دسته بندی محصولات
دسته بندی محصولات
سبد خرید شما

افتیمون

افتیمون
ناموجود
افتیمون
  • موجود: ناموجود
  • برند: مرهم طب
  • وزن: 80.00g
19,000 تومان
بدون مالیات: 19,000 تومان

افتیمون چیست؟

گیاه افتیمون از جمله گیاهان دارویی است که در طب سنتی از آن بسیار استفاده می شود و خاصیت ضد سودایی قوی دارد و برای درمان وسواس و جنون مورد استفاده قرار می گیرد، طبیعت این گیاه خاص، گرم و خشک می باشد. اسامی که برای افتیمون در نظر گرفته شده است در زبان های مختلف متفاوت بوده که در ادامه اسامی ان ها بدین گونه اورده شده است.
در زبان عرب به دواءالجنون، شعرالضبع، در زبان یونانی به افتیمون که البته در فارسی هم به این کلمه معروف است، در زبان سریانی به سورمو، در زبان رومی به شیون و در زبان هندی به امل بیل یا اکاس بیل ودر زبان انگلیسی به  Cuscuta epithymum نیز معروف بوده است. از اسامی دیگر افتیمون، شکوفا، ترشک، آفتیمون، افینیمون می باشد.

از نظر ظاهری، نباتی و سرخ رنگ بوده و  از بهار تا تابستان باقی می ماند. به خاطر سِس (انگل)، بر روی گیاهی پیچانده میشود و برگ هایی بسیار ریز و مانند خردل دارای تخم های ریزی می باشد. رنگ تخم افتیمون سرخ مایل به زرد می باشد. ریشه افتیمون مانند زردک بوده و تا مدت ها در زمین باقی می ماند. زادگاه و رویش اصلی افتیمون در جزایر اقریطش ( جزیره ای از جزایر یونان)، بیت المقدس، کوه ها، جزایر دریای غربی و شرقی بوده و دارای بویی تندی می باشد. 
گیاه کُشُوث، مانند افتیمون بوده با این تفاوت که بدون برگ و در زمین ریشه ندارد. از دیگر تفاوت های آن، رنگ تخم آن سرخ مایل به سفید و از تخم ترب نیز ریزتر هست و دارای ریسمان باریک و ساقه ای مایل به زرد دارد. این گیاه عموما به دور آویشن، کتان، شبدر، یونجه و خلنگ نیز میپیچد. عموما کُشُوث، در نواحی مدیترانه و ایران مانند همدان، مازندران، لرستان و فارس و … روییده می شود.

خواص افتیمون

مانند همه گیاهان دارویی افتیمون نیز دارای خواص دارویی منحصر به فردی است، این خواص در طب سنتی شامل:

درمان بیماری های اعصاب و روان مانند مالیخولیایی، جنون، کابوس، فالج و لقوه
درمان بی حسی اعضا و درد مفاصل
مفرح قلب
درمان کرم معده و بادها
درمان سردردهای مزمن ناشی از سوداوی و فکری
درمان بیماری اسکوربوت (بیماری خونی)
تصفیه کننده خون و مقوی برای کبد
بازکننده گرفتگی ها
مسهل برای افراد سودایی
مسهل صفرا
درمان زودانزال زودرس
مدر و قاعده اور
درمان تشنج و صرع

طرز استفاده از گیاه افتیمون

برای مصرف افتیمون، ابتدا مقداری از افتیمون که یک گیاه خشک است را داخل کیسه ای ریخته و آن را بجوشانید. از مهمترین نکاتی که باید به یاد داشته باشید، از کوبیدن زیاد و یا جوشاندن زیاد آن امتناع کنید، چرا که از خواص درمانی آن کم می کند.  به هنگام جوشاندن افتیمون، حتما از شعله غیر مستقیم استفاده نمایید و مدت زمان دم کشیدن آن باید طولانی باشد. بعد از اینکه دو جوش زد، حتما از آب خارج کنید و آب باقی مانده آن را استفاده نمایید. در مصرف زیاد ان احتیاط کنید. در صورت داشتن سوال و یا شک و تردیدی در استفاده از این گیاه، حتما با یک پزشک طب سنتی یا با افراد متخصص در حوزه گیاهان دارویی مشورت نمایید.

از نکات دیگری که به هنگام استفاده از افتیمون باید در نظر بگیرید، موارد زیر می باشند:

از قرار دادن افتیمون در تماس مستقیم با نور خورشید جلوگیری نمایید و بهترین مکان، جای خشک و خنک است
بهترین میزان مصرف افتیمون، 15 گرم بوده که باید در طی 3 تا 4 بار در روز این مقدار مصرف شود و به یکباره از 15گرم آن استفاده نکنید.

عوارض استفاده از افتیمون

از مهمترین عوارض و مضرات استفاده از افتیمون می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مصرف زیاد و بی رویه آن باعث افسردگی می شود.
در دوران بارداری و شیردهی نباید از گیاه افتیمون استفاده کرد.
مصرف افتیمون برای کودکان زیر 5 سال توصیه نمی شود.
افراد گرم مزاج نباید از گیاه افتیمون استفاده کنند و درصورت مصرف حتما از کتیرا، بنفشه، زعفران و صمغ عربی در کنار آن استفاده کنند.

خصوصیات محصول
نوع محصول دانه گیاهی
گروه محصول دانه ها
شرکت سازنده مرهم طب
نوع محفظه پلاستیکی
وزن خالص 75 گرم
وزن با بسته 80 گرم
مدت انقضا 24 ماه

دیدگاه ها

نظرات برای افتیمون

با افزودن نظرات خود همراه ما و راهنمای دیگر کاربران باشید.


این محصول در حال حاضر ناموجود است . لطفا اطلاعات زیر را تکمیل نمایید تا زمانی که موجود شد به شما اطلاع داده شود
نام
ایمیل
موبایل
نظر