مشکلات و بیماری های کبدی

کبد یکی از اصلی ترین عضو ها در بدن انسان هست، که کوچکترین اختلال در عملکرد اون، ممکنه عوارض زیادی برای سلامتی فرد بوجود بیاره. متاسفانه آمار های پزشکی نشون میده که بیماری های کبدی روز به روز، رو به افزایش هست و ممکنه از هر 4 نفر، 1 نفر تحت تاثیر بیماری های کبدی قرار بگیره. برای اختلالات کبدی سن و سال مهم نیست و از نوزاد تازه متولد شده تا افراد مسن به این بیماری دچار میشن. 
آیا می دونستین بیش از 100 نوع بیماری کبدی وجود داره که توسط عوامل مختلفی مثل: ویروس ها، سموم و آلاینده ها، ژنتیک، الکل، رژیم غذایی نامناسب، بی تحرکی و چندین علت ناشناخته دیگه بوجود میان؟ 
در حال حاضر بیماری کبد چرب غیر الکلی یکی از شایع ترین اختلالات کبدی هست که سالانه تعداد زیادی از افراد به اون دچار میشن و مصرف بیش از حد استامینوفن هم علت اصلی نارسایی های حاد کبدی شناخته شده. 
همچنین سرطان کبد، یکی از حاد ترین انواع سرطان هست، چون سریعا در کبد و سایر نقاط بدن رشد پیدا می کنه و منجر به مرگ شخص مبتلا میشه.
جدا از ژنتیک، داشتن رژیم غذایی مناسب و پرهیز از عادت های غلط در زندگی، میشه تا حد زیادی بیماری هایی مثل کبد چرب الکلی و غیر الکلی رو درمان و یا از بروز اون ها پیشگیری کرد. 
همچنین استفاده از محصولات گیاهی طب سنتی میتونه به تسریع روند درمان بیماری های کبدی کمک کنه و از طرفی عوارض دارو های شیمیایی رو هم نداشته باشه.
به همین خاطر قصد داریم در این قسمت از وبلاگ سلامت مرهم طب، به بررسی محصولات گیاهی بپردازیم که به تقویت کبد و درمان و جلوگیری از بیماری های کبدی کمک می کنن و فاقد عوارض جانبی برای فرد هستن.
همه این محصولات در فروشگاه آنلاین مرهم طب موجود و قابل سفارش بوده و شما می تونین به راحتی اون هارو تهیه کنید. 
اگر علاقمند به شناخت محصولات گیاهی برای تقویت کبد و جلوگیری از بیماری های کبدی هستین، این مطلب از وبلاگ سلامت مرهم طب رو از دست ندید.

محصولات گیاهی برای درمان کبد چرب

کپسول نرم افسنتین 

کپسول نرم افسنطین بوعلی دارو، فرآورده گیاهی طب سنتی است که جهت تقویت کبد، تقویت معده، تقویت عمومی بدن، تنظیم آنزیم های کبدی و درمان و پاکسازی کبد چرب توسط پزشکان طب سنتی تجویز می شود.
این دارو گیاهی ترکیبی از روغن زیتون و عصاره گیاه افسنتین است، دو ماده موثر که برای درمان مشکلات و بیماری های کبدی بسیار موثر عمل می کنند.
در تعریف طب سنتی کبد از اعضای اصلی و یکی از مهم ترین اندام های بدن می باشد که کل اخلاط بدن و خون را تولید کرده و تغذیه کل بدن را به عهده دارد. لذا هرگونه بیماری در کبد و عوارض ناشی از آن تمامی بدن را تحت تاثیر قرار خواهد داد. 
روغن زیتون طبیعی یک غذای فراسودمند است که حاوی ترکیبات فعالی از قبیل اولئیک اسید، اجزای فنولیک و اکوالن می باشد. فنول های اصلی موجود در آن دارای خاصیت آنتی اکسیدانی هستند. مصرف مداوم روغن زیتون با مهار استرس اکسیداتیو، اثرات حفاظتی مناسبی در برابر سرطان ها، بیماری های قلبی عروقی و پیری ایجاد می کند.
بیماری کبد چرب غیر الکلی یک اختلال متابولیکی است و نشانه آن تجمع تری گلیسیرید در هپاتوسیت ها بیش از 5 درصد وزن کبد است. روغن زیتون برای پیشگیری و درمان کبد چرب و همچنین تنظیم سطح آنزیم های ALT و AST بسیار موثر می باشد. 
افسنتین نیز از گیاهان کلیدی طب سنتی ایران برای تقویت کبد می باشد. عصاره آبی افسنتین مانع افزایش سطح سرمی آنزیم های کبدی و آسیب های حاد کبدی می شود، همچنین به دلیل اثرات آنتی اکسیدانی (ضد سرطانی) سبب تنظیم سطح ایمنی بدن می شود.

قرص لیورگارد

قرص لیورگارد فرآورده گیاهی طب سنتی تولید شرکت داروسازی سینافرآور است که برای پیشگیری و درمان آسیب های حاد کبدی (التهاب مزمن و سیروز کبدی) توسط پزشکان طب سنتی تجویز می شود.
قرص لیورگارد حاوی عصاره خشک گیاه خارمریم Silybum marianum است. (140 میلی گرم سیلیمارین در هر کپسول)
ترکیبات پلی فنولی در گیاه خارمریم با نام سیلیمارین شناخته می شوند. سیلیمارین آنتی اکسیدانی بسیار قوی است که از آسیب رادیکال های آزاد به سلول های کبدی و افزایش غلظت درون سلولی گلوتاتیون که منجر به بروز مسمومیت های کبدی می شود جلوگیری می کند.
سیلیمارین با ایجاد تغییر در غشا دیواره خارجی سلول های کبد موجب مسدود کردن نقاط اتصال سموم کبدی و در نتیجه جلوگیری از ورود آنها به داخل سلول می گردد. 
سیلیکریستین و سیلیبینین اثرات محرکی برروی سرعت تکثیر و بیوسنتز پروتئین و DNA دارند. سیلیمارین همچنین با تحریک RNA Polymerase I در مرکز سلول های هپاتوسیت موجب افزایش سنتز پروتئین ریبوزومال و در نتیجه افزایش توانایی بازسازی کبد و تشکیل هپاتوسیت های جدید می گردد. 

شربت اخلاط ثلاثه

شربت اخلاط ثلاثه دکتر خیراندیش محصولی از موسسه تحقیقات حجامت ایران، یکی از بهترین و موثر ترین داروهای گیاهی طب سنتی برای نضج (جذب و دفع) اخلاط غیر طبیعی بدن شامل سودای محرق از بلغم و یا صفرا، بر طرف کردن غلظت خون و مصفی خون، کمک به عملکرد سیستم های داخلی بدن و همچنین تقویت سیستم ایمنی می باشد.
بطور کلی شربت مصفای خون اخلاط ثلاثه جهت پاکسازی و منضج اخلاط زائد از بدن، کمک به تعادل حرارت کبد و رفع اگزما، رفع تلخی زبان و درمان آفت دهان و زردی، کمک به رفع ریفلاکس و ترشی معده، تقویت سیستم ایمنی بدن، کمک به درمان واریس و کنفیگوس، رفع خارش، لکه های پوستی و اگزما، تقویت مو و جلوگیری از ریزش مو و کمک به برطرف شدن غلظت خون و هماتوکریت خون توسط پزشکان طب سنتی به بیماران تجویز می شود.

عرق تقویت کبد 14 گیاه 

همانطور که از نامش مشخص است، حاوی عصاره 14 نوع گیاه دارویی موثر از جمله خار مریم، شاتره، کاسنی، زرشک، قاصدک و .. است که به تقویت کبد و پاکسازی کبد کمک می کند. عرق کبد، خون را تصفیه می کند و به کاهش فشار خون و کلسترول منجر می شود، در نتیجه بر روی عملکرد صحیح کبد تاثیرات مثبتی خواهد داشت.
یک از عوارض آزاردهنده کبد چرب، ایجاد جوش و آکنه، لکه های پوستی، خارش پوست، التهاب، اگزما و مشکلات پوستی است. عرق تقویت کبد به دلیل خاصیت پاکسازی کننده و ضد التهاب، به مشکلات پوستی ناشی از اختلالات کبدی کمک می کند و جوش و آکنه و لکه های پوستی را کاهش می دهد.

سرکنگبین؛ پاکسازی کبد چرب 

سرکنگبین نام یک دارو معجزه گر در طب سنتی است که از ترکیب سرکه انگور و عسل طبیعی تهیه می شود و در فصل بهار و تابستان بسیار گوارا است. سرکنگبین مزاج را متعادل می کند و اخلاط فاسد و سموم را از اعماق بدن بیرون می کشد. به همین دلیل بعد از نوشیدن آن فرد احساس سبکی و آرامش دارد. سرکنگبین غلظت خون و چربی خون را کاهش می دهد و انسداد عروق را برطرف می کند. در طب سنتی از موثر ترین دارو های گیاهی برای درمان و پاکسازی کبد چرب و تنظیم انزیم های کبدی شناخته می شود و برای مشکلات دستگاه گوارش نیز نافع است. 

به همین دلیل است که سرکنگبین همواره توسط پزشکان طب سنتی به بیماران کبدی تجویز می شود.

در آخر …

محصولات گفته شده در حال حاضر از موثر ترین دارو های گیاهی برای درمان کبد چرب و تقویت کبد هستند و از ترکیبات کاملا گیاهی تشکیل شده اند. این محصولات فاقد مواد شیمایی مضر هستند و در صورتی که در مقادیر توصیه شده مصرف شوند، هیچگونه عوارض جانبی برای فرد به دنبال نخواهند داشت. 

در صورت مصرف دارو های شیمیایی می توانید با مشورت پزشک خود، از محصولات معرفی شده به عنوان مکمل استفاده کنید. همچنین می توانید تمامی این محصولات را از فروشگاه آنلاین مرهم طب تهیه کرده و در سریع ترین زمان درب منزل تحویل بگیرید.