دسته بندی محصولات
سبد خرید شما

مشتریان گرامی درگاه پرداخت سایت به مدت چند روز غیرفعال است

 لطفا وجه فاکتور را به شماره کارت 9191-7335-8610-6219 بانک سامان به نام مانی حق جو واریز کرده و اطلاعات فیش را بصورت پیامک به شماره 09123764807 ویا به واتس اپ به شماره 09123764807 و یا ایمیل سایت ارسال نمایید.

دانه چیا درجه یک

دانه چیا مرهم طب
جدید

دانه چیا درجه یک

  • موجودی: موجود
  • تولید کننده: مرهم طب
  • مدل: محصول 844
  • وزن: 250.00g

دانه چیا، دانه گیاهی سرشار از امگا 3، آنتی اکسیدان، پروتئین، فیبر، ویتامین و مواد معدنی ضروری برای بدن است. چیا سید به دلیل فیبر بالا موجب کاهش اشتها و در نتیجه کمک به لاغری و تناسب می شود. بنابراین افرادی که از رژیم غذایی سالم خوری پیروی می کنند، نباید از این دانه مغذی غافل شوند.

129,000 تومان
ضمانت کیفیت محصول
ضمانت کیفیت محصول
ارسال رایگان برای سفارشات بالای 1,000,000 تومان تهران
ارسال رایگان برای سفارشات بالای 1,000,000 تومان تهران
پشتیانی و مشاوره
پشتیانی و مشاوره
پرداخت آسان
پرداخت آسان
ارسال به سراسر ایران
ارسال به سراسر ایران
نظرات
این محصول را دارید؟!

افزودن گزینه خود به عنوان نظر!

نوشتن نظر
توجه: HTML ترجمه نمی شود!
بد خوب
تایید امنیتی

بررسی دانه چیا مرهم طب

دانه های چیا ممکن است کوچک باشند، اما از نظر مواد مغذی فوق العاده غنی هستند. این دانه‌ها که جزء اصلی رژیم‌های غذایی آزتک‌ها و مایاهای باستانی هستند، قرن‌ها به دلیل فواید سلامتی مورد توجه قرار گرفته‌اند.
آنتی اکسیدان ها، مواد معدنی، فیبر و اسیدهای چرب امگا 3 موجود در دانه های چیا سلامت قلب، استخوان و قند خون را بهبود می بخشند. 
علاوه بر این، دانه های چیا می توانند در بسیاری از دستور العمل ها استفاده شود و حالت ژله ای به مایعات می دهد.

دانه چیا بسیار مغذی است

دانه های چیا دانه های سیاه یا سفید کوچکی از گیاه Salvia hispanica L هستند. اعتقاد بر این است که آنها بومی آمریکای مرکزی هستند و از نظر تاریخی در تمدن آزتک و مایا از این دانه ها در رژیم غذایی و همچنین برای اهداف دارویی، مراسم مذهبی و لوازم آرایشی استفاده می شده است. امروزه، مردم در سراسر جهان از طعم و خواص دانه چیا لذت می برند.
تمدن‌های باستانی دانه‌های چیا را بسیار مغذی می‌دانستند، اعتقادی که توسط علم مدرن نیز پشتیبانی می‌شود. 

هر 28 گرم یا 2 قاشق غذاخوری دانه چیا حاوی مواد مغذی زیر است: 

انرژی: 138 کالری
پروتئین: 4.7 گرم
چربی: 8.7 گرم
اسید آلفا لینولنیک: 5 گرم
کربوهیدرات: 11.9 گرم
فیبر: 9.8 گرم
کلسیم: 14 درصد از نیاز روزانه 
آهن: 12 درصد از نیاز روزانه
منیزیم: 23 درصد از نیاز روزانه
فسفر: 20 درصد نیاز روزانه
روی: 12 درصد از نیاز روزانه
ویتامین B1 (تیامین): 15٪ از نیاز روزانه
ویتامین B3 (نیاسین): 16٪ از نیاز روزانه

با توجه به اینکه فقط برای یک وعده حدوداً دو قاشق غذاخوری مناسب است، این مشخصات غذایی بسیار چشمگیر خواهد بود. 

دانه چیا سرشار از آنتی اکسیدان است

دانه های چیا همچنین منبع عالی آنتی اکسیدان ها هستند. آنتی اکسیدان ها نه تنها از چربی های موجود در دانه های چیا در برابر فاسد شدن محافظت می کنند، بلکه با خنثی کردن فعالیت مولکول های فعال موسوم به رادیکال های آزاد که می توانند در صورت تجمع در بدن به ترکیبات سلولی آسیب برسانند، برای سلامت انسان نیز مفید هستند.
برای مثال، آسیب رادیکال‌های آزاد به سلول های بدن می تواند منجر به پیری و بیماری‌هایی مانند سرطان شود. 
آنتی اکسیدان های خاص موجود در دانه چیا شامل اسید کلروژنیک، کافئیک اسید، میریستین، کورستین و کامفرول است. همه اینها ممکن است اثرات محافظتی روی قلب و کبد داشته باشد و از سرطان نیز جلوگیری کند. 
به عنوان مثال، اسید کلروژنیک ممکن است به کاهش فشار خون کمک کند، در حالی که اسید کافئیک دارای اثرات ضد التهابی است.

دانه چیا به لاغری و کاهش وزن کمک می کند

فیبر و پروتئین موجود در دانه چیا برای کسانی که سعی در کاهش وزن دارند بسیار مفید است. 28 گرم دانه چیا نزدیک به 10 گرم فیبر رژیمی دارد. این بدان معناست که چیا دارای 35٪ فیبر است. مصرف فیبر در پیشگیری از اضافه وزن و چاقی نقش مهمی دارد و پروتئین های موجود در دانه چیا می توانند به کاهش اشتها و پرخوری کمک کنند.

دانه چیا خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد 

با توجه به اینکه دانه های چیا سرشار از فیبر و امگا 3 هستند، مصرف آن ها ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد.
فیبر محلول (نوعی از فیبر که عمدتاً در دانه‌های چیا یافت می‌شود) می‌تواند به کاهش کلسترول کل و LDL (کلسترول بد) خون شما کمک کند. به نوبه خود، این نوع فیبر می تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دهد.
همچنین وجود اسید های چرب امگا 3 در دانه های چیا می تواند به کاهش سطح کلسترول و گرفتگی عروق منجر شود. 

دانه چیا استخوان های شما را تقویت می کند

دانه های چیا سرشار از چندین ماده مغذی اند که برای سلامت استخوان ها مهم هستند، از جمله:

کلسیم
فسفر
منیزیم
بسیاری از مطالعات در این باره نشان می دهد که این مواد مغذی برای حفظ تراکم استخوان مهم هستند.

دانه چیا سطح قند خون را کاهش می دهد

مصرف دانه های چیا به دلیل محتوای فیبر و سایر ترکیبات مفید می تواند به تنظیم قند خون کمک کند. افراد مبتلا به دیابت معمولا سطح قند خون بالا را تجربه می کنند و از طرفی سطوح بالای قند خون ناشتا با افزایش خطر چندین عارضه از جمله بیماری قلبی مرتبط است. خوشبختانه دانه چیا حساسیت به انسولین را بهبود می بخشد و این امر می تواند به تثبیت سطح قند خون بعد از غذا کمک کن..

دانه چیا را می توانید به راحتی در رژیم غذایی خود بگنجانید

دانه چیا به طرز باورنکردنی در رژیم غذایی شما گنجانده می شود. در حقیقت به دلیل طعم خنثی و ملایمی که دارد می توان آن را به هر نوع ترکیبی اضافه کرد. 

شما نیازی به آسیاب کردن، پختن یا تهیه دانه چیا ندارید و این باعث می شود که این ماده مغذی به یک افزودنی مفید برای دستور غذاها تبدیل شود. 

دانه چیا را می توان به صورت خام و یا در انواع آبمیوه، سالاد، سوپ، دسر، پودینگ، اسموتی ها و محصولات پخته شده استفاده کرد. همچنین می توانید آن را بر روی غلات، ماست، سبزیجات یا برنج بپاشید. 
با توجه به توانایی دانه چیا در جذب آب و چربی، می توانید از آن برای غلیظ کردن سس ها و به عنوان جایگزین تخم مرغ استفاده کنید. همچنین می توان آن را با آب مخلوط کرده و با آن ترکیب ژله ای درست کرد. 
دانه چیا به معده فشار نیم آورد و هضم آن راحا است. با این حال، اگر به خوردن فیبر زیاد عادت ندارید، ممکن است عوارض جانبی گوارشی مانند نفخ یا اسهال را در صورت خوردن بیش از حد دانه های چیا در یک وعده تجربه کنید.

طرز استفاده از دانه چیا 

دوز معمول و توصیه شده  دانه چیا 20 گرم یا حدود 1.5 قاشق غذاخوری، دو بار در روز است. به خاطر داشته باشید که برای جلوگیری از هر گونه عوارض گوارشی، مقدار زیادی آب بنوشید.

خرید دانه چیا درجه یک 

دانه چیا به دلیل ارزش بالایی که دارد، در برخی از فروشگاه ها بشکل تقلبی و یا همراه شن ریزه به فروش می رسد و از درصد خلوص کمی برخوردار است. به همین دلیل بهتر است دانه چیا را از فروشگاه های معتبر تهیه کنید. شما مشتریان عزیز می توانید دانه چیا خالص و درجه یک را از فروشگاه آنلاین مرهم طب تهیه کرده و در سریع ترین زمان درب منزل تحویل بگیرید.
 

خصوصیات محصول
نوع محصولدانه گیاهی
گروه محصولغذای سالم
شرکت سازندهمرهم طب
نوع محفظهبسته بندی پلاستیکی
وزن خالص250 گرم
وزن با بسته260 گرم
مدت انقضا18 ماه

این محصول در حال حاضر در دسترس نیست. لطفا ایمیل و مشخصات خود را کامل کنید تا در صورت موجود شدن کالا سریعا شما را مطلع سازیم.

نام
ایمیل
موبایل
توضیحات