ریشه جینسینگ چیست؟

جینسینگ به هیچ وجه یک ماده جدید نیست. در واقع، جینسینگ در طب سنتی به عنوان یک سوپر غذا شناخته می شود. متخصصان پوست عقیده دارند که جینسینگ گیاهی است که حاوی سطوح بالایی از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها است و به پیشگیری و ترمیم آسیب سلولی در بدن کمک می کند.
جینسینگ یک ریشه است و معمولاً پس از رشد به مدت شش سال برداشت می شود. جینسینگ با ارزش ترین و در عین حال پرمصرف ترین ماده در طب سنتی آسیایی است.
این گیاه برای افزایش گردش خون و تقویت سیستم ایمنی بدن شناخته شده است و اغلب در وعده‌های غذایی، نوشیدنی‌ها و داروهای گیاهی استفاده می‌شود. به همین دلیل است که اغلب محصولات مراقبت از پوست در کره جنوبی حاوی عصاره جینسینگ هستند.
جینسینگ را "قهوه شرقی" نیز می نامد زیرا به بدن، از جمله پوست، انرژی می بخشد. آنتی اکسیدان ها و مواد ضد التهاب موجود در جنسینگ سیستم ایمنی را تقویت کرده و از آسیب های پوستی جلوگیری می کند.
محبوبیت جینسینگ در محصولات مراقبت از پوست کره ای به طور خاص به اوایل دهه 1500 برمی گردد. جینسینگ بزرگترین راز مراقبت از پوست هوانگ جینی بوده است (یک شخصیت تاریخی که به عنوان زیباترین زن سلسله چوسان شناخته می شود) و به همین دلیل بسیاری از برند های محصولات مراقبت از پوست در کره که حاوی عصاره جینسینگ هستند، از این زن افسانه ای الهام گرفته اند. 

روغن جینسینگ چیست؟ –  Ginseng Essential Oil

روفن جینسینگ به روش روغن گیری از طریق روغن حامل عصاره گیری می شود، یعنی ریشه جنسینگ را در مقدار مشخصی روغن حامل مانند بادام، کنجد و یا نارگیل قرار می دهند و با دستگاه های مخصوص، جینسینگ را عصاره گیری می کنند. این روغن تمامی خواص جینسینگ را در بر می گیرد و برای تقویت پوست استفاده می شود.

خواص روغن جینسینگ برای پوست 

مهم نیست که چه نوع پوستی دارید یا پوست شما چه مشکلاتی دارد، اما به احتمال زیاد روغن جینسینگ می تواند به شما کمک کند. زیرا جینسینگ یک متعادل‌کننده طبیعی برای پوست است.

روغن جینسینگ برای چین و چروک

اگر خطوط ریز و چین و چروک را بر روی پوست خود مشاهده می کنید، جینسینگ می تواند با تقویت گردش خون کوچکترین رگ های خونی در زیر پوست سنتز کلاژن را در سلول های پوست شما افزایش دهد. در نتیجه بعد از چند دوره استفاده از روغن جینسینگ شما پوستی سفت تر با چین و چروک کمتر خواهید داشت. همچنین، خواص آنتی اکسیدانی  روغن جینسینگ از پوست شما در برابر رادیکال های آزاد و سایر عوامل محیطی محافظت می کند، این عوامل خارجی می توانند باعث ایجاد خطوط ریز، چین و چروک و حتی سرطان پوست شوند. 

روغن جینسینگ برای لکه های پوستی

روغن جینسینگ به دلیل داشتن خواص روشن کننده و احیا کننده برای پوست می تواند به افرادی که با تیرگی و لک های پوستی سر و کار دارند کمک کند. جینسینگ در واقع یک مهار کننده تولید ملانین است. 

حتما بخوانید: روغن وانیل و خواص آن برای سلامتی

روغن جینسینگ برای جوش و آکنه و پوست های چرب

آلاینده های محیطی می توانند به راحتی از طریق پوست جذب شده و در منافذ پوست جمع شوند و ملانوسیت ها را تحریک کنند و در نتیجه لکه های قهوه ای را بر روی پوست ایجاد کنند. اما جینسینگ با داشتن آنتی اکسیدان های قدرتمند به عنوان سپری محافظ در برابر این آلاینده ها عمل می کند. 
آنتی اکسیدان های موجود در روغن جینسینگ به تعادل در تولید چربی پوست نیز کمک می کنند و به همین دلیل برای پوست های چرب نیز قابل استفاده است. پاکسازی پوست از سموم و کنترل چربی تولید شده توسط پوست، می تواند از بروز جوش و آکنه جلوگیری کرده و به شما در داشتن پوستی شاداب، صاف و شفاف کمک کند. 

 

روغن جینسینگ برای پوست های حساس

همچنین اگر پوست حساسی دارید، نگران نباشید، خواص ضد التهاب طبیعی روغن جینسینگ به رفع قرمزی و پف کردگی پوست کمک می کند، به همین دلیل حتی می توان از این روغن معجزه گر به عنوان یک دارو آرام بخش برای بیماری های پوستی مانند آکنه و پسوریازیس نیز استفاده کرد.

خرید روغن جینسینگ اصل 

در صورتی که تمایل دارید از خواص بی نظیر روغن جینسینگ برای تقویت پوست خود بهره مند شوید، می توانید آن را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت از فروشگاه آنلاین مرهم طب تهیه کنید. 
همچنین می توانید با مراجعه به لینک روغن های گیاهی مرهم طب، با دنیایی از روغن های گیاهی با خواص متنوع آشنا شوید و بر اساس نیازی که دارید، روغن مورد نظر خود را خریداری کرده و در سریع ترین زمان درب منزل تحویل بگیرید.
تمامی روغن های گیاهی که در فروشگاه مرهم طب ارائه می شوند، به سفارش و با نظارت کامل این مجموعه تولید و با بالاترین کیفیت در اختیار شما مشتریان عزیز قرار می گیرند. در نتیجه با خیال راحت و آسودگی خاطر می توانید روغن های گیاهی اصل را از مرهم طب تهیه کنید.