دسته بندی محصولات
سبد خرید شما

زرشک سیاه (زرشک کوهی)

زرشک سیاه
جدید

زرشک سیاه (زرشک کوهی)

  • موجودی: موجود
  • تولید کننده: مرهم طب
  • مدل: محصول 791
  • وزن: 225.00g
79,000 تومان
ضمانت کیفیت محصول
ضمانت کیفیت محصول
ارسال رایگان خرید بالای 700000 تومان تهران
ارسال رایگان خرید بالای 700000 تومان تهران
پشتیانی و مشاوره
پشتیانی و مشاوره
پرداخت آسان
پرداخت آسان
ارسال به سراسر ایران
ارسال به سراسر ایران
نظرات
این محصول را دارید؟!

افزودن گزینه خود به عنوان نظر!

نوشتن نظر
توجه: HTML ترجمه نمی شود!
بد خوب
تایید امنیتی

بررسی زرشک کوهی یا زرشک سیاه 

زرشک سیاه یا زرشک کوهی با نام علمی Berberis integerrima Bunge به عنوان زرشک آسیایی شناخته می شود. زرشک سیاه معمولا در آسیای شرقی و آمریکا جنوبی رشد می کند و در فصل بهار شکوفه می دهد. 
زرشک کوهی را همانطور که از نامش پیداست بیشتر در مناطق کوهستانی و مرطوب می توان پیدا کرد و گیاهی خودرو است. 

تفاوت زرشک سیاه و زرشک پلویی

زرشک سیاه که به آن زرشک آب گیری نیز می گویند از نظر ظاهری با زرشک پلویی متفاوت است. زرشک کوهی دارای خواص زیادی برای سلامتی بوده و دارای ماده موثره بربرین است. که در ادامه به بررسی این خواص خواهیم پرداخت.

خواص زرشک سیاه برای سلامتی

در طب سنتی زرشک سیاه را برای کاهش فشارخون، کلسترول، پاکسازی کبد، مشکلات قلبی عروقی، کاهش وزن و .. تجویز می کنند و معمولا به شکل دمنوش یا آب زرشک خورده می شود.

خواص زرشک سیاه برای کبد

با مصرف چربی های ترانس و نوشیدنی های الکلی کبد رو به چرب شدن می رود و در نهایت فرد دچار نارسایی کبدی می شود. زرشک سیاه به دلیل داشتن خواص ضد التهاب و آنتی اکسیدان بسیار بالا، کبد را از سموم پاکسازی کرده و به عملکرد صحیح کبد کمک می کند. 

خواص زرشک کوهی برای قلب و عروق

زرشک سیاه یا زرشک کوهی به دلیل داشتن بربرین از نارسایی های قلبی جلوگیری کرده و عملکرد و ریتم طبیعی قلب را بهبود می بخشد. از سوی دیگر مصرف آب زرشک سیاه با کاهش سطح تری گلیسیرید و کلسترول همراه است، به همین دلیل از گرفتگی عروق قلب نیز جلوگیری می کند. 

زرشک سیاه برای فشارخون

زرشک سیاه از فشارخون بالا و تنگ شدن عروق خونی جلوگیری می کند.

زرشک سیاه برای دستگاه گوارش 

زرشک سیاه با تاثیرات مثبتی که بر روی دستگاه گوارش دارد منجر به بهبود عملکرد هضم شده و به درمان اسهال، مسمومیت غذایی و دل درد کمک می کند.

ضد التهاب و باکتری

زرشک سیاه به دلیل آنتی اکسیدان های بالایی که دارد دارای خواص ضد التهاب و ضد باکتری بوده و به درمان بیماری های مجاری ادراری و دستگاه گوارش، بیماری های تنفسی و سینوزیت کمک می کند.

زرشک سیاه و درمان قند خون و دیابت

بربرین موجود در زرشک سیاه مکانیسمی شبیه به متفورمین دارد و به کنترل قند خون و افزایش سوخت و ساز بدن کمک می کند و حساسیت به انسولین را بهبود می بخشد.

زرشک سیاه و پاکسازی کبد و کیسه صفرا

از مهم ترین خواص زرشک سیاه سم زدایی و پاکسازی کبد است. زرشک سیاه تولید صفرا را برای هضم چربی و تجزیه ویتامین ها و هورمون ها افزایش می دهد و منجر به کاهش سطح کلسترول بد می شود.

جلوگیری از سندروم متابولیک

زرشک سیاه برای درمان چاقی شکمی، کلسرول، تری گلیسیرید و قند خون بالا که از عوارض سندرم متابولیک هستند بسیار موثر است. آنتی اکسیدان های فراوانی که در زرشک سیاه وجود دارد با جلوگیری از التهاب و آسیب رادیکال های آزاد به بدن از سندرم متابولیک جلوگیری می کند.

خرید زرشک سیاه 

همراهان عزیز فروشگاه آنلاین مرهم طب می توانند زرشک سیاه و دیگر گیاهان دارویی و محصولات طب سنتی را از فروشگاه آنلاین مرهم طب خریداری کرده و در سریع ترین زمان درب منزل تحویل بگیرند.
 

خصوصیات محصول
گروه محصولگیاهان دارویی
شرکت سازندهمرهم طب
نوع محفظهپلاستیکی
وزن خالص225 گرم
وزن با بسته230 گرم
مدت انقضا24 ماه

این محصول در حال حاضر در دسترس نیست. لطفا ایمیل و مشخصات خود را کامل کنید تا در صورت موجود شدن کالا سریعا شما را مطلع سازیم.

نام
ایمیل
موبایل
توضیحات