنا فلفلی در رایحه درمانی استفاده می شود، به دلیل خواص خلط آوری که دارد، مجرای بینی را پاک می کند تا احتقان را برطرف کرده و تنفس را تسهیل ببخشد. در حقیقت روغن نعناع فلفلی گردش خون را تحریک می کند، احساسات منفی و تنش عصبی را کاهش می دهد، استرس و اضطراب را از بین می برد، انرژی را افزایش می دهد، هورمون ها را متعادل می کند و تمرکز ذهنی را نیز افزایش می دهد. استشمام عطر نعناع فلفلی به دلیل داشتن خواص ضد درد و تسکین دهنده می تواند موجب بهبود سریع سردرد شود. 
همچنین هنگامی که عطر آن در محیط پخش شود یا به مقدار کم پشت گوش مالیده شود، می تواند احساس تهوع را کاهش دهد. 

 

برای خرید روغن های گیاهی اصل

از فروشگاه آنلاین مرهم طب

با شماره های زیر تماس بگیرید :

09123764807

02144640622

یا بر روی دکمه زیر کلیک کنید

 

خرید روغن های گیاهی

 

روغن نعناع فلفلی چگونه استخراج می شود؟

اسانس‌ نعناع فلفلی در سلول‌های سطح زیرین برگ‌ها یافت می‌شود و از طریق فرآیند تقطیر بخار برگ‌های تازه یا نیمه خشک گیاه جمع‌آوری می‌شود.
مانند سایر روغن های گیاهی و اسانس‌های دیگر، روغن نعناع فلفلی نیز باید در مکانی خشک و خنک و دور از نور مستقیم خورشید و در بطری در بسته نگهداری شود، تا پایداری خود را حفظ کرده و ماندگاری طولانی‌تری داشته باشد. 

 

 

موارد استفاده از روغن نعناع فلفلی

پخش عطر نعناع فلفلی در محیط خانه می تواند به افزایش آرامش، تمرکز، حافظه، انرژی و هشیاری کمک کند.
از سوی دیگر اثرات خنک کننده و آرام بخش اسانس نعناع فلفلی می تواند درد عضلات را تسکین دهد و در زمان های قدیم نیز، برای کاهش ناراحتی های ناشی از التهاب، سردرد و درد مفاصل استفاده می شده است. همچنین می توان از آن برای تسکین سوزش آفتاب سوختگی نیز استفاده کرد.

ماساژ با روغن یا اسانس نعناع فلفلی برای تسکین کمردرد، خستگی ذهنی و سرفه شناخته شده است. گردش خون را تقویت می کند، احساس خستگی پا را از بین می برد، درد عضلانی، گرفتگی و اسپاسم را تسکین می دهد و التهاب پوست را نیز برطرف می کند.

موارد منع مصرف روغن نعناع

روغن نعناع فلفلی روغنی غیر سمی است و در نتیجه پوست را تحریک نمی کند. با این حال، محتوای منتول آن می تواند باعث تحریک پوست و غشاهای مخاطی شود. هرگز نباید در اطراف چشم، داخل گوش و هر ناحیه حساس استفاده شود. 
علائم زیر نیز می تواند در نتیجه مصرف بیش از حد روغن نعناع فلفلی روخ دهد: بثورات پوستی، مشکلات ادراری، درد شکم، اسهال، حالت تهوع، استفراغ، تنفس آهسته یا سریع، تشنج، افسردگی و در موارد شدید، بی هوشی.
قبل از استفاده از اسانس یا روغن نعناع فلفلی برای اهداف درمانی، ضروری است که با یک پزشک مشورت کنید. به ویژه به خانم های باردار و شیرده توصیه می شود که بدون نظر پزشک از اسانس نعناع فلفلی استفاده نکنند و روغن را همیشه در محلی که برای کودکان به خصوص افراد زیر هفت سال غیرقابل دسترس است نگهداری کنند.

خرید روغن نعناع فلفلی 

برای خرید روغن نعناع فلفلی و سایر روغن های گیاهی با کیفیت و درجه یک کافی است به فروشگاه آنلاین مرهم طب مراجعه کرده و پس از ثبت سفارش در سریع ترین زمان ممکن محصول مورد نظر خود را درب منزل تحویل بگیرید.